Sign in to follow this  
Followers 0
louisevibe

Hjemmeside til koordinering af gaver

13 posts in this topic

Er lidt i vildrede over, hvorvidt vi skal vælge at oplyse vores ønskeseddel via en hjemmeside - og hvilke hjemmesider der tilbyder dette?

Eller vi skal vælge at have en gavekoordinator?

Vi er sikker på, at vi skal have en af tingene, så vi forhåbentlig på den måde kan slippe for for mange gengangere, da vi ikke ønsker gaveliste i fx Inspiration.

Ulempen ved en hjemmeside er, at jeg ikke lige helt ved hvordan sådan en fungerer.

Ulempen ved en gavekoordinator er, at hvem skal det lige være - og gider folk overhovedet ringe til sådan én?

Hvad har I gjort? Eller har I nogle gode råd/forslag.

Edited by louisevibe
0

Annonce ♥

vi har valgt at have en gavekordinator (min søster) da det er lidt mere personligt og fra tidligere erfaringer (fødseldage, søkvbrylluper) så har det været rigtig godt modtaget :thumbsupsmileyanim: må indrømme at jeg ikke kender til det med gave hjemmesider...

0

min mor var gavekoordinater, det fungerede fint og fik ikke rigtig noget der skulle byttes :)

0

Men ringede/kontaktede jeres gæster gavekoordinatoren? Så man faktisk fik noget af det, man ønskede sig.. Ville synes det var ærgeligt hvis folk ikke "gad" det. Har aldrig prøvet det før, så ved ikke lige hvordan og hvorledes.

0

Annonce ♥

Jeg har brugt onskelisten.dk

Der kan I indtaste diverse oplysninger. Gæsterne kan så vælge at trykke "giv gave", og så vil de andre gæster kunne se at der er nogen der giver gaven. Det er ikke sikkert alle benytter sig af det, men det er det jo heller ikke med f.eks. en gavekoordinator :17:

0

Jeg har selv fungeret som gavekoordinator ved en venindes bryllup, og det er mit indtryk at folk respekterer dette og kontakter den ansvarlige.

Der var ingen gengangere ved det bryllup, jeg gavekoordinerede, og der blev givet masser af gaver fra ønskelisten, så det tror jeg sagtens I kan have.

0

gæsterne brugte gavekordinator rigtig meget og synes det var fint at kunne ringe :biggrin:

0

Tak for jeres svar. Synes også en gavekoordinator er lidt mere personligt end fx en hjemmeside. Må lige i tænkeboks over hvem det kan være - men mon ikke min mor kunne være et godt bud :)

0

Annonce ♥

vi havde en gavekoordinator og så havde vi en ønskeliste hos imerco :D

0

Min svigerinde var vores gavekoordinator. Vi gav hende vores ønskeliste og henviste derefter til hende hver gang nogle spurgte os om gaveønsker. Da vi virkelig ønskede os penge til at dække nogle af bryllups og bryllupsrejseomkostningerne var hun super god til at få det budskab ud :thumbsupsmileyanim:

0

I de kredse, vi kommer i, bliver gavekoordinatoren ikke brugt med mindre det er ham/hende, der SIDDER på ønskesedlen, så man er nødt til at ringe til personen... Men jeg ved ikke om en hjemmeside kan "koordinere" det, så man ikke oplever dobbeltkøb.

Jeg ved endnu ikke hvad vi gør, netop fordi vi ret ofte har oplevet at folk IKKE ringer til gavekoordinatoren, og så er det jo ligemeget...

Så jeg tror bare vi sender ønskesedlen med og så håber at folk koordinerer forholdsvis indbyrdes...

0

Vi har to slags ønsker: dem vi ønsker os ét eksemplar af, og dem, vi gerne vil have flere af.

I den sidstnævnte kategori er fx gavekort til biograf, dele til bestik osv.

Jeg har egentlig tænkt mig, at vi både skal have gavekoordinator, og ønskelisten på hjemmesiden. Dog ved jeg ikke, om det kun skal være de ønsker, vi ønsker os flere af, der skal være på hjemmesiden. :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Vi havde skrevet vores ønskeseddel på vores hjemmeside sammen med oplysningerne til vores gavekoordinator. Det fungerede fint. Så kunne vi også selv opdatere ønskelisten når vi fandt på mere - uden at skulle ringe til vores gavekoordinator.

0