Sign in to follow this  
Followers 0
Maustique

Børn til bords-rabat?

7 posts in this topic

Hej alle skønne brude

Vi har en forholdsvis stor del af vores gæster, der kommer til at være under 18 år og en masse andre, der pga. religion og personlige præferencer ikke drikker alkohol.

Er der nogen der har oplevet, at det skulle være muligt at få rabat i kuvertprisen på et hotel fordi halvdelen af selskabet ikke skal have inkluderet alkohol? Jeg mener, hvordan skal tjenerne kunne huske, hvem der har det inkluderet og hvem der ikke har?

0

Annonce ♥

Jeg foreslår at i ikke får vin med som ad libitum men derimod betaler efter forbrug. Så skal i bare bede om en ny kuvertpris hvor vin/efter middagsdrink ikke er inkluderet. Desuden kan i samtidig beslutte at der fx skal være 1 glas vin pr ret til dem der ønsker, og når i nogenlunde ved hvem der drikker kan i regne ud hvad det ca. vil blive foruden maden.

Vi gjorde det på denne måde, både fordi vi viste at flere ikke ville have vin til maden og fordi vi gerne ville have en smule indflydelse på meget visse drak under middagen.

Håber i finder ud af det!

0

Vores kuvertpris er egentlig 2delt.. Dem der drikker vin får skal vi betale den fulde pris for, og dem der ikke gør får sodavand eller øl efter forbrug, men tilgengæld en billigere kuvertpris.. Tror det kan være en god ide for jer at gøre det på samme måde, hvis det er muligt :)

0

Hos os er der specialmenu for børn der jo er noget billigere. Men vi får ikke brug for det til vores bryllup, så jeg har ikke undersøgt det ret meget.

Men i så fald, så tror jeg det bliver regnet ud fra hvor mange der må nyde alkohol og laver et regnestykke på dem.

0

Annonce ♥

Mon ikke de fleste feststeder er til at tale med på det punkt. Dog kan det jo godt være at en eventuel aldersgrænse går lavere end de 18 år, med tanke på restaurationers særlige priser for børn. På det punkt er der jo nok grænser for hvor længe min datter kan blive ved med at være under 12 år. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi fik billigere mad til børnene og så fik vi sodavand ad libitum med i vores "vin ad libitum" fordi vi snakkede om at en ret stor del af selskabet ville foretrække en kold cola ;)

Hvis ikke jeres feststed er med på en slags rabat, så tænker jeg også at det ville være en god idé at betale vin efter forbrug. :)

MEN jeg vil så lige sige - og det gælder selvfølgelig ikke religiøse og børn, men ellers - at vores erfaring var at dem der ikke plejede at drikke vin faktisk gerne ville have vin i dagens anledning. :)

0

På vores feststed er voksenmenuen inkl. vin, øl og vand under hele middagen. Til børnemenuen er der inkl. sodavand :)

Vi har nogle enkelte i selskabet, der ikke drikker vin/øl, men da de kan vælge mellem forskellige ting i forvejen, tror jeg ikke vi vil forsøge at få rabat pga det. Til gengæld er der nogle specielle ønsker mht. mad, vi har fx en diabetiker, og nogle der ikke kan lide fisk. Så der forventer jeg en menuvariant som de også kan spise.

Edited by Christoffersbrud
0