rikke.h

Toastmasters "job"

11 posts in this topic

Hej alle

Som overskriften lyder, er vi ved at finde ud af hvad toastmasters "job" består af - hvad mener I?

Vi vil bl.a. gerne fortælle gæsterne om de digitale kameraer som vi har sat på bordene, om gæstebog og Wedding Tree, men gør han det, eller gør vi det selv i velkomsttalen?

Håber I kan hjælpe.

Hilsen Rikke

0

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg at toastmasterens job er at præsentere talerne på en god/sød/sjov måde, mens de mere praktiske oplysninger typisk kommer i velkomsttalen fra brudeparret.

Men I kan da sagtens aftale med toastmasteren at han fortæller de praktiske ting når han præsenterer sig selv.

0

Det er individuelt hvordan folk gør det. Ofte byder parret velkommen i forbindelse med velkomstdrinken og introducerer toastmasteren. Andre gange sker det når middagen starter. Nogle gange er det toastmasteren der kommer med de praktiske oplysninger. Andre gange er det parret selv. Dog vil det typisk altid være toastmasteren der nævner forhold som rygning m.v. fordi det er denne der styrer rygepauser m.v. men der er også toastmastere som agerer mere skjult og bare koordinerer og adviserer talere m.v. om at det er deres tur. Det ene kan være lige så godt som det andet. Der kan også være nogle ting som kkke tager skade af at blive gentaget.

0

Annonce ♥

Det indbefatter jo så også kontakten og koordineringen med køkkenet som er vigtig og i og med at hun ikke kan præsentere indslag hvis halvdelen af selskabet er ude og ryge o.l. så vil hun i et eller andet omfang også komme til at styre rygepauserne.

0

Vi har bedt vores gæster om at kontakte toastmasteren inden festen, hvis de har indslag så han kan koordinere indslag, ryge- og tissepauser og maden med køkkenet - derudover ved han også om der skal skaffes noget specielt i forbindelse med evt. indslag.

På dagen tænker vi at vi selv skal sige velkommen til gæsterne og herefter overlade ordet til toastmasteren, som skal komme med de praktiske oplysninger og herefter styrer middagen.

Vi har købt en toastmasterklokke til ham, så han bedre kan få ro gæsterne, når han skal sige noget :-) En lille gave han kan beholde som minde bagefter!

0

Vi har bedt vores gæster om at kontakte toastmasteren inden festen, hvis de har indslag så han kan koordinere indslag, ryge- og tissepauser og maden med køkkenet - derudover ved han også om der skal skaffes noget specielt i forbindelse med evt. indslag.

På dagen tænker vi at vi selv skal sige velkommen til gæsterne og herefter overlade ordet til toastmasteren, som skal komme med de praktiske oplysninger og herefter styrer middagen.

Vi har købt en toastmasterklokke til ham, så han bedre kan få ro gæsterne, når han skal sige noget :-) En lille gave han kan beholde som minde bagefter!

Jeg har ikke været til så mange bryllupper, så måske er mit spørgsmål lidt dumt - men tissepauser?! Really?! Altså må gæsterne ikke tisse før der er en pause, eller hvordan skal det forstås? Kunne godt blive et problem med folk der til sidst sidder lidt uroligt på stolene tænker jeg... :thumbsupsmileyanim:

Edited by Christoffersbrud
1

Annonce ♥

Hehe - ja det er rigtigt - men da vi ikke lige ved hvor mange indslag der er og hvor lange de er, så må toastmasteren vurdere hvordan han vil ha det :-) Vi vil jo gerne at alle gæsterne er tilstede når der kommer et indslag og samtidig skal vi jo også sikre at vi når brudevalsen inden kl. 0.00.

Sidste bryllup jeg var til nåede brudeparret det kun lige akkurat og det er jo en tradition der skal følges synes jeg.

0

Jeg har ikke været til så mange bryllupper, så måske er mit spørgsmål lidt dumt - men tissepauser?! Really?! Altså må gæsterne ikke tisse før der er en pause, eller hvordan skal det forstås? Kunne godt blive et problem med folk der til sidst sidder lidt uroligt på stolene tænker jeg... :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå at du måske syntes det er mærkeligt med tissepauser. Men jeg har været til nogle bryllupper hvor man konstant skulle ud og hente gæster når der var indslag osv. Så vi laver også ryge/tissepauser.. Dermed ikke sagt at man ikke må gå under indslag og mad, men mange gør det for at få folk til at blive sammen. Lidt øv med et konstant halvtomt lokale fordi alle render rundt til diverse ting..! Vi vælger bare at lægge lange pauser ind..

0

Jeg må indrømme at jeg heller aldrig har hørt udtrykket tissepauser. Prøv at forestil jer et selskab på 50 personer der alle skal nå på toilettet i samme pause. Så er der dømt Netto :thumbsupsmileyanim:

Skal man så skal man... og det plejer at gå for der er masser af muligheder undervejs. For min egen del er det jo lidt det samme. Der ved jeg at der aldrig lanceres taler og indslag når hovedretten eller buffeten lige er blevet serveret. Det samme hvis der er flere gæster, herunder ikke mindst bruden og gommen, som ikke er i lokalet. Det er heller ikke værre end at er der 1 eller 2 som er ude når der præsenteres en tale o.l. så støder de til og står enten og lytter lidt ude i siden eller finder diskret deres plads, men det er også noget som toastmasteren er opmærksom på.

0