MiaH

Appetizers/Snack til velkomst

4 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Jeg har tænkt på at vi måske skal gøre lidt ud af udvalget af snacks når folk kommer og får deres velkomstdrinks.

Vi har ingen reception og der serveres ikke forret til festen, så folk kommer på tom mave fra kirken.

Er I ikke enige i at det vil være lidt fint med andet end en saltstang og nogle chips...?

Det skal helst være noget vi kan forberede dagen før og som bare skal anrettes af serveringsdamen imens vi er i kirke.

Jeg har selv tænkt på:

-Lakseruller/snegle. Røget laks lægges på totillas som først er smurt med friskost. De rulles og skæres ud til små hapsere (Tilberedes dagen før og skæres og anrettes på dagen)

-Pindemadder med italiensk skinke og et stykke melon (disse kan først laves på selve dagen)

-Pindemadder med dadel svøbt i bacon ( Kan forberedes dagen før og skal så bare i ovnen imens vi er i kirke)

- Løse oliven man kan tage af

Og så er det jeg går lidt død for idéer... Kan I hjælpe?

Skriv gerne hvad der kan laves dagen før eller om det er noget der kan laves og så fryses en uge før eller lign.

Og til info er der ingen børn så det skal der ikke tages hensyn til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lakseruller ville jeg netop have foreslået, hvis ikke du selv havde skrevet det :biggrin:

Minitærter - kan let fryses og laves i engangsforme

Asparges med baconsvøb

Melon med parmaskinke

Hånd-deller (frikadeller i meget lille størrelse)

Langtidbagte cherrytomater

0

Del dette indlæg

Super lækre forslag og go idé med appetizers! Er helt enig med Jer begge, men tænker ogs på noget brød af en art, f.eks.:

- Bruchetta (kan forberedes dagen før og puttes i ovnen på dagen)

- Brød med forskelligt dip: f.eks. tzatziki og haydari (det hele kan laves dagen før men brødet skal selvfølgelig varmes)

Men ogs gerne noget grønt, f.eks.:

- Champignon fyldt med smøreost (kan forberedes dagen før og puttes i ovnen mens I er i kirke.

- Cherrytomater fyldt med lækker feta (kan laves dagen før)

0

Del dette indlæg

Hvor er I gode! Tak for alle idéerne som allerede er kommet :loveboard: Helt klart noget vi kan bruge.

Og ja mht. brødelement så tænker jeg også crisinni (hedder de vist- de lange bagte snack-brød) og så evt. med en god humus til dyppelse.

Vi skal have Tzatziki som suplement til selve vores buffet, så det gemmer jeg til den "rigtige" mad :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer