gitte1810

?? Invitation ??

3 indlæg i dette emne

Hej de damer :bearhug:

Jeg ved godt at den har været oppe at vende før men .. hjææææælp!

Hvornår skal vi sende invitationer ud? Datoen d. 28.07.2012 er fast sat, kirken er booket og hotellet har sat kryds i kalenderen....

.. og hvad skal der stå i invitationen?? er bare total blank... :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sendte vores invitationer ud ca. 2-3 mdr. før dagen mener jeg.

Men havde forlængst meldt datoen ud til alle. :) Jeg synes ikke der er noget i vejen for at sende invitationerne allerede nu, men hvis du sender dem alt for tidligt (altså allerede nu) tror jeg at der er større risiko for at folk glemmer at svare (ford de tænker at der jo er lææææænge til at de skal svare). Omvendt synes jeg også at det bliver presset, hvis man sender invitationerne ud to uger før brylluppet (det fungerer for nogle, men afhængig af hvad slags fest i holder er der måske et feststed, der gerne vil vide præcis hvor mange kuverter, I skal have).

Som udgangspunkt vil jeg anbefale 3 mdr før. Vores kom som sagt ud 2-3 mdr før, og der var folk så småt begyndt at pippe om, om de ikke snart fik en officiel invitation. :)

I invitationen skal der stå tidspunkt og sted (både kirke, evt. reception og feststed - men ved reception og festen synes jeg sagtens at I bare kan skrive "efterfølgende" istedet for decideret klokkeslet) + en su-dato.

Derudover KAN I skrive ting såsom dresscode, kontakt til toastmaster, kontakt til gavekoordinator og særlige ønsker eller regler (hvis man f.eks. ikke må smide ris i kirken eller hvis du ikke vil have revet dit slør, eller hvis I frabeder jer sange, eller whatever). En anden mulighed istedet for at skrive alle de ting er dog også at skrive en adresse på en hjemmeside i invitationen, og så skrive diverse info der. :)

Nogen vedlægger ønskeliste i invitationen (hvilket jeg faktisk tror at mange gæster sætter pris på. Vi vedlagde IKKE ønskeliste, og mange af vores gæster troede at det var en forglemmelse), mens andre synes at det er taktløst a la at man forventer at folk giver en gave. Det er vist lidt en smagssag. Vi valgte at skrive ønskeliste på vores hjemmeside. :)

I vores invition skrev vi tidspunkt, sted, SU og kontakt til toastmaster (med deadline for hvornår man senest skulle kontakte hende - hvilket ingen så har overholdt alligevel :tunge:). Derefter lavede vi en hjemmeside, som vi har givet til gæsterne, når vi har snakket med dem. På den er der "nice to know" men intet "need to know". Der står f.eks. at det er en god idé at være obs på at der er dårlige parkeringsforhold omkring kirken, at der gerne på tages billeder i kirken, link til vores musikere hvis man gerne vil se dem, hvor mange gæster der kommer, osv... :)

Selve teksten til invitationen fandt vi på nettet ved at google "invitationstekst" eller "invitation til bryllup" eller noget i den dur. :)

0

Del dette indlæg

Super godt svar af den meget snarlige Fru Larsen :cheerleader3:

Jeg vil også sige cirka tre måneder før, men meld gerne datoen ud op til et år før. Evt. via STD-kort, alternativt mundtligt.....

Redigeret af LHK
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer