Guest Kenned

Gommens Tale

11 indlæg i dette emne

Hej derude, da jeg skal giftes på lørdag, vil jeg gerne bede om lidt feedback på min tale.

Jeg synes selv at den rammer ret godt. men vil gerne høre om jeg mangler noget eller om der er noget galt

MVH Kenneth

Kære Fru Sørensen

Da vi første gang mødtes var, jeg jo ikke specielt interesseret i at, vi to skulle være sammen, det var ikke fordi jeg ikke synes du så godt ud.

Men fordi jeg, som et par af jer ved, var lettere overrislet, og i øvrigt havde en surftur planlagt dagen efter.

Så vores første møde var kun flygtigt.

Anden gang var dog lidt en anden sag, det var til landskamp hos Helen, og hele landet var i bryllupsstemning, os to inklusiv.

Det var, for dem af jer der ikke ved det, grundet det nyligt overståede bryllup mellem Kronprinseparret.

Og så vidt jeg huskerfriede jeg vidst også til dig med en ølkapsel, og selvom du sagde ja, kan jeg vidst roligt sige at, på det tidspunkt var der ingen af os der havde regnet med at vi ville stå her i dag.

Hvad kampen endte, har jeg ingen anelse om, da jeg jo var koncentreret om noget langt vigtigere.

Men ak du skulle til Belgien dagen efter, og på det tidspunkt virkede vores spirende romance dødsdømt.

Det skulle dog vise sig at være fuldstændig omvendt.

Du kom jo hjem 2 uger senere, og vi fortsatte hvor vi slap, det var nogle fantastiske uger hvor vi var forelskede teenagere (næsten).

Et par uger senere kom dagen jeg havde frygtet, jeg skulle møde dine forældre første gang. Og på trods af at være varslet af Helen, var der ikke meget der kunne have forberedt mig på det første møde med din mor.

Hun kom løbende imod mig med to grydelåg i hænderne mens hun jagtede Malou ud af bryggersdøren.

Og jeg tænkte kvindemennesket er jo skingrende sindssygt, og man siger jo at man altid skal holde sig til sin første indskydelse...

Mit første møde med din far var jo ikke mindre interessant. han kyssede mig jo, og jeg kan roligt sige at selvom mit første møde med Birthe var specielt havde jeg ikke forventet det. Kyssene er der stadig, og jeg synes jo ikke at det er så slemt længere.

I er nogle dejlige mennesker, og jeg holder utroligt meget af jer.

Jeg vil gerne sige jer begge tak, for jeres datter, hun er intet mindre end fantastisk, og det ved jeg at i, har en stor andel i.

Jeg vil håber derfor at i alle vil rejse jer og hjælpe mig med at udbringe en skål for mine dejlige svigerforældre.

Nå Katrine, nu skal det vidst handle om dig igen.

Vi har været gennem mangt og meget, både gode og dårlige ting, men langt overvejende gode ting.

Vi flyttede sammen i vores første lejlighed på brummers plads, indtil vi begge var færdige med at læse.

Jeg friede til dig, og du sagde ja.

Vi fik en lille hund,

Vi flyttede til Vesterbro.

Vi købte vores første hus.

Og nu er vi så blevet gift i dag

Vi har udviklet os fra unge studerende til voksne og semiansvarlige mennesker. Og at jeg er nået så langt kan kun være på grund af dig.

Du er det dejligste og mest kærlige menneske, jeg nogensinde har mødt og jeg elsker dig over alt på jorden.

Du har altid været der for mig, når jeg haft brug for det.

Jeg har på trods af kolde fødder glædet mig til denne dag, og jeg kan uden tvivl sige at det er den lykkeligste i mit liv.

Og du gjorde mig for et par timer siden til den lykkeligste mand i verden.

Jeg har forsøgt at finde nogle ord der passer på dig.

Du er:

Blid

når du står op om morgen og vækker mig

Elskelig,

Hver eneste dag

Mærkelig,

Når du sidder og nynner mens du spiser is.

Smuk,

Når du står i solen og kigger på mig, og på alle andre tidspunkter.

Overbærende,

Når jeg for gud ved hvilken gang har lavet noget dumt

Glad,

Det meste af tiden

Samvittighedsfuld,

Når du igen overvejer om du var for hård ved din lillebror.

Ja, jeg kunne blive ved med at finde superlativer der passer på dig, men ingen af dem rammer bedre end ordet perfekt.

Du er perfekt

• Når du siger du elsker mig

• Når du kigger på mig en søndag morgen

• Når du har uglet hår og ingen makeup

Du er perfekt altid

Selvom vi har sagt ja til hinanden i kirken, så lover jeg dig at jeg altid ved være ved din side, og uanset hvad vil jeg være der for dig, som du altid har for mig.

Du er den eneste for mig og det vil du altid være.

Jeg elsker dig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg synes, den første del af din tale er fuld af humor - og det vidner om, at det må din kommende svigerfamilie også være. Det er jo bare dejligt.

Selve talen til din kone synes jeg er personlig, smuk og rørende. Du har virkelig gjort et godt stykke arbejde! Har du overvejet at slutte af med en skål for hende også? Ved ikke, om du synes, det bliver for meget at skåle to gange under én tale. I så fald ville jeg overveje at slå dem sammen og gemme den til sidst.

Håber, min h2b kan gøre det lige så godt.

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg synes, den første del af din tale er fuld af humor - og det vidner om, at det må din kommende svigerfamilie også være. Det er jo bare dejligt.

Selve talen til din kone synes jeg er personlig, smuk og rørende. Du har virkelig gjort et godt stykke arbejde! Har du overvejet at slutte af med en skål for hende også? Ved ikke, om du synes, det bliver for meget at skåle to gange under én tale. I så fald ville jeg overveje at slå dem sammen og gemme den til sidst.

Ja, de er meget humoristiske.

Planen var faktisk at slutte af med en skål, men jeg ved ikke rigtigt hvor dan jeg skal få det sagt uden at det lyder alt for akavet...

Har du nogen ideer.

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige undervejs og når det falder naturligt. Det plejer helt at give sig selv: Du har brug for nogle pauser undervejs. Det samme har gæsterne. Det er også med til at gøre at det ikke kommer til at virke oplæst. Der improviserer man :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en SUPER god tale, humoristisk og kærlig, og ikke for lang. Jeg grinte af det med grydelågene, kunne lige forestille mig det (også selvom jeg ikke kender din svigermor) :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Christoffersbrud
0

Del dette indlæg

Hej.

Ja, de er meget humoristiske.

Planen var faktisk at slutte af med en skål, men jeg ved ikke rigtigt hvor dan jeg skal få det sagt uden at det lyder alt for akavet...

Har du nogen ideer.

Jeg tror som sagt, jeg ville droppe skålen midt i talen, da jeg synes, det skaber forvirring at få folk op at stå midt i det hele. I stedet ville jeg nok slutte af med noget i retning af: "Nu vil jeg bede alle om at rejse jer og udbringe en skål for min fantastiske kone - og mine svigerforældre, som har skabt hende."

0

Del dette indlæg

Eeeeeej, jeg synes VIRKELIG at det er en god tale!!! Den bliver hun bestemt glad for!!!! :loveboard:

Jeg har bare lige to ting:

1. Hvad betyder overrislet? :blink:

2. Er du sikker på, at hun ikke er bruger herinde? Ville være ærgerligt, hvis hun læste sin egen tale :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at din tale er både sød, sjov og rørende. :loveshower:

Er dog ikke helt sikker på hvad du mener med at du kunne blive ved med at finde på superlativer omkring din kommende kone? Et superlativ er jo et tillægsord i 3. grad: f.eks. er "bedst" superlativ til "god." Så måske skulle du sige adjektiver i stedet? :back2topic:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer