lykkelig89

Søger andre plus Size brude (Jylland)

53 indlæg i dette emne

Hej, jeg er en stor pige og ville høre om det bare er mig, eller er det svært at finde en kjole i de store str. ( her snakker vi 58) og er i gang med kur osv, men ville se hvilke muligheder der er ..

Men ville høre om i har nogle erferinger i ville dele med mig. Har været ude i brud og festgaarden, ved demstrup.. Fik god service, men er ikke glad , gik med en forestilling om at jeg skulle have et a snit ( det skal jeg så også) men ikke noget tyl eller mega fylde, men det kan man så ikke få? Eller kan man?

Hilsen den forvirrede

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kuk kuk - jeg er lige hér :)

Jeg er også en stor pige (pt 54/56) og bor i Jylland (nær Vejle) Hvor er du henne ad i Jylland?

Jeg deler nogle af dine frustrationer og synes faktisk at det er lidt svært at finde den rigtige kjole, især fordi mange steder lyder det som om, at man skal komme 1/2 år før, og jeg vil gerne nå at tabe mig mere, også det sidste halve inden brylluppet.

Jeg har kigget meget på nettet og fundet masser af flotte kjoler (især i USA), men opfordres af mange herinde til at tage ud og prøve nogle kjoler, så man får et indblik i, hvad man gerne vil have og hvordan forskellige modeller sidder på min tykke krop :c166:

Men uh, jeg synes, det er svært at overvinde sig selv til at gå ud i en butik og prøve kjoler.... og især fordi jeg helst ikke vil købe før september/oktober, som er 1-2 måneder før vores bryllup. Hvornår skal I giftes? :loveshower:

Jeg vil rigtig gerne finde en butik, hvor der er et stort udvalg og hvor man kan købe kort tid før sit bryllup.

Jeg kender ikke den butik, du omtaler, men jeg har da fundet nogle butikker, hvor de har kjoler til os runde tøser :wink:

Hvilken størrelse regner du med at kunne komme ned i? Hvilken kur bruger du?

Smider lige nogle links til mulige kjolebutikker :)

:bearhug: fra Brumle

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også en stor plus pige - havde seriøst håbet jeg vil nå at tabe en del inden vores store dag d. 11 august 2012, men har nærmest konstant haft influenza siden december så overskuddet til fitness har ikke lige været der, og nu har jeg også fået arbejde!!!

Men jeg bruger 52/54... Og jeg har fundet min kjole ved Humlum kjoler i Struer, de kan varmt anbefales de har kjoler op til str 60.

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke der er ret mange forretninger som sælger brudekjoler, der ikke er leveringsdygtige i store størrelser! Udvalget er helt klart mindre når man når op over str. 50, men jeg ringede rundt til de forskellige butikker i nærheden og spurgte om de havde noget hængende som jeg kunne komme og prøve og ALLE steder havde de store størrelser! Man kan nok ikke forvente at finde den helt rigtige kjole det første sted man kigger, men jeg er ret overbevist om, at uanset hvad man søger, findes det et sted. Så kan det været et spørgsmål om økonomi, hvor vidt man har mulighed for at købe.

Det gælder om at være ude i god tid. Jeg skal først giftes til sommer, men da jeg prøvede kjoler ved juletid fik jeg besked på at det var altså lige det seneste. Kjolen i forretningen er ofte kun en "prøvekjole" som skal bestilles hjem, når man har bestemt sig for netop den kjole (ligesom når man prøver en sko fra skobutikkens hylde, men når man køber, får man et splinternyt og uprøvet par i en skotøjsæske fra lageret). Det kan (ifølge kjoledamerne jeg talte med) tage 4 måneder.

Derefter kommer tilpasning af kjolen. Man køber en kjole som passer nu og her, og når så man nærmer sig dagen får man den tilrettet så den passer selv om man måske har tabt sig eller endog lagt sig ud. Brudekjoler bliver syet så de kan lægges 4 størrelser ind eller ud (FIRE!) - det synes jeg faktisk er ret imponerende! En tilretning vil være nødvendig i de fleste tilfælde, uanset hvad. Kjolerne bliver f.eks. syet ret lange da det jo er lettere at tage lidt af længden, end at lægge noget til, og de høje piger skulle jo og også gerne kunne være med.

Prøv at se tråden med brudekjole-billeder et sted herinde! - det giver et ret godt billede af, at det bestemt ikke er umuligt at finde en smuk kjole, selv om man er en stor pige (læs evt. tråden bagfra, altså fra sidste side og så bagud, for så kommer de nyeste billeder først)

Jeg endte med at købe min kjole i en lille bitte forretning et sted i Jylland, men den er desværre lukket nu, så jeg kan ikke henvise dertil. Men jeg kan da spørge damen, når jeg skal derud til tilretning, om hun kan henvise til andre forretninger...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, jo men ikke så mange kg som jeg gerne ville :unsure: der er jo kun 4½ måned til snart.

I humlum 4-6 mdr før hvis det er en der skal bestilles hjem, men min kjole hang i butikken :thumbsupsmileyanim: og kan lægges ind hvis man taber sig, det er værre den anden vej...

0

Del dette indlæg

Fortvivl ikke kære lykkelig 89.. :)

Der er OGSÅ en kjole til dig.. Også i en str. 58.. Langt de fleste kjole forretninger er leveringsdygtige i kjoler op til str. 60.. Det er ikke alle der har kjolerne hjemme, så det kan måske nok være lidt en udfordring at få lov til at prøve en hel masse kjoler inden man bestemmer sig - men de er der!! :)

Og så vil jeg sige - at det kan være du slet ikke skal have en str. 58 nu når vi snakker brudekjoler... :wink:

Jeg skulle have en str. 50 i Lilly - og jeg bruger 56 i bluser og 54 i bukser (normalt tøj)..

Min kjole havde/har iøvrigt både fylde og tyl!! :heart::a1221: Og jeg synes da egentlig selv jeg så ganske godt ud på min bryllupsdag! :lol:

422858_10150638270264096_554759095_8946861_1329361587_n.jpg

422578_10150607248209096_554759095_8853723_1802521538_n.jpg

407470_10150607229889096_554759095_8853676_1551156402_n.jpg

0

Del dette indlæg

Ih, er det virkelig rigtigt at alle kjoler kan ligges så meget ind?

For så vil jeg da gerne ud at kigge nu :c166: Men jeg ville bare være så ærgerlig over at finde en kjole i str. 54 og så måske kunne passe en 50, når den store dag nærmede sig - det har egentlig været min største spekulation i forhold til kjolen. Ih, nu skal jeg da afsted til nærmeste butik - det kan kun gå for langsomt!

Shedevil . Er du virkelig en str. 54? Du må da være ret høj eller hvad? Du har jo talje og former og ser megagodt ud! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Shedevil . Er du virkelig en str. 54? Du må da være ret høj eller hvad? Du har jo talje og former og ser megagodt ud! :thumbsupsmileyanim:

Jeg er 1.80cm høj.. :)

Jeg bruger en str. 56 i cowboybukser - men sådan en brudekjole skjuler jo store lårpasser RET godt! :lol: Og jeg bruger en str. 54 i langt de fleste bluser/kjoler.. Men ja, sådan en brudekjole - i den rigtige model - strammer VIRKELIG ind alle de rigtige steder... :loveshower: Og jeg går nok egentlig ikke til daglig i noget tøj der er specielt "flatterende" for min krop, da jeg ofte vælger store tunikas osv, men ens deller kan strammes VIRKELIG meget ind når først snørreryggen kommer på... :lol:

Jeg fik at vide at min kjole i Lilly kunne byttes (det var ikke en tilbudskjole) til en anden str. hvis jeg købte den, og så tabte mig 25kilo fx.. Også selvom jeg købte den 4 mdr i god tid.. :) Ved så ikke om det er gældende for andre brudekjole butikker..

Men min skrædder sagde iøvrigt at den model jeg havde valgt - sagtens kunne lægges ihvertfald 2 størrelser ind.. (Skulle faktisk have haft den lagt en str. ind da jeg havde tabt mig - men det opdagede jeg først hvor meget det betød da jeg stod i kjolen på DAGEN :lol: )

0

Del dette indlæg

Jeg er også på kur og købte allerede min kjole i oktober sidste år. Jeg spurgte hende om den kunne syes 3 str ind, hvis jeg tabte mig så meget og det var intet problem. Hvor mange størrelser kjolerne kan syes ind afhænger tit af kjolemønstret.

Ofte vil jeg sige at man har en ide om, hvor mange størrelser det er realistisk at man taber sig inden brylluppet og hvis man så lige finder kjolen, så kan man jo eventuelt bestille den hjem en str eller to mindre. Så vil jeg også anbefale snøreryg, for så har kjolen lidt str flexibilitet :) Det er nitten ved min kjole.. den har lynlåsryg og det betyder at jeg ikke må tabe mig eller tage på efter jeg har været til tilretning. Så jeg vil planlægge den så sent som muligt!

Så jeg synes da helt klart at du skal tage ud og prøve nogle kjoler... du vil blive overrasket over, hvor smukt de sidder på dig. Jeg kan tit kigge i spejlet og tænkte yaaiiks, men da jeg fik kjolen på synes jeg sgu helt ærligt at jeg så p....godt ud! :lol: Så desværre er kjolen ikke en motivationsfaktor for mig i forhold til vægttab. Den må jeg finde et andet sted :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ÅH, Vanni, du er så smuk - dit billede er jeg faktisk stødt på flere gange i mine søgninger efter kjoler. :loveshower: Hvilke butikker fører det mærke i brudekjoler? Hvor har du købt henne?

Ih, nu fandt jeg deres hjemmeside og har siddet hér og savlet - sikken nogle flotte kjoler!!! Og jeg har også fundet forhandlerne hér i Danmark. Ej, nu skal jeg helt klart ud at prøve kjole snart!

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg

ÅH, Vanni, du er så smuk - dit billede er jeg faktisk stødt på flere gange i mine søgninger efter kjoler. :loveshower: Hvilke butikker fører det mærke i brudekjoler? Hvor har du købt henne?

Ih, nu fandt jeg deres hjemmeside og har siddet hér og savlet - sikken nogle flotte kjoler!!! Og jeg har også fundet forhandlerne hér i Danmark. Ej, nu skal jeg helt klart ud at prøve kjole snart!

tak for dine søde ord, og ja min kjole var meget inspireret af Prinsesse Maries kjole, jeg så deres bryllup og tænkte, der er min brudekjole jo, så vidste hvad jeg ledte efter.

Min kjole er af mærket sincerity, og blev købt i Ribe i Os-2, men den forretning lukkede deres kjoledel ned i 2009. Men Kennedys forhanlder også mærket...

0

Del dette indlæg

Jeg er en str 56 i tøj, men var kun en 52 i lilly, og den er endda helt strammet ind... :-) Der er masser af pang i min kjole! :-D

Du skal ikke gi op... Var i glamour her i odense, hvor jeg prøvede kjoler i 58, men de var ikke lige så lækre som dem i lilly... :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh jeg havde en god oplevelse, var i lilly i Aalborg i weekenden. Og de havde e i 52, hende i butikken sagde jeg skulle prøve den. Tænkte hvorfor prøve når den nu er for lille, men her det eneste var at den skulle have en ny rygplade og det var intet problem !,,

Total op tur, men skal ud til hende i humlum i næste uge og har fået modet igen - og tusinde tak for alle de gode råd og søde ord!

Man kan jo blive hylet helt ud af den

1

Del dette indlæg

Årh jeg havde en god oplevelse, var i lilly i Aalborg i weekenden. Og de havde e i 52, hende i butikken sagde jeg skulle prøve den. Tænkte hvorfor prøve når den nu er for lille, men her det eneste var at den skulle have en ny rygplade og det var intet problem !,,

Total op tur, men skal ud til hende i humlum i næste uge og har fået modet igen - og tusinde tak for alle de gode råd og søde ord!

Man kan jo blive hylet helt ud af den

Det lyder da supergodt - glæder mig til at se billeder - så læg lige nogen ind hér, ikke :wink:

0

Del dette indlæg

Øhm, ja... altså jeg kan ikke finde ud af det med billeder fra min computer, kun fra nettet, så hvis du kan finde et foto af den dér, så gør sådan hér: Klik på billedet, marker teksten i øverste felt, hvor net-adressen står, tryk kopier, gå herind, klik på knappen med det lille foto (grøn med hvid ramme hér i værktøjslinjen) så får du en lille boks frem, hvor du skal kopiere net-adressen ind og tryk på ok. Så dukker fotoet op.

Ellers ved jeg det ikke - men der findes vejledninger til det hérinde et sted. Prøv at søge i søgefunktionen øverst oppe :huh:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer