Guest August 2012

Gæstegaver?

19 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes i august næste år, og vi planlægger, finder inspiration osv., osv.

Nu er vi så ved emnet "de små gaver til gæsterne". Som sådan er det ikke noget, vi ser som et must, men en lille ting, synes vi begge kunne være sødt. Dog skal det ikke være noget, der er voldsom dyrt, da vores budget er ret stramt i forvejen. Så vil høre, om nogle af Jer, har ideer til, hvad man kan give?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her giver vi ikke gaver til gæsterne. Men jeg er ved at lave postkort som der kommer til at være til festen, og som folk kan tage af hvis de har lyst :)

Og så laver vi en goodiebag til dem der overnatter :) Med et par sodavand, en pose stik, en lille dåse Pringles, Treo og hvad man ellers kunne have lyst til på en dag med muligvis ondt i håret :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har faktisk ikke sat noget af til de gaver her (og ja, syns også gæstegaver er et godt ord ;o)) Men vi (måske er det nok mest mig...) der rigtig godt kan lide den ide om at gæsterne skal have et lille minde fra vores bryllup også. Jeg har været meget syg, så vi har egentlig ikke troet, at vi nogensinde ville nå at blive gift - derfor er det lidt ekstra specielt :o)

Men vi bliver ca. 45 til brylluppet. Vores "tema" er hjerter - der er hjerter på invitationer, bordkort, menukort osv., og ville så gerne enten have hjerteformede æsker eller en æske med samme hjerte på, som der ellers er i vores bryllup. Og i æsken ville vi så komme bolcher, chokolade eller lign.

0

Del dette indlæg

Min far spurgte mig hvorfor jeg ville lave gæste gaver, som han sagde så har vi inviteret dem for at dele dagen med os og vi giver mad og drikke, så han kunne ikke se ideen med at give dem en gave oveni alt det andet, selvom det er en sød ide!!

Kunne egentlig kun give ham ret så jeg har besluttet kun at lave en børnepose med alt muligt feks farveblyanter, malerbog, slik, frugt og lidt andet forskelligt. Det kan godt blive en lang

og kedelig dag for børn bare at sidde ved

bordet, så det syntes jeg var en bedre ide

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså - jeg tror man skal "passe på" med at synes at ens favors/gæstegaver skal være "minder" - fordi hvis man alligevel ikke vil give noget personligt eller noget "rigtigt" - så vil det aldrig blive andet end en gimmick som folk har spist eller glemt et par dage efter..

(Der er INTET i vejen med det her - det er bare min holdning :) )

Vi skal have små plastic æsker med lidt chokolade i - fordi jeg synes det pynter på bordet og fordi jeg synes det er en sjov ide.. Tror mestendels min familie synes det er fjollet og spiser chokoladen i løbet af aftenen og så ryger æsken i skraldespanden - men det er fint nok - jeg laver dem fordi JEG synes de er sjove! :lol:

Jeg HÅBER ikke du tager det ilde op det jeg skriver, det jeg vil frem til er nok bare - hvis man ikke synes budgettet er til det, og man ikke har noget ønske om at de skal være der - andet end at "det hører sig til" - så synes jeg godt man kan spare den post væk med GOD samvittighed.. :)

Nu ved jeg ikke hvad jeres farvetema er - men har fundet lidt muligheder med hjerter:

50 styks organza poser - find dem her - koster 35kr ialt inkl. porto.. De kunne så fyldes med små chokoladehjerter, m&ms, dronningemandler eller lignende.. :)

50 stk træ hjerter - find dem her - 35kr alt i alt inkl. porto.. Hvis du kan låne sådan en "brænder" et sted - ligesom man havde i sløjd i folkeskolen - kunne du brænde folks navne ind i dem - og dato på bagsiden? :)

0

Del dette indlæg

Jeg tager det slet ikke ilde op, for jeg vil give dig helt ret. Det vi gerne vil give dem, skal også være noget personligt - og som du selv skriver, ikke bare noget, som efter aftenen er "ude af øje, ude af sind". Og syns det er fedt at få forskellige meninger om det her.

Vi har pt fundet nogle magneter, hvorpå man selv kan bestemme tryk, så der skal trykkes to hjerter, der minder om vores indbydelser, og så med vores navn samt datoen. Det er en personlig gave, og ikke ngoet, man bare smider ud, da mange jo har magneter på deres køleskab.

Syns de hjerteposer er rigtig søde, så de skal lige overvejes....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg fandt lige magneterne ret billige her i dk, og så kan man selv designe det :)

http://www.vistaprint.dk/gallery/IBQAAgABAFIAAAA=/sm%C3%A5-magneter/stil.aspx?xnav=TsrImagestamps178

Redigeret af kierbye
0

Del dette indlæg

kierbye - lidt sjovt; det er også det sted vi har fundet dem :o) Og de er faktisk ret søde, syns jeg. Men tak for det :)

fedt i selv havde fundet dem :)

Men en anden gang så husk at sende fif videre.... det kunne jo være du fandt noget andet godt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hvor sender jeg det videre? Jeg er endnu ikke så dus med alt det herinde, og kan ikke helt finde rundt ;)

Du opretter bare n ny tråd med det eller måske ligger den ind under den tråd der er med ebay fund :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer