Frk Lulu

hjælp, Vielse i det fri i Frb kommune

2 indlæg i dette emne

Kære kloge forum :biggrin: Her kommer liiiiidt at en smøre (undskyld!), håber i kan bære over mig :a1221:

Min kæreste og jeg skal giftes i midt september næste år, og i den forbindelse har vi lejet Paradehuset i Frb. have. Vi havde en forestilling om, at vielsen skulle være i haven/under et træ/Paradehusets gård hvis det regner.

Drømmescenariet for dagen ser nogenlunde sådan her ud: Vielse kl 14 og reception med champagne og kage lige bagefter samme sted, ud at sejle i bådene i haven og derefter fest i Paradehuset. Vi vil rigtig gerne undgå at skulle bruge transport mellem de forskellige steder, og bruge mest muligt tid med vores gæster.

Her er følgende udfordring og dilemma: Min kæreste er medlem af folkekirken, uden at være en fast kirkegænger eller med særlig interesse i kirkelig vielse, og jeg er buddhist.

Vi tænkte at få en fra kommunen til at vie os, men det viser sig at borgmesteren på Frederiksberg har besluttet - modsat Kbh kommune - at borgerlige vielser kun må ske på rådhuset, også selvom der er nogen fra kommunen der gerne vil vie en. Hm. :td:

Nu ville det ikke være jordens undergang at blive viet på Frederiksberg Rådhus, men det viser sig så, at det seneste tidspunkt man kan blive blive gift på rådhuset er kl 11. Hm. :huh:

Vi ville gerne at vores gæster, og ikke mindst os selv, er friske og veludhvilede, og at festen kan fortsætte til mere end 23-24.00 stykker, så folk ikke er helt bombede efter at have afsat en hel dag :fløjt:

Mulige scenarier: frimenighedspræst (det gør mig ikke noget at blive viet af en præst selvom jeg er buddhist, da jeg mener en velsignelse er en velsignelse, uanset hvor den kommer fra) men de koster snildt 5000-6000. :(

Så er der en buddhistisk vielse, men jeg er usikker på om man som religiøs menighed GODT må foretage en vielse i haven, når nu en borgelig ikke må....? :blink:

Kirkelig vielse i den Frb kirke, meeeen det er ikke helt hvad vi har lyst til...

At finde et fint, og billigt sted, med plads til 70, så tæt på som muligt som ligger i Kbh kommune så vi kan blive borgeligt viet, og så gå til haven bagefter og holde reception ....men hvor finder man lige det sted, også til så "kort" en fornøjelse når det kun er vielse og champagne?

At smutte op på rådhuset kl 10 bare ham og mig, og så holde en form for vielse kl 14 - men så ryger lidt af "få lagt make up, sat hår, hygge med min mor og et par veninder, og stille og roligt blive gjort klar" tiden, PLUS hvilken ceremoni skulle man så have? og mon man mister lidt af det magiske øjeblik, ved allerede at ha set og sagt ja til hinanden?

Oooooh my gooood, what to do...??? :shooter::a1221:

Og på forhånd tak til dem, som er kommet så langt som til denne linje :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Frk. Lulu

Først og fremmest: TILLYKKE med jeres nylige bryllup :)

Min kæreste og jeg står i en lignende situation som den, du beskriver. Vi bor i FRB. Kommune, er medlem af folkekirken, men vil ikke giftes i en kirke. Både ceremoni og bryllupsfest vil vi derimod holde på Admiral Gjeddes Gaard i København. Må jeg spørge, hvad I endte med at gøre mht. vielsen?

/Christel

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer