sgplcamilla

Camilla & Christian 28.07.12 - Laver bryllupsberetning

424 indlæg i dette emne

Ej hvor fint kjolen er på plads. Det er altså en meget vigtig og grundlæggende ting at få hurtigt styr på, efter min mening. Jeg har dog ikke fundet min endnu, men den der er kommet tættest på er faktisk også fra Lilly, i KBH godt nok men der var de bare så søde. Har endnu ikke været i en butik hvor jeg fik SÅ god betjening.

Men øvøv, jeg kan ikke se dine billeder.... Er det mon min mac der er dum? Ville virkelig gerne se dem da jeg er ude efter det samme som dig. Prinsesse/havfrue-modeller.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at du har købt kjolen. Da jeg fik købt min var det virkelig en lettelse. Havde frygtet at jeg INGEN kjole ville finde overhovedet, som jeg kunne lide og passe. Men der var den :a1221:

Jeg kan heller ikke se dine billeder, desværre :blink:

0

Del dette indlæg

Ej hvor fint kjolen er på plads. Det er altså en meget vigtig og grundlæggende ting at få hurtigt styr på, efter min mening. Jeg har dog ikke fundet min endnu, men den der er kommet tættest på er faktisk også fra Lilly, i KBH godt nok men der var de bare så søde. Har endnu ikke været i en butik hvor jeg fik SÅ god betjening.

Men øvøv, jeg kan ikke se dine billeder.... Er det mon min mac der er dum? Ville virkelig gerne se dem da jeg er ude efter det samme som dig. Prinsesse/havfrue-modeller.

Jeg fik også den aller bedste behandling i Lilly. I Gråsten der var de sure, og de pressede mig også til at købe - og de ville heller ikke hænge kjolerne til side, hvis man ville have en kjole, måtte man købe samme dag... Hvad er det for en kjole du selv har kig på?

Kan godt se der er problemer med billeder, men håber det er ordnet nu :)

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Dejligt at du har købt kjolen. Da jeg fik købt min var det virkelig en lettelse. Havde frygtet at jeg INGEN kjole ville finde overhovedet, som jeg kunne lide og passe. Men der var den :a1221:

Billedproblemerne skulle gerne være løst nu, og håber alle kan se dem :)

Det er virkelig også en lettelse at have kjolen på plads, og jeg har fået den til billige penge - ikke fordi det var det afgørende, det var bare en ekstra bonus oveni. Mit budget til mig inkl. alt var jo afsat med 10.000 kr., hvor jeg havde sat kjolen til at koste mellem 3.000 og 6.000 kr., så er det jo bare dejligt, at prisen er i nærheden af de 3.000 kr. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er virkelig også en lettelse at have kjolen på plads, og jeg har fået den til billige penge - ikke fordi det var det afgørende, det var bare en ekstra bonus oveni. Mit budget til mig inkl. alt var jo afsat med 10.000 kr., hvor jeg havde sat kjolen til at koste mellem 3.000 og 6.000 kr., så er det jo bare dejligt, at prisen er i nærheden af de 3.000 kr. :thumbsupsmileyanim:

Jep nu kan jeg se kjolerne. Super flotte, det må man sige.

Viser du os ikke et billede af den som du har købt?

Og lækkert at du sparede lidt på kjolen, det er jo bare en bonus som du kan bruge på noget andet hihi :)

0

Del dette indlæg

De kjoler du har billeder af, er bare super flotte, og hvis du har fundet en model der har lidt af dem alle tre, jamen super dejligt og tillykke med købet. Jeg glæder mig til at se den, når du forhåbentligt engang poster billeder fra jeres store dag.

Redigeret af Mighti
0

Del dette indlæg

Jep nu kan jeg se kjolerne. Super flotte, det må man sige.

Viser du os ikke et billede af den som du har købt?

Og lækkert at du sparede lidt på kjolen, det er jo bare en bonus som du kan bruge på noget andet hihi :)

Jeg vil helt vildt gerne vise jer KJOLEN, men samtidig er man også lidt bange for at gøre det, for vil ikke have at nogen skal komme til at se den, hvis nu nogle af vennerne skulle side herinde. Det er sikkert ikke tilfældet, men alligevel, håber I forstå. Men i stedet for at vise kjolen på mig selv, har jeg valgt at sætte et link ind, så i kan se den på hjemmesiden, håber at dette kan gå an :)

Jeg har slettet linket igen, for at forhindre at nogle af gæsterne ser kjolen på forhånd og det skulle jo ikke ske.

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De kjoler du har billeder af, er bare super flotte, og hvis du har fundet en model der har lidt af dem alle tre, jamen super dejligt og tillykke med købet. Jeg glæder mig til at se den, når du forhåbentligt engang poster billeder fra jeres store dag.

Jeg har tilføjet et link, hvilket jeg håber er i orden. Men selvfølgelig skal I nok få KJOLEN at se, når den store dag kommer og vi får taget billeder af mig med den på og fuldt ud staset op.

0

Del dette indlæg

Super flot kjole, jeg har selv kigget på den da jeg skulle købe kjole :)

Sjovt. Den er rigtig lækker at have på, og den er som sagt helt hvid. Der er ikke meget glimmer, kun ved barmen, men så er der jo flæsen, draperingen og blomsten, og slæb, så den har bare så mange små detajler man først lægge mærke til efterfølgende. En anden ting der er dejligt ved den, er at der er lynlås i, en kæmpe fordel for min mor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er da bare super flot! Den kan jeg godt forstå du købte

Tak, er bare så glad. Troede aldrig jeg ville finde KJOLEN, men den kom efter at have prøvet 20-30 kjoler på. Derfor jeg også var bange for at hvis jeg ikke tog chancen og købte den, at jeg i marts når man så skulle have været afsted, at jeg ikke ville få samme følelse som jeg havde i denne her. Og det ville jeg ikke risikere.

0

Del dette indlæg

HJÆLP

Sidder og er i færd med at lave min bryllups planlægningsmappe - den kan altid gå i arv senere hen, til fx min søster :biggrin:

Og så kom jeg tilfældigvis til det punkt der hedder kørsel, jeg vil helt vildt gerne hentes i en rigtig pæn bil efter vi er blevet viet, fra mine forældres hjem og hen til kirken, der går det ikke så meget, for det kommer folk alligevel ikke til at se. Har ikke lyst til at det skal være en hestevogn, de er flotte, men ikke helt min/vores stil. Det skal meget hellere være en gammel amerikanerbil, eller en bli med mange kræfter bag, eftersom Christian går meget op i biler. Men kan ikke finde disse biler. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider her i Jylland, som køre bryllupskørsel? Og det skal som sagt helst være amerikaner biler eller med store motor bag - ligesom de biler i fast and furious filmene.

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Nå, det er noget tid siden jeg sidste har skrevet, så tænkte jeg lige ville lave en lille update. Der er ikke sket så meget siden sidst, ud over at jeg er i fuld gang med at finde noget transport der skal hente min H2B og mig efter vi er blevet viet, som så skal køre os til fotografering og herefter til festen. Jeg har skrevet til nogle forskellige udlejningsfirmaer med limousiner m.m., men også til dansk veteranbiler, amerikaner klubber osv., og jeg har fået super respons, nu skal vi bare finde ud af hvad vi vil have og til en fornuftig pris.

Plus er jeg begyndt at gå i tænke boks med hvordan selve indbydelserne skal se ud, de skal jo ligne voress Save The Day, og alligevel skal de også være lidt anderledes eftersom det er en indbydelse, da der jo skal være mere tekst.

Noget andet som jeg også er begyndt at kigge efter, er smykker og diadem - kunne være så fedt hvis jeg kunne finde noget flot men billigt på fx eBay eller andre steder. Men har ingen erfaringer hermed, og kender slet ikke til hvordan det foregår, og hvordan varerne egentlig er. En ting er at de er flotte på billederne, men er de så også sådan når man får dem i hænderne. Det kunne jo være så dejligt, hvis jeg kunne få et smykt diadem til fx 20 dollars, når de her hjemme koster mellem 350 og 500 kr. Er der nogen der har gode erfaringer med at købe tingene over nettet, og kan I anbefale nogle sidder, der har smukke ting, både smykker (øreringe, halskæde og armbånd) og diademer?

Lidt inspiration til farvetema og indbydelse

post-54286-0-60111700-1320956796.jpg

Og selvfølgelig lidt inspiration til smykker og diadem

post-54286-0-06819700-1320958072.jpg

Jeg er helt vild med det billede hvor der er glimmer og fjer i hårsmykket, men er lidt usikker om man kan have sådan noget, når man også skal have slør... Tror I det bliver for meget?

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej. Der er amerikaner-bil-klubber over hele Danmark. Prøv at google dem, og så tag kontakt til en af klubberne. Er sikker på, at der er En der har lige det i mangler :)

Har jeg gjort, og har også fået respons, og de ville meget gerne hjælpe. Men tak :)

0

Del dette indlæg

Vi kender jo alle til traditionen Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue and a Silver Sixpence in Her Shoe. Sådan lyder hele den engelske remse, men i Danmark er traditionen med Silver Sixpence ikke så meget anvendt, men det er nu heller ikke det jeg ville tale om.

Noget gammelt står for:

Glem ikke det gamle liv og tag alt det gode med over til det nye liv.

Noget nyt står for:

Bruden starten en ny epoke i sit liv.

Noget lånt står for:

Repræsenterer brudens nye status i den nye familiekreds. Lånes bedst fra en lykkelig gift kvinde, i håbet om at få del i lykken.

Noget blåt står for:

Symboliserer troskab og bestandighed.

Nu vil jeg gerne høre hvad I mener, da jeg er kommet lidt i tvivl om nogle af ovenstående ting.....

I går havde vi et par gode venner til middag, og min veninde havde taget sit eget strømpebånd med som jeg gerne måtte låne af hende. Eller som hun sagde, at hun skulle ikke have det igen, da hun ikke skulle bruge det til noget. Jeg er lidt af den mening, hvis man skal bruge det som noget lånt, så skal det jo også leveres tilbage til vedkommende. Eller hvad siger I?

Noget gammelt, hvor gammelt skal denne ting være? Skal den være flere år gammel, eller må tingen gerne være fx et par måneder gammelt?

Min mormor er jo desværre ikke hos os længere, og jeg vil gerne have noget fra hende på mig på min store dag. Min moster har formentlig nogle smykker liggende fra hende. Tænkte lidt, at hvis der var noget blandt disse, at jeg ville bruge det som noget gammelt. Men jeg låner det egentlig af min moster, som er skilt (hun er dog stadig sammen med hendes mand hun var gift med, men blev skilt pga. noget gæld). Hvis min moster fandt fx en halskæde fra min mormor, ville denne halskæde så gå under noget gammelt eller noget lånt?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :)

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Jeg er nok af den opfattelse at man kan jo gøre det som man vil! :) Det er jo "ikke andet" end en tradition - man kan jo så twiste den tradition så den passer til det man gerne vil.. Hvis du gerne vil bære noget af din mormors - som så i virkeligheden er din mosters nu - så kan du jo sige det BÅDE er dit lånte og dit gamle - eller du kan vælge en af de ting som passer bedst til din dag..

Mit nye: Brudekjolen

Mit gamle: Et lommetørklæde fra min farmor som jeg skal have med i kirken (76år gammelt)

Mit blå: En blå sløjfe på en medaljon med min farfar + H2Bs bedsteforældre

Mit lånte: En guldring med granater jeg har lånt af min mormor

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvom jeg er traditionsbunden normalt, så modificerer jeg sørme også lidt her.

Nyt: kjolen, sko, lingeri

Lånt: Armbånd fra svigermor, strømpebånd fra bedstemor

Gammelt: Mit dåbssmykke

Blåt: evt. sko, strømpebånd, brudebuket

Som du ser, så lapper mange af disse traditioner ind over hinanden og det har jeg intet problem med

0

Del dette indlæg

Selvom jeg er traditionsbunden normalt, så modificerer jeg sørme også lidt her.

Nyt: kjolen, sko, lingeri

Lånt: Armbånd fra svigermor, strømpebånd fra bedstemor

Gammelt: Mit dåbssmykke

Blåt: evt. sko, strømpebånd, brudebuket

Som du ser, så lapper mange af disse traditioner ind over hinanden og det har jeg intet problem med

Det er jo det :)

Nyt: Kjolen

Lånt: Formentlig et smykkesæt fra min mor, som hun fik af min far i kobberbryllupsgave

Gammelt: Min mormors sangbog, mener jeg har den endnu, ellers så kan smykkesættet også gå herind under

Blåt: Strømpebånd

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Transport - er nu i hus, jæi :thumbsupsmileyanim:

Efter noget tids søgen, og ikke mindst skriveri til diverser klubber m.m.., har vi langt om længe fundet noget transport til vores bryllup.

Processen startede med at finde ud af hvad vi gerne ville have - og hvis vi måtte tænke bredt og luksus, så ville vi gerne hentes i følgende:

• Åben Cadillac
  • Mustang, GT500 J
  • Toyota Aristo

Det må gerne være en stor amerikaner, en flyder eller en ”street” luksusbil (evt. en stilren style mercedes), eller hvis min kommende mand måtte få sit største ønske opfyldt en GT500.

Vi vidste at transporten kun skulle bruges til at hente os efter vielsen, køre os videre til fotografering og derefter til festen. Afhentning af mig eller min forlovede det var ikke nødvendigt. Men vi vil gerne have lidt luksus den dag, så derfor valgte vi denne løsning.

Vi har fået nogle gode tilbud hjem, blandt andet en Rolls-Royce til 3.000 kr., men dette sagde bugdettet nej til, desværre. Så jagten gik videre. Vi fik taget kontakt til de nærliggende amerikaner klubber, og fik også respons, men det sagde os ikke rigtig noget. Så begyndte repsonsen af komme fra de kontaktede limousine servicer, og så var der noget i os, der bare sagde, at vi skulle hentes i en limousine.

Vi fik et kanon tilbud på en hvid 8,6 meter Lincoln Limousine til 2.250 kr., ekskl. udsmykning og champagne. Efterfølgende fik vi et tilbud på 2.800 kr. inkl. udsmykning og champagne. Så gik der lidt Sønderjyde op i mig, og jeg begyndte at prutte om prisen. Nu har jeg fået prisen ned på 2.000 kr. inkl. udsmykning og champagne. KANON FEDT :biggrin::thumbsupsmileyanim:

Så nu er den post også ude af verdenen, så dejligt :)

Som planen ser ud nu, er der styr på følgende:

Grøn = er færdig

Blå = er sat igang

Rød = mangler

Dato

Kirke

Feststed

Musik

Fotograf

Transport

Kjole + tilbehør (lingeri, slør, smykker, sko m.m.)

Christians tøj

Caspers tøj

Blomster

Ringe

Hår + make-up

Save the Day indbydelser

Bryllupskagen

Indbydelser

Diverse kreative ting (menukort, bordkort, gæstebog m.m.)

Så som I kan se, så er der ikke meget vi mangler at få ordnet endnu. Det eneste som nok kommer til at tage tid, er de kreative ting, for disse ved jeg endnu ikke helt hvordan de skal se ud. Men det skal jeg nok finde ud af, har heldigvis 3-4 måneder til at finde ud af hvordan indbydelserne skal se ud, inden de skal sendes ud.

Redigeret af sgplcamilla
0

Del dette indlæg

Weeeeeeeeeee fedt at få transporten på plads, det er vist ikke så fedt at skulle gå med fin kjole osv hæhæhæ

Hahahaha nej det har du så meget ret i, hvis vi ikke havde fundet noget transport, så var Honda'en bare blevet pyntet lidt pænt op, ellers så havde min far Jetta sikkert også stået tilrådighed, eftersom det er Jetta'en jeg skal køres til kirken med.... Men ja, det er rigtig fedt at den også kan krydset af fra listen, og endnu bedre er det så også, at vi kan se på budgettet at vi stadig har 8.800 kr. og så overholder vi stadig de 50.000 kr. vi satte os for fra starten, dejlig følelse :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer