Guest Shedevil

Prøveopdækning....

19 indlæg i dette emne

Idag havde vi inviteret forlover og hans kommende hustru på middag - havde egentlig ikke planlagt at det skulle være "prøvemiddag", men kom lige efter det kunne være meget fedt at se hvordan tingene så ud.. :) Det skal lige siges (inden i undrer jer over hvordan vi bor) det er ikke hos os, det er i vores fælleshus her på kollegiet hvor vi bor! :)

f29844d2.jpg

a4427ce1.jpg

94f6843b.jpg

69f36c6c.jpg

Altså, der er jo masser af ting der ikke er præcis som det skal være PÅ DAGEN! Grene skal ikke være så lave, der skal være flere af dem, der skal være lange perlerækker på grenene, der skal ikke være farvede Jelly beans i favorboxene, der skal være hæklede snefnug ovenpå servietterne, servietterne skal være stofservietter, dugen skal være hvid (og ikke krøllet :rolleyes: ), lyskæderne skal ikke være med grønne ledninger

Og så kommer der da oz lige lidt billeder af maden! :metteholm Ved jo i elsker mad/kager herinde! :ilovebryllupsklar:

1986db78.jpg

b583fceb.jpg

0a17f766.jpg

Desserten blev så ikke lige som planlagt, chokoladen klumpede og H2B tabte bakken med blåbær udenfor på jorden!!! :shooter::pokey::sm: Men.. Den smagte godt trods alt! :fløjt:

Menukortene skal printes - og ikke skrives i hånden.. Men, er i tvivl om rammerne skal "frostes" eller om der skal glimmer på eller hvad der skal!?

Er det for underligt der ikke er stearinlys!?

Mangler der noget på bordet?

Er der for meget på bordet?

Kan man dække op til bryllup uden blomster?

Hvad synes i!? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DEt ser rigtig fin ud... Jeg sys du skal froste menuen for at gennemføre, og så tror jeg at jeg ville finde nogen små klare glas hvor der kan være fyrfad i.. men sys det er svært når du har lyskæderne....

Hvad hvis du froste grenene, tror jeg kunne være fedt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor vil du have hvid dug? tænkte netop at den lyseblå dug så meget vinteragtig ud ( nystrøget naturligvis :-) ) synes det er fint med det der tyl på bordet og ja flere grene i vasen :-) det ville nok pynte meget hvis du kune skaffe nogle sølv dækketallerkener? det synes jeg ligesom er det eneste der mangler :-) det ser lidt tomt ud der hvor tallerkenen skal stå... men ellers fint med de rettelser du selv nævner :-) blomster hører sig ikke rigtig til et vintertema så det kan du sagtens undvære... ville nok froste rammen som du nævner så der ikke er så meget cafe over menukortet... vi skal slet ikke have menukort til vores! :-)

nå ja, og så lidt flere snefnug :-) de er fine...

0

Del dette indlæg

Jjeg synes også, at du skal holde dig til lyskæderne. Det er i hvert fald med til at skabe vinterstemning. Kommer til at tænke på en busk/ et træ med lyskæde og dækket af sne. Det er så flot!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Takker for de gode råd/betragtninger! :)

"Dugen" er et blåt lagen - som dig var nyvasket - men altså ikke strøget! :blush: Men jeg ejer kun de der velour duge i alle tænkelige farver som ikke kunne bruges..

Hotellet vi skal være på kan kun tilbyde hvide eller ivory duge - og gider ikke selv leje duge nu når det skal holdes på hotel! :) Så det blir hvide på dagen.. (Og forhåbentlig stryger de deres :blink: )

Grene skal frostes eller sprayes med "sne" - nogen der har gode ideer til hvordan man froster dem? Har set nogen der er frostet, men det er ligesom med noget "glasspray" af en art - aner ikke hvordan de gør det.. :blink::blink:

Og så skal grenene være meget mere samlet (evt. med et bånd) og højt op i vasen.. Der skal ler i bunden (pakket ind i silkepapir) og så mos på toppen med en lille lyskæde ovenpå..

På hotellet har de sølvdækketallerkner, som vi også vil benytte os af..

Nå ja, og god ide med flere snefnug - det synes jeg godt bordet "kan bære" nu når det ikke er mere pyntet end det er! :)

0

Del dette indlæg

Og så iøvrigt - er enig med menukortet.. Der skal ske ET eller andet.. Ved bare ikke hvad.. Havde købt spraylim og blå glitterstøv.. Men.. Det gik da i ren kagemand og lignede en mislykkedes børnefødselsdag da jeg var færdig.. :shooter::griner:-

Så DET skal det ikke være..

Men det der "frosting" må jeg kigge nærmere på.. Lad endelig høre - hvis i har ideer/erfaringer at dele ud af mht. at "froste" ting..

:ilovebryllupsklar:

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

UH det er svært at bedømme synes jeg, når der er så mange ting der ikke er helt som på dagen... Men synes det lyder rigtig fint med sølvtallerkenerne, for jeg synes godt der må være noget mere "bling" ;) Tænkte måske noget sølvglimmer (ved godt det kommer på tøjet, men det overlever folk nok), spredt ud over dugen. Eller hvad med krystaller?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay her kommer så mine forslag, haha.....

Altså du kan sagtens bruge hvide duge, men så syns jeg, at du skal farve det tyl meget svagt lyse-blåt for at give det det icy look. Lyskæden er super hyggelig og jeg syns slet ikke du behøver stearinlys med lyskæden.

Mht grenene .... alt jeg syns måske, at de bliver for store til det bord der ..... du skal ha lavet noget mere samling på dem og mht menu-kortet .... altså jeg tror, at jeg havde købt sådan noget løst sne halløj og så limet det på hele skidtet .... tror det kunne komme til at se rigtig godt ud - så det så lidt sne/iset ud.

Menuen ser fin nok ud .... hovedretten kan dog godt komme til at se lidt steak med kartofler og sovs agtig ud, så der ville jeg måske finde en lidt mere raffineret opstilling, hehe ....

- du ville ha kritik - hermed kommet ;) lol.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det ser rigtig godt ud! Efter min mening er det slet ikke nødvendigt med stearinlys når du har lyskæden.

MariaSchmidts forslag om at farve tyllet synes jeg er rigtig god, så der kommer lidt mere farve på... lidt flere snefnug og så er den lige i øjet efter min smag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Altså - madbillederne er "bare" det mad vi fik igår - det er ikke det vi skal have på selve dagen! :) Vi skal spise på hotel - så jeg regner med de kan lave lidt flottere mad end jeg kan præstere! Haha.. Det var udelukkende for at prøve nogenlunde ens "smage" sammen med de vin vi skal have på dagen! :)

Menuen på dagen bliver lidt anderledes..

Og jeg takker endnu engang for konstruktiv kritik! :thumbsupsmileyanim: Farve tyllet.. Hmm.. Det er jeg ikke umiddelbart så meget til.. Tror jeg vil holde det i hvidt.. Bryder mig ikke om at det blir for meget "drenge barnedåb" - hvis det gir mening! :)

Og der er krystaller på - små diamanter spredt over dugen/tyllet.. Men kan være jeg skal øge dosisen lidt.. Hehe.. Jeg har vist oz købt 30.000 eller noget i den stil - så der skulle være nok! :shopping:

Og *thumbs up* til sølvdækketallerkner, det har de også på hotellet! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du er super kreativ, og det er nogle virkeligt gode ideer du har. Jeg må indrømme, at jeg slet ikke havde tænkt mig, selv at gøre noget ud af bordpynt. Jeg tænkte egentlig at "det gør de da på feststedet". Men det kan da godt være, man skulle overveje at gøre lidt mere ud af det :respekt:

0

Del dette indlæg

ja, jeg synes også du er super kreativ :) Og kan godt være, at det blir lidt for drenge-dåb i det med farvet tyl, haha .... dunno .... havde nu ikke forestillet mig sådan rigtig lyseblå..... bare sådan totalt ice-blue, hvor du næsten ikke kunne se det - hvor det kun havde et skær :P Men kan være, at dine halløjsaer der kan rette op på den, hehe

Men dunno om I skal sidde ved runde borde eller firkantede ? For gør ikke noget, at grenene rager en del ud, hvis det er et rundt 8-mands bord.... men de stikker måske lidt for meget ud ved et firkantet .... :)

Orv lige en ting .... de der favorbokse .... hvad skal du ha i dem og skal de være gennemsigtige ? :D For hvis du vil fuldende den, så skal du proppe hvide sukkermandler i el lign :P

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Christoffersbrud: Jeg har hele tiden sagt - at når vi skulle giftes så skulle vi holde det ude fordi jeg gad ikke løfte en finger selv! Ehmm.. Det er så blevet til - at jeg ikke gad løfte en finger selv hvad oprydning og madlavning at gøre! :fløjt: Jeg kan jo ikke "leve" med at andre skal pynte op til MIT bryllup.. Jeg vil have det PRÆCIS som jeg vil have det.. Vi holder det et sted der kan tilbyde de - synes vi - perfekte rammer, som har al servicen, det flotte sølvtøj, alle tjenerne, tager opvasken, opvarter os - og laver det lækre mad.. Men oppyntningen - DEN klarer vi (læs: jeg) altså selv! Har frabedt mig blomster dekorationer og høje sølvstager - kunne jo gøre tingene meget nemmere for mig selv meeeeeen.... :blush::wink:

Men man skal nok overveje om man har gejsten/lysten til det - fordi det tog mig ca. 1½ time at dække bord til 4 personer igår.. hahaha... Og vi blir 60 på dagen! :oops:

Maria: Vi skal sidde ved E bord - med højbords og 3 "stænger" ud.. Men vil forsøge og samle grenene så meget at de ikke breder sig ud på samme måde! :) Har lige kigget på Ebay :blush: og har set at man kan få bordløbere i isblå organza til ingen penge.. Hmm.. Kan være jeg bestiller dem hjem.. Så må vi se.. Ellers har jeg nogen billigt til salg senere! Hahah..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer