Guest mr.lg

hvem tager beslutningerne???

17 indlæg i dette emne

Vi har diskutteret en del omkring bryllupsplanlægning og kan ikke finde ud af hvem der typisk er beslutningstager.

Flere siger til mig at det er kvinderne der tager beslutningerne omkring alt lige fra sted til menu, mens andre mener at manden er lige så aktiv i processen.

jeg mangler derfor jeres hjælp til at verificere hvem i diskuttionen der har ret. emnerne vi har diskutteret omhandler følgende:

1) Er det kvinden eller manden der primært træffer beslutningerne omkring bryllupsplanlægningen?

2) er der dele af brylluppet som manden specielt tager sig af. eksempelvis booking af bil eller valg af mad?

3) Hvem finder typisk stedet hvor brylluppet skal afholdes?

håber meget på jeres hjælp og indput :unsure:

hilsen bryllupsnovicen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist meget individuelt, i nogle forhold har kvinden længe planlagt sit bryllup, og præsenterer manden for en færdig pakke, hvor han følger med ud fra betragtningen: Du får din vilje - og jeg slipper for diskussioner :heart:

I andre forhold, sætter parret sig ned og planlægger deres bryllup i fællesskab, så de begge to får deres fingeraftryk sat på brylluppet :heart:

Det er nok meget almindeligt, at kvinden tager sig af det kreative såsom invitationer og andre DIY ting, hvor manden så tager sig af logistikken, bryllupsnatten og bryllupsrejsen :heart:

Ud fra udsendelserne, Hvad Bruden Ikke Ved, kan man let få den tanke, at også feststedet er noget, bruden har bestemt uden at manden har noget at skulle have sagt - heldigvis er de fleste brude meget opmærksomme på, at brylluppet OGSÅ bliver gommens livs højdepunkt.

Kort sagt: Bryllupper KAN være arrangeret 100 % af bruden uden om manden - men kan også være et kærligt projekt som brudeparret planlægger i fællesskab ()():a1221:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok meget almindeligt, at kvinden tager sig af det kreative såsom invitationer og andre DIY ting, hvor manden så tager sig af logistikken, bryllupsnatten og bryllupsrejsen :heart:

Tja det ville jeg også have formodet og jeg ville også have formodet at det var manden der tog sig af underholdning, musik m.v. fordi det handler om teknik men i 8 ud af 10 tilfælde er det "brudene" vi taler med. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Tja det ville jeg også have formodet og jeg ville også have formodet at det var manden der tog sig af underholdning, musik m.v. fordi det handler om teknik men i 8 ud af 10 tilfælde er det "brudene" vi taler med. :thumbsupsmileyanim:

Smiler, det har du vist ret i, Bent :thumbsupsmileyanim:

Hvad er det med mænd og teknik - mange mænd bliver jo eksatiske, hvis de kan få lov til at rode med nok teknisk? -HAHA-

Vedr. det med at det er kvinderne, der tales med hos Diskobil, kunne man jo formode, at mænd ikke har samme forhold til telefoner som kvinder, og det er derfor, Lone primært har kvinderne i røret? En anden forklaring kunne måske være, at kvinder mere forbinder sange med noget i deres liv end mænd gør - og kvinderne vil være sikre på, at deres favoritnumre spilles til festen :blush: ?

0

Del dette indlæg

Hos os har vi delt opgaverne ud...

Fælles: Feststed, dato, kirke, vælge toastmaster og gavekoordinator, lave ønskeliste, vælge vidner.

H2B: Menu, ringe, musik,vælge forlover, kørsel og brudebuketter.

Mig: Bordene (dekorationer, menukort, bordkort), natmad (pølsevogn), attester, fotograf, bordplan - Ja, det er vel egentlig bare alt det tilbageværende jeg tager mig af :)

Det skal lige siges, at jeg har taget hensyn til, at han slet ikke er til alt sådan noget med hjerter og en masse lyserødt :biggrin:

Jeg kunne dog ikke helt lade én af hans poster være :fløjt: så jeg bookede Diskobilen ,efter han havde sagt ok selvfølgelig :heart: - tror dog, at han pønser på noget med et live band også :)

0

Del dette indlæg

Vi har været fælles i beslutningen omkring: Sted, Kirke, Menu, Bordplan, Bordækning, Farver, Ringe, favourposer, tøj til vores datter

H2B: Kørsel for mig hjemmefra til kirke, Hans eget tøj og buketterne

Mig: At lave alt det kreative efter han har godkendt ideen, finde kjole osv til mig, udfylde blanketter..

Kort sagt vi har været meget fælles omkring vort bryllup... Og jeg ved at det nok skal blive en helt uforglemmelig dag...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne dog ikke helt lade én af hans poster være :fløjt: så jeg bookede Diskobilen ,efter han havde sagt ok selvfølgelig :heart: - tror dog, at han pønser på noget med et live band også :)

Sejt ! Det kan måske også være forklaringen (tror i bund og grund det er noget parrene er fælles om). Kombinationen med livebands - hvis det bliver - er noget

vi har prøvet før, omend det mest ses ved firmafester. Faktisk skal vi jo spille sammen et af Danmarks bedste livebands Back to the 80's i Ledøje Smørumhallen ca. 14 dage efter jeres bryllupsfest, hvilken efterhånden er en fast tradition (det er 3. år vi er på). Man skal bare sikre sig at de fysiske forhold (plads) er til det.

0

Del dette indlæg

Vedr. det med at det er kvinderne, der tales med hos Diskobil, kunne man jo formode, at mænd ikke har samme forhold til telefoner som kvinder, og det er derfor, Lone primært har kvinderne i røret?

Det ved mange jo ikke når de kontakter os og jeg ved det samme er tilfældet for flere af kollegerne. Hun har så også indimellem korte samtaler (selvom det nok kan være vanskeligt for dig og andre der kender hende at forstå). :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg

Min H2B vil MEGET gerne deltage og komme med sine inputs osv - men han har meldt ud at han altså ikke kan se forskel på cremefarvet og hvid, og ikke aner om lyseblåt er pænere til rosa end mørkeblåt - og i øvrigt er lidt ligeglad med om jeg vælger den ene eller den anden slags konvolutter til invitationerne..

Han svarer når jeg spørger ham om noget - men jeg undlader på den anden side set også at spørge ham om noget jeg er 100% sikker på han er rivende ligeglad med.. :)

Men store beslutninger som dato, kirke, feststed, musik, hvem der skal med, vinvalg, menu osv - dem er vi fælles om.. Og han har klare meninger om fx. ringe, tøj og så videre - men han er nok bedre til at "gå på kompromis" end jeg er.. ;)

Der er masser af ting jeg har bestemt uden han aner noget om det - har valgt alle mine ting (Kjole, slør, taske osv osv) uden han har haft NOGEN indflydelse - og jeg har købt machetknapper til ham i gave, så dem får han heller ikke lov til at vælge.. *G* Og lur mig om ikke der kommer ting som han beslutter uden mit besyv - og det har jeg det (næsten) fint med! ;)

0

Del dette indlæg

Hos os er vi fælles om de store linjer, altså sted, dato, gæsteliste, musik, menu, ringe osv.

Jeg har så fat i den lange ende ift. detaljer som bordkort, design, blomster og alle mulige DIY-projekter. Dog synes jeg selv jeg er god til lige at spørge h2b om det er noget han har en mening om eller om jeg bare skal vælge hvad jeg synes. Og det har altså fungeret fint her :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men store beslutninger som dato, kirke, feststed, musik, hvem der skal med, vinvalg, menu osv - dem er vi fælles om.. Og han har klare meninger om fx. ringe, tøj og så videre - men han er nok bedre til at "gå på kompromis" end jeg er.. ;)

Det tror jeg faktisk ikke er en særlig egenskab din mand har. Det ligger mere til kønnet. Har det selv på samme måde i mange situationer på den hjemlige front: Hun får ret og jeg får fred. Det er uanset om det er et træ som skal fældes o.l. eller hun vil ud og købe nye planter; ja ja. :thumbsupsmileyanim: Jeg tror også - hvilket skal tolkes positivt - at brudene er mere detailfokuserede og kritiske når det kommer til valg som foto, musik, feststed m.v. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi er ikke rigtig kommet igang med selve planlægningen, men er stadig igang med at finde inspiration.

Eftersom jeg er den der har kigget mest indtil videre og er den der rigtig gerne vil igang, har jeg nok været den der har fundet eventuelle steder, musik og mange andre ting indtil videre.

Men det står meget klart for os begge at vi skal være med til planlægningen begge to - og være inden over alt sammen begge to. Jeg er så heldig at have fundet en mand, der lige så meget som jeg, ønsker et fantastisk bryllup, og han VIL GERNE være med på planlægningsfronten, og på nogen områder er han sikkert mere perfektionistisk end jeg er. Derudover er han også kreativt anlagt - i hvert fald hvad angår idéer. Så når det kommer til invitationer og bordpynt og hvad der ellers kommer til at være, er jeg sikker på, at han vil hjælpe med dette også. :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig så meget til at komme igang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror egentlig vi kommer til at tage de fleste beslutninger sammen. Altså alle mine DIY-projekter står jeg nok selv for og præsenterer så og han vælger ud fra proto-typerne sammen med mig, hehe

Men jeg gider slet ikke at stå med det hele selv og så syns jeg helt personligt, at brylluppet jo skal afspejle os begge og vi fejrer kærligheden til hinanden .... så self skal han ligeså meget indover forberedelserne, som mig :) Han bruger dog ikke ligeså lang tid på forums, som mig whistling.gif haha.....

Det eneste han ikke får medinflydelse på er min kjole, accessories og hår :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer