LineogAsh

Min svigerinde...

18 posts in this topic

Hej alle i skønne kvinder :)

Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at få lukket lidt op for mine irritationer ang. min svigerinde! :shooter:

Min H2B er lige nu i Afghanistan... så det bliver lige jer der står for skud, da han jo ikke lige er hjemme til at høre på mig..

Først vil jeg lige sige at jeg har verdens bedste svigerfamilie :bearhug: Men min svigerinde har igennem det sidste halve år forvandlet sig til en pestilens!!!!...

Det er en lang historie, som jeg vil forsøge at gøre kort :) Hun var førhen en rigtig god veninde for mig og jeg vi har tilbragt ufattelig meget tid sammen!!... Men pludselig begyndte hun at te sig som en på 10 år!

Hun har åbenbart brug for meget opmærksomhed.. Vi bor begge i Esbjerg.. jeg bor med min H2B og hun med sin forlovede...

Efter min kommende mand friede til mig bemærkede jeg at der begyndte at komme små spidse bemærkninger fra hende! Min kære forlovede havde bedt hende om at hjælpe ham med ring og hun havde derfor også prøvet den for muligvis at afgøre størrelsen! (jeg har nemlig ikke andre ringe) hihi..

Det er alt sammen fint men små bemærkninger som: "Du ved jo nok at et ægteskab ikke holder når en anden har haft ringen på før dig", og "den form for bryllup som i vil holde er bare slet ikke særlig godt"!...

Jeg begyndte mere at mere at skubbe hende væk, for jeg havde virkelig ikke brug for hendes kommentare... Vi fandt dog kort tid efter ud af at i hendes verden er det hele en konkurence..

Vi fik os endelig en større lejlighed, det startede en lavine af en anden verden... fordi hun mente at de var mere berettiget til det end os?!?.. (måtte så fortælle hende at jo flere kriterier man har jo færre lejligheder er der!)... Det hjalp lidt på det... hehe..

Fra den ene dag til den anden bestemte de sig så for at købe hus i stedet... :) Jeg kan bare glæde mig på deres vegne! Men det er nu blevet sådan at man ikke kan nævne noget ang. vores bolig når vi er samlet med familien uden at hun højt skal afbryde:" Vi er ved at købe hus"...

Så nu er jeg begyndt at holde mund...

Jeg troede virkelig at hun mente det oprigtigt da hun spurgte mig om ikke hun måtte se nogle af de kjoler jeg har kigget på?.. Og jeg blev faktisk rigtig glad og begyndte at vise hende de forskellige kjoler... (der alle er vidt forkellige)!

Men hendes kommentare var:" FØJ!", "Ej jeg ville være flov hvis jeg viste min i kirken i sådan en kjole" og "ha ha..."

Så jeg blev virkelig ked af det!

Min H2B, hendes storebror er nu taget til Afghanistan i et halvt år... vi har altid bakket hinanden op og hygget os meget når vores mænd har været af sted (hendes forlovede er også soldat!)...

Men denne gang spurgte jeg om vi ikke skulla have en kop kaffe snart.. hver uge i de første 7 uger... Uden at de havde tid til at se mig...

Vi bor 5 min kørsel fra hinanden! SÅ jeg bliver ked af det og sur over at de ikke lige kunne finde en time til en kop kaffe...

I går blev jeg så inviteret på mad og kaffe... Men det var med blanede følelser at jeg tog derhen!!

Jeg har efterhånden fået opbygget en forsvarsmekanisme der bare tænker "LUK AF", hver gang hun åbner munden... :badgirl:

Det gik i bund og grund rigtig fint!!

Der var bare lige to emner hvor jeg igen bare tænkte.... *SHG"/!%"(!)...

1. Vi har talt om at leje en spejderhytte eller andet til overnatning for hele H2B's familie, der kommer fra England.. Da de så vil kunne hygge sammen og sammen med os i dagene op til bryllup + at de ikke skal betale for overnatning, da flybilletten er dyr nok i sig selv...

det har min svigerinde så åbenbart fået nys om! Og hun ville lige fortælle mig at hvis det var hendes mor der bestilte (min svigermor), så ville hun selvfølgelig godt støtte op om det og syntes at det var en god ide... Men ellers syntes hun at det var plat! Og de ville i hvert fald hellere sove på hotel!...

FINT!! så bo på hotel, så skal vi heller ikke se på dig.. det var lige min umiddelbare tanke!!

2. Vi har "desværre" valgt at blive gift d. 14 Juli... Og vi havde slet ikke lige tænkt over at hun så har fødselsdag dagen efter!

Hun mener at vi så dagen efter skal samles alle sammen for at fejre hende!.. Hun bliver 26 ... Og hendes begrundelse er at der ikke er nogen der gider at bruge to dage på vores bryllup allligevel... og hun skal altså fejres! Ellers så sørger hun bare for at alle gæsterne kommer til hendes brunch i stedet!!

Det bliver jeg simpelthen bare så ked af!!!! Hun har fødselsdag en gang hvert år!! Vi bliver gift en gang i vores liv!!! Hvorfor kan hun ikke affinde sig med at det er nok at hun får en gave og et knus og vi måske synger en sang for hende uden at alle skal tænke : NU skal vi til Lauras fødselsdag.... hmmm..

Vi havde jo planlagt brunch for alle der overnatter og åbning af gaver dagen efter.... Og jeg ved bare at hun vil skabe sig!! For JA hun skaber sig...

Åhh... jeg skulle lige ud med det! Jeg syntes hun er så urimelig!! Og jeg er ved at køre så meget træt i at alt skal gøres op i hvem der har hvad?! Og hvem der skal hvad...

Vi fik en større lejlighed (75 kvm ikke noget vildt!) Så skal de have et hus...

Vi skal holde stort bryllup ... de har været forlovet i 5 år og aner ikke hvad de vil... derfor er vores bryllup bare plat!

altså... jeg er bare så mættet.. og nu hvor min H2B er udsendt så magter jeg bare ikke lige de der kampe oven i...

Tak fordi jeg lige kan læsse lidt af på jer søde zilla'er herinde :BKSTREET:

0

Annonce ♥

hejsa...

en masse :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug: til dig...

Det lyder ikke som en rart ting at være fanget i, især hvor din H2B er udsendt...

Så mange tanke og trøstede knus til dig...

smil fra dutte...

0

Ej hun lyder virkelig ondskabsfuld og helt klart meget misundelig.

Hvis jeg var dig ville jeg konfronterer hende.

Sætte mig ned og sige til hende at du holder af hende og nødig vil have i bliver uvenner, men med den opførsel hun sætter for døren lige nu kan du ikke bruge tid på hende hvis der ikke sker en ændring i hendes væremåde

spørg hende oprigtigt fordi du holder af hende, hvad det er der gør at hun opfører sig sådan overfor dig, fortæl hende hvad det gør ved dig og hvor ked af det hun gør dig

Havde det været mig selv ville jeg efter en af de spydige kommentarer have stoppet op og sagt, ej unskyldk, men hvorfor siger du sådan om min kjole, hvorfor vil du så gerne såre mig?

jeg tror og håber at hun inderst inde har det af H til og sikkert er led over sig selv at hun behandler dig på den måde, og det garanteret bunder i enten lavt selværd eller misundelse over nogle ting hun ønsker for hendes liv.

kan du ikke inviterer hende over en aften til en flaske vin og så lægge alle kortene på bordet råt for usødet

Måske vil der blive diskuteret og tudet men det kunne være det kunne rense luften

uanset syntes jeg det er DIN dag og vil hun ikke dele den med dig med glæde ja så syntes jeg personligt ikke du skal spilde mere tid på hende inden brylluppet.

Du skal have et kæmpe kram herfra :bearhug:

Edited by Frk.Horup
0

Lige min første tanke, egner sig ikke til en pænt forum!

Undskyld, men bliver bare så irriteret over at nogen mennesker kan få sig til at opføre sig på den måde. Misundelse er en MEGET GRIM ting!!

HAr en veninde der også engang imellem bliver jaloux, på nogle latterlige områder. Hvor jeg godt kan have lyst til at give hende et "klap oveni hovedet" i håb om at hun finder ud af at alt ikke er en konkurrence og man faktisk får det godt af at glæde sig på andres vegne! Er bare for konkliksky til det og har efterhånden lært hende så godt at kende at jeg ved hvornår hun bliver sådan også holder jeg mig lidt for mig selv el. provokerer og snakker endnu mere om den ting hun nu er jaloux over :pokey:

Håber du får et godt forhold til din svigerinde igen og hun lære at glæde sig og til jeres bryllup!

:bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Annonce ♥

Øv jeg blev helt sur på dine vegne.... Forstår ikke at man kan opføre sig sådan over for andre mennesker, og så sin bror's kommende kone.. Helt ærligt..

Jeg havde godt nok sagt noget til hende.. Men jeg er nok heller ikke helt god til at lukke af for sådan noget...

Du får lige en masser :bearhug: fra mig af..

0

Først TUSIND TAK for alle jeres :bearhug:

Jeg har også overvejet at konfrontere hende... Jeg syntes helt ærlig bare ikke lige at jeg magter det lige nu!

... Men måske det ville være mest fair for os alle..!!

Det har dog stået på i lang tid ang mange forskellige ting! Sidst min H2B sagde hans mening til hende, blev det ikke gjort på en pæn måde.. men hendes kommentare og evige himlen op hver gang vi er samlet blev bare nok! Det resulterede dog bare i at hun kastede hendes bestik ned i tallerkenen og surmulede resten af aftenen :shooter::shooter:

Så jeg har både lyst til at konfrontere hende.. men også lyst til bare at blande hende fuldstændig uden om alt hvad der har med vores bryllup at gøre! Og så modtager hun bare en invitation som var hun en faster vi ikke har set i evigheder! :badgirl:

Men jeg ved jo også hvor det bunder... det bunder i jalouxi og det er en grim ting! Men det kan jo ramme os alle.. det burde bare ikke komme til udtryk på den måde...

Selv har hun været forlovet i 5 år, dog ikke fordi de skal giftes og i deres forhold derhjemme snakker de ikke sammen :blink:

Vi har haft sat hendes forlovede på sagen ... men går han til hende og snakker med hende mener hun ikke der er noget galt! Hun er den der opføre sig pænt og alle andre er nogle forbaneder mennsker der kun vil hende ondt... tjaa... hun er for vidrekommende nogen gange!

Men igen TAK for jeres :bearhug: Det varmer :)

0

Har I måske mulighed for at rykke brylluppet en uge frem el tilbage måske ? Den med, at den falder direkte oven i hendes fødselsdag .... his hun er sådan en "se-mig"-type, så blir jeres brunch overskygget af hendes fødselsdag - eller ihvertfald vil hun gøre alt for, at hun bliver centrum. Det er totalt upassende, men jeg tror desværre ikke rigtig, der er noget at gøre ved det sad.gif

Altså hvis hun opfører sig sådan, så gir du bare tilbage af samme skuffe..... så skal du altså bare være ligeglad .... sådanne mennesker lærer det ikke på anden måde end ved at føle det på egen krop. Hvis hun vil invitere til brunch næste dag på hendes fødselsdag, så kommer du hende bare i forkøbet og inviterer alle på brunch i invitationen. Jeg tvivler på, at hun inviterer alle folk til hendes fødselsdag 6 mdr før :wink:

Men desværre er der nogen mennesker, der ikke kan glæde sig å andres vegne og det er bare træls. Jeg har også en studiekammerat - hver gang jeg bringer noget på banen, så begynder han også at trashe det uden lige. Det er alt fra, da vi købte helt ny bil, så var den noget lort ...... hvis vi skal på ferie, ja der gider han sgu da ikke hen ...... feststedet til brylluppet - ja, vi er nogen snobber ..... at jeg vil have en kandidat på uni - ja, hvad skal man bruge det lort til ..... listen er lang.... ren misundelse, fordi han ikke har/kan få det samme.

Men alt er en konkurrence - når han får noget, så skal jeg sidde og høre op og ned omkring det og jeg siger: nej teløk og komplimenterer det.... men desværre blir mit trashet, da det ALTID skal sammenlignes - også selvom mit er bedre.... GRR.

Men ved du hvad .... bland hende totalt udenom dine forberedelser eller konfrontér hende direkte. Jeg tvivler på, at dine konfrontationer hjælper så meget igen, men du kan jo prøve. Jeg har prøvet MANGE gange - endda også foran andre, hehe - at konfrontere ham med det og at alt er en konkurrence og så små-griner han bare lidt. Jeg er flegnet på ham, mens vi bare sad os selv .... men det hjælper liiige ift den ene situation og næste gang, der kommer noget nyt, så får det også nogen mindre venlige ord med på vejen.

Så ja .... ekskludér hende totalt fra det bryllup og sig, at hun kan rende dig .... du gider ikke alle de negative vibes hele tiden, da dit bryllup er noget, du glæder dig til. Hvis hun vil komme med nogen kommentarer, kan hun komme med konstruktive - du gider ikke, at hun skal kritisere alt.... hvis hun ikke kan finde ud af det, så kan hun holde sig væk. Du blir nødt til at være ligefrem og ikke pakke tingene ind, for sådanne mennesker forstår ikke, når man pakker det ind.

Edited by MariaSchmidt
0

Hun lyder som en svigerinde jeg havde en gang.. Jeg endte med at blive vildt uvenner med hende fordi jeg sagde min mening.. Hun kunne komme hjem til mig kæreste og jeg og brokke sig over at hendes Dell computer ikke virkede, hvortil min kæreste (hendes bror) sagde at han gerne ville se på det. Hun rakkede ham ned og sagde at det kunne han jo alligevel ikke finde ud af.. Jamen fint så.. Så lader vi være.. Efter nogle timers overvejelse skal han alligevel lave den og hun hundser rundt med ham. Dagen efter kommer hun vadende ind af døren, uden at have givet besked på hendes ankomst. Jeg sad i undertøj med dynen og så fjernsyn. Hun farede op hvorfor fanden den ikke var lavet endnu og dér fik jeg nok!! Jeg rejste mig og skældte hende ud fordi hun sviner hendes egen bror til, derefter udnytter hans venlighed, vader ind til os og så fortæller jeg hende ellers at for eftertiden så ringer eller skriver hun inden. Og NU måtte hun ellers gerne forlade vores lejlighed, for jeg gad ikke se på hende. Jeg tog hendes computer og gav den til hende, åbnede døren og sagde at jeg var ret træt af hende..

(hun kunne godt li at skabe splid mellem mig og min kæreste) så derfor så hun meget ondt på mig, skyndte sig over til hendes bror hun havde svinet for mindre end 5 min. siden og krammede ham. Han var verdens bedste bror og hun elskede ham. Derefter kiggede hun ondt på mig og sagde ikke en gang farvel.

Jeg mener at du skal få hende sat på plads.. Det kan ikke være rigtig at det skal være sådan der!! Hvis hun gerne vil være centrum hvorfor melder hun sig så ikke bare til et af de 100 forskellige reality serier der er..? Iih kan slet ikke have sådan noget der.. hehe

Kæmpe krammer til dig smukke.. Er sikker på din kjole er smuk lige meget hvad hun siger..!! :bearhug:

0

Annonce ♥

Jeg fik talt med min H2B igår... havde egentlig sagt at når han ringede hjem fra Afghanistan så skulle jeg ikke bare starte med at "brække" mig over hans søster.. han har jo nok andet at fokusere på!!

Men men men.. som det første så fik jeg lige luftet ud og sagde at jeg simpelthen bare var så træt af hende...

Så nu er det vedtaget! Hun har INTET med vores bryllup at gøre... hun bliver IKKE spurgt om noget... hun får IKKE svar på noget... og jeg bringer IKKE bryllup på banen når hun er i nærheden... :thumbsupsmileyanim:

Så hun får altså bare den kolde skulder! Og det passer mig fint :cheerleader3:

Men tak for alle jeres gode råd og opmuntrende ord!

Hun skal ikke have lov til at tage glansen af vores planlægning... For lige gyldigt hvor meget man gerne vil være "ligeglad" så går man hjem og bruger tid på at være sur over hende.. i stedet for bare at nyde planlægningen....

Knus Line

0

Det var præcist min tanke. I skal ikke flytte noget som helst. I skal ikke føje hende. I skal bare ignorere hende (velvidende at hun må have et problem og et problem for at højne sit eget selvværd).

0

Det var præcist min tanke. I skal ikke flytte noget som helst. I skal ikke føje hende. I skal bare ignorere hende (velvidende at hun må have et problem og et problem for at højne sit eget selvværd).

Nej vi vil simpelthen ikke flytte vores bryllup! Så får hun jo også lidt hendes vilje... Og jeg vil ikke bukke under i støvet for hende!! Slet ikke lige for tiden :griner:-

Vi holder vores bryllup, invitere folk til dagen efter og så må hun finde ud af at hun har skudt sig selv i foden ! :shooter:

Havde hun nu været sød og dejlig ville jeg hellere end gerne benytte denne morgen til også at fejre hende!!..

Men nu hvor hun går vældig meget op i at hun har en forbi for balloner er vi gået i tænkeboks ang muligvis at benytte disse til oppyntning ved receptionen :badgirl:

1

ej helt ærlig, hvad er du dog for en veninde og svigerinde, som ikke engang kan rumme, at hun netop skal holde hendes helt store runde 26 årige fødselsdag??? Jeg håber seriøst du kan læse ironien i det skrevne...

Hun virker da bare til at være enormt misundelig på dig og din tilkommens liv. Det er som om hun ikke under jer noget godt - medmindre hun selv får noget bedre. Øv bøv og jeg ville gøre som du, lægge afstand til hende...

0

Annonce ♥

ej helt ærlig, hvad er du dog for en veninde og svigerinde, som ikke engang kan rumme, at hun netop skal holde hendes helt store runde 26 årige fødselsdag??? Jeg håber seriøst du kan læse ironien i det skrevne...

Hun virker da bare til at være enormt misundelig på dig og din tilkommens liv. Det er som om hun ikke under jer noget godt - medmindre hun selv får noget bedre. Øv bøv og jeg ville gøre som du, lægge afstand til hende...

Hihi jeg er en stor fan af ironi :thumbsupsmileyanim: Så fangede skam godt pointen hehe

Jeg har efterhånden fået "lettet trykket" mht hende... men altså JA! Det gør mig både ked og sur at hun ikke bare kan glæde sig lige som alle andre...

Tror også det er det eneste der er at gøre! Giver hende den kolde skulder indtil efter brylluppet.. måske hun så finder ud af at hun skal opføre sig som en voksen hvis hun vil anses for at være en :)

0

Ikke så mange ord, bare en :bearhug: herfra.

Er sikker på at jeres dag blive helt fantastisk, selvom I må døke med en Sviger-Zilla :pokey:

0

Lyder som om i efterhånden har fundet ud af hvordan i skal gribe din frygtelige svigerinde ad. Godt for jer!

Og bare sørg for at alle gæsterne er klar over at de er inviteret til (bryllups)brunch dagen efter. Hvis hun så skaber sig der, og vil have opmærksomhed, så er det jo bare super pinligt for hende, ikke jer. Der skal i bare være overbærende.

Men føler med dig, det er ikke sjovt at have sådan et forhold til ens svigerinde, især ikke når i havde det godt tidligere.

Held og lykke herfra!

0

Øv hvor er det træls!

jeg synes absolut ikke I skal flytte brylluppet.. Helt ærligt - hvor gammel er man lige hvis man synes ens fødselsdag er vigtigere end ens brors bryllup.. Det er for latterligt.. hun virker ikke som en rigtig veninde.. Hvis du har mod på det, synes jeg du skal skælde hende ud og sørge for at du får sagt alt hvad du vil, smække døren efter dig og lade hende komme til dig - hvis hun vil.. Og hvis ikke, er det bare synd for hende!

Du får lige et stort :bearhug:

0

Annonce ♥

Først lige en kæmpe :bearhug: til dig - føler med dig!

Og hvor kan din svigerinde bare ikke være bekendt at unde dig at I skal giftes. JEg kan da sagtens følge at hun er misundelig, det var jeg også da min kusine skulle giftes (de havde kun været sammen i to år, h2b og jeg i 6 år), men man under da den anden lykke og jeg har aldrig ladet hende det vide - det gør man bare ikke!

JEg synes du bare skal lukke af og lade det løbe ind af det ene øre og ud af det andet men kan sagtens forstå din frustration!

:bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

Edited by Conni
0

Nej vi vil simpelthen ikke flytte vores bryllup! Så får hun jo også lidt hendes vilje... Og jeg vil ikke bukke under i støvet for hende!! Slet ikke lige for tiden :griner:-

Vi holder vores bryllup, invitere folk til dagen efter og så må hun finde ud af at hun har skudt sig selv i foden ! :shooter:

Havde hun nu været sød og dejlig ville jeg hellere end gerne benytte denne morgen til også at fejre hende!!..

Men nu hvor hun går vældig meget op i at hun har en forbi for balloner er vi gået i tænkeboks ang muligvis at benytte disse til oppyntning ved receptionen :badgirl:

Kan godt lide jeres ide med balloner :badgirl: så kan i jo se "hvor slem" hendes fobi er ! :respekt: Den tanke kan jeg godt more mig over.

Også ellers forsæt med at holde hende fra alt bryllupsrelateret. Så du er fri for at høre på sådan nogle ondskabsfulde, dumme kommentarer!

0