Maria&Morten

Fisk som bordpynt :(

40 indlæg i dette emne

Nu har min faaaantastiske H2B fået den "skønne" idé, at vi da ikke skal have blomsterdekorationer eller lys på bordet...

Nej nej, vi skal da have indkøbt 7 bowler (en til hvert bord) hvor vi så skal have røde sten i bunden, og så skal vi have en rød og en sort fisk i hver.... Det er jo perfekt til vores sort/rød tema....

Det er jo fantastisk at han er så meget med ind over planlægningen med idéer osv... Men FISK????

Han er helt tosset med idéen, "Det er jo ikke set før" og det kan han jo så have ret i.....

Lovede ham at overveje det, da jeg kunne se han VIRKELIG var tændt på idéen....

Så kommer mit spørgsmål.... Skal jeg tænke: "Nå ja, det er jo også hans bryllup, så selvfølgelig skal vi da have fisk" eller måske selv prøve at finde andre alternativer, som han så måske forhåbentlig kan se ville være super smart at bruge i stedet??? Jeg elsker at han har en mening... Og han plejer ellers at få gode idéer....

Er det mig der er sippet??? Er fisk en skide smart og god idé?? Altså... Hvad hvis det var jeres bryllup? :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv tænkt tanken og synes den er superfed! Men kommer meget an på hvordan det arrangeres. Vi har en høj IKEA vase (cylinderformet) med fisk i og er vild med den. Alle der kommer på besøg synes den er fed. Kan lige prøve at uploade et billede når jeg kan. Jeg havde tænkt på cylinder vaser og 1-2 slørhaler i, da dr kan tåle bowle uden varmelegeme. Og de kan fås i sort. Rød ved jeg ikke lige. Men røde sten og en sort slørhale kunne jeg godt se det flotte i. Dog er der helt sikkert nogen der vil mene det er dyreplageri, men det synes jeg altså ikke.

0

Del dette indlæg

synes sku egentligt det er en meget fed idé... Har lige googlet og der er tusind af fede eksempler på det.. :) Mht dyreplageri så er det jo meget normalt at have fisk i bowler, så længe man sørge for at iltoverfladen er stor nok til fiskene. Det kommer vist nok an på hvilken type fisk osv...

Men røde sten, og 2 sorte fisk i hver ville da være nice.. Så eksempler på google med flydelys i også.. :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg tænker jo selvfølgelig at det kunne være pænt, med de der cylindervaser hvor der er blomster i under vand. Hvis det kunne kombineres med en fisk kunne det jo godt lade sig gøre. Forestiller mig du tænker kedelig bowle med list sten i bunden og det enester der er i vandet er en fisk. Kedeligt. Men kan godt gøres pænt... Kan lige google lidt billeder så du ved hvad jeg mener...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan mærke at jeg er rigtig glad for jeg smed dette emne ind... Sad længe og tænkte at jeg var fuldkommen åndssvag bare at overveje det..... Men okay.... Jeg giver det en fair chance så..... Vil meget gerne se det billede NK81... Det er jeg spændt på...

Hvad skrev du da du søgte Maria????

0

Del dette indlæg

Umiddelbart lyder det som en sjov ide, men kan godt forstå, at du er lidt blandet med det. Hvad med at lave et kompromis som hedder bowler med vand, sten, fisk og en blomst under vand evt. med flydelys på vandoverfladen?

Kender kun alt for godt til dit dilemma, da min H2B også er meget idérig omkring brylluppet og er heller ikke vilde med alle idéerne, men vi finder tit et godt kompromis, hvor vi pingpongerne idéerne frem og tilbage til vi finder den rigtige løsning sammen.

0

Del dette indlæg

Jeg kender nogle, der havde guldfisk i en bowle og så også en åkande. Synes det er en fin idé. Der er dog nogle der mener det er synd for fisken, men altså, den holdning har jeg ikke... Ikke mere synd end at stå i en bowle et andet sted?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan fiskene ikke komme til skade hvis der er lys i?? De kommer jo vel til overfladen efter luft... måske et dumt spørgsmål, men de stakkels små da.... Der må endelig ikke ske dem noget, HVIS det ender med denne "dekoration".... Men det er sjovt som andres meninger lige kan skubbe til ens egne..... Jeg er hermed igang med at kigge ikeas hjemmeside igennem efter pæne vaser som måske kunne være en mulighed... hvis det ender med det her, skal det i hvert fald gøres på en pæn og elegant måde....

0

Del dette indlæg

Vores fisk. Står centralt v siden af tv-et i stuen. Alle børnene elsker det og de voksne er meget facineret af det. Vi har så både varmelegme og luftfilter i. Det kan evt skjules bedre af bladene. Vi har så kommet plastic blomster i, som vi køber i ikea og skifter ud. De holder bedre og giver ikke så mange alger... Har gubbier, kampfisk, sugemalle, lidt småsnegle mm. Det kommer ikke helt til sin ret p åbilledet. Pænere live... :)

post-51756-0-33405300-1323794849.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da super fedt! Det skulle så selvfølgelig ikke være helt lige så omfattende på vores borde.... Men rigtig god idé med kunstige blomster i.... Der begynder at forme sig et meget bedre billede inde i mit hovede.... Det bliver den kære Morten nok glad for at høre når han kommer hjem *G*

0

Del dette indlæg

Hehe, det var godt. Bliver også helt i tvivl nu. Den første der med de 3 forskellige cylindere er da helt vildt fed. Nu kommer jeg helt tilbage til ideen...! :) Hehe. Tak. Men kender godt det der med at man bare tæker GRIMT, men man kan jo ikke kunne alle kreative billeder i hovedet. Ja tænkte at hvis du skulle gå med til fisk så skulle du også have lov at gøre det ordentligt...! :) Og nej, lidt voldsomt m de store vaser, men der er også mindre. og i firkantede. Og ellers nogle høje store glas. uendelige muligheder hvis man tænker kreativt! Glæder mig til at høre hvad morten siger til billederne og at han får lov at bestemme lidt...! Hihi :)

0

Del dette indlæg

synes det er imponerende der ikke er nogle grænser for, hvad man synes man kan tillade sig at bruge dyr til.. troede snart jeg havde hørt det hele, men nej.. om det er dyremishandling må jo så afhænge af, hvor fiskene er før og efter de står på bordene..

1

Del dette indlæg

Syntes også det er en fed ide og ja, ikea har nogle fede vaser.. Kunne I måske have fiskene i et rigtig bassin og så kun lige tage dem over på bordene på selve dagen?

Redigeret af AnnaPerenna
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ret vigtigt for mig at gøre klart at jeg stadig ikke ved om jeg er for eller imod denne idé.... Efter de billeder jeg har set med hvad der kan lade sig gøre, synes jeg der er mange super fede muligheder... Men selvfølgelig er der da ingen dyr der skal lide nogen nød bare fordi jeg skal giftes... Hvilket også var grunden til jeg havde nogle betænkeligheder ved tanken om at der evt skulle flydelys i vandet...

Fiskene kommer selvfølgelig i første række.... Tror dog til gengæld den bette vil synes det er super fedt, hvis vi kan hive det gamle akvarie frem og så have fisk herhjemme igen, så vi har et sted at gøre af dem bagefter... De er nu så hyggelige..... HVIIIIIS vi altså vælger at bruge denne form for bordpynt :)

0

Del dette indlæg

Tja, jeg er lidt splittet.. Jeg synes det som pynt vil se flot ud, men hvad med fiskene bagefter? (ja, jeg er typen, der græder, når en af mine fisk dør, haha)

Jeg har selv en bowle (stor) og kampfisk kan leve i dem uden ilt. Slørhaler har jeg hørt man skal passe lidt på med.

Tilbage til kampfisken, så fås de i flotte farver (har haft i rød og blå), dog må der kun være en han i hver bowle (ellers dræber de hinanden)

Dog synes jeg stadig man skal tænke på - hvad med bagefter? Samt at man ikke bare kan putte fisk i vand og så lever de, vandet skal tilpasses i forhold til temperaturen, og du skal have vand med fra dyrehandleren..

Men som sagt (hvad vil du med alle de fisk bagefter? :( )

0

Del dette indlæg

Jeg har før haft kampfisk... dog en han og to hunner... det gik fint... Så vi har et akvarie til de små bagefter.... Men altså... hvis vi gennemfører det, tænker jeg at vi køber fiskene 1-2 uger før brylluppet (tænker at slørhaler måske er bedre... ellers må fiskemanden kunne fortælle hvilken fisk der er mest hensigtsmæssig at købe...) og når de så skal i vaserne, bruger vi vandet fra akvariet som de jo så har haft tid til at vænne sig til... Og så er det jo hjem i akvariet igen bagefter....

Der er mange ting at tage højde for med denne løsning..... og inderst inde er jeg nok stadig mest til den klassiske blomster deko.... Men nu må vi se hvad det ender med... der er heldigvis 8 måneder til endnu :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er en SUPER idé manden der har fået! Og du har jo tanke på fiskene bagefter og det hele, så det er jo ikke tanken at de bare skal skylles ud i lokummet (undskyld mit franske ;) ) bagefter...

GO for it! (dato og by-søster)

0

Del dette indlæg

Det er dejligt med alle de meninger... Så er der lidt at gruble over :thumbsupsmileyanim:

Hvilken kirke skal du giftes i MyLittlePony?? Jeg selv skal ned af det MEGET lange gulv i Sct. Mortens kirke kl 16... Ville gerne have haft kl 15, men der var allerede optaget af et andet par... (Nu var det vel ikke dig der har hugget min tid???) Hehe

Jeg glæder mig til at følge dig her i den spændende tid :loveshower:

1

Del dette indlæg

Det er da nogle meget fine billeder, der er kommet,men jeg tænker bare stadig: fisk????

Nu fik jeg ikke set, om du skal giftes om sommeren, men hvad med temperaturen i sådan en bowle? For der kan altså godt blive rigtig varmt i sådan et selskabslokale..

0

Del dette indlæg

Uden sådan at have hørt om ideen før, så synes jeg faktisk, den er rigtig sød :)

Og det er jo ikke fordi I bare køber nogle fisk og smider i en balje med vand. Du skriver jo, I har haft fisk før, og du gør dig jo også tanker om, hvad fiskene skal bagefter. Så længe man tænker lidt længere end "bare lige" bryllupsdagen - så ser jeg intet galt i det.

Jeg har selv fisk. Og de første 2 år var det i en bowle - uden problemer :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer