Pernille

Nedtur!!

18 indlæg i dette emne

Her sidder vi så.. en måned før den store dag og har ikke den store lyst til at gennemfører fordi min familie absolut skal lave rav i den...

Lidt forhistorie. Jeg har en stor familie og vi ser kun størstedelen af dem en eller to gange om året til andre familie sammenkomster, så vi besluttede at vi ville inviterer dem til receptionen og dem vi ser tit (dvs mine forældre, mine brødre og en enkelt kusine og en fætter) til festen om aftenen.

Det skulle vi aldrig have gjort. Efter at indbydelserne er kommet ud og det er kommet familien for øre at der "kun" er min fætter og kusine der er inviteret til det hele er der gået total rav i den. De mener vi er smålige og slet ikke burde have inviteret dem og min kusines mor er gået så langt så hun har forbudt min kusine at tage med (hun gav en dum undskyldning om at hun skulle til et andet bryllup.. se anden tråd herinde(øv. min brudepige vil ikke) og har ligefrem truet min fætter til at han også skulle melde afbud. Jeg har endnu ikke hørt hans endelige svar endnu, men jeg frygter han bøjer sig i støvet for den massive protest og melder fra.

Det værste er at det har floreret i familien i et stykke tid uden at der er nogen der har gidet henvende sig til mig og høre hvorfor. De synes åbenbart det var sjovere at starte en masse rygter baseret på løse historier. Det var kun fordi min kusine meldte fra så mærkeligt at jeg begyndte at snuse rundt. Derfor skrev jeg et langt brev til hele familien hvor jeg forklarede hvorfor vi havde valgt at gøre sådan og at jeg synes det var mærkeligt at de ikke gik til mig i stedet for at sladre og vi stadig ønskede at se dem hvis de kunne respektere vores beslutninger. Det afførte en sand telefonstorm fra ophavskvinderne til al denne sladder. Her kom det frem at de synes vi var smålige og hentydede til min mors fødselsdag (for 5 år siden) hvor de selv skulle betale deres drikkevare og til min 25 års fødselsdag her i februar hvor jeg havde inviteret til åbent hus og der var ikke nok frikadeller.

Jeg blev så gal at jeg smækkede røret på. Hvordan kan de tillade sig at melde afbud og sætte familien på den anden ende pga der ikke var nok frikadeller???

Og her i dag har min kærestes bedste ven meldt fra (han skulle være forlover) og hans dårlige undskyldning er at han skal passe sin datter. Her er det hans kone der totalt dominere. Hun styrer ham og hun kan ikke lide mig. I starten var hun helt afklaret med at han skulle med og at hun ikke skulle da vi ikke kan udstå hinanden, så det ikke skulle ødelægge noget. men hun har altså alligevel fået ham til at melde fra. Kunne hun ikke passe datteren??

Ja undskyld men nu begynder jeg snart at koge over. Alt dette indenfor en uge og der er som sagt kun en måned til. Min kæreste var endelig begyndt og glæde sig lige så meget som jeg og nu er han helt nede i kulkælderen pga alt dette og ønsker kun at aflyse. Jeg har det ikke meget bedre, men så kommer jeg alligevel til at tænke på alle dem der har sagt ja og som glæder sig på vores vegne, så jeg håber at de glædesfølelser og forventninger jeg har til mit bryllup snart kommer igen...

Jeg skulle bare lige ud med det..

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille

Hold da op en familie...

Hvor er det bare synd for jer, der er ikke så meget andet at sige, end de har knald i låget alle sammen.

Jeg håber at I får en dejlig dag med de mennesker som glæder sig på jeres vegne. Nu har I ihverfald fundet ud af, hvad det er for nogle mennesker i i fremtiden skal bruge jeres tid på, og hvem I ikke skal.

:super:

Silver

0

Del dette indlæg

Ej, lille skat da... et kæmpe :super:

Hold da op, hvor jeg godt kan forstå, at i mest af alt har lyst til at aflyse... Jeg sidder og dirrer, for jeg er virkelig rasende på jeres vegne, og tårerne presser på, fordi det er så uretfærdigt og trist.

Jeg er målløs over sådan en opførsel fra deres side... Jeg aner ikke, hvad jeg skal sige... Hvad siger dine forældre til hele sagen??

DE KAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE DET BEKENDT. Jeg går ud fra at det må være dine forældres søskende og deres respektive + kusiner/fætre...? I mit univers har den "slags" familie OVERHOVEDET INGEN TING at skulle have sagt... Det er JERES bryllup - de burde vist være meget beærede over at overhovedet være inviteret!!!!! taz taz taz taz taz taz

Jeg synes, at du har gjort, hvad du kunne for at give en fornuftig forklaring, men en gang sladretante, altid sladretante... det er sgu en livsstil for nogle!

Jeg kan så sige, at min familie på fars side, ligner din... Vi ser ikke mine kusiner/fætre, fastre og onkler mm. andet end 2 gange om året maks., på nær mine 2 kusiner. Alle mine onkler, tanter og forældres søskende bliver inviteret med, men kun mine 2 kusiner blliver også inviteret med ud af en flok på 25 kusine/fætre. Jeg håber da ihvertfald ikke, at de også vil skabe sig, når de først finder ud af det. Det kan min fars familie nemlig godt have tendens til... ihh, den kører "lystigt" nogle gange... :)

DET ER JERES BRYLLUP... DAGEN, HVOR I GIVER HINANDEN DET ULITIMATIVE: JA. LAD IKKE SÅDANNE EGOISTISKE OG HJERTENSKOLDE MENNESKER ØDELÆGGE DET... KYS HINANDEN :hjerte: OG SE: DET ER JER TO OG JERES DAG.

Kæmpe knus og kærlige tanker fra Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Kære Pernille

Hold da helt kæft :) , hvor skulle dine intrigante tanter (ved ikke om det er det de er) skulle have et :smash: , hvem tror de egentligt at de er...

Som 25-årig er man måske ikke lige verdens rigeste og kan måske ikke lige have hele verden med til sit bryllup...

Man ved måske heller ikke lige, hvor mange mennesker, som vil dukke op til et åbent hus, og man kunne blive ved..

Jeg har virkeligt ondt af jer, tænk sig, at de vil ødelægge hele jeres bryllup og ikke kun det, men også optakten til det - det er ikke lige det jeg ville kalde god familie.

Jeg ville give dem en ordentlig skideballe, men man skal jo desværre også gerne kunne omgås dem i fremtiden.

Jeg har ikke nogen løsning til, hvad du skal gøre, for det ved jeg virkeligt ikke (gid jeg gjorde :lol: ).

Det eneste jeg kan sige er, at jeg ville prøve på at glemme dem her op til bryllup'et, og så måske sende dem et takkekort bag efter, hvor der står "tak for opmærksomheden - i hjalp virkelig med at gøre vores specielle dag helt uforglemmelig ;)

Hold dig til dem, som elsker dig og glæder sig på dine vegne, det er trods alt dem som betyder mest...

"venner vælger man, familie får man trukket ned over hovedet".

KH

Mette *som håber det hele falder til rette til sidst'

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler virkelig med jer.

Nu ved I i det mindste, hvem der er værd at bruge tid på, og hvem der ikke er.

Som mflask siger.........venner vælger man selv, familien får man trukket ned over hovedet. Men det er IKKE ensbetydende med, at I skal finde jer i hvad som helst fra deres side. Hvis du kan, så luk helt af for dem.

Jeg har intet kontakt med min moster (laaaaaaaang historie), men det korte af det lange er, at jeg for nogle år siden satte mig ned, efter nok en tudetur på grund af hende, og gjorde op med mig selv, om hun var det værd.

Var det værd at være så ked af det, hver gang hun havde stukket sit grimme hoved ind i min bevidsthed? NEJ det er det under INGEN omstændigheder.

Det samme gælder her. Det er JERES store dag, og så nyd den sammen med de mennesker som virkelig sætter pris på jer og omvendt. Og dem er der jo altså nogen af, ellers var der ingen der havde sagt ja til at dele jeres dag med jer.

Op med humøret, elsk hinanden og glæd jer til dagen over alle dage....

Knus Trisse :super:

0

Del dette indlæg

Tænk på at I ikke gifter jer for alle de båtnakkers skyld, men for jeres egen - ligegyldigt hvad så skal i nok få en god fest - og hvis folk ikke vil deltage, ja så kan de blive fri, det skal da ikke have lov til at ødelægge jeres dag. Hyg jer med de som kommer, og nyd dagen i fulde drag - det er ikke jer som går glip af noget, men alle dem som har meldt afbud.

:drink2: :drink2: :drink2:

0

Del dette indlæg

Hej,

Kan sagents følge dig - jeg føler virkelig med dig, men hvor er det forfærdelig tog så kun m. 1 mdr. tilbage - Du skal bare tænke på at de skal ikke have lov til at ødelægge det for jer , så bar eop med humøret selv om det er svært og så bare får jeres drømme bryllup ; )

Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille........

Det var dog trist at høre - tænk at nogen kan finde på at opføre sig sådan. Jeg føler virkelig med dig. :super:

Jeg håber i kan fokusere på det faktum at de som kommer ønsker at være med til at fejre jeres store dag - og husk så at nyde dagen. Selv om jeg kan godt forstå hvis du synes det er hårdt lige nu. :)

Knus Nett.

0

Del dette indlæg

Øv øv og atter ØV!!! :)

Hvor kan familier bare være det værste i hele verden......men også det bedste sommetider, så glæd jer til en kanon fest med dem der virkelig holder af jer...

Hvis jeg var dig så sendte jeg et brev hvor jeg trak min invitation tilbage med en forklaring på at I ikke ønsker at se dem alligevel, når DE skal være så smålige......

Og hvis de bliver fornærmet (herregud....det er de jo i forvejen), så er det jo kun den ene eller 2 gange om året hvor du skal se på dem......og hvor de kan ærge sig over de ikke var med, når de andre fortæller om den store dag!

Held og lykke med jeres store dag (det bliver den største alligevel....bare nyd det)

Glæder mig til at høre mere fra dig....

Maria

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres dejlige ord. Det er da rart at der er nogen der kan se det fra vores synspunkt.

Jeg har tænkt meget over det og snakket med mine forældre om det. De er ligeså gale som jeg, men de bakker os op 100 % og det er det bedste. Så jeg er kommet til den beslutning at pt vil jeg ikke have noget at gøre med den side længere (det er jo heller ikke fordi jeg ser dem så meget alligevel)

Som det er blevet sagt så vælger man sine venner, men i dette tilfælde vælger jeg hvem jeg vil være i familie med. Det kan godt være det er min mors søskende, men de betyder ikke noget for mig.. i hvert fald ikke længere. De har såret mig for hårdt og så vil jeg hellere lægge mine kræfter hos dem jeg ved elsker mig og vil mig det bedste (mine forældre, mine brødre og min svigerfamilie) og hvis min "familie" ønsker at have noget med mig at gøre.. ja så er det dem der må tage det første skridt denne gang. Mit humør er blevet bedre (bortset fra jeg drømte i nat at vi pludselig var nået til den 13. august og jeg havde ikke nået alt det jeg skulle. Jeg panikkede vildt og vågnede total forvirret og skulle lige tjekke datoen 3 gange før jeg blev overbevist om at det kun er den 16/7 og der stadig er tid !! :) )

Tusind tak igen alle sammen.. :super:

Pernille

0

Del dette indlæg

:horse:

op på hesten.

Vi har også sorteret i det.

jeg har kun inv. 1 kusine ud af 14. og så må de tro hvad de vil, hun betyder noget for mig og de andrer ser jeg aldrig, jeg bytter endda altid rundt på deres navne.

min kæreste har også kun inv. de fætrer og kusiner han ser og dem han ikke ser, men så godt kan li'.

det er dælme jeres fest, i skal bare gøre som i ønsker.

og bare vende det negative til noget positivt... =nå så sparede i da den kuvert.

min sviger familie ville betale noget til vores bryllup, men jeg afviste da mine intet betaler og jeg ved, at de ville føle, at de skulle have noget, at sige, hvis de også betalte.

jeg blev også godt tosset på kærestes bedste ven. han meldte afbud, da han skulle til sin mærkelige kærestes familie tam tam. jeg spurgte så kæresten hvad de skulle fejre. = ikke noget, men jeg nægter, at aflyse, -svarede hun ????

hvordan mon situationen ville se ud hvis det var omvendt?

der er altid sådan nogle hoveder... skid hul i dem.

Jeg ved du får verdens bedste dag alligevel!!!!

vi er med i et laug hvor 6 af dem hadder hinanden, da de er blevet gift lidt på kryds og tværs. hi hi så det bliver spændende og se hvor mange der melder afbud.

knuzzer fra Maja.

Redigeret af majadali
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære pernille..

Aller aller først skal du ha et KÆMPE :super: hvorfor er der bare nogen der skal være på tværs?? Ja jeg ved det heller ikke!!!!!!!!!!!!!!!!

Som man siger misundelse er en GRIM ting, men hvorfor skal man også invitere nogle man kun ser få gange om året, vi har også valgt familie fra vi ikke ser så tit, så hellere have nogle gæster med som man ser og sætter pris på........

HUSK at der er JERES bryllupsfest og ikke de andres....

Jeg er sikker på at I nok skal få en god dag/fest alligevel......

Op med humøret

Mange knuz og tanker tina

0

Del dette indlæg

Mit humør er blevet bedre (bortset fra jeg drømte i nat at vi pludselig var nået til den 13. august og jeg havde ikke nået alt det jeg skulle. Jeg panikkede vildt og vågnede total forvirret og skulle lige tjekke datoen 3 gange før jeg blev overbevist om at det kun er den 16/7 og der stadig er tid !! :) )

Tusind tak igen alle sammen.. :super:

Pernille

<{POST_SNAPBACK}>

Hi hi, hvor er du sød... Kender godt det der med at vågne op, og tro at det MEGET virkeligt... Jeg har ofte troet at jeg havde aftaler med nogen, men hvor det så viste sig at have været noget jeg havde drømt... PINLIGT...

JEG ER MEGET GLAD FOR AT HØRE, AT DIT HUMØR ER BEDRE NU. :heppe:

Jeg synes, at du gør det helt rigtige... ingen tvivl om det... BE STRONG.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre at du uer kommet så lang i oprydningen i din familie. Det er desværre nødvendigt en gang i mellem... Hvorfor bruge sit krudt på sådan nogle egoister... De er sikkert blevet sure fordi de har tabt ansigt overfor resten af familien... Men de har jo kun dem selv at bebrejde.. Måske hvis de havde vist jer lidt større interesse????

Et stort :super: herfra. Håber at i må få en vidunderlig dag alligevel...

0

Del dette indlæg

Hej

Du får lige et kæmpe :super: herfra. Tja jeg vil ikke skrive noget af det der er blevet skrevet før, men kan kun give dig og dem ret.

Lige en positiv ting, det er da godt de melder fra nu så i/de ikke står og skændes og ødelægger jeres bryllupsdag med det.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Aldrig har jeg da hørt noget så tåbeligt... Sikke en familie.

Vi har kun inviteret 1 kusine på den ene side af min familie og dem alle på den anden, men min kærestes familie er det kun hans mostre og deres mænd der er inviteret.

Vi er bedøvende ligeglade med hvad folk de tænler. Man kan jo ikke invitere alle hvis man har en stor familie, det er da møg dyrt. Vi har valgt dem vi ser meget og dem vi altid bliver inviteret til.

Jeg kan godt forstå du bliver sur. Jeg ved ikke om der bliver ballade i vores familie, det tror jeg nu ikke, men det er jo ikke det man skal tage hensyn til. Tror du ikke det bliver bedre når det hele er overstået??

Det med ham kammeraten er da også under al kritik. Vores toastmaster meldte også fra 1 mdr før festen, hans søn skal have besøg af nogle klassekammerater, han er 16...

Vi prøver at glemme alle de ting så vi kan få en god dag, det hjælper meget godt, men efter brylluppet er der da nogle venskaber der skal revideres lidt...

Maria

0

Del dette indlæg

Dejligt at du er ovenpå igen......det er en helt perfekt løsning du er nået frem til.....det eneste rigtige!

Jeg ville selv ønske jeg havde været mere "mand" da vi arrangerede vores bryllup. Mine forældre betalte en god sjat som hjælp, men blandede sig ikke - mine svigerforældre betalte en ligeså stor sjat....men havde MANGE traditioner (folk der skulle inviteres) der skulle overholdes.....sikke en gang fis mand......mange af dem vidste ikke engang hvad jeg hed......hold helt almindelig kæ.. hvor latterligt...."Tillykke mia..." ja godt så! jeg hedder MARIA!!!!! og Marie blev det også til et par gange.....men jeg var så lykkelig den dag så intet kunne ødelægge det for mig....så jeg grinte bare af det (sammen med min bedste veninde... :) )

knuz MARIA :loveboard:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer