Guest

Vielsesringe - står vs. hvidguld

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Stål er billigere end hvisguld og det kan ligne hinanden. Vi har snakket om, at hvis ikke ikke får råd til hvidguldsring, så køber vi nogle i stål. Mener også at stål er et mere holdbart materiale, så ridserne ikke bliver så slemme.

0

Del dette indlæg

Stål kan bare ikke justeres i størrelse.. Vi står selv i samme dilemma.. Men desværre synes vi at stålringe er store og klodsede eller for tykke.. Prøv evt. at kigge på minguldsmed eller bound4life, de har stort udvalg i stål.. Chanti har også mange billige hvidguld..

0

Del dette indlæg

Jeg har googlet lidt, inden vi selv valgte... Og så vidt jeg forstår er hvidguld stærkere end stål! Stål er "kun" stærkere end sølv... Stål kan godt ændres... Men vist ikke lige så "let" som guld... Hvidguld er jo en blanding af guld og noget andet og pga den blanding skal de ordnes en gang i mellem, for at holde på den "hvide" farve, ellers træder kobberet/bronzen frem i den... Eller hvilken slags hvidguld det nu er man har sig... :) Det koster penge hos guldsmeden for at få den ordnet, kan ikke huske hvad man nu kalder det... Men det er vist en smagssag... :)

Håber jeg har husket korrekt... :)

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kaldes at rhodinere hvidguld :) Det er en belægning man kan vælge at give dem en gang imellem. Ellers bliver ringen bare en smule mat i det (forudsat at det er en 14 karatsring, bør den ikke skifte farve).

Rhodineringen gør ringen som ny - en hvidguldsring kan poleres op og alle ridser fjernes. Samtidigt kan den gøres større/mindre hvis ens hænder ændrer sig med årene - eller den kan smeltes om og indgå i f.eks. børnebørns smykker til den tid.

Det koster mellem 300 og 500 kr at få rhodineret en ring - den bliver samtidigt poleret og får tjekket samtlige fatninger. Vi vælger at rhodinere min forlovelsesring i ugen op til vielsen - den når jo at få lidt ridser når man har båret den et års tid :). Valget mellem de to var ihvertfald let for os :) Vi har givet 6.600 kr for to simple hvidguldsringe hos Chanti :)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt stålringe, for vi synes ikke, der er den store visuelle forskel på stål og hvidguld, men der er dælme stor forskel på prisen! Vores stålringe koster ca. 500 FOR PARRET (ca. 650 kr hvis der skal zirkon i den ene)! Og så fåes de helt op i H2Bs kolo-enorme str. 78! :blink::lol:

forlovelsesringe-steel-TS123.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg overvejer denne her

http://www.smykkekur...-kystaller.html

og så må vi se, hvad vi vælger til manden :-)

Man kan kun sige, at stål er et fint alternativ til hvidguld (Rhodium og stål er meget ens i overfladen) - og med en ring til 59 kr., så kan det næppe gøres billigere. :wink:

ege art

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer