Janina

Hvordan friede han?

30 indlæg i dette emne

Eller hvordan friede du?

Eller var det bare noget I blev enige om, og så var dén aftale i hus?

- jeg er bare nysgerrig efter at høre hvor mange der får et rigtig Hollywood-frieri, og hvor mange der, som jeg, må indse at deres kærester ikke er romantiske filmhelte, men bare er helt almindelige (dejlige) mænd ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, så skylder jeg vel lige at give min historie med selv...

Forhistorie:

Vi har kendt hinanden i 4 år og har længe talt om at blive gift.

Min kæreste gav mig for 3 år siden en ring i julegave (som jeg ønskede mig, for altid at have noget på mig, som mindede mig om ham) men altså ikke en forlovelsesring.

For ca. 2 år siden diskuterede vi emnet og min kæreste sagde "Jamen, så lad os se at blive gift". Så var det jo ligesom en aftale - i HANS hoved... Jeg derimod, synes jo ikke det var et ordentligt frieri og jeg brokkede mig flittigt. Først efter brudekjolen var købt og jeg sagde at nu var det meste på plads, bortset fra at der aldrig var nogen der havde friet til mig, tog han det alvorligt.

Frieriet:

Min kæreste foreslog efter en lang hård dag, at vi gik ud og fandt noget at spise (i hans tone lå der at han mente: bare lige noget fast-food og hurtigt hjem igen). Da jeg (iført støvler, frakke, tørklæde og vanter) er på vej ud, stopper han mig i døren og siger, at han lige har noget til mig. Han roder sig ud i en længere historie om hvor meget vi har gennemgået sammen, hvad jeg betyder for ham, hvor stolt han er over mig og hvordan han vil gøre alt for at jeg skal være lykkelig.

Jeg står i mit overtøj halvvejs ude i gangen og sveder som en grillkylling, men jeg kan jo godt høre hvor han vil hen af og træder tilbage i stuen. Han træder vande og jeg kan fornemme at han er nervøs (hvad han ellers aldrig er, over noget som helst) men kommer da til sagen tilsidst.

Han har så "lånt" min ring og giver mig den, med konstateringen at det jo er den største og vigtigste beslutning i livet - og endelig ordene "Will you be my wife?" (ikke for at være original, men fordi hans sprog er engelsk) og så står jeg der med tårer i øjnene og selvfølgelig vil jeg det!

Tanker om frieriet:

Hvad der fik ham til at vælge netop den dag og det temmeligt spøjse tid og sted, må guderne vide, men jeg er ligeglad for jeg synes jeg har den dejligste forlovede i hele verden. Jeg kunne høre at han virkelig havde tænkt over hvad han ville sige (og måske øvet sig lidt) og det er da fantastisk sødt, uanset hans, som altid, virkelig elendige timing!

Bagefter tog vi på hyggelig italiensk restaurant og gik derefter (ved midnat) en lang tur rundt i byens gader, kiggede på folk og snakkede.

Jeg troede ikke at det ville gøre nogen forskel, for vi har jo hele tiden vidst at det skulle være os to, men alligevel er jeg bare så lykkelig over hans lille tale til/om mig og visheden om at det betyder ligeså meget for ham, som for mig.

(sikke'n roman, sorry ;) men jeg sidder jo bare her og drømmer mig tilbage)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lå i sengen og så VH1, og snakkede, kan ikke huske hvordan, men på en eller anden måde gik det over i at han begyndte at snakke om hvor ked af det han ville blive hvis han nogensinde mistede mig. og hvordan han håbede jeg ville sidde ved hans side når han engang dør. han snakkede en hel masse og pludselig så jeg at min ellers så maskuline kæreste fældede en tåre. <3 Pludselig spurgte han mig om jeg ville gifte mig med ham.

Dagen efter,da vi kom hjem, stod vi i køkkenet, da han pludselig vendte mig om og satte sig på knæ, med en ring, og spurgte mig igen.

Han fortalte senere, at han havde planlagt at spørge mig nytårsaften lige efter midnat, men at han ikke kunne vente mere. :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lå i sengen og så VH1, og snakkede, kan ikke huske hvordan, men på en eller anden måde gik det over i at han begyndte at snakke om hvor ked af det han ville blive hvis han nogensinde mistede mig. og hvordan han håbede jeg ville sidde ved hans side når han engang dør. han snakkede en hel masse og pludselig så jeg at min ellers så maskuline kæreste fældede en tåre. <3 Pludselig spurgte han mig om jeg ville gifte mig med ham.

Dagen efter,da vi kom hjem, stod vi i køkkenet, da han pludselig vendte mig om og satte sig på knæ, med en ring, og spurgte mig igen.

Han fortalte senere, at han havde planlagt at spørge mig nytårsaften lige efter midnat, men at han ikke kunne vente mere. :)

Nåååårh, det var en sød historie :) Ih, hvor bliver man glad over at læse sådan noget. Den sidste sætning var næsten den bedste, at han ikke kunne vente mere! Tillykke med at du er havnet i armene på sådan en sød kommende mand :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja vores historie er...

sidste år(april) lavede han sjov med min søster og bad om lov til at han måtte få mig.. :a1221:

så til min mor fødselsdag sidst i december, holdt han tale for min mor, og sluttede af med at spørge hende om det var iorden.. foran alle.. :blush: :blush: :blush: var jeg flov JA!!!

men altså det er mit 2 bryllup.. Og denne gang glæder jeg mig, der er intet press fra familierne!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja vores historie er...

sidste år(april) lavede han sjov med min søster og bad om lov til at han måtte få mig.. :a1221:

så til min mor fødselsdag sidst i december, holdt han tale for min mor, og sluttede af med at spørge hende om det var iorden.. foran alle.. :blush: :blush: :blush: var jeg flov JA!!!

men altså det er mit 2 bryllup.. Og denne gang glæder jeg mig, der er intet press fra familierne!!

Det var vel nok galant af ham at spørge din mor først, hi hi :D Gentlemen hænger jo ellers ikke på træerne...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I andledning af vores 1års dag havde han planlagt en weekend tur, jeg viste godt at vi skulle på tur men ikke hvor hen.

Da vi står i cph, hørte jeg selvfølgelig ikke efter hvad hun siger da vi chekker ind, så jeg finder først ud af hvor vi skal hen da han siger gate nummeret 23.....

Turen går til Rom, ingen af os havde været der før det var vildt hyggeligt og utroligt flot.

Om søndagen dernede fandt vi en "gårdhave" der var så flot. Han stod og tog billeder, og jeg satte mig i skyggen lidt....

Da det så ud som om at han var færdig, rejste jeg mig..."kan du ikke lige sætte dig ned igen" lyder det fra ham....jooo det kan jeg vel godt....

så jeg sætter mig ned....1..2..3 og så sad han ellers der på knæ og fik fremstammet at han gerne ville dele livet sammen med mig og om jeg ville giftes med ham??

jeg begyndte at grine og fik sagt Ja, og trak ham så ind til mig... kunne godt se på ham at jeg ikke måtte trække det ud (han var så nervøs og lidt pinligt berørt).....

Kyskys og atter kys, det var min historie

Mvh.Jeanette

Redigeret af JeanetteL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I andledning af vores 1års dag havde han planlagt en weekend tur, jeg viste godt at vi skulle på tur men ikke hvor hen.

Da vi står i cph, hørte jeg selvfølgelig ikke efter hvad hun siger da vi chekker ind, så jeg finder først ud af hvor vi skal hen da han siger gate nummeret 23.....

Turen går til Rom, ingen af os havde været der før det var vildt hyggeligt og utroligt flot.

Om søndagen dernede fandt vi en "gårdhave" der var så flot. Han stod og tog billeder, og jeg satte mig i skyggen lidt....

Da det så ud som om at han var færdig, rejste jeg mig..."kan du ikke lige sætte dig ned igen" lyder det fra ham....jooo det kan jeg vel godt....

så jeg sætter mig ned....1..2..3 og så sad han ellers der på knæ og fik fremstammet at han gerne ville dele livet sammen med mig og om jeg ville giftes med ham??

jeg begyndte at grine og fik sagt Ja, og trak ham så ind til mig... kunne godt se på ham at jeg ikke måtte trække det ud (han var så nervøs og lidt pinligt berørt).....

Kyskys og atter kys, det var min historie

Mvh.Jeanette

Åh altså hvor romantisk :) Det er jo lige sådan det skal være!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

H2B og jeg havde på et tidspunkt talt om, at hvis vi skulle giftes ville vi tage til Las Vegas. Han var på ferie derovre den første sommer vi var kærester og havde fundet STEDET og det hele, men vi lavede mest sjov med det. Sommeren 2011 var vi på ferie på Bali og dagen før vi skulle rejse hjem, havde vi lejet 2 heste, så vi kunne ride på stranden og se solnedgangen. Det var meget smukt og romantisk, meeen det stopper ikke her.

- Henrik havde allerede inden vi tog afsted planlagt, at han ville fri. Og han forsøgte også flere gange i de 2 uger vi var på ferie, MEN hver gang gik der noget galt :fløjt: Den ene gang skulle vi se solopgang på toppen af en vulkan, men desværre var der en anden turist der faldt om og så var stemningen ikke lige til at falde på knæ. Anden gang var vi på bådtur, men vores "venner" fra hotellet var blevet meget søsyge, så dem hjalp vi. Og jeg anede stadig ikke, at han havde tænkt sig at fri :) En af aftenerne spurgte han om jeg ville med på stranden at spise, men der var jeg var træt -HAHA- Stakkels mand!!

Anden sidste dag skulle vi så ud at ride, men turen blev aflyst. Nu var han en presset mand :tunge: Vi kom afsted på den skønneste ridetur ever. Flot lava strand hvor sandet lignede sorte diamanter og vandet var perfekt. He he kan næsten ikke lade være med at grine :biggrin: Men altså, han ville ride op på siden af mig og fri, men vores heste kunne ikke udstå hinanden, så vi måtte ikke ride for tæt -HAHA- Da vi så stod af hestene og gik ind i bilen, tog han min hånd og forklarede mig det hele, og spurgte om jeg ville tilbringe resten af livet med ham :heart::a1221: Jeg sagde strax JA :loveshower: Og vi griner tit af vores Bali ferie.

Vi har dog besluttet, at vi vil giftes i Danmark og dele dagen med vores kære :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B og jeg havde på et tidspunkt talt om, at hvis vi skulle giftes ville vi tage til Las Vegas. Han var på ferie derovre den første sommer vi var kærester og havde fundet STEDET og det hele, men vi lavede mest sjov med det. Sommeren 2011 var vi på ferie på Bali og dagen før vi skulle rejse hjem, havde vi lejet 2 heste, så vi kunne ride på stranden og se solnedgangen. Det var meget smukt og romantisk, meeen det stopper ikke her.

- Henrik havde allerede inden vi tog afsted planlagt, at han ville fri. Og han forsøgte også flere gange i de 2 uger vi var på ferie, MEN hver gang gik der noget galt :fløjt: Den ene gang skulle vi se solopgang på toppen af en vulkan, men desværre var der en anden turist der faldt om og så var stemningen ikke lige til at falde på knæ. Anden gang var vi på bådtur, men vores "venner" fra hotellet var blevet meget søsyge, så dem hjalp vi. Og jeg anede stadig ikke, at han havde tænkt sig at fri :) En af aftenerne spurgte han om jeg ville med på stranden at spise, men der var jeg var træt -HAHA- Stakkels mand!!

Anden sidste dag skulle vi så ud at ride, men turen blev aflyst. Nu var han en presset mand :tunge: Vi kom afsted på den skønneste ridetur ever. Flot lava strand hvor sandet lignede sorte diamanter og vandet var perfekt. He he kan næsten ikke lade være med at grine :biggrin: Men altså, han ville ride op på siden af mig og fri, men vores heste kunne ikke udstå hinanden, så vi måtte ikke ride for tæt -HAHA- Da vi så stod af hestene og gik ind i bilen, tog han min hånd og forklarede mig det hele, og spurgte om jeg ville tilbringe resten af livet med ham :heart::a1221: Jeg sagde strax JA :loveshower: Og vi griner tit af vores Bali ferie.

Vi har dog besluttet, at vi vil giftes i Danmark og dele dagen med vores kære :)

Åh, endnu en rigtig dejlig historie. Hvor er det utrolige steder folk bliver friet til og hvor er de kære mænd dog romantiske :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det hyggeligt at læse om alle de dejlige frierier rundt omkring :biggrin:

Jeg vil også bidrage med min historie.

Vi havde snakket om at skulle giftes osv, men det krævede jo at han skulle fri.

En søndag skulle vi en tur på himmelbjerget, som lidt er "vores" sted, hvor vi har været mange gange.. også inden vi blev kærester.

Vi havde aftalt at vi denne gang ville sejle fra Ry og så til himmelbjerget.

Vi havde købt en sandwich og havde tæppe med.

Det var rigtig flot vejr, og vi kom med båden og sejlede den flotte tur mod Himmelbjerget.

Da vi kom dertil, gik vi opad og fandt i plads i skyggen, hvor vi spiste vores mad.

Da vi havde spist,rykkede vi tæppet ud i solen.. og jeg lagde mig ned for at nyde solen, men pludselig bad min kæreste om at sætte mig op, og da jeg gjorde det og vendte mig om mod ham, sad han på knæ med en lille rød hjerteæske,åbnede den og sagde: "Jane, vil du gifte dig med mig?"

Jeg var SÅ glad og sagde ja og kyssede ham.... Vidste godt han ville fri på et tidspunkt, så da han hev æsken frem sagde jeg: "Er det nu Christian??" Blev vist lidt ivrig :rolleyes:

Han sad med tårrer i øjene, så det var dejligt at se ham så rørt.

Det var en fantastisk dag :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor hyggeligt med alle de skønne historier!

Jeg blev friet til på en ferie i Grækenland, kreta. Vi var ude og spise og sad udenfor på en terrasse og så solen gå ned ( det gør den jo forholdsvis tidligt ). Han havde så bag om min ryg aftalt med tjeneren at når han gik på knæ skulle de komme ud med champagne. Mens vi sad og snakkede kunne jeg se lidt panik i hans øjne og han kom hurtig ned på knæ og sagde alt muligt sødt som jeg slet ikke husker og spurgte om jeg ville gifte mig ned ham. 1 sek efter stod de med champagnen. Det viser sig så at de troede at han HAVDE friet og derfor kunne han se at de bag mig kom med champagnen så derfor fik han lidt travlt så det ikke blev afsløret haha. efter maden tog vi ned på stranden med resten af champagnen som vi fik lov at tage med, det var en dejlig aften :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde aftalt at holde nytår hjemme, bare os to. Anders lavede mad hele dagen, jeg fik en lille lur, og så tog vi pænt tøj på og satte os til bords efter Dronningens tale. Jeg synes godt nok at han rystede lidt på hænderne under maden, men slog det hen med at det nok bare var hans astammedicin (for det får han lidt rysteture af af og til). Synes dog også han drak lidt rigeligt vin til maden, men hvad pokker, det er jo kun nytår en gang om året.

Da klokken nærmede sig tolv, sagde jeg at vi altså skulle stå op i sofaen og springe ind i det nye år. Det kunne dog ikke komme på tale, og synes egentlig han var lidt vrissen. Det viste sig jo så, at han gerne ville have at jeg sad ned i sofen da klokken slog tolv, så han lige kune "slide" ned på knæ og fri.

Da rådhusuret bimlede, faldt han så på knæ og spurgte meget sødt og følsomt, om jeg ville gifte mig med ham. JA!!!!! Han havde ugen forinden spurgt min far om lov, men havde også spurgt min mor, da han tænkte at det var meget godt at ha' styr på begge parter, da mine forældre er skilt. Efter frieriet stod vi sammen og så det smukkeste fyrværkeri over Tivoli og Råshuspladsen (vi bor på 5. sal med kæmpe panoramavinduer mod centrum) og følte lidt at fyrværkeriet kun var til for os. Efterfølgende tog vi over til vores gode venner der bor tæt på os, fortalte de dejlige nyheder og festede natten lang.

Egentlig var ingen af vores venner overraskede over frieriet faldt på netop den dag (vi havde været sammen 6 år på det tidspunkt), men jeg havde slet ikke overvejet det... Jeg havde altid troet at han ville fri på Bali, da det er "vores" ø. Der skal vi dog hen på bryllupsrejse, så lidt sammenhæng er der :wink:

Redigeret af Pollypigen
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I andledning af vores 1års dag havde han planlagt en weekend tur, jeg viste godt at vi skulle på tur men ikke hvor hen.

Da vi står i cph, hørte jeg selvfølgelig ikke efter hvad hun siger da vi chekker ind, så jeg finder først ud af hvor vi skal hen da han siger gate nummeret 23.....

Turen går til Rom, ingen af os havde været der før det var vildt hyggeligt og utroligt flot.

Om søndagen dernede fandt vi en "gårdhave" der var så flot. Han stod og tog billeder, og jeg satte mig i skyggen lidt....

Da det så ud som om at han var færdig, rejste jeg mig..."kan du ikke lige sætte dig ned igen" lyder det fra ham....jooo det kan jeg vel godt....

så jeg sætter mig ned....1..2..3 og så sad han ellers der på knæ og fik fremstammet at han gerne ville dele livet sammen med mig og om jeg ville giftes med ham??

jeg begyndte at grine og fik sagt Ja, og trak ham så ind til mig... kunne godt se på ham at jeg ikke måtte trække det ud (han var så nervøs og lidt pinligt berørt).....

Kyskys og atter kys, det var min historie

Mvh.Jeanette

Åh altså hvor romantisk :) Det er jo lige sådan det skal være!

Det syntes jeg også, han er bare så dejlig :heart::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå ja, så skylder jeg vel lige at give min historie med selv...

Forhistorie:

Vi har kendt hinanden i 4 år og har længe talt om at blive gift.

Min kæreste gav mig for 3 år siden en ring i julegave (som jeg ønskede mig, for altid at have noget på mig, som mindede mig om ham) men altså ikke en forlovelsesring.

For ca. 2 år siden diskuterede vi emnet og min kæreste sagde "Jamen, så lad os se at blive gift". Så var det jo ligesom en aftale - i HANS hoved... Jeg derimod, synes jo ikke det var et ordentligt frieri og jeg brokkede mig flittigt. Først efter brudekjolen var købt og jeg sagde at nu var det meste på plads, bortset fra at der aldrig var nogen der havde friet til mig, tog han det alvorligt.

Frieriet:

Min kæreste foreslog efter en lang hård dag, at vi gik ud og fandt noget at spise (i hans tone lå der at han mente: bare lige noget fast-food og hurtigt hjem igen). Da jeg (iført støvler, frakke, tørklæde og vanter) er på vej ud, stopper han mig i døren og siger, at han lige har noget til mig. Han roder sig ud i en længere historie om hvor meget vi har gennemgået sammen, hvad jeg betyder for ham, hvor stolt han er over mig og hvordan han vil gøre alt for at jeg skal være lykkelig.

Jeg står i mit overtøj halvvejs ude i gangen og sveder som en grillkylling, men jeg kan jo godt høre hvor han vil hen af og træder tilbage i stuen. Han træder vande og jeg kan fornemme at han er nervøs (hvad han ellers aldrig er, over noget som helst) men kommer da til sagen tilsidst.

Han har så "lånt" min ring og giver mig den, med konstateringen at det jo er den største og vigtigste beslutning i livet - og endelig ordene "Will you be my wife?" (ikke for at være original, men fordi hans sprog er engelsk) og så står jeg der med tårer i øjnene og selvfølgelig vil jeg det!

Tanker om frieriet:

Hvad der fik ham til at vælge netop den dag og det temmeligt spøjse tid og sted, må guderne vide, men jeg er ligeglad for jeg synes jeg har den dejligste forlovede i hele verden. Jeg kunne høre at han virkelig havde tænkt over hvad han ville sige (og måske øvet sig lidt) og det er da fantastisk sødt, uanset hans, som altid, virkelig elendige timing!

Bagefter tog vi på hyggelig italiensk restaurant og gik derefter (ved midnat) en lang tur rundt i byens gader, kiggede på folk og snakkede.

Jeg troede ikke at det ville gøre nogen forskel, for vi har jo hele tiden vidst at det skulle være os to, men alligevel er jeg bare så lykkelig over hans lille tale til/om mig og visheden om at det betyder ligeså meget for ham, som for mig.

(sikke'n roman, sorry ;) men jeg sidder jo bare her og drømmer mig tilbage)

he he det er altid godt med nogle hints, men godt at han gjorde det "rigtigt" Man syntes jo at det er hyggeligt at drømme sig tilbage og tænke på da ham sad der og var meget nervøs :biggrin::loveshower::a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han spurgte en lørdag aften om ikke vi skulle tage ud og spise.. Kunne intet mærke på ham, synes alt var som det plejer. Så gik vi en lang tur i skoven og da vi kom hjem smed vi os i sengen foran fjernsynet. Han gav mig en dejlig massage og jeg var lige ved at falde i søvn da han stille sagde: "Vil du gifte dig med mig?".. Jeg var helt vildt søvnig og svarede bare at det vidste han jo godt jeg ville, for vi har snakket om det så mange gange. "Nej rigtigt" sagde han, "vil du gifte dig med mig?" Da jeg åbnede øjnene sad han der med den smukkeste ring og kiggede på mig.. Jeg begyndte bare at hyle.. Tror der gik 5-10 minutter før jeg kunne svare, men er ret sikker på han kunne se på mig hvad svaret var :a1221:

Redigeret af Haps84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu, nu kan jeg endelig være ordentlig med herinde - efter flere års henkastende bemærkninger fra mig og familien faldt h2b på knæ i søndags :heart: - så vil da give min historie med også.

Må indrømme at jeg nu i flere år har prikket til ham - gør man vel efter ti år sammen og to børn - men ned på knæ det ville han ikke..

Nå men..... Fik ungerne passet lørdag - da vi virkelig trængte til lidt voksen tid, efter den mindste er kommet til (en rigtig skrigeballon), så jeg så frem til en hyggelig aften med gemalen, ren afslapning. Efter en rigtig dejlig aften, lå vi i senge og have lige sagt godnat, da han pludselig kysser mig igen og spørger så om jeg vil gifte mig med ham - og siger selvfølgelig ja med det samme :biggrin: . Herefter spørger han så, om det kunne tæller hvis han har været på knæ - hvilket jeg selvfølgelig siger ja til - hvorefter han triller ud af senge og sætter sig på knæ og spørger igen.. Wheeeeee - så glad man kan blive.

Måske ikke verdens mest romantiske frieri med blomster og hvad ved jeg - men eftersom det kom fuldstændig bagpå mig, at det netop ville være nu - synes jeg det er helt fantastisk, og nyder at jeg nu endelig rigtig kan begynde at planlægge. Men puha efter at ha samlet inspiration herinde i 3 år - er det jo svært at vælge til og fra i alle de skønne ting folk finder på :) .

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh, hvor bliver man helt glad over alle de søde mænd, der findes :loveshower:

Jeg blev friet til i sommer på den lille græske ø, Kefalnonia. Vi havde stranden for os selv, så solnedgang og drak vin :) mens vi tog nogle billeder af stranden og os selv gik min kæreste på knæ og fik fortalt en masse ting (som jeg desværre ikke husker). Jeg fik min ring og vi drak cocktails hele aftenen og gik lykkelige i seng :) dagen efter fik de nærmeste det at vide (dog var min far blevet spurgt inden, så han vidste det :) )

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han spurgte en lørdag aften om ikke vi skulle tage ud og spise.. Kunne intet mærke på ham, synes alt var som det plejer. Så gik vi en lang tur i skoven og da vi kom hjem smed vi os i sengen foran fjernsynet. Han gav mig en dejlig massage og jeg var lige ved at falde i søvn da han stille sagde: "Vil du gifte dig med mig?".. Jeg var helt vildt søvnig og svarede bare at det vidste han jo godt jeg ville, for vi har snakket om det så mange gange. "Nej rigtigt" sagde han, "vil du gifte dig med mig?" Da jeg åbnede øjnene sad han der med den smukkeste ring og kiggede på mig.. Jeg begyndte bare at hyle.. Tror der gik 5-10 minutter før jeg kunne svare, men er ret sikker på han kunne se på mig hvad svaret var :a1221:

Ha ha Fedt også lige efter han har gjort dig helt afslappet og søvnig...... Gætter på at du vågnede op :loveshower::bed:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Juhuu, nu kan jeg endelig være ordentlig med herinde - efter flere års henkastende bemærkninger fra mig og familien faldt h2b på knæ i søndags :heart: - så vil da give min historie med også.

Må indrømme at jeg nu i flere år har prikket til ham - gør man vel efter ti år sammen og to børn - men ned på knæ det ville han ikke..

Nå men..... Fik ungerne passet lørdag - da vi virkelig trængte til lidt voksen tid, efter den mindste er kommet til (en rigtig skrigeballon), så jeg så frem til en hyggelig aften med gemalen, ren afslapning. Efter en rigtig dejlig aften, lå vi i senge og have lige sagt godnat, da han pludselig kysser mig igen og spørger så om jeg vil gifte mig med ham - og siger selvfølgelig ja med det samme :biggrin: . Herefter spørger han så, om det kunne tæller hvis han har været på knæ - hvilket jeg selvfølgelig siger ja til - hvorefter han triller ud af senge og sætter sig på knæ og spørger igen.. Wheeeeee - så glad man kan blive.

Måske ikke verdens mest romantiske frieri med blomster og hvad ved jeg - men eftersom det kom fuldstændig bagpå mig, at det netop ville være nu - synes jeg det er helt fantastisk, og nyder at jeg nu endelig rigtig kan begynde at planlægge. Men puha efter at ha samlet inspiration herinde i 3 år - er det jo svært at vælge til og fra i alle de skønne ting folk finder på :) .

Tillykke tillykke og velkommen til :denmarkflag::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at gøre en rigtig lang og smadder romantisk historie kort :a1221: Så var det :heart: ved første blik.

Min H2B har dog aldrig lagt skjul på, at han ikke kunne fri til mig - om så vi havde været sammen i 30 år. Men vi har altid vidst vi ville giftes!

Det sidste 1 1/2 år har vi snakket meget om det, stil, tema mv.

I sommers tænkte jeg okay- jeg spørger svigerinden om "lov" til at fri til hendes storebror. H2B´s forældre er skilt og da dette var grænseoverskridende nok nøjes jeg med søsteren.

Hun bliver helt rørt og siger selvfølgelig måtte jeg det, det vil glæde hende :a1221:

Tiden gik og efteråret kom - jeg bad min bedste veninde tage med mig ned i byen og kigge på ringe - jeg prøvede at planlægge alt.

Jeg besluttede mig for at det skulle være på H2B´s fødselsdag - men jeg blev klogere :fløjt: Det havde jeg bare slet ikke nerver til og jeg var super nervøs. Godt så måtte det blive til juleaften. :wink:

Dagene gik og jeg var faktisk ret nervøs for om nu H2B ville blive ked af jeg friede - selvom han havde sagt han ikke selv kunne. Så jeg fiskede efter hvad han følte hvis jeg friede - men det var han nu meget cool med.

:back2topic: En fredag morgen, hvor vi lå og puttede i sofaen fik jeg en eller anden form for mod og spurgte: "Vil du gifte dig med mig?" Og det blev slet ikke som jeg havde planlagt :pokey: .

Men han kiggede på mig og sagde, hvis du mener det - så skal du ned på knæ :griner:- Så mig ned på knæ og så måtte jeg jo gentage. Jeg fik mit JA :loveshower: og så :boohoo: jeg - af glæde. Resten af dagen smilte vi begge af lykke og var sammen nede og finde vores ringe. :a1221:

Så til alle mænd - :respekt: for at i kan fri til kvinder!!!

Redigeret af JanniTR
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en dejlig tråd..

H2b og jeg har før talt om at vi ville giftes og vi vidste begge godt at vi vil leve resten af vores liv sammen. Jeg vidste at han ville fri på et tidspunkt, men ikke hvordan.

Jeg havde været på tur med mit kor i Bruxelles og en søndag tidlig aften lander vi i Københavns lufthavn. Da jeg kommer ud i ankomsthallen er den første person jeg ser min stedfar - med et kamera. Min første tanke er "hvad i alverden laver han her?" (det var jo bare min h2b der skulle hente mig... ) Så ser jeg min dejlige h2b med en kæmpe buket blomster og hans fine frakke. Og så ved jeg godt hvad klokken er slået... han trækker mig ind i en klynge af mennesker, og så ser jeg flag omkring mig og andre mennesker jeg kender... jeg smiler helt op til ørene og kan kun sige "nej, nej nej " (selvfølgelig ikke til det opkomne spørgsmål, men til hele denne situation som jeg slet ikke var forberedt på....) H2b sætter sig på knæ, trækker en rød hjerteformet boks frem fra lommen, åbner den og spørger om jeg vil gifte mig med ham.. Og JA!! det vil jeg godt. Nu begynder mit kor så at synge en af vores sange til os, og jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er bare så paf, overrasket og lykkelig. :iloveyou:

Efter sangen ser jeg mange flere jeg kender. Min mor og bror var der også og min bedste veninde og nogle andre venner... Ih så overvældende. Da vi kom hjem havde han tændt sterinlys over det hele og han havde skåret frugt til chokolade fondue, og så åbnede vi en flaske asti og hyggede resten af aftenen.

Min kære h2b havde oprindeligt planlagt at fri til mig den dag jeg blev student, men efter at have spurgt min far om lov til at gifte sig med mig, bad min far om at vi ventede lidt. Så h2b ventede et par år til jeg kom hjem fra bruxelles. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ofte snakket om at vi da selvfølgelig skulle giftes eftersom vi aldrig har været i tvivl om vi var skabt for hinanden,men det lå ligesom nogle år ude i fremtiden da vi lige har købt hus.

Juleaftensmorgen står vi op sammen og har planlagt at spise morgenmad og hygge inden vi skal afsted. Lige pludselig går han og kommer så tilbage og lægger sig på knæ foran mig. Jeg tror egentligt at han vil have et knus, noget vi tit gør, men dA jeg ser ringen ved jeg jo godt hvad der skal ske. Så for han fortalt hvor meget han elsker mig og om jeg vil gifte mig.det var helt perfekt og dejligt at tage på lægebesøg og fortælle den gode nyhed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha. For os var det helt klart kærlighed ved første blik. :) Den dag vi mødte hinanden, sad vi og snakkede om, hvor vi gerne ville på ferie henne, og vi var begge enige om, at Paris var et besøg værd. Så efter 9 mdr., sad vi i flyveren til Paris. :)

Et par dage senere havde booket tid i Eiffeltårnet, og efter vi havde været deroppe, sætte vi os nede på Champ de Mars for at nyde den smukke udsigt med højt solskin, skyfri himmel og Eiffeltårnet i baggrunden. H2b begynder at rode i sin taske og før jeg ved af det, ligger han på knæ, med den smukkeste ring og spørger om jeg vil dele resten af livet med ham <3 Og der er intet i verden jeg hellere vil. Så nu skal vi giftes den 7.7, præcis et år efter frieriet. :)

Ps. Han havde på forhånd spurgt min far om lov, så farmand var helt vildt stolt da vi kom hjem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så dejligt med alle de fantastiske historier..

Her får i også lige min :loveboard:

Ting har gået utrolig hurtigt med os, vi mødte hinanden for et år siden, jeg flyttede fra København til Sønderjylland efter et halvt år, så vi kunne bo sammen..

H2B har siden vi lærte hinanden at kende joket med at jeg altså måtte accepterer at han skulle giftes inden han bliver 30 (han var 26 da vi mødtes), så vidste jo godt at den ville komme på et tidspunkt, men havde først forventet det om minst et år.

Den 23. december var vi på Fyn sammen med H2B's lillesøster, vi skulle lige ha købt de sidste gaver og sætte gaver af hos han 2 storesøster der bor derovre. Han havde så heller ikke købt min gave endnu, jeg havde hentydet lidt til at jeg gerne ville have et smykke, en fin halskæde, øreringe eller en ring. Efter vi havde færdiggjort alle købene, var jeg selvfølgelig nysgerrig om hvad han havde fundet til mig, han fik det til at lyde som om det var en trøje eller sådan noget, og jeg tænkte "øv" :td:

Men juleaften kom og jeg hørte hans lillesøster sige at hun havde lagt gaven ovenpå et skab, så der kunne jeg jo ret hurtigt spotte at det var en lille gave og tænkte "yes" nu får jeg mit smykke alligevel ;)

Det blev gave tid og alle gaverne blev fordelt og pakket op, men jeg manglede stadig min fra H2B, og kunne jo selvfølgelig ikke tænkte på andet hele aften end hvad han havde fundet på til mig.. Så da jeg stadig ikke havde fået den sad jeg bare og kiggede på ham og tænkte "hvad med miiiiin??". Han endte så med at sige at min gave lå oppe på skabet (som jeg jo allerede vidste) men at jeg selv måtte hente den, jeg blev sådan lidt "kan du ik hente den" men han insisteret på at jeg selv skulle, så jeg gik lidt små irriteret op og hentede den. Da jeg så ville sætte mig ned igen for at pakke den ud, ville han have mig til at blive sående oppe, og der begyndte det at gå op for mig hvad der forgik, jeg pakkede gaven op og så kom han op til mig og tog æsken fra mig og gik ned på knæ foran hans lillesøster, hendes kæreste, hans forældre og min lillesøster.. Jeg blev så glad og overrasket at jeg kun fik pippet et "Ja" og så skulle han bare kysses..

Hans lillesøster der jo var helt med på hvad han ville, eftersom hun havde været med ude og finde ringen, var hurtig til at snuppe kameraet og taget nogle perfekte billeder af det.. Er bare så lykkelig :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer