Guest Lene218

Brudebuketten

24 indlæg i dette emne

Hejsa

Er lidt interesseret i, hvad I andre gør med jeres brudebuket?!

Skal den kastes, tørres,....

Jeg mistede min søster forrige år og har derfor overvejet at lægge buketten på hendes grav efter billeder og reception - men inden vi tager til festen. Jeg ved, at jeg kommer til at savne hende den dag, og vil gerne have "at hun er lidt med".... Hvis I forstår?! ;)

Det eneste jeg er lidt i tvivl om er, at jeg jo så ikke kan kaste buketten til singlepigerne om aftenen - og det plejer de at gøre i min kærestes familie....

Er der andre, som har samme overvejelser som mig - eller har hørt om det før??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Normalt vælger man at følge en af traditionerne...

Man kan lægge den på en grav, kaste den til de ugifte piger eller gemme den og få den tørret/indrammet....

Jeg har hørt at nogle har fået lavet en "ekstra buket" for at kunne efterkomme flere af traditionerne.

Jeg har valgt at kaste min til de ugifte piger i familien men overvejer at gemme en blomst fra buketten til at få forgyldt eller tørret. Du kunne måske "nappe" en af blomsterne ud og lægge den på graven og så kaste resten af buketten...

Jeg synes at du skal gøre som at du har lyst til også selvom "man Plejer" i jeres familie, det er helt op til den enkelte selv...

Håber at du kunne bruge det til noget..... husk at få taget nogle gode billeder af buketten til minde bagefter.........

Knuzzzzzzzz Helen

0

Del dette indlæg

Hej Lene

Jeg mistede min far for to år siden, så jeg kan bestemt godt forstå dig. Jeg har besluttet at min buket skal op på min fars grav. Det er det eneste jeg kan gøre for ham, og derfor har jeg slet ingen tvivl om at det er det rette. Om vi tager derop på selve dagen tror jeg ikke, for det tror jeg simpelthen ikke jeg vil kunne klare mentalt, så det bliver nok dagen efter. Blomsterne fra Kirken har vi også valgt, at få lagt op på gravstedet.

Jeg synes helt klart at du skal gøre det som er dit hjerte nærmest, og hvis det er at lægge din brudebuket på graven, så synes jeg du skal gøre det. Det vil dine gæster bestemt også kunne forstå.

En anden mulighed er, at du får lavet en ekstra brudebuket til at kaste, det har jeg hørt om før. Om det er en supergod ide og om det er korrekt, ja det er jo noget du selv skal vurdere.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

KH

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lene

Ej hvor dejligt - det bliver jo en pragtfuld solskinsdag den 21. august, jeg har forsøgt at aftale det med vejrguderne :super:

Men ja jeg synes også det er en god ide med at få lagt blomsterne fra kirken ud på gravstedet. Vi skal have lavet en speciel opsats til døbefonden, da den står sådan ret åbent i rummet og bagved er det et gravkammer (kirken har i gammel tid været brugt som begravelseskirke) så for det ikke er alt for dystert når man kommer ind, ja så skal der være masser af blomster til at lyse op. Den får jeg så med hjem sammen med de andre blomster og dagen efter kører vi til den kirke hvor min far er begravet - vi skal nemlig ikke vies der.

Så måske vil du på den måde kunne få begge dine ønsker opfyldt uden at skulle have to brudebuketter, jeg synes i hvert fald det virker mere rigtigt, og så vil du have din brudebuket med til fotografering og resten af aftenen. Især til fotograferingen synes jeg du bør tage brudebuketten med, så kan du få den foreviget.

Og du kan måske aftale med kirketjeneren at han/hun kommer ud med blomsterne fra kirken og giver dem til dig, så du kan gå på din søsters grav med dem lige efter vielsen.

I hvert fald en mulighed

Kh

Karina

0

Del dette indlæg

Hejsa

Er lidt interesseret i, hvad I andre gør med jeres brudebuket?!

Skal den kastes, tørres,....

Jeg mistede min søster forrige år og har derfor overvejet at lægge buketten på hendes grav efter billeder og reception - men inden vi tager til festen. Jeg ved, at jeg kommer til at savne hende den dag, og vil gerne have "at hun er lidt med".... Hvis I forstår?! ;)

Det eneste jeg er lidt i tvivl om er, at jeg jo så ikke kan kaste buketten til singlepigerne om aftenen - og det plejer de at gøre i min kærestes familie....

Er der andre, som har samme overvejelser som mig - eller har hørt om det før??

<{POST_SNAPBACK}>

Ved du hvad? Jeg synes, det sådan en smuk tanke, at lægge din buket på hendes grav, og det synes jeg virkelig, at du skal gøre. I vores familie bruger vi overhovedet ikke den tradition, med at kaste buketten, men hvis jeg skulle vælge, ja, så ville jeg altså vælge at "bringe" afdøde søster med til brylluppet ved at lægge bukketten på hendes grav - 100%. Mon ikke single-pigerne kan forstå det???

Held og lykke med din beslutning.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder godt, hvis du kan sørge for godt vejr!! Det ville jeg sætte pris på

jamen det blir godt vejr den 21 august ( skal også giftes der......, så det har jeg og vejrguderne en helt klar aftale om ;) )

Mht brudebuket, jeg synes det er en meget smuk tanke at ligge brudebuketten på din søsters grav.

Jeg selv vil beholde min buket, lade den tørre og gemme den, så længe den kan.

Hvis du evt har brudepiger, kunne du jo kaste deres buket.

knus fra pernille :super:

0

Del dette indlæg

Det med at kaste buketten er vist endnu :mellow: en amerikansk tradition vi har taget til os. ;) Ingen i min familie har gjort sådan..

Men da der ingen der nær mig er døde (heldigvis) kan jeg ikke lægge den på nogen grav, så jeg vælger i stedet at lade den "balsamere". Der er noget man kan sprøjte på som hedder elefanthud, tror jeg nok. Det gør at buketten forbliver som den er i mange år fremover, for jeg synes ikke den skal mases flad.

Men jeg synes det er en god idé at lægge den på din søsters grav. Det er en meget smuk tanke! fool

Pernille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rend og hop med traditionerne. Det er simpelthen den smukkeste tanke, at dele dagen med din søster ved at lægge brudebuketten på hendes gravsted. Jeg mener helt bestemt det vil være det rette for dig at gøre.

Kender heller ingen, der har smidt buketten til singlepigerne, har kun set det i film.

Glæder mig til at høre, hvad du beslutter dig for :super:

0

Del dette indlæg

sIKKE EN SMUK TANKE AT LÆGGE BUKETTEN PÅ DIN SØSTERS GRAV. DET MED AT KASTE DEN ER SOM NÆVNT EN AMERIKANSK TRADITION OG JEG HAR KUN SET DET PÅ FILM, OG JEG MENER FAKTISK AT DET ER LIDT "AMERIKANISERET" AT GØRE DET HERHJEMME. SYNES BESTEMT DU SKAL LÆGGE BUKETTEN PÅ SØSTERS GRAV, SÅ KAN HUN SE PÅ DEN FRA SIN STJERNE...

HILSNER FRA STAUFELDT

0

Del dette indlæg

Ja rådene er mange ik´? :super:

Jeg valgte selv at ligge alle blomsterne fra kirken på min morfars grav, da han er begravet samme sted som vi blev gift. Jeg var meget glad for min morfar, men mistede han for mange år siden pga. alzheimer.

Jeg syntes han skulle være med på min store dag....det ved jeg han ville have været glad for.

Jeg er ked af at jeg ikke kunne dele den med ham....men på denne måde var han jo også lidt med....

knuz maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lene!

Jeg følger helt sikkert koret: Gør det du selv mest brænder for. Og for mig lyder det til, at det er at ligge buketten på din søsters gravsted, hvilket jeg synes er en utrolig smuk ting at gøre. Jeg har selv overvejet at ligge med buket på min svigerfars gravsted, men har samtidig leget med alle andre muligheder jeg kender; lade en enkel blomst forgylde, lade buketten tørre i knust klippe. Men det lyder til at det rigtigste for dig er at ligge din buket på din søsters gravsted og så er det det du skal gøre, synes jeg.

Summer :super::):lol:

P.S. Til Pernille: Du taler om at få buketten balsameret med elefanthud. Ved du hvordan dette foregår, hvordan buketten bliver bagefter, hvad det koster og evt. hvor man kan få det gjort?

0

Del dette indlæg

hej...

Synes det er en smuk tanke at lægge den på din søsters grav....

Selv kører vi til Stillinge Strand, om Mandagen og lægger buketten på min mand´s, far´s grav, jeg har aldrig kendt ham, da han døde før min tid, men at han også "lig´som skal være med, så derfor lægger vi buketten der..

Knuz tina

0

Del dette indlæg

jeg blev gift i går og har lige hængt min buket o pså den kan tørre.

Ville have haft lagt den på mandens bedsteforældres grav, men der kom pynten fra kirken i stedet for, så nu hænger den smukke buket og tørre her hjemme

0

Del dette indlæg

Jeg er endnu en af de heldige, der skal giftes 21/8, hvor der tilsyneladende allerede er sørget for godt vejr!

Desværre er jeg også en af de uheldige, som savner et kært familiemedlem på den store dag, nemlig min Far som døde for snart 10 år siden. Så ingen tvivl om, at min brudebuket skal på hans grav.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

For det første... Er ked af at høre om din søster... :loveboard:

Jeg står lidt i samme situation som dig. Jeg mistede min far for 6 år siden, og kan godt mærke på mig selv at han "spøger" extra meget i mit hovedet i disse dage, og vil især gøre det den dag jeg skal giftes... :):):)

Jeg har simbelthen valgt at lægge buketten på hans grav dagen efter, for som du siger, på selve dagen vil det bare være for hårdt. Kommer nok til at græde lidt over ham alligevel, men der er ingen grund til at gøre ondt værre, hvis du forstår.. Jeg har buketten med hele dagen og aftenen, men tager så et par blomster ud af den, for at få en forsølvet og så tørrer jeg et par stykker. På den måde har man stadig et minde om buketten, og føler også at man deler denne dag med dem som ikke kan være der...

Du skal gøre hvad DU føler for og ikke tage hensyn til andre end dig selv.. Men mon ikke de fleste forstår dit synspunkt..., og hvis ikke - ja så er det bare deres problem...

Held og lykke med det.. Og så må alle os der har mistet en elsket forsøge at tænke på at de kan se os og glæder sig på vores vegne. Det er hvad jeg prøver på. Tror at min far sidder deroppe på sin lille sky og klapper i hænderne..

Hmmm. Det var ikke lige meningen at det hele skule lyde så deprimerende, men som sagt... I denne tid tænker jeg meget på min far, og at skrive om det er en eller anden form for terapi.

Sorry....

Knus fra Fluff..

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg har læst dit indslag og har selv siddet med samme spørgsmål.....!

Jeg mistede min mor for 2 år siden og kommer selvfølgelig til at savne hende på min store dag. Jeg har valgt at få en mindre kopi af brudebuketten, som jeg så lægger på hendes grav efter vielsen. Derefter kan jeg så kaste med den rigtige til festen..

Håber at du kan bruge mit forslag...

Held og lykke Knus Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg synes bestemt at du skal lægge din buket på din søsters grav. Det er en smuk tanke og gestus, samtidig får du også inddraget din søster... lidt i hvert fald.

Hvis du også gerne vil følge traditionen i den kærestes familie og kaste en buket til single-pigerne, så kan du gøre lige som jeg gjorde... jeg fik lavet en ekstra buket. En som mindende meget om selve brudebuketten. altså de samme blomster, måske lidt mere grønt og lidt mindre, så den ikke bliver for dyr....

Den jeg fik lavet kostede kun 100 kr. dertil skal lige siges at brudebuketten kun kostede 400 kr.

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg mistede min søster forrige år og har derfor overvejet at lægge buketten på hendes grav efter billeder og reception - men inden vi tager til festen. Jeg ved, at jeg kommer til at savne hende den dag, og vil gerne have "at hun er lidt med".... Hvis I forstår?! 

Tro mig, jeg forstår.

Jeg har aldrig haft den glæde at kende min svigerfar, men han skulle selvfølgelig være en del af mit bryllup. Desuden ville min mand (underligt at skrive) selvfølgelig også have at hans far på en eller anden måde deltog i hans livs dag.

Vi valgte derfor at lægge buketten på hans grav, for på den måde at lade ham "deltage" i brylluppet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer