morogsnarthustru

favour box

63 indlæg i dette emne

som jeg har forstået det er en favour box en lille æske der ligger ved hver gæsts kuvert..?

Synes egentlig det er en ret sød tradition, men hvad lagde/lægger I i denne æske? Traditionet set er det vel noget slik, men er der nogen som har andre sjove eller søde ideer til at lægge I??

Håber nogen får lyst til at svare :-D

Knus fra Kathrine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har køt mine hos Frellsens chokolade og har så limet farvet papir på ...jeg gav 1 kr pr æske

Sat et lille digt i låget

Rundt på bordet du ser disse æsker

En lille gave til alle vores gæster

Tandstikken giver dig dejlig frisk mund

En lille bid chokolade er ganske sund

Til de nye sko du får et plaster

Brug det inden de belaster

Kommer I ikke i seng før fem

Panodiler gør søndagen mindre slem

og har så puttet disse ting i æsken

og samtidig brugt æsken som bordkort

0

Del dette indlæg

Jeg har køt mine hos Frellsens chokolade og har så limet farvet papir på ...jeg gav 1 kr pr æske

Sikke et sjovt og sødt digt, strålende ide :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev faktisk ret forelsket i ideen med digtet :loveshower: så håber det er OK jeg bruger det, har dog lavet lidt om i det så det ikke er en tro kopi :thumbsupsmileyanim:

ynes da lige du skal se hvad det blev til :blush:

En lille gave til vær af vores gæster

Vis os blot dit smukke smil,

en tandstik er lagt i æsken din

Trænger ganen til bedre smag,

Så tag i munden lidt hjemmebag

Brug det helst før vablen brister

Vær ikke bange for at skåle med værten

Panodil er vedlagt for at tage smerten!

Vil stadig gerne høre fra flere- hvad har I lagt i???

1

Del dette indlæg

Hvor er de altså søde de digte :loveshower: Det låner jeg nok til vores favour-æsker :fløjt:

Jeg har ikke helt bestemt, hvad der skal i æskerne. Men jeg leger lidt med tanken om noget hjemmelavet badesalt. Hvis jeg kan få fat i nogle små apotekerglas vil det bare være perfekt. Så skal der et lag havsalt, nogle velduftende blade der dækkes af mere havsalt, og sådan fortsætter man. Det øverste lag skal være havsalt, da det holder på duften fra bladene. Som "låg" på glasset bruges et stykke stof, som bindes med et satinbånd. Der skal så laves en lille label til at sætte på glasset.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores skal indeholde custom made M&Ms som vi skal bestille i USA.. I de farver der passer til temaet og med vores billede og navn.. :)

Sikke en fantastisk og sjov ide! Men hvor bestiller I fra, hvis jeg må spørge? Jeg har lige været inde og prøve at bestille på mymms.com, men umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man bestiller til andre lande end USA og Canada. Måske du kan fortælle mig det? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup i weekenden. I damernes bokse var der to hovedpine piller, tre tic- tac, en lille flødebolle med hvid chokolade og hindbærovertrukne mandler fra Summerbird. I mændenes var der hovedpinepiller, tic-tac, en flødebolle med mørk chokolade og lakridsovertrukne mandler fra Summerbird. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I vores var der: lakrids/vanille bolsjer, guld chokoladehjerter, guldkugler og vanille/ mocca bolsjer. De overskyndende guldhjerter blev spredt på borderne, det var et hit, de var næsten spist inden forretten kom på bordet

De var i en lille hvid æske, fra en anden bruger herinde, med limegrønt bånd

Redigeret af kpk
0

Del dette indlæg

Vi har valgt at lave noget i denne stil - har købt mere eller mindre alt det på på billederne - men har i stedet for den æske som er på billedet, har vi valgt nogle små fine hvide æsker og i stedet for det naturfarvet bånd har vi valgt en tynd sort læder snor. - håber det bliver fint ellers må vi bare lave noget andet

De blomsterfrø vi har valgt er forglemmigej

post-46035-0-52865000-1313416171.jpg

post-46035-0-13764800-1313416177.jpg

1

Del dette indlæg

Vores skal indeholde custom made M&Ms som vi skal bestille i USA.. I de farver der passer til temaet og med vores billede og navn.. :)

Sikke en fantastisk og sjov ide! Men hvor bestiller I fra, hvis jeg må spørge? Jeg har lige været inde og prøve at bestille på mymms.com, men umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man bestiller til andre lande end USA og Canada. Måske du kan fortælle mig det? :biggrin:

Jeg har også været på jagt efter disse, og havde egentlig opgivet det pga. manglende levering til DK. Men hvis du har familie eller venner andre steder i Europa, kan det lade sig gøre. I mandags bestilte jeg 1,5 kg M&Ms på den italienske side, og de bliver leveret i Italien i næste uge, og min veninde tager dem så med til DK.

0

Del dette indlæg

Vi kommer et par chokolader og bolcher i sammen med en magnet med de der "kærligheden er..." og så et par hovedpinepiller til dagen efter

post-50688-0-87694000-1313601818.jpgpost-50688-0-75535400-1313601834.jpg

og så hænger jeg et lille skilt på med dette digt:

Når natten går hen og bliver lang

Og du føler den søde sukkertrang

Du her kan finde en smule sødt

Vi håber at du festen har nydt!

En lille pille til næste dag

Kan fjerne tømmermænds ubehag

Redigeret af Mannie
2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også været på jagt efter disse, og havde egentlig opgivet det pga. manglende levering til DK. Men hvis du har familie eller venner andre steder i Europa, kan det lade sig gøre. I mandags bestilte jeg 1,5 kg M&Ms på den italienske side, og de bliver leveret i Italien i næste uge, og min veninde tager dem så med til DK.

Tusind tak for tippet! Det må vi vidst hellere prøve :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hørte første gang om konceptet til min kommende svigerindes bryllup i marts. De gjorde det lidt utraditionelle og donerede pengene de ellers ville ha brugt på favours til et godt formål.

Så i stedet for lidt slik i en fin æske lå der et kort på hver bord om at der var doneret penge til fiskernes redningsflåde i Irland(min kommende svigerfar er fisker). Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide, og overvejer om vi skal donere penge til katastrofen i Somalia evt. orangutangerne på Borneo.

Jeg synes det er en super god ide for dem som har overskud at lave rigtige favours, men pengene er lidt små hos os, ingen vil gå sultne i seng til vores fest og så vil jeg hellere bruge de penge på at gøre noget godt hvor det batter noget.

Men det er da en super god ide at investere i noget plaster og evt. panodiler til gæsterne

0

Del dette indlæg

Man kan godt bestille til DK inde fra M&Ms - det koster bare lidt (læs: meget) Er på fra mobilen så kan ikke linke.. Men hvis i går ind under shipping så er der mulighed for St vælge 'europe'.. :)

Jeg tror kæresten har overtalt mig til at droppe M&M'sene. For hold nu fast, hvor bliver det dyrt! :angry:

Men der står da inde på deres side, at de ikke sender til Danmark - pga. nogle fødevare-regler, synes jeg der stod?

0

Del dette indlæg

Man kan godt bestille til DK inde fra M&Ms - det koster bare lidt (læs: meget) Er på fra mobilen så kan ikke linke.. Men hvis i går ind under shipping så er der mulighed for St vælge 'europe'.. :)

Jeg tror kæresten har overtalt mig til at droppe M&M'sene. For hold nu fast, hvor bliver det dyrt! :angry:

Men der står da inde på deres side, at de ikke sender til Danmark - pga. nogle fødevare-regler, synes jeg der stod?

:boohoo::boohoo: Ja det har jeg også lige set... Havde bare set den del med at de sendte internationalt - ikke at Danmark var udelukket fra listen!!

NÅ... Tilbage på tænkehesten! :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer