Maria&Morten

Hvilket Hotel i Rom?

8 indlæg i dette emne

Vi har hele tiden vidst at der ingen bryllupsrejse blev, da der simpelthen ikke er penge til det i budgettet :( Men nu har jeg lige vundet en sag hos ankestyrelse for en arbejdsskade, så jeg har fået 15.000kr ekstra i erstatning. Jeg har med nød og næppe holdt det skjult for H2B og vil derfor overraske ham med en bryllupsrejse til Rom.

Nu er mit store spørgsmål så bare: Hvilket hotel skal vi bo på???? Og hvilket rejseselskab ???? Ingen af os har været i Rom før, og jeg kan med god grund ikke spørge H2B hvad han synes... Det er godt nok svært når man står med det hele selv, for det skulle jo gerne sidde liiiiige i skabet og bare være så tæt på perfekt som muligt....

Er der nogen der har erfaring med Rom og diverse hoteller dernede??? Og er der generelt andet man måske skal være opmærksom på?? Tænker at købe "Turen går til Rom", men det er altid lækkert med nogle personlige meninger også.. Så alle råd og erfaringer tages imod med kyshånd :loveshower:

Redigeret af Maria&Morten
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh, det lyder da bare som en faktastisk overraskelse - er sikker på han han bliver helt vildt glad for det :)

Vi var selv i Rom sidste sommer hvor min kæreste friede ved Trevi Fontænen så Rom kan helt klart anbefales :loveshower:

Vi boede på Principe Eugenio og var super glade for vores valg. Hotellet i sig selv er ikke specielt men placeringen er central og tæt ved både hovedbanegården, metro og med sporvogne + busser lige udenfor døren. Derudover var værelset rigtig fint og funktionelt med et lille køleskab, fjernsyn og sidst men ikke mindst var det SUPER RENT! Personalet er hjælpsomme og vejleder gerne om både turistattraktioner, spisesteder og hvordan I fx kommer til stranden (hvilket klart kan anbefales når man har brug for et lille break fra alle de store kulturskatte). Området er helt fint men hvis I er på udkig efter romantisk charme skal I nærmere satse på Travestere eller den gamle bydel.

En hjemmeside som vi brugte rigtig meget og som helt klart kan anbefales er http://www.tripadvisor.dk/ . Alle anmeldes derinde er lavet af brugerne og de er meget troværdige og præcise. Vi valgte blandt andet restauranter og hotel derigennem og blev ikke skuffet!

I det hele taget blev vi begge helt og aldeles forelskede i Rom så skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med for det er simpelthen sådan en fantastisk by :loveshower:

Redigeret af Tulipa
0

Del dette indlæg

Jeg har aldrig selv været i Rom, men regner med at tage derned senest til næste år engang :) Dog lige et par fif, når man skal på storby-ferie ....

1: Vælg et hotel nær en metrostation - helst en nogenlunde central een, hvis det kan lade sig gøre. Det kan imo være fuldstændig lige gyldigt om man bor i en bestemt bydel eller om man bor 2 km væk ..... bare man kan komme til og fra og at man ikke skal vade 15 mins for at nå sit hotel om aftenen, når man er træt og gerne vil hjem, hehe - for travet, det får man gjort rigeligt af, når man skal ud og se ting! :)

2: Booking.com - søg efter hoteller her :) De er umiddelbart billigere end hotels.com og priserne er ikke "fixet" ligesom på hotels.com. Der ligger også masser af anmeldelser af hotellerne .... jeg ville ikke gå under 3-stjernet .... men bestemmer man heldigvis helt selv :) Vi bor altid på 4-stjernede hoteller - ikke for at være snobber, men jeg syns altid morgenmaden osv er bedst der, hehe - og så koster det måske 200 kr mere nat - og så har man oftest et større værelse osv :) I øvrigt - det er billigst at booke hotelværelse omkring 1-1 1/2 måned før I skal derned :) Hotellerne der ikke ligger i de populære kvarterer er altid billigere og man får mere for pengene - eneste ting - bare sørg for, at de ligger max 10-15 mins udenfor centrum med metro + at det er nær en metrostation.

3: Lavpris fly. Billigst i hverdagene .... OG .... hvis I flyver inden for lufthavnens "normale" åbningstid - dvs fra 6-18 el lign, så ryger der ikke lufthavnsskatter ovenpå! Kig evt. på EasyJet, AirBerlin osv, hvis I rejser fra Kastrup. Hvis fra Jylland - dunno om Ryanair har afgange til Rom .... men det er slet ikke dårligt at flyve med lavpris, hvis I ikke har prøvet det før .... en tur til London med Ryanair er nærmest 1 times teaterforestilling med bingo-spil, stewardesser der suser op og ned igennem flyveren og prøver at sælge alt mellem himmel og jord etc, haha. Underholdende big time :P Som regel billigst at bestille flybilletter 2-3 mdr før afrejse.

4: Turen går til .... ingen grund til at spilde penge :) Google lidt .... der ligger masser af websites, hvor danske guider og rejsebureauer fortæller om de forskellige ting, der er værd at se :) Fx HER el HER el HER

Man kan selvfølgelig også købe pakkeløsningner igennem fx Gislev .... det er dog klart billigst at sammensætte en storbyferie-rejse selv med lavprisfly + hotel :)

Ha en helt forrygende tur!! :) ....

0

Del dette indlæg

Skøøøn by at tage til på bryllupsrejse :7himmel: Min kæreste og jeg boede på B&B/Hotel Antiqua Roma tilbage i september, en forlænget weekend, og det var et super valg. Det tog ca. 10-15 fra hotellet at gå til henholdsvis den spanske trappe/Engelsborg/de vilde shoppinggader - ja, i det hele taget gik vi faktisk rundt til det hele (hvilket også er at anbefale, så synes jeg man får en bedre fornemmelse for byen).

Det ligger i et roligt kvarter, som sagt i gåafstand til gode restauranter og sightseeing. Hotellet er en kæmpe privat lejlighed der er lavet om til lækre værelser (nogle af dem har eget bad og toilet, andre deler på gangen), man kan tilkøbe morgenmad som man spiser på værelset, der er rent, værelserne fine og rummelige, og så er værten Enrico utrolig sludrende og hjælpsom. Da vi ankom til hotellet havde han ikke selv mulighed for at tage imod os, men så lå der lige en velkomsthilsen med fuld beskrivelse af stedet, området, bykort, hvordan vi skulle bruge nøglerne etc. Han er meget behjælpelig og hurtig til at svare på mails. Derudover kører der busser to min derfra, så vi kunne tage en bus fra lufthavnen direkte til pladsen og så vade 100 m hen til hotellet.

Hvis man er til døgnbemandet reception, loungeområde, hotel restaurant osv. er det ikke stedet, kan man til gengæld godt lide personlig, varm, imødekommende betjening, et lækkert rent værelse med god beliggenhed og intim/personlig atmosfære så er det stedet.

på tripadvisor kan du læse mere om det http://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review-g187791-d272458-Reviews-Antiqua_Roma-Rome_Lazio.html

Hvis du skriver til ham direkte kan man få rabat, fremfor at købe igennem fx expedia - vi gav 3000 i alt for 4 overnatninger to pers. og det var købt igennem expedia.

Hvis det ikke er noget, så kan du snildt bruge tripadvisor som hjælper til at finde de gode steder - det er "min bibel" til når vi skal ud at rejse generelt. Som en anden skrev så er det billigere at købe flybillet og hotel for sig, jeg mener vi fløj med Norwegian til billige penge. Søg på flybillet.dk/momondo, og køb så evt billetterne direkte hos flyselskaberne.

Romerne er generelt rigtig dårlige til engelsk, så hvis muligt er det godt at lære nogle enkle fraser. Vi oplevede flere gange at spørge nogen på engelsk, hvortil de svarede på italiensk...! :lol: Ellers kommer man langt med fagter og smil :wink:

En rigtig god og anderledes guide er "Rom amore mio" - det er en rejseguide serie skrevet af folk som er meget passioneret omkring den by de beskriver. Men altså, Rom er fantastisk - glæd jer! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke rigtig anbefale de hoteller vi boede på i Rom :biggrin: Men hvis du har tid og lyst, kan du gennemlæse denne blog: mysweetrome.com. Jeg synes den er genial, og en masse gode ideer til hvad man kan se og opleve, hvis man gerne vil prøve noget andet end alle turiststederne :biggrin: God tur!

0

Del dette indlæg

Rom er bare BYEN - hvis man spørger mig... Har været der flere gange og ja, vi skal søreme på bryllupsrejse til Rom :)

De gange jeg har været dernede, er alt blevet arrangeret gennem fdm-travel.dk, de har ydet en rigtig god service!

Jeg har boet på et lille hotel i en gade der hedder: Via Gaete, ligger ret tæt på termini (stationen) og den Roms gamle bydel. Det er ikke noget vildt luksus hotel - men er ret hyggeligt. Vil man bruge lidt flere penge, så er det Hotel Atlantico, super flot 4-stjernet hotel med god service, ligger også ret tæt på Termini og den gamle bydel.

Når min h2b og jeg tager afsted til Rom om 81 dage, er det for at bo på et pænt 4-stjernet hotel der hedder: Domus Romana - http://www.domusromanahotel.com/ det ligger også rigtig centralt, med kort afstand til Termini og den gamle bydel.. Hotellet er bare SÅ italiensk, med baggård og springvand midt i det hele - fantastisk..

Alt i alt, så er Rom en fantastisk by! Nyder i den grad at rejse rundt i byen - har kun haft gode oplevelser der.... :)

Glæder mig bare så meget til at gense mit, indtil videre, yndlingsrejsemål.... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer