Riamusen

Hjælp ang. reception..

7 indlæg i dette emne

Hej tøser :)

Jeg står i en lidt uheldige situation :boohoo:

Sagen er den, at vi skal giftes i Stenløse kirke (hvor vi bor), men holde selve festen på Sophienberg Slot i Rungsted.

Der kommer jo så højst sandsynligt en masse herfra (da vi kender mange i byen, som vi dog ikke er særlig tætte med) i kirken, hvilket også er rigtig dejligt :thumbsupsmileyanim:

Vi ville jo så gerne byde dem, der ikke skal med til festen om aftenen på et glas champagne og evt. bryllupskage efter vielsen, men vi ved simpelthen ikke, hvordan vi skal få det arrangeret :boohoo:

Havde håbet på, at vi evt. kunne låne sognegården, der ligger i forbindelse med kirken en times tid til lige at skåle, men den lånes kun ud i forbindelse med begravelser, så det er udelukket :boohoo::boohoo::boohoo:

Ved simpelthen ikke, hvad vi så skal gøre, for vil bare så gerne byde folk på et glas champagne efterfølgende, men er da sikker på at de ikke gider køre helt til Rungsted bare for at skåle med os, og så tage hjem en time efter :boohoo:

Er vildt frustreret og ved slet ikke, hvad vi skal gøre.. nogen råd??

Har prøvet at se om vi evt. kunne leje et lokale tæt ved, men det ser ikke ud til, at der findes nogen :boohoo:

Maria :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser :)

Jeg står i en lidt uheldige situation :boohoo:

Sagen er den, at vi skal giftes i Stenløse kirke (hvor vi bor), men holde selve festen på Sophienberg Slot i Rungsted.

Der kommer jo så højst sandsynligt en masse herfra (da vi kender mange i byen, som vi dog ikke er særlig tætte med) i kirken, hvilket også er rigtig dejligt :thumbsupsmileyanim:

Vi ville jo så gerne byde dem, der ikke skal med til festen om aftenen på et glas champagne og evt. bryllupskage efter vielsen, men vi ved simpelthen ikke, hvordan vi skal få det arrangeret :boohoo:

Havde håbet på, at vi evt. kunne låne sognegården, der ligger i forbindelse med kirken en times tid til lige at skåle, men den lånes kun ud i forbindelse med begravelser, så det er udelukket :boohoo::boohoo::boohoo:

Ved simpelthen ikke, hvad vi så skal gøre, for vil bare så gerne byde folk på et glas champagne efterfølgende, men er da sikker på at de ikke gider køre helt til Rungsted bare for at skåle med os, og så tage hjem en time efter :boohoo:

Er vildt frustreret og ved slet ikke, hvad vi skal gøre.. nogen råd??

Har prøvet at se om vi evt. kunne leje et lokale tæt ved, men det ser ikke ud til, at der findes nogen :boohoo:

Maria :bearhug:

Vi skal giftes samme dag og har samme problem. Vi har snakket på at vi bare servere det uden for kirken i den friske luft. Vi skal dog lige have fundet en nødplan hvis det regner

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at tage receptionen hjem til jer selv ? Der er umiddelbart en del, der fx holder reception hjemme hos forældrene, fordi de bor i nærheden. Ellers er muligheden self udenfor, hvor man så har kage og champagne med i kurve osv .... men er naturligvis et problem, hvis det er regnvejr + hvor skal man stille kagen osv - så skal man også ha et bord med osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der ligger jo Høloftet eller Pejsestuen i Stenløse men spørgsmålet er om de er optaget til anden side eller ønskes friholdt til et længere arrangement.Det samme med Slagslunde Forsamlingshus som ikke liger langt fra Stenløse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :)

Det lyder fint med et glas champagne foran kirken, men er i tvivl om vi må det? Tænker lidt, at når vi ikke må låne sognegården (der jo ville være oplagt til formålet) må vi vel heller ikke holde det udenfor kirken? :unsure:

Nå, kunne være jeg lige skulle under søge det..

Det med at holde det hjemme hos os selv kunne da bestemt også være en mulighed, men vi bor bar ikke lige ved kirken, og hvis folk ikke er i bil osv. ville det jo nok være lidt besværligt- og igen.. ikke sikkert folk gider, når de bare lige er kommet en tur i kirken for at sige tilykke :unsure:

Hmm.. synes det er svært at finde ud af :(

En mulighed kunne også være min veninde, der har en frisørsalon ikke så langt fra kirken (hvor hun ofte holder forskellige arrangementer), men har ikke lige snakket med hende om det endnu, så det kunne være at jeg skulle gøre det inden jeg planlægger for meget -HAHA-

Redigeret af Riamusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til begravelse for nylig i Stenløse Kirke, og der fik vi kaffe og kringle bagefter på en cafe/restaurant i nærheden. Det var bag centeret, i gåafstand fra kirken. Der var en "stor" plads foran... Jeg kan ikke huske hvad det hed, men måske kan det bruges?

Held og lykke med detthumbsupsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svarene :)

Det lyder fint med et glas champagne foran kirken, men er i tvivl om vi må det? Tænker lidt, at når vi ikke må låne sognegården (der jo ville være oplagt til formålet) må vi vel heller ikke holde det udenfor kirken? :unsure:

Nå, kunne være jeg lige skulle under søge det..

Det med at holde det hjemme hos os selv kunne da bestemt også være en mulighed, men vi bor bar ikke lige ved kirken, og hvis folk ikke er i bil osv. ville det jo nok være lidt besværligt- og igen.. ikke sikkert folk gider, når de bare lige er kommet en tur i kirken for at sige tilykke :unsure:

Hmm.. synes det er svært at finde ud af :(

En mulighed kunne også være min veninde, der har en frisørsalon ikke så langt fra kirken (hvor hun ofte holder forskellige arrangementer), men har ikke lige snakket med hende om det endnu, så det kunne være at jeg skulle gøre det inden jeg planlægger for meget -HAHA-

Hvis der ikke er nogen der skal giftes efter jer, giver de fleste præster lov til det. Men ring og hør ad om det kan lade sig gøre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer