Sign in to follow this  
Followers 0
Miss Dior

ring i hvidguld med mat overflade?

5 posts in this topic

Hej alle

Jeg har spørgsmål til jer der har vielsesringe i hvidguld med mat overflade ( se billede). Hvordan holder i ringens overflade pæn når i har den på hver dag? Og bliver overfladen hurtigt grim eller holder den matte overflade lige så godt som en blank overflade?

post-54369-0-18332800-1320563357.jpg

Edited by Miss Dior
0

Annonce ♥

Min mand og jeg har også matte vielsesringe.

På mystisk vis så holder hans sig bedre mat end min, min mathed forsvandt næsten inden vi kom hjem fra bryllupsrejse. Jeg skal med jævne mellemrum selv mattere den med en specielsvamtdims jeg fik hos guldsmeden da jeg var nede for at klage. De fortalte mig at fordi min ring var så lille og tynd så holdt matteringen bare ikke så godt som på min mands noget mere robuste ring. Det ville jeg nok godt have vidst inden jeg valgte, men nu er den jo symbolet, så jeg ville ikke bytte den for noget. Så tal med jeres guldsmed!

Vores:

post-36261-0-73351600-1320573570.jpg

Edited by stinehelene
0

Matterede ringe bliver slidt blanke forholdsvis hurtigt - og selv ringe med stuktur bliver slidt blanke henover tid..

Jeg ville anbefale dig at købe en blank - og så har hvidguld i øvrigt en overflade af rhodium, der gør den blank. Dvs. at du kan rhodinere dem med nogle års mellemrum og dermed gøre dem så pæne som nye..

0

Vores guldsmed gav et rigtig godt tip, hvis ringens mathed lige skulle friskes op.. Brug den grønne, stride side af en køkkensvamp! Det virker fantastisk, og tager ingen tid :)

Vi fortryder på ingen måde vores matte ringe. De bliver bare lige skrubbet lidt, når de er blevet for skinnende :)

0

Annonce ♥

Hej alle

Jeg har spørgsmål til jer der har vielsesringe i hvidguld med mat overflade ( se billede). Hvordan holder i ringens overflade pæn når i har den på hver dag? Og bliver overfladen hurtigt grim eller holder den matte overflade lige så godt som en blank overflade?

Vi har vielsesringe i hvidguld med mat overflade, og de ser ganske pæne ud. Jeg synes personligt, at den matte overflade er mere sofistikeret, og derfor valgt vi det. Er stærk tilhænger af, at man vælger det man selv kan lide.

Ydermere er det let at 'børste' ringen ved lejlighed, hvis man lyster.

Dog kan det snarere give ringen noget patina, hvis man lader tingene gå deres gang.

Held og lykke med valget- og tillykke ☺️

0