SpiffN

B & L's bryllup - nu som Fru - beretning igangsat :)

154 indlæg i dette emne

Har været ALT for længe om at "opdage" denne type tråd - men nu er den fundet og jeg vil da også være med :)

Vi er jo nået hen til hvor der kun er 62 dage tilbage til vi skal giftes - jaaaa, glæder mig for voldsomt!!!

En lille forhistorie førend resten af "fortællingen" kommer: Jeg er nok en af de kvinder, som faktisk aldrig havde regnet med at skulle giftes, har altid været meget fokuseret på min karriere og aldrig rigtig været på dates og så videre... Men, da jeg tilbage i april/maj måned 2008 får en sms besked fra en god ven, hvori han spørger om jeg ikke vil se hans nye tattoo - nåårh ja, det kan jeg vel godt og jeg får svaret ham et par dage senere.. Men min ven er/var (ved faktisk ikke rigtig hvad han laver nu) på det tidspunkt langturs chauffør og var på vej til Spanien - så jeg får bare svaret, kan du ikke bare tjekke min dating profil, der ligger et par billeder.. Hmm, joo det kan jeg jo så godt - men aaaaarrrhhhh, man er nødt til at være medlem for at kigge billeder *hmpfr* tror altså han gjorde det med vilje... Nåårh, men jeg får oprettet min profil - ser at dating tilbyder gratis oprettelse af profil i 30 dage, meget passende for så kunne jeg jo bare nedlægge den igen efter 30 dage uden det havde kostet mig noget som helst...

Ja, jeg får set den der tattoo og jo den er da meget fin... Nååårh, men nu er det så jeg ser feltet med "hvem er online ligenu" og ja, der ser jeg et billede af verdens dejligste og flotteste mand - nu er det jo ikke fordi jeg er voldsomt nysgerrig, men jeg måtte jo klikke på hans navn og se profilen, men gør så ikke mere ved det... I løbet af de 30 dage mit medlemsskab løber skiftes vi til at kigge på hinandens profiler - men ingen af os gør noget ved det... Indtil mit medlemsskab udløber, før jeg sletter min profil vælger jeg at sende en besked til ham den lækre... ordlyden var noget med "hej lurer - mit medlemsskab udløber idag, hvis du vil tale med mig kan du tilføje mig til min messenger, kh SpiffN". Derefter slettede jeg min profil..... Dagen efter, da jeg loggede på messenger havde en eller anden tilføjet mig.... og ja, det var sq ham den lækre... Nååårh, vi talte og talte på msn - endte med at tale i telefon i hele 1½ time, hvor jeg knap fik et ord indført (næsten da), derefter aftaltes vi at mødes for at lure hinanden af - vores humor var lige sort og underlig, så jeg hylede ofte af grin når vi talte sammen over msn.....

Fredag den 13. Juni 2008 - er dagen hvor vi så skulle mødes... Glemmer aldrig da jeg åbnede døren og ham den lækre stod uden for og så endnu mere lækker ud :a1221: Goddamit... Ved ikke helt hvad der skete - men de næste, tjaah mange timer gik og nu er der gået over 3½ år - vi skal giftes om 62 dage.... :loveshower:

Lad mig nu se... Ehm ja, kjolen er købt - blev en smuk lilly model fra 2010 (yeah - fik den meget billigt). Tøjet til H2B er også købt - håber bare ikke han når at lægge sig ud *fnis* for så er det en om'er... :wink:

Redigeret af SpiffN
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåårh, men for at komme lidt videre....

Eftersom H2B er født og opvokset på Amager og har lokket mig herud - ja så har vi også valgt at blive giftes i en kirke herude..

300px-Hoejdevangskirken_Copenhagen.jpg

Det er en forholdsvis ny kirke, bygget tilbage i 1937 (tror jeg nok), men er en lille, hyggelig og intim kirke, så valget var ikke svært..

Selve festen og receptionen afholder vi på restaurant Kareten - valget faldt på Kareten pga. stedets historie... Atmosfæren er hyggelig, igen intim og højt til loftet... Ikke så voldsomt stort - men vi bliver kun 33 til festen og max 50 til receptionen..

selskab1.jpg

Glæder mig så meget til dagen....!

0

Del dette indlæg

Tillykke med din helt egen tråd :-) Da jeg så dit billede tænkte jeg, hende der er da slet ikke ny, men der fulgte jo så en forklaring med. Glæder mig til at følge de sidste dages planlægning frem mod den store dag. Det er jo så HYGGELIGT

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er jo håbløst bagud herinde i forhold til, hvor langt vi er nået med planlægningen.... Har lige fundet alle vores pynte dingenoter og taget billeder af dem allesammen, bare for at kunne uploade dem herinde - hmm, er vist hårdt ramt af planlægning-vise-frem-feber :) Men, jeg nyder det...! :cheerleader3:

Vi har allerede købt en masse dingenoter hos Calligraphen, BK-shoppen, prinsessens bryllup og fra inviterdesign..

Først vores helt fantastiske bordkort holdere - så dem hos prinsessensbryllup og var solgt.. Vores farvetema er nema grøn og hvid - så det kunne ikke være bedre....

post-55468-0-20565600-1330281919.jpg

Selv små kysseklokker har vi (læs: jeg) H2B mener selv han har tykke pølsefingre, så jeg havde fået æren af at binde ca. 48 sløjfer til klokkerne og dernæst 50 sløjfer til risposerne... Er lidt træt af at binde sløjfer, men er heldigvis færdig... :thumbsupsmileyanim:

post-55468-0-56341600-1330282096.jpg

0

Del dette indlæg

Nååårh ja - ringene... Dem købte vi så får over 1 år siden, da vi var på bryllupsmesse i BC - efter H2B havde friet til mig, strøg vi ned til den lokale guldsmed (de er bare så søde hos Keld Olsen - kan anbefales).. Nåårh, men pudsigt nok, det første sæt ringe vi kiggede på, var dem vi endte op med at købe..

Før vi købte ringene, havde vi begge luret lidt på nettet for at finde lidt inspiration.. Vi var enige om, at det ikke skulle være almindeligt guld, hvidgul var en mulighed - eller også rosaguld.. Så vi kommer ned i forretningen og spørger om de har vielsesringe i rosaguld - og vupti - der hev ekspedienten ringene ned fra hylden (okay - passer ikke helt, de var låst godt væk)..

Vi prøvede dem og blev ret hurtigt enige om, at det skulle være dem.. Den flinke ekspedient fortalte os, at hvis vi ventede, så ville de ha' en stand på bryllupsmessen hvor de ville give 20 % rabat på ringene og ja, så havde vi også mulighed for at kigge lidt mere inden vi besluttede os...

Men, vi endte med at købe vores to Gertsner ringe i rosaguld til den nette sum af 13.000 kr - har ALDRIG købt så dyre ringe før!!!! Men, er super glad for resultatet...

post-55468-0-71255300-1330282638.jpg

0

Del dette indlæg

Vi har længe snakket om, hvem vi gerne ville ha' til hvilke "roller" på selve dagen og er kommet frem til:

Forloveren/toastmaster: H2B's bedste ven, René

Brudepiger: Lang historie, men 2 af mine gamle kollegere, Annette og Linda

Manden der følger mig op: Min mors ex-mand (min tidligere sted-far)

Hjælpere til mig, skal jo i kjolen på en eller anden måde: Annette og min "støttegruppe

Støttegruppen: Carsten (min mor ex), Anja (Carstens kæreste- kanon dejlig pige), Gert (gammel ven af familie) og igen Annette

Make-up artisten: Tjaah, bliver mig selv :biggrin:

Frisør: Helle, som har fulgt mig siden jeg var meget lille - hun er bare den bedste

Fotografen: Hugo, endnu en kollega som bare tager nogle formidable billeder

Vi har begge hele vejen igennem planlægningen været ret enige om, hvilke personer der skulle indgå i den tætte kreds omkring os. Den eneste af de ovenstående der har været med, stort set lige fra H2B friede til mig er Annette - skylder hende alt mulig tak for støtten- hun har været som en mor for mig, vil være evigt taknemmelig.... Derfor har jeg også købt en lille "tak-fordi-du-er-dig-gave" til hende :) Ved hun godt kunne tænke sig sådan en gang hotstones massage og det skal hun da ha' :biggrin:

Det jeg i bund grund forsøger at sige er, tak til alle de mennesker der har været med igennem det sidste 1 år med planlægningen og har lagt øre til mine temmelige underlige familie forhold - som jeg den dag idag, stadig er rystet over, men hva?! På selve dagen, bliver vi omgivet af folk der ønsker det bedste for os - glæder mig..... :loveboard:

0

Del dette indlæg

Selve festen og receptionen afholder vi på restaurant Kareten - valget faldt på Kareten pga. stedets historie... Atmosfæren er hyggelig, igen intim og højt til loftet... Ikke så voldsomt stort - men vi bliver kun 33 til festen og max 50 til receptionen..

Eksisterer Kareten endnu. :) Der spillede jeg nogle gange tilbage i slutningen af 80'erne og dengang var det sådan noget med at bordene var boltet fast i gulvet da nogle ellers havde en "ide" med at smide med dem. Èn af gangene var faktisk der hvor jeg mødte overbossen på vej derud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest HEJ DATOSØSTERJ

Derefter mange gange velkommen til denne tråd, bedre sent end aldrigJ Hvor er det bare en super sød historie om hvordan i mødtes… når man hører sådan noget ved man bare at nogle gange er det bare ment to beJ Hæ hæ hvor er det sjovt, ikke nok med at vi er datosøstre så bliver vores ”gæstemængde” også næsten den samme..vi bliver 38 til festen og 52 til receptionen..hvor er det altså bare sjovt. Jeres kirke ser super hyggelig ud..kan faktisk rigtig godt lide røde kirker mest fordi jeg tænker på de billeder der vil blive taget af en på bryllupsdagen hvor man jo har sin hvide kjole på.. det kommer bare til at blive pænere med en rød kirke som baggrund, men vores kirke er hvid så der bliver vi ikke ens;-) Ej okay nu holder det, vi har så også de samme små sølv kysseklokker… det er næsten helt spookey hvor meget ens vi har…Du kan se min planlægning Her.

Wow det er også nogle fine ringe i har fundet og hvor er det bare sødt af ekspedienten at fortælle jer at i har mulighed for rabbat, det er der ikke mange der ville have gjort.

Nå men jeg glæder mig til at følge jeres planlægning resten af tiden.. du skal selvfølgelig også være velkommen til at følge med i min hvis du skulle have lyst.

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg

Eksisterer Kareten endnu. :) Der spillede jeg nogle gange tilbage i slutningen af 80'erne og dengang var det sådan noget med at bordene var boltet fast i gulvet da nogle ellers havde en "ide" med at smide med dem. Èn af gangene var faktisk der hvor jeg mødte overbossen på vej derud.

Jow jow, Kareten eksisterer skam endnu... Ejeren har oveni købet købt flere restauranter... Super hyggeligt sted :)

0

Del dette indlæg

Først og fremmest HEJ DATOSØSTERJ

Derefter mange gange velkommen til denne tråd, bedre sent end aldrigJ Hvor er det bare en super sød historie om hvordan i mødtes… når man hører sådan noget ved man bare at nogle gange er det bare ment to beJ Hæ hæ hvor er det sjovt, ikke nok med at vi er datosøstre så bliver vores ”gæstemængde” også næsten den samme..vi bliver 38 til festen og 52 til receptionen..hvor er det altså bare sjovt. Jeres kirke ser super hyggelig ud..kan faktisk rigtig godt lide røde kirker mest fordi jeg tænker på de billeder der vil blive taget af en på bryllupsdagen hvor man jo har sin hvide kjole på.. det kommer bare til at blive pænere med en rød kirke som baggrund, men vores kirke er hvid så der bliver vi ikke ens;-) Ej okay nu holder det, vi har så også de samme små sølv kysseklokker… det er næsten helt spookey hvor meget ens vi har…Du kan se min planlægning Her.

Wow det er også nogle fine ringe i har fundet og hvor er det bare sødt af ekspedienten at fortælle jer at i har mulighed for rabbat, det er der ikke mange der ville have gjort.

Nå men jeg glæder mig til at følge jeres planlægning resten af tiden.. du skal selvfølgelig også være velkommen til at følge med i min hvis du skulle have lyst.

Helt fantastisk planlægning I har gang i.... og jooo, vi har da en del tilfælles ud over datoen :o Er faktisk ret pudsigt....! Sjovt du skriver det med en rød kirke - for mig er en "rigtig" kirke hvid.... men jeg måtte gå lidt på kompromis med valget.... Glæder mig rigtig meget til at følge med i jeres planlægning, det ser helt vidunderligt ud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ihhh, hvor ville jeg dog bare gerne vise hele verdenen min fine brudekjole.... Har fortalt manden at den er lysegrøn som vores tema farve nu er - hehe, han bliver bare SÅ snydt....! Den er både hvid, har en smule størrelse og fin.... Jeg bliver total uigenkendelig - meen nøøøj hvor jeg glæder mig til at se hans ansigt, når jeg træder ind i kirken.. *sukker drømmende* bliver helt og aldeles vidunderligt...!

Hov, er "kommet" til at uploade et billede af min kære kjole i brudekjole-tråden.... Glæder mig bare så meget til at ha' den på...

Redigeret af SpiffN
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nååårh, men er altså nødt til at uploade et billede af mine fine sko.... De er fra Paradox of/by London (har lige glemt hvad de hedder- typisk mig...!)

post-55468-0-89922900-1330370745.jpg

Tanken er lidt, at skoene skal farves efter brylluppet - er ikke lige typen hvis hvide sko er hvide ret længe... Så kan lige så godt få dem farvet, spørgsmålet er bare - hvilken farve de efterfølgende skal ha'???

0

Del dette indlæg

Aiii, havde nær glemt vores herlige menu til selve festen... Vi skal ha':

Forret: Capaccio af okse med plukket salat, hertil oliven olie og friskhøvlet parmesan

Hovedret: Langtidsstegt Amerikansk okse culote serveres med glacerede urter og spinatsoufflé pommes Anná samt rødvinsglace

Mellemret: Limesorbet med frisk mynte

Dessert: Chokoladekage Marcell med frisk frugt og vanilleis

Natmad: Lune Herregårds frikadeller med kartoffelsalat og rugbrød

:thumbsupsmileyanim:

Bare for at være helt sikre på menuvalget, har vi været på "prøvesmagning", det var bare så hyggeligt og betjenningen var helt i top.. Stedet kan kun anbefales og ejeren er helt fantastisk og har mødt alle vores forventninger - så det er rigtig dejligt...!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

*wheeeeeee* har modtaget mine fine nye øreringe fra Etsy idag.... Har godt nok været spændt på at se dem... Nu mangler jeg "bare" at modtage mine to strømpebånd - jaa kunne da ikke nøjes med et, eller rettere kunne ikke vælge imellem dem og ved at købe to, skal jeg ikke betale for fragten :thumbsupsmileyanim:

Nååårh, men vil så gerne vise frem - så her er mine fine øreringe

post-55468-0-86742600-1330437368.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

*wheeeeee* så er kage figurerne købt :) Mangler bare dagen for brugen og ja, kagen... Meeeen den er nu bestilt.. Blev til en 3 lags kage fra kagekompagniet - chokoladebunde med mango-passionsfrugt mousse *mums* det smager bare godt..

I skal da lige ha' lov at se vores topfigurer - de er nu ret traditionelle :)

post-55468-0-91487600-1330549004.jpg

0

Del dette indlæg

Ha ha sikke en sjov topfigur. Jeg kan overhovedet ikke finde en der passer til os… øv øv

Kagen lyder til at blive lækkert :smiley-eatdrink026:

Havde også kigget på et par stykker fra Etsy - der er altså også ret mange gode :) Det er bare at søge på cake topper

0

Del dette indlæg

Hmmm, gider ikke alt det der hemmeligheds kræmmeri.. Altså, når det kommer til andet end min kjole.. Men nææææh nej, min "kære" H2B (synes ikke han er spor kær ligenu), har bestilt min brudebuket - og må jeg så få at vide hvilke blomster der i, farve, størrelse, udformning... Næææh, jeg må pænt vente til slutningen af april - æv!!!

Synes det er unfair... Men helt fair at han ikke må vide hvordan kjolen ser ud - hmmmm, morale er godt og ja dobbeltmorale burde være dobbelt så godt... :biggrin:

Ihhh, og jeg er jo slet ikke nysgerrig.. *host host*

*vente vente vente vente* er næsten heller ikke spor utålmodig... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer