Brumle01

Har fundet drømmekjolen på Etsy.com - men hvad synes I?

11 indlæg i dette emne

Hér er den så - i mine øjne - den smukkeste kjole i verden .... min absolutte drømmekjole! Men men men..... jeg har brug for nogle ærlige meninger, de damer!

For det første: Kjolen kan købes på Etsy.com - er der nogen som har erfaringer i at handle dér? Og hvor lang tid før skal man bestille noget hjem, for at være sikker på, at det når frem?

For det andet: Jeg er en ret stor pige (pt. str. +50, dog også rimelig høj: 175 cm) - så jeg har rigeligt til både gården og gaden :o Jeg er i gang med at tabe mig :sm: og der er syv måneder til mit bryllup, men jeg når jo næppe at blive en str. 36, før den store dag oprinder. Tror I, helt ærligt, at denne kjole (eller en lignede) ville klæde en stor pige? :c166:

Jeg har brug for nogle input og nogle meninger.... så kom frisk!

...nåh, ja,.... hvis nogen ved at der findes en kjole som denne (eller lignede) et sted i Danmark, så er jeg meget interesseret i, at se den i virkeligheden.

Mange hilsner

Brumle

il_fullxfull.270760486.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooh det er en smuk og anderledes kjole, og jeg kan godt ane hvilken stil du går efter :) Nu beder du jo om ærlige meninger, så her kommer det:

Jeg tror desværre ikke at det er en god kjole til en stor pige... Kjolen sidder stramt om overarmen, for så at ende i trompetermer - det tror jeg vil gøre at dine arme vil se større ud end de er. Snøringen foran på maven vil trække fokus mod din mave, dermed vil din mave rent visuelt virke større end den er - kjolen ser hellere ikke ud til at have stivere eller være særlig robust i midterpartiet - dermed vil kjolen hellere ikke kunne fremhæve taljen eller skjule evt deller - tvært imod...

Jeg tror sagtens du kan finde en kjole som minder om denne, men som samtidig har de "små detaljer" som gør at en frodig kvinde vil se HELT fantastisk ud i den..

Uanset hvad, så er det bare så super vigtigt at du kommer ind i en brudebutik og får prøvet nogle kjoler inden du køber online. Specielt når man har nogle kilo for meget, for så finder du ret hurtigt ud hvilke snit og stoffer som fremhæver og skjuler de rigtige ting... Jeg tror det ville gøre det meget nemmere for dig når du evt køber KJOLEN online bagefter..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bakker op og Ranitas mening, det vil blive for kompakt og bombastisk er jeg bange for.... - og jeg er selv plus pige, og ved bare at det er super vigtigt at prøve noget og se hvordan det er. Noget man har set kan virke SÅ fantastisk, og når man så får det på, så er det bare røv... Det gælder alm tøj, kjoler og hvad ved jeg.

Jeg er selv 180 cm, så det er da rart det er "bredt lidt ud" - men jeg kan sagtens følge dig i at forelske sig i en kjole.

Du kan finde en del gode kjoler på kiyonna.com, der er mange af modellerne der selv er store (meget endda, nogle af dem) så der ser man kjolen på "the real thing" - der findes en forhandler online der tager deres ting hjem til dk - ladiva.dk ....

Den kjole der, den ville være flot med andre ærmer, og et lidt andet snit - det kan sagtens findes :wink:

Nu ved jeg jo ikke lige hvor du kommer fra, men jeg er selv fra Roskilde området - og vil da meget gerne forsøge at hjælpe dig, hvis du har brug for det.

/Stine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for meningerne, de damer :) Dejligt at I er ærlige, og I siger nogle af de samme ting, som jeg selv har tænkt.... meeen nogle gange så skal man jo lige høre det fra andre også :wink: Og jeg ved jo godt, at jeg ikke kommer til at ligne en yndig lille sild, som hénde modellen, hvis jeg hopper i den kjole - der kommer nok til at blive lidt for meget matrone over det :lol: og det bliver lidt for voldsomt.

Jeg har kigget lidt på de nævnte hjemmesider, men kan umiddelbart kun finde 4 brudekjoler og er ikke speciel vild med nogen af dem - desværre. Men kan rigtig godt lide ærmerne på den, du har lagt ind, Ranita - og længden...hvor har du fundet den henne?

Stine - jeg bor omkring Vejle, så der er desværre lidt langt til Roskilde, men hvis du falder over noget spændende derovre, så lad mig endelig vide det - jeg kører gerne en tur til Sjælland efter den rigtige kjole. Der er jo et begrænset udvalg i min størrelse, så man må jo undersøge markedet grundigt for at finde den rigtige :c166:

Hilsen Brumle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen er gude-smuk. Hold da op, jeg er virkelig vild med den. Synes helt sikker det er en fed stil og du skal gå efter den stil.

At købe på Etsy.com har jeg personligt kun gode erfaringer med. Dog tænker jeg grundet din størrelse vil jeg nok forsøge mig at finde et sted hvor det er muligt at prøve kjoler. - netop for du får en ide om hvilket snit, stof m.m. der gør dig bedst..

Ihh hvor er jeg spændt på at se hvad du ender i - :loveflag: :loveflag: - super fed stil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oooh det er en smuk og anderledes kjole, og jeg kan godt ane hvilken stil du går efter :) Nu beder du jo om ærlige meninger, så her kommer det:

Jeg tror desværre ikke at det er en god kjole til en stor pige... Kjolen sidder stramt om overarmen, for så at ende i trompetermer - det tror jeg vil gøre at dine arme vil se større ud end de er. Snøringen foran på maven vil trække fokus mod din mave, dermed vil din mave rent visuelt virke større end den er - kjolen ser hellere ikke ud til at have stivere eller være særlig robust i midterpartiet - dermed vil kjolen hellere ikke kunne fremhæve taljen eller skjule evt deller - tvært imod...

Jeg tror sagtens du kan finde en kjole som minder om denne, men som samtidig har de "små detaljer" som gør at en frodig kvinde vil se HELT fantastisk ud i den..

Uanset hvad, så er det bare så super vigtigt at du kommer ind i en brudebutik og får prøvet nogle kjoler inden du køber online. Specielt når man har nogle kilo for meget, for så finder du ret hurtigt ud hvilke snit og stoffer som fremhæver og skjuler de rigtige ting... Jeg tror det ville gøre det meget nemmere for dig når du evt køber KJOLEN online bagefter..

Ditto.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ville ikke afskrive den helt - jeg ved ikke hvor langt du regner med at kunne komme ned i vægt - men umiddelbart tror jeg sagtens kjolen ville kunne bæres flot af en str. 44-46 med din højde. - men jeg tilslutter mig koret og siger ud og prøv! jeg er selv en str. 44 normalt og føler aldrig jeg kan bære almindeligt tøj særlig flot - men i min brudekjole føler jeg mig smuk som en str. 38.. Din KJOLE findes også derude - held og lykke med vægttab, kjolejagt og bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en fuldstændig bedårende kjole og jeg kunne være faldet for selv samme!

Jeg er selv 50+ som du, og har flere veninder som også er store, men vi kan jo overhovedet ikke bære det samme tøj! Jeg er sådan lidt tyk over det hele, forstået på den måde, at på mig er kiloene fordelt over hele kroppen, men jeg har en veninde som bruger samme størrelse som mig, men som har ret slanke arme og ben men hvor alt fedtet sidder på mave, baller og bryst. En tredje veninde, er meget slankere at se på, da hun er noget højere end os andre, men hun bruger samme størrelse. Vi kan passe det samme tøj, men det sidder MEGET forskelligt på os og det der klæder den ene, klæder ikke nødvendigvis den anden!

Dermed siger jeg, at vi som ikke kender din kropstype, nok ikke rigtig kan bedømme hvad der ville klæde dig! Jeg vil nok umiddelbart være tilbøjelig til at give de andre ret i at der er flere ting ved kjolen, som gør at den ikke ville egne sig til en stor pige, men som sagt kommer det helt an på hvordan DU er skruet sammen!

Jeg har fundet en smuk kjole (som ikke er helt så fantastisk og speciel som den du har fundet) men jeg havde ikke det store budget. Jeg ville gerne have en kjole med ærmer og da jeg fandt en kjole med klokke-ærmer og hjerte-udskæring i halsen - på udsalg endda - var jeg solgt! :)

Jeg må dog sige, at alle andre forestillinger jeg havde om hvordan min brudekjole skulle være, før jeg var ude at prøve, kunne jeg godt glemme. Jeg forestillede mig f.eks. at den skulle være i empire-snit (skåret uden brystet) så man kunne gemme maven (læs: maverNE), men da jeg prøvede en kjole som sad til i taljen, fik jeg pludselig en talje! :blink: Der kan man bare se!

Som alle de andre siger: ud at prøve nogle kjoler inden du evt. bestiller på nettet! Jeg tror Etsy er et glimrende sted at handle, for jeg har da læst flere begejstrede brude herinde, skrive om ting og sager de har købt dér. Bagefter vil du have et meget bedre billede af hvad der klæder dig og hvad du gerne vil have!

Held og lykke og husk at tage kamera med når du skal prøve, så du kan lægge billederne herind bagefter :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer