Guest SigneFlor

Vil I læse mit ''eventyr''

24 posts in this topic

Jeg har skrevet et såkaldt eventyr til min kæreste Heidi....

Det skal lige siges at min kæreste er en drenge-pige ud over alle grænser, og alt i eventyret er sandt (dog er der bygget lidt på for at skabe lidt stemning).... Håber det er forståeligt, det er meningen det skal være lidt sjovt, ikke så meget sød-suppe hehe ;)

Jeg skal lave en stor bog med billeder osv. som skal rundere mellem gæsterne imens eventyret bliver læst op.

God fornøjelse:

Pigen som ikke ville have kjole på

Der var engang en pige som ikke ville have kjole på. Befolkningen i hendes hjemby var chokerede, og prøvede desperat at hjælpe pigens familie med at løse dette dilemma.

En dag lå der to smukke kjoler udenfor deres dør, både moderen og søsteren blev henrykte og jublede. Bag hækken kunne man skimte befolkningens nysgerrige ansigter, og de alle sammen tænkte: ’’Nu bliver hun endelig en rigtig pige!’’

Pigen som ikke ville have kjole på kiggede skeptisk på kjolen, velvidende at hendes mor nok skulle få hende ned i den yndige sag.

Nu stod de to fine piger foran spejlet iført hver deres blå kjole, og ansigts udtrykkene afspejlede glæde og lykke, i hvert fald fra søsteren!

Idyllen blev dog hurtigt spoleret da der pludselig lød et ordentligt brøl ude fra garagen:

’’Heidi, kom lige ud og hjælp mig med bilen!’’.

Moderen og søsteren stivnede brat og kiggede sukkende på hinanden, for de vidste godt at de ikke kunne forhindre det der nu ville ske……

Pigen stormede ud af døren, og kom ikke tilbage før 2 timer senere.

Et meget specielt syn mødte moderen og søsteren da hun smilende kom ind i huset igen:

Kjolen var fyldt med sorte oliepletter, og Pigen der ikke ville have kjole på smilede atter igen ;)

Befolkningen, moderen og søsteren var i chok og kaldte derfor til stormøde i den lille by, nogle måtte da have nogle gode råd om den besynderlige lyshårede pige som ikke ville have kjole på.

Derimod faderen tog det mere stille og roligt, og mens de andre var til stormødet, så hyggede ham og pigen med pølser, pasta og en god fodboldkamp i fjernsynet.

På stormødet besluttede man at gå nye veje med den stædige pige som ikke ville have kjole på. Hun skulle igennem fodboldtræning i den lokale klub, skræmmes fra livet med beskidte bukser og hård hud!

Desværre gik planen fuldstændig i vasken da pigen elskede denne sport, og befolkningen måtte atter opgive at få pigens vaner ændret.

Allerede fra den første træning i den lille by, fik både faderen, moderen, søsteren og træneren øjnene op for pigens talent, og så gik det stærkt!

Hun tacklede drengene som var de tændstiksmænd, og skød så hårdt at målmanden fløj med bolden ind i målet, ja ingen var i tvivl om at pigen ville nå langt.

Afsted gik det til fodboldkampe rundt om i landet, pokaler og medaljer blev hevet hjem som var de gratis, mens moderens jublen på sidelinien altid kunne høres i baggrunden.

Tiden gik og pigen blev ældre. Carlsberg øl og et sted i nabobyen kaldet Amigo bar fik hendes interesse, men dog aldrig i sådan grad at hun droppede sin fodbold.

Hun fik arbejde i lufthavnen, trænede et pigehold og faderen købte et lille hus til hende langt ude på landet, så langt at end ikke kragerne gad at forvilde sig derhen.

Sommetider kom moderen og søsteren på besøg med en smuk blomst som skulle pryde vindueskarmen. De vandede den altid godt inden de drog hjemad, dog velvidende om, at den sandsynligvis ville lide en langsom og smertefuld død, hvis de ikke snart kom igen!

Huset skulle bygges fra bunden, og der var pigens praktiske evner guld værd, og sammen med vennerne, faderen og sikkert en kasse Carlsberg formåede hun at bygge sit nuværende hjem op.

Tiden gik og året blev 2009.

Også skete der noget forunderligt!!

Pigen som stadig ikke ville have kjole på, mødte en anden pige som godt ville have kjole på. I starten var de veninder, men efter et par ture på Amigo bar begyndte kærligheden at blomstrer!

Dog var der et mindre problem, en MAND stod i vejen for deres lykke! Pigen som gerne ville have kjole på havde nemlig en kæreste, som hun boede sammen med!

Hvordan skulle pigen som ikke ville have kjole på lige greje den ?!

I sin lillae Audi A4 2,8 Quarttro, rullede pigen op af indkørslen til mandens hus, stjal hans kæreste og så skyndte de sig væk sammen.

Nu kunne de sammen leve det liv de begge havde drømt om, fyldt med kærlighed og DYR. 4 katte, 3 heste og 1 hund blev trofaste familiemedlemmer i det lille hus på landet.

De fik hurtigt fælles interesser og skønt deres unge alder elskede de at tage på kræmmermarkeder en søndag eftermiddag, hvor de altid kunne finde noget gammelt skrammel til deres lille hjem.

På fodboldbanen var deres roller vidt forskellige; Pigen som gerne ville have kjole på fandt hurtigt ud af hvordan hun kunne slippe for at rende sig halvt ihjel på banen. Hun skød bare bolden til pigen der ikke ville have kjole på, som driblede mod en sikker scoring.

Det var dog ikke altid fryd og gammen, skænderier og uoverensstemmelser fyldte nogen gange så meget at stråtaget nærmest lettede på det lille hus, mens kattene fløj ud af kattelemmen.

Når dobbeltdynen i sengen var spændt ud til det yderste, fordi de to piger skulle ligge så langt væk fra hinanden som muligt, så var de helt bestemt uenige om et eller andet!

Et stort minus ved dette var at kulden langsomt sev ind under dynen, så på et tidspunkt i løbet af natten, måtte en af dem give sig.

Man kan sige meget om de to skøre piger, som allerede inden de blev gift lød som et aldrende ægtepar, men en ting var sikkert:

Igennem svære perioder i livet støttede de skiftesvis hinanden, og dette gjorde at deres forhold blev utrolig stærkt!

Pigen som ikke ville have kjole på fandt hurtigt ud af at heste var en del af hendes kærestes liv, og i modsætning til forrige kærester, ja så involverede hun sig fuldt ud i denne sport.

Udmugning, reparation af hegn, kolde vintrer, frossent vand, dyrlægeregninger og sadler som ikke passede; INTET kunne slå hende ud, og dette var pigen som gerne ville have kjole på evigt taknemmelig over!

At hjælpe andre var en stor egenskab, som pigen der ikke ville have kjole på besad, og hun var aldrig bleg for at hjælpe enlige mødre, ældre mennesker eller bare sine drengevenner med computer og Crossmaskiner.

Ja hun var en uundværlig del af manges liv, og ikke mindst sin kærestes….

Et frieri var på vej, og dette skulle ikke blive nemt!

Pigen som ikke ville have kjole på, bestilte et værelse på deres foretrukne hotel i København. Nu skulle bilen bare laves så de kunne komme afsted til tiden.

Men dette forløb ikke lige som planlagt, timerne gik og temperamentet hos både faderen, og pigen der ikke ville have kjole på steg voldsomt!

Med sin taske, pakket som skulle de en uge til syden, ventede pigen der gerne ville have kjole på utålmodigt i det lille hus på landet.

Endelig efter 8 timers reparetioner blev bilen køreklar, og pigerne drønede forsinket mod hovedstaden velvidende at et uheld kommer sjældent alene !

Pludselig lød der et ordenligt brag, bilen slingrede et kort sekund med 130 km/t ude på motorvejen, og de måtte hurtigt køre ind til siden.

Dækket var sprunget, det øs regnede og de havde naturligvis intet reservedæk med. Ulykkerne væltede ned over pigerne, og faderen fik ondt af dem, så han kom dem atter engang til undsætning!

På med reservedækket, også afsted til København.

Endelig ankom de til hotelværelset, og frieriet kunne efter mange anstrengelser endelig foregå.

Pigen som gerne villle have kjole på svarede JA, og nu kunne forberedelserne til brylluppet komme i gang!

Lidt efter lidt fandt pigen der ikke ville have kjole på, ud af hvad hun egentlig havde sat i gang, og det var ikke små ting !

Alt skulle planlægges ned til mindste detalje, og en dag spurgte pigen der gerne ville have kjole på: ’’Hvad er vigtigst for dig til brylluppet ?’’

Pigen der ikke ville have kjole på svarede promte: ’’Dig og et fadølsanlæg!’’

Også var rollerne atter fordelt i pigernes parforhold.

D. 30/6-2012 skulle brylluppet stå, og resten af historien kender I ligeså godt som jeg, så dem der ønsker det kan skrive en hilsen til brudeparret i denne bog…

1

Annonce ♥

FANTASTISK EVENTYR!!! :thumbsupsmileyanim: Hvor er det bare godt skrevet! :respekt: Det ska nok blive en succes! :loveshower:

0

Tusind tak :loveflag:

Og tak for at du gad tage dig tid til at læse det :thanks:

0

Ih et skønt eventyr :biggrin: Smiler, smågræder og griner - alt på én gang!

Det skal din kæreste nok blive glad for!

0

Annonce ♥

Det er bare så dejligt at høre !!!!! Tusind tak for at I gider, og husk konstruktiv kritik er meget velkommen!

0

Kan slet ikke stoppe med at smile! Super godt skrevet :)

0

Ha ha super godt skrevet!!

0

Annonce ♥

Ej en sød historie :) den er da bare guld værd :) skal nok vække smil :thumbsupsmileyanim:

0

Årh hvor er det bare godt!!! Det skal nok slå benene væk under hende..... Gad godt være en lille flue på væggen :)

0

Mange mange tak :) Det varmer utrolig meget...

0

Super sød,god og anderledes ide :)

0

Annonce ♥

Godt eventyr... Hvis jeg var gæst, ville jeg ikke have tid til at kigge i en bog. Jeg ville lytte med Dumbo øre strittende ud for at få det hele med.

0

Jeg har også valgt bogen fra. I stedet prøver jeg at finde en stor gammel eventyrbog, som jeg kan læse eventyret op fra så det bliver rigtig autentisk...

I nat lå jeg vågen i adskillige timer, da min kæreste fortalte at hendes tale er meget seriøs.... Jeg tænker om jeg efter eventyret kan sige noget i retning af:

-''Kære skat, dette var et eventyr som afspejler den unikke person du er.

Jeg har igennem det sidste år lært hvor vigtigt det er at værne om den person man er og ikke mindst være stolt af det man gør og det man laver. (jeg gik ned med depression og stress pga. et arbejde jeg ikke kunne magte, nu har jeg fundet et job der er mere mig hvor jeg ikke skal være en jeg ikke er).

Du kan om nogen være stolt af dig selv, specielt fordi du har holdt mig ud i over 3 år! Tak fordi du kan rumme mig, og tak fordi jeg altid kan regne med din støtte når jeg ikke selv kan finde overblikket i hverdagen. Vi har kæmpet mange kampe sammen, men med dig ved min side ved jeg faktisk at jeg kan klare alt.

Jeg elsker dig meget højt. Lad os rejse os og skåle for Heidi.

0

Jeg har også valgt bogen fra. I stedet prøver jeg at finde en stor gammel eventyrbog, som jeg kan læse eventyret op fra så det bliver rigtig autentisk...

I nat lå jeg vågen i adskillige timer, da min kæreste fortalte at hendes tale er meget seriøs.... Jeg tænker om jeg efter eventyret kan sige noget i retning af:

-''Kære skat, dette var et eventyr som afspejler den unikke person du er.

Jeg har igennem det sidste år lært hvor vigtigt det er at værne om den person man er og ikke mindst være stolt af det man gør og det man laver. (jeg gik ned med depression og stress pga. et arbejde jeg ikke kunne magte, nu har jeg fundet et job der er mere mig hvor jeg ikke skal være en jeg ikke er).

Du kan om nogen være stolt af dig selv, specielt fordi du har holdt mig ud i over 3 år! Tak fordi du kan rumme mig, og tak fordi jeg altid kan regne med din støtte når jeg ikke selv kan finde overblikket i hverdagen. Vi har kæmpet mange kampe sammen, men med dig ved min side ved jeg faktisk at jeg kan klare alt.

Jeg elsker dig meget højt. Lad os rejse os og skåle for Heidi.

Og nu hyler bridezilla her.. Skal da nok nå langt i min egen tale :lol:

0

Annonce ♥

Den er da intet mindre end fantastisk - og med tilføjelsen til sidst, får du det bedste af det hele med synes jeg :heart:

0

Tak allesammen...Nu ved jeg at jeg gør det helt rigtige :heart:

0

synes det er en rigtig god tale også med det sidste du vil tilføje :)

Edited by sommer09
0

Det er virkelig et skønt eventyr og hvor ville jeg blive lykkelig hvis min kommende mand havde skrevet noget så smukt til mig.

0

Annonce ♥

Det er super godt :thumbsupsmileyanim:

0

Mange tak ;) Når jeg øver går det fint med eventyret at læse op, men min stemme ''knækker'' altså under det sidste ;) Puhhaaa følelsesladet

0

Har først læst dit eventyr nu - men :respekt: for en god tale/et godt eventyr..

Håber din tilkommende blev rigtig glad for den

0

Det gik så perfekt som det overhovedet kunne gå.... Folk var grædefærdige af grin, og samtidig var de rørte til bristepunktet... Ikke mindst min kæreste som kneb nogle tårer...

Det var helt igennem en succes !

Jeg har besluttet mig for at starte et helt nyt koncept, nemlig ''Eventyrlige festtaler''... Jeg har lige en hjemmeside, som I kan lure på :)

Google: Anderledes festtaler

0