Mighti

Polterabend v/ andet bryllup

33 indlæg i dette emne

Ok venner, jeg har brug for lidt input. Jeg skal giftes igen. Jeg har mødt den dejligste mand og han har friet, så nu skal vi giftes. Og ja det bliver så mit andet bryllup.

Ved mit første bryllup, fik jeg en dejlig polterabend, totalt overraskende, da jeg ikke regnede med en. Jeg har ikke mange veninder, så regnede ikke med noget. Og gør det heller ikke denne gang.

Ok forleden var jeg sammen med en som betyder meget for mig, men hun kom med en kommentar, som jeg bare ikke kan slippe. Så nu har jeg brug for lidt input.

1. Hvordan vil I reagere til denne kommentar.

Du forventer vel ikke en polterabend nu hvor du skal giftes for anden gang, du fik jo en sidste gang.

2. Hvad er jeres holdning til polterabend til en der skal giftes for 2 gang.

Tak på forhånd for input.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da sagtens man kan få en polterabend selvom det er anden gang man skal giftes!

Men det kræver jo at der er nogen der arrangerer den for dig, og man skal jo være taknemmelig hvis der er nogen der vil lægge en masse tid, kræfter, penge og energi i det.

Jeg ville elske at komme på PA igen :loveshower: (men håber selvfølgelig ikke at det bliver aktuelt!!! :rolleyes: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er noget pjat det hun siger. man kan sagtens få en PA selv om det er 2. gang man skal giftes. :cheerleader3:

Jeg kender et par stykker der har været gift nogle gange, og den der kommentar har de aldrig fået smidt i hovedet.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand har også været gift før. Og jeg må indrømme at jeg har det MEGET ambivalent med en evt. polterabent for ham... Mange mennesker tænker at man tager mere afslappet på andet bryllup og derfor ikke selv ønsker de der ting som f.eks. Polterabent, pynte hus mv.

Selvfølgelig findes der kønnere måder at sige tingene på end din veninde lige gjorde, men jeg kan godt forstå hun spørger, for det var jo ikke sikkert at du overhovedet ønskede en...

Nogen vælger så at lave en mere afslappet polterabent med lidt hjemlig hygge, lidt mere voksent måske end første gang.

Desuden er en polterabent jo også en markering af at fejre den sidste tid som ungkarl eller hvad det så end hedder som kvinde - og det kan man jo ikke rigtig fejre, når det er anden gang, for så er man jo ikke ungkarl.

Jeg vil give jer ret i at det er en underlig måde at sige tingene på - man kunne spørge på en mere diplomatisk måde... Men jeg forstår godt at der bliver spurgt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes helt sikkert godt man kan få en PA selvom det er 2.gang.

Min mor blev selv gift for 3.gang i år, og hun har altså fået en hver gang. Men slet ikke lige store, og synes jeg også er fair nok. Her 3.gang er min mor jo også blevet ældre, så det var mere en hyggelig dag med veninderne.

Du kunne jo sige til din veninde, at du ikke forventer en PA igen, men det kunne være rigtig hyggeligt med en dag/aften med veninderne. Det behøver jo hverken koste alverden eller tage osianer af tid.

Og så lige en krammer :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes helt sikkert godt man kan få en PA selvom det er 2.gang.

Min mor blev selv gift for 3.gang i år, og hun har altså fået en hver gang. Men slet ikke lige store, og synes jeg også er fair nok. Her 3.gang er min mor jo også blevet ældre, så det var mere en hyggelig dag med veninderne.

Du kunne jo sige til din veninde, at du ikke forventer en PA igen, men det kunne være rigtig hyggeligt med en dag/aften med veninderne. Det behøver jo hverken koste alverden eller tage osianer af tid.

Og så lige en krammer :bearhug:

Jeg kunne ikke være meget mere enig. Kvalitetstid med dejlige veninder behøver ikke koste noget, men det kan betyde meget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes da helt klart at du fortjener en polterabend selvom det er 2. gang du bliver gift. For pokker - Som om det ikke er ligeså specielt at indgå ægteskab, fordi man har gjort det før.. Folk forandrer sig jo. Det må man da se i øjnene.

Enig - Det er jo næppe noget med at det 2. bryllup kommer lige efter det første og det forestående bryllup og din kommende mand er jo udtryk for at du starter et helt nyt liv. Ikke at du glemmer det gamle som om det aldrig har eksisteret men man kigger fremad og det burde veninden også gøre. Som det også ganske rigtigt bliver sagt er det ikke alle brudepar som ønsker en "vild" og voldsom polterabend

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld jeg lige bruger din tråd nu, men nu fik hele din situation mine tanker hen på hvor dårligt det egentligt er, at veninder ser det at arrangere en PA som en sur pligt, frem for noget de gør helt af sig selv og fordi de gerne vil.

Ikke om jeg ville tøve 2 sek, med at arrangere noget for mine veninder, om de så blev gift for 5. gang. Og jeg ville elske hvert et sekund af det - For det er sgu en ære og en glæde at gøre sådan noget for andre !!!

BUM!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg lige bruger din tråd nu, men nu fik hele din situation mine tanker hen på hvor dårligt det egentligt er, at veninder ser det at arrangere en PA som en sur pligt, frem for noget de gør helt af sig selv og fordi de gerne vil.

Ikke om jeg ville tøve 2 sek, med at arrangere noget for mine veninder, om de så blev gift for 5. gang. Og jeg ville elske hvert et sekund af det - For det er sgu en ære og en glæde at gøre sådan noget for andre !!!

BUM!

FULDSTÆNDIG ENIG!!!! Nu behøber en PA jo ikke at koste en "halv arm", hvis det er det veninden er bange for du forventer. Men at arrangere en tøse hyggdag/aften, kræver altså ikke det vilde og der er jo et år til, så der er jo tid nok til at forberede.

Man kan selvølgelig ikke forvente at få en PA overhovedet men håber de fleste brude ikke på at der bare bliver holdt en el. anden form for PA?!

Måske var din venindes spørgsmål slet ikke nemt så hårdt som det lyder. Men mere for at finde ud af hvad du ligger i det andet bryllup, om du vil ha et bryllup "efter bogen" med PA osv. ??

:bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Thjaaa jeg ved jo ikke hvad hun lagde i spørgsmålet, eller om det bare er mig der overreagere. Syntes bare bemærkningen var lidt underlig. Jeg er super glad for min kommende mand, og det tog han faktisk et stykke tid at overtale mig til at ville giftes igen, så måske derfor jeg er lidt negativ over kommentaren.

Men ja en hyggelig grill aften, ku være dejlig.

mni87 - jeg kan sagtens følge dig, jeg ville også elske at planlægge en PA, gjorde det for min mor til hendes 4 bryllup, og vi havde en kanon dag. Intet vildt, bare ren råhygge. Så ja en PA behøver slet ikke være vild.

Men dejligt at høre hvad folk rent faktisk mener om det med PA til os flergangs brude LOL

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lydder lidt som om din veninde har haft en dårlig dag, og man kan jo sagtens lave en super sjov polterabend, uden at det skal koste det helt store. I kan fx se lidt eksempler på: http://polterabendevent.dk eller på http://voksenforsjov.dk hvor der er en masse gratis aktiviteter! Der er mange muligheder for at få en super polterabend, og I sidste ende handler det jo mest af alt om at have en god dag med sine venner eller veninder :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se hvad det har med hinanden af gøre, og jeg synes godt at man kan få en PA bere fordi at det en ens bryllup :unsure:

personligt ville jeg nok blive skuffet hvis min veninde sage sådan til, hvis jeg stod og skulle giftes for anden gang :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun tilslutte mig de øvrige kommentare :) men det at skulle arrangere en polterabend kan osse gå helt over i den anden grøft :( Jeg skal giftes for 2. gang med den rigtige :heart: Første gang i 1992 havde jeg ingen polterabend og jeg har heller aldrig været med til nogen,så jeg har ikke haft nogen forventning til/om noget.

Mine 5 veninder+mine 2 piger på 19 og 22 år valgte at der denne gang skulle holdes noget for mig....men hold da lige op...den ene af mine "veninder" startede med at smide en bombe og sagde,at hvis der skulle "børn" med så gad hun ikke deltage...de øvrige fandt så nogen tids diskussion frem til en plan...(jeg aner stadig INTET om hvad og hvornår) men den aften delte hele flokken i to lejre og siden er der blevet kastet den ene beskyldning efter den anden rundt på sms og den ene har bagtalt den anden :( og endt med at nu har 3 meldt fra til polterabend.

Jeg valgte herefter at stoppe den der...og har nu sendt en sms rundt til samtlige at deltagerne og frabedt mig at der blev holdt noget som helst...for i min verden skulle det gerne være en glæde og sjov oplevelse at planlægge sådan en dag og ikke et kæmpe problem med efterfølgende konsekvenser....de skal alle med til mit bryllup i maj og osse gerne kunne enes der :unsure:

Var det forkert af mig at stoppe det eller skulle jeg ha ladet dem køre videre....jeg mener det første....høre meget gerne jeres meninger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand skal har også været gift før og jeg ved at ikke har den store lyst til det helt store show af en polterabend, så hans kammerater + min far tager ud og får en god herrefrokost med smørrebrød, håndbajer hvorefter den står på ølsmagning. Det bliver drenge-hygge. :wink:

Jeg mener da altid der er lejlighed til fest eller hygge om så det var 5. gang ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun tilslutte mig de øvrige kommentare :) men det at skulle arrangere en polterabend kan osse gå helt over i den anden grøft :( Jeg skal giftes for 2. gang med den rigtige :heart: Første gang i 1992 havde jeg ingen polterabend og jeg har heller aldrig været med til nogen,så jeg har ikke haft nogen forventning til/om noget.

Mine 5 veninder+mine 2 piger på 19 og 22 år valgte at der denne gang skulle holdes noget for mig....men hold da lige op...den ene af mine "veninder" startede med at smide en bombe og sagde,at hvis der skulle "børn" med så gad hun ikke deltage...de øvrige fandt så nogen tids diskussion frem til en plan...(jeg aner stadig INTET om hvad og hvornår) men den aften delte hele flokken i to lejre og siden er der blevet kastet den ene beskyldning efter den anden rundt på sms og den ene har bagtalt den anden :( og endt med at nu har 3 meldt fra til polterabend.

Jeg valgte herefter at stoppe den der...og har nu sendt en sms rundt til samtlige at deltagerne og frabedt mig at der blev holdt noget som helst...for i min verden skulle det gerne være en glæde og sjov oplevelse at planlægge sådan en dag og ikke et kæmpe problem med efterfølgende konsekvenser....de skal alle med til mit bryllup i maj og osse gerne kunne enes der :unsure:

Var det forkert af mig at stoppe det eller skulle jeg ha ladet dem køre videre....jeg mener det første....høre meget gerne jeres meninger :)

Kan kun tilslutte mig de øvrige kommentare :) men det at skulle arrangere en polterabend kan osse gå helt over i den anden grøft :( Jeg skal giftes for 2. gang med den rigtige :heart: Første gang i 1992 havde jeg ingen polterabend og jeg har heller aldrig været med til nogen,så jeg har ikke haft nogen forventning til/om noget.

Mine 5 veninder+mine 2 piger på 19 og 22 år valgte at der denne gang skulle holdes noget for mig....men hold da lige op...den ene af mine "veninder" startede med at smide en bombe og sagde,at hvis der skulle "børn" med så gad hun ikke deltage...de øvrige fandt så nogen tids diskussion frem til en plan...(jeg aner stadig INTET om hvad og hvornår) men den aften delte hele flokken i to lejre og siden er der blevet kastet den ene beskyldning efter den anden rundt på sms og den ene har bagtalt den anden :( og endt med at nu har 3 meldt fra til polterabend.

Jeg valgte herefter at stoppe den der...og har nu sendt en sms rundt til samtlige at deltagerne og frabedt mig at der blev holdt noget som helst...for i min verden skulle det gerne være en glæde og sjov oplevelse at planlægge sådan en dag og ikke et kæmpe problem med efterfølgende konsekvenser....de skal alle med til mit bryllup i maj og osse gerne kunne enes der :unsure:

Var det forkert af mig at stoppe det eller skulle jeg ha ladet dem køre videre....jeg mener det første....høre meget gerne jeres meninger :)

Var det dine voksen "børn" hun ikke ville ha med??? :huh:

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en lille update ang min aflyste polterabend :)

Siden jeg sendte min sms rundt har min mobil glødet...den ene er mere uforstående overfor det end den anden...og de to som lissom er årsag til jeg aflyste har mest travlt :huh: De mener bestemt der skal være noget...så hvem ved måske jeg så istedet for 1 får 2...3...4 af slagsen...forventer dog stadig intet...for så blir jeg ikke skuffet !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer