Stephanie K D

Hvad skal jeg dog vælge?

8 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige zillas

Det er desærre gået op for min H2B og mig, at vi ikke kan være i det festlokale som vi har booket.

Så vi har været ude og se på 2 forskellige gods :bunny_4:

Men nu skal vi jo til at vælge, hvilket gods vi mener passer bedst til vores bryllup - valget stå mellem Holmegaard Gods og Kragerup Gods - der er fordele og ulemper ved dem begge - Holmegaard Gods er virkelig smukt, men de har ingen overnatnings muligheder, hvilket er det der trækker det rigtig meget ned - Kragerup God er der masser af sovepladser og et lækkert lokale med plads til os alle - men ulempen ved Kragerup gods er, at min fætter blev gift på godset sidste år - her var der dog ikke så meget af "min" familie tilstede - Hvad synes i?

Håber i vil dele jeres tanker med mig.

Knus Stephanie K D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes da helt sikkert Kragerup gods! Ikke at jeg har været der, men for mit vedkommende, synes jeg ikke at det gør noget at din fætter holdt sit bryllup der. Dette vil jo være jeres bryllup, hvor i vil sætte JERES præg :) Det var måske noget andet, hvis det var en bror eller søster til jer. Så ville jeg måske overveje det. For eget vedkommende, havde vi holdt vores bryllup på samme sted, som min bror gjorde for 10 år siden... vi kunne bare ikke få det :blink: Men jeg brokker mig ikke, vores løsning er nu lige så god.

Jeg synes at jeg kan mærke at I hælder til Kragerup gods, så gør da det :)

0

Del dette indlæg

Kender ikke nogle af dem. Men det kan da gøre fløjtene lige meget hvem og hvorfor de ha holdt noget samme sted?! Men nu har vi også valgt samme sted som min søster og svoger holdte deres bryllup. Det er nemt og et vildt lækkert sted...

0

Del dette indlæg

JEg siger go for det som I synes bedst om. Vi skal have samme musikant som min kusine havde 1 år før vores bryllup (det var til hendes bryllup vi blev vilde med ham) Skal desuden giftes i samme kirke, som min kusine muligvis skal 1 måned før mig - det bliver jo forskellige fester! Følg hjertet :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh jeg havde taget det med overnatningsmuligheder. Dunno self om alle folk bor lige i nærheden, men ellers .... overnatning! Så kan de ældre gå i seng, når de ikke kan holde til mere .... det vil give en helt anden fest, at folk stille og roligt kan trække sig tilbage i stedet for, at der kører bil-fulde afsted og hvor det giver et underligt stop i tingene, fordi man skal sige farvel osv .... og hvor nogen evt blir nødt til at holde sig ædru osv.

Men som andre har sagt .... følg hjertet .... men ja .... jeg havde klart taget Kragerup - også selv om jeg bedst kan li stilen på Holmegaard, hehe.

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke selv været nogle af stederne men vi har haft folk nede på Kragerup Gods tidligere og det har været helt suverænt. Det med overnatningen tæller så også samme vej. Udover det du siger med at der ikke er så meget fælles familie med fætteren så kan vi vel også roligt gå ud fra at vennekredsen og dermed de øvrige deltagere er en anden, og skulle det iøvrigt have forholdt sig anderledes ville det egentlig også være underordnet. Det ville stadigvæk være to forskellige fester - med ca. 2 år imellem , hvorimod der måske havde været mere grund til at overveje noget andet hvis det nu havde været en søskende eller nogle nære venner (med samme vennekreds) der skulle holde festen der kort tid før jeres bryllupsfest.

0

Del dette indlæg

Jeg ville klart vælge det sted hvor der er mulighed for overnatning, vi har selv overnatning på vores feststed, og jeg tror at det kommer til at gøre det til en lidt sjovere fest fordi der er mange der slipper for at holde sig ædru til at køre. Og jeg tror ikke der er nogen der kommer til at synes i er copykats fordi i vælger det samme sted - der er jo MASSER af muligheder for at diffentiere sig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Åhh havde overset den med fætteren .... men aj altså ... tag det alligevel, når det næsten ikke er den samme del af familien, der kommer med! Altså min mor har også haft foreslået et hotel i Korsør (hvor det meste af min familie bor) og der blev min fætter og hans kone gift for 13 år siden el lign ... og ikke på vilkår, om jeg vil holde det samme sted lol. Men det er så også samme familie og ja ..... aj ..... forstår altså godt dit dilemma. Men som andre siger .... det er 2 forskellige fester og hvis du skal ha den "ordnet" psykologisk inde i dit hoved, at det er ok at vælge samme sted 2 gange .... så skal du bare ud og lave den vildeste bryllupsfest ever.... een der overgår deres fuldstændig. Ved godt, at det måske er lidt plat, men er sådan jeg ville tænke, for ikke et føle mig som en ideforladt tøs hvad angår feststed og hvor der bare gik copycat i den, haha. Men SKAL det være eet af de 2 steder ? For der ligger jo åndsvagt mange godser og herregårde og slotte rundt omkring på Sjælland.

Her er en liste med masser af godser, slotte osv på Sjælland og Lolland/Falster (dunno om det sidste er for langt væk) .... men altså ... prøv at kigge ad. Ikke alt er til udlejning, men er sikker på, at meget af det er :)

LINK

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer