Meggers

Hvordan skriver man vinen i et menukort?

15 indlæg i dette emne

Æhm... Når vi nu f.eks. skal have havtaskekæber i purésuppe til forret med en hvidvin, som hedder Casa Mayor, Sauvignon Blanc... Så forestiller jeg mig at skrive det i menukortet sådan her:

Havtaskekæber i purésuppe

Hertil Casa Mayor, Sauvignon Blanc

Virker det rigtigt? :unsure: Jeg bliver bare i tvivl om man skal skrive, at det er en vin eller om man skal skrive noget andet eller øh... Ja, ser det rigtigt ud?

:blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du skriver det på den måde med "hertil" ville jeg skrive druen først. Herefter gården/området. Det kan også være relevant med årstal - ville putte det ind efter druen

Redigeret af Miss-Lena
1

Del dette indlæg

Tak! :)

Hehe, jeg havde faktisk ikke engang overvejet at den ene del af navnet var drue og den anden del var sted :blush: Men kan godt se, at det giver mening, at skrive druen først :)

Ved NADA om vin. Men er temmelig sikker på at årstallet ikke er relevant for vinen i vores tilfælde :wink:

0

Del dette indlæg

Når du skriver det på den måde med "hertil" ville jeg skrive druen først. Herefter gården/området. Det kan også være relevant med årstal - ville putte det ind efter druen

Men det var egentlig dét jeg mente. Om man skrev "Hertil" eller om man skrev noget andet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvom du måske ikke mener årstallet har en betydning vil vinkendere vide, at fx år '95, '03, '05 m.m er gode vinår :cheerleader3: (min far går meget op i vin, og lige de år jeg kan huske, fordi vi snakkede om det i sidste uge)

Det andet ved jeg faktisk ikke :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt, du kan skrive "hertil", men jeg ville ogsaa skrive aarstal

Her er et eksempel:

Pinot Grigio, Cantina Terlan, Alto Adige,

Italien, 2008

Altsaa -> Vinens navn, producent, sted og land(eller bare land), aarstal

Vine er jo ikke altid bare en drue, men nogle gange flere, saa derfor kan I vaelge at skrive druen/druerne ogsaa, men jeg ville skrive det som ovenstaaende...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare uden land og aartal.

Min mand mente at det er saadan, man praesenterer vin, og han maa jo vide det som somelier... Men det kommer jo nok ogsaa an paa hvor meget man vil gaa op i det om man skriver det hele.

0

Del dette indlæg

Hehe, som Lena siger, så ved jeg ikke hvilket år de er fra. :) Men der er egentlig heller ikke rigtig nogen i vores familie, der rigtig går op i vin :rolleyes: Det er sådan lidt "Det skal være der, fordi det ser pænest ud, men vi vil faktisk hellere have øl og cola" :tunge:

Så det var mest det der "hertil" jeg var i tvivl om. Kan godt se, at det er pænere med årstallene også, men lur mig om de ikke bare er fra sidste år alle sammen :tunge: Altså jeg tror ikke at vores feststed ville servere vin, som de ikke kunne stå inde for, men vi har gjort det helt klart for dem, at vi hellere vil skære på vinen og så skrue op for maden så det er temmeligt sikkert ikke de mest fantastiske årgangsvine vi får :wink:

Det kan også være, at jeg kun har fået navn og sted, fordi vinen bliver præsenteret... Sådan har vi nemlig også gjort med maden, altså lige skrevet det mest overordnede og så fortæller tjeneren hvad det hele mere specifikt er. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bare at du skal skrive maden med almindelig skrift, og vinen med kursiv

Det afhænger selvfølgelig lidt af hvilken skrifttype man benytter. Så kan du spare ordet "hertil"...

Redigeret af LHK
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer