tanja_allen

Bordplan når svigerforældrene er skilt

21 indlæg i dette emne

Min kærestes forældre er skilt og har begge fundet en ny partner.. Hvordan i alhulan får man lige det til at gå op rent bordplansmæssigt? Den eneste måde jeg kan se, det kan lade sig gøre på, er på den "traditionelle" måde:

Gommens fars nye kone

Gommens far

Brudens mor

Gommen

Bruden

Brudens far

Gommens mor

Gommens mors nye mand

Men - mine forældre vil nok gerne sidde ved siden af hinanden - og så går kabalen jo ikke længere op.. argh! Input modtages med kyshånd!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine forældre er også skilt.

Og sådan ser min bordplan lige hurtigt ud i mit hoved (Vi skal sidde ved runde borde):

Gommens far

Gommens mor

Gommen

Bruden

Brudens far

Brudens bonusmor

Brudens bonusfar

Brudens mor

Der er stadig ni mdr til vi skal giftes så har ikke givet det så meget tanke endnu. Der har dog altid været lidt gnidninger mellem mine forældre, men det er klart blevet bedre de sidste år. Men på baggrund at det fylder det da allerede lidt nu. Men de må bare acceptere at det er sådan det bliver. Det er kærstens og min dag :)

Håber dine svigerforældre ser det på samme måde :)

0

Del dette indlæg

v står selv i den samme situation, lige ud over, at her er det begge vores forældre der er blevet skilt og har fundet nye partnere. (undtagen gommens far)

Synes helt klart ikke at bonusforældrene skal sidde tættere på, sådan som vebze foreslår.. det synes jeg ville være synd for forældre..

Hvis vi sælger løsningen bliver det nok noget i retningen af det du selv har foreslået.

Og ellers dropper vi helt den traditionelle.. Også fordi jeg sku ikke gider at kede mig til mit bryllup, så vil hellere side sammen med vores næreste venner..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha ja, det får vi også store problemer med. Vi har flere familiemedlemmer der slet ikke kan klare synet af hinanden så det skal nok blive sjovt at få en bordplan til at gå op! vi regner med at skulle sidde ved 8 eller 10 mands borde, så kan man placere nogen med ryggen til hinanden :fløjt:

0

Del dette indlæg

vi skal også sidde ved runde borde og kærestens forældre er begge gift igen, mens mine er skilt og begge single...

vi skal sidde sådan her som er den traditionelle:

gommens fars kone

gommens far

brudens mor

gommen

bruden

brudens far

gommens mor

gommens mors mand

men det er kun for at kun for at pleace folk... og så igen, for det bliver røv sygt da min mor og far ikke snakker sammen sådan rigtigt, og hans forældre og deres nye heller ikke er vilde med hinanden... og generalt har min famiie og hans ikke noget at snakke om da de er så forskellige som man kan blive... så det bliver bare en kedelig middag for alle! men ved også at de forskellige forældre bliver fornærmede hvis ikke de sidder til bords med os, så ved ikke hvordan man ellers kunne løse det!

Ville meget hellere bare sidde sammen med vennerne og hygge ;-)

0

Del dette indlæg

Kunne den hedde:

Gommens mors nye mand

Gommens mor

Gommen

Bruden

Brudens far

Brudens mor

Gommens far

Gommens fars nye kone

:)

Eller I kunne lave den helt utraditionelle, og sætte jer til bords med søskende/venner istedet for et forældrebord? :)

Vi lavede en blanding og sad sådan her (rundt bord):

Brudens mor

Gommens far

Gommens mor

Gommen

Bruden

Brudens far

Brudens fars kone

Brudens storebrors kæreste

Brudens storebror

Det vist den optimale løsning for os. Jeg ville gerne have haft min mor tættere på, men hun fik så "tilgengæld" lov at sidde ved siden af hendes søn, og så fik hun min svigerfar på den anden side, og de to har altid swinget godt. :thumbsupsmileyanim: Og jeg var rigtig glad for at have min bror med ved bordet, det gav lige lidt ekstra liv med to fra vores egen generation :wink:

0

Del dette indlæg

Vores familier er også en stor skilsmisse, plus min mor er død. Htbs familie kan slet ikke sammen og derfor skal vi ikke sidde med traditionel opdækning. Vi har valgt runde borde og så sidder vi selv sammen med vores søskende. Så bliver forældre ikke uvenner og ingen forældrer føler sig snydt :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syntes helt klart at mor - far og mor-far ved siden af gom og brud. Så må de nye filejser sidde sammen den dag, og lidt længere væk end forældrene. Det er forældrenes barn, ikke stedforældrenes

0

Del dette indlæg

Jeg har selv tænkt alle muligheder igennem - h2b har en kernefamilie, men min forældre er skilt, jeg har ingen kontankt med min biologiske far - men har stadig kontankt med hans nu eks kæreste "min papmor" - kan ikk så godt med min papfar men ham og mor er trods alt stadig gift.. så jeg/vi er kommet til det punkt der hedder - at på dette områder siger vi "rend mig i (y) " til traditionen og så sætter vi os og følger hjertet, og finder ud af hvordan vi godt kunne tænke os at sidde -- jeg er megeet glad for min svigerfamillie og de er der for mig 110% - men på min bryllupsdag vil jeg faktisk gerne sidde ved min elskede og ved min mor <3 - - - så hvis traditionen ikk betyder det største for dig - så er mit råd - følg dit hjerte - det har givet ro hos mig..

0

Del dette indlæg

Ja, det er rigtigt hårdt at være skilsmissebarn. Vores forældre er begge skilt. H2B's forældre kan sagtens sammen - mine slet ikke. Det er rigtig hårdt,netop fordi, det ikke er mere end 3 år siden mine blev skilt. Mine forældre skal ikke sidde ved samme bord - det vil skabe en meget akavet stemning, da de ikke har set hinanden mere end 2-3 gange i løbet af de seneste år. Derfor bliver det noget utraditionelt (selvom jeg helst ville det traditionelle )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har samme problem her. og orker enlig ik at sidde i nærheden af min svigermor(heldigvis er min kæreste ligeså træt af hende) men derfor har vi valgt at sidde sammen med vores venner, da vi ik rigtig kan tillade os kun at sidde sammen med mine forældre, så ville min svigermor da blive mere fornærmet end hun allerede er(længere historie)

synes at runde borde kunne være en go løsning, så kan i da sidde sammen med forældre og bonusforældre

0

Del dette indlæg

Vi valgte at flytte rundt mellem de 6 borde vi havde. Manden forældre er skilt og gift igen, så han har 4 forældre, mine er også skilt og jeg har ikke kontakt med min far, så en bordplan med 5 forældre kunne vi ikke få til at gå op.

Vi sad med hans mor til forret, bestman og hans lillebror i ca 30-40 min, så vider til min mormor, morfar og mor, så min fætter og onkel, så min kusine og halvbror og sluttede hos hans farmor og far.

Vi fik talt med flere af vores gæster og undgik nogle af de dumme konflikter når forældre føler sig forbigået. Det var en stor succes/glæde/overraskelse for vores gæster at vi kom rundt til dem. Toasmasteren styrede tiden og hjalp med at flytte vores bord med rundt.

0

Del dette indlæg

Vi skal have hovedbord og h2bs forældre er oz skilt og svigerfar har ny kone mens svigermor er single.. Vi skal sidde sådan her:

Mormor (brudens)

Morfar (brudens)

Farmor (brudens)

Mor (brudens)

Far (brudens)

Bruden

Gommen

Mor (gommens)

Far (gommens)

Fars kone. (gommens)

Har spurgt svigermor hvordan hun ville have det med at sidde ved siden af svigerfar - og det ville hun ikke have noget imod (trods de ikke har det bedste forhold) så jeg tror det er sådan det blir.. :)

0

Del dette indlæg

Selvom mine forældre er skilt har jeg faktisk overvejet et "højbord" frem for rundeborde, for hvis vi sidder efter den traditionelle opstilling, vil de sidde på hver sin side af brudeparret og derfor ikke se hinanden direkte, men det ville de, hvis det var runde borde. Så måske jeg gør det... Men godt jeg har et år endnu til at tænke videre over det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sidder sådan ved runde borde, så gommens far og brudens mors kæreste kommer til at sidde ved siden af hinanden.

Ja jeg har ikke selv min far med da han valgte at afskrive min søn og mig, derfor denne bordplan :wink:

Gommens far

Gommens fars kone

Gommens mors mand

Gommens mor

Gommen

Bruden

Brudens mor

Brudens mors kæreste

0

Del dette indlæg

Vi skal sidde ved runde 8-mandsborde og arbejder med en utraditionel løsning. En veninde, som er med mig ude at prøve kjoler, kender ikke andre end Brian og mig, så hun skal sidde ved vores bord. Derudover ønsker vi, at toastmaster og forlover (begge 2 rigtig gode venner) + deres koner skal sidde hos os.

Mine forældre og min svigerfar + hans kæreste (svigermor er død), skal sidde ved samme bord, men de snakker så også rigtig godt sammen. "De gamle" får selskab af Brian's søster + kæreste og 1 barn (2 år), Vi regner med, at det vil skabe den største glæde, da min svigerinde bor i Schweiz og ikke er så meget hjemme i DK.

0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre er også skilt, og kun min svigermor har fundet en ny mand.

Jeg skal have min svigermor i små doser da hun blander sig meget så vi gør noget utraditionelt, og som sikkert ikke falder i hendes smag.

Men vi vælger at sidde sammen med de nærmeste venner ved vores bord. Så bliver alle forældrene sat ned blandt de andre gæster.

0

Del dette indlæg

Både mine og h2b's forældre er skilte og har alle nye...og ingen af dem vil bryde sig om at blive skilt af i par...og da vi skal sidde ved runde borde (til 8 personer) har vi valgt at sidde med 3x venner og 3x single søskende i stedet for vores forældre...så det håber vi bliver godt. Hvad med at spørge jeres forældre hvordan de har det med at blive "skilt" fra deres nye partner...? nogle er jo ligeglade - andre ville blive skuffede....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh vi kommer også ud i det samme dilemma omkring placering af forældre, der er skilt hele vejen over.

En lille joke... kan I holde til den ? thumbsupsmileyanim.gif lol.

Det var 2 vejskilte, der stod og snakkede sammen. Så spurgte den ene:

- Er du gift ?

Hertil svarede den anden:

- Nej, jeg er skilt.

Arhh den var sjov, haha.

Men tror jeg må slås med den der, når vi kommer hen til foråret og har fundet ud af, hvor mange der kommer osv :) Men har har forældre, der er skilt, hvor min mor har fundet en ny og min far er single (han har evt en kæreste der... who knows). Og så har vi min svigermor, da svigerfar er død. Yderligere, så har min kæreste 3 søskende med hæng og jeg har en lillebror med hæng. Derudover findes der min mormor og min farmor. Jeg ville også synes det ville være hyggeligst at have nogen venner omkring os, men jeg ved, at der er nogen familie, specielt min mor og far og min svigermor vil aldrig se os igen bagefter, hehe, hvis de ikke ryger ved hovedbordet. Vi skal i øvrigt have 8-mands runde borde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer