Brumle01

Vores Vintereventyr 2012 - 1 års bryllupsdag!

376 indlæg i dette emne

Jeg vil også være med i dette dejlige planlægningsforum, hvor vi kan tillade os at gå amok med alle de dejlige detaljer, som vi går op i, men som vi slet ikke kan være sikre på, at andre ligger mærke til :wink:

Jeg har bryllup på hjernen og det skal gå ud over nogen, og nu bliver det altså jer, kære zilla´s herinde :sm:

Min bryllupsfeber startede den aften, hvor min dejlige kæreste faldt på knæ og friede.

Frieriet:
Jeg blev inviteret ud på en hemmeligt planlagt hyggeaften, og kæresten havde sørget for det hele - også pasning af vores to børn. Hvad jeg heller ikke vidste var, at han et par uger forinden havde spurgt min far "om lov" til at gifte sig med mig - hvilket min far besvarede med et "JA, for pokker!!!" og en kæmpe bjørnekrammer. Meget sødt at "spørge om lov" efter flere års samliv og to børn :biggrin: Men jeg synes det var romantisk, at han gjorde det :a1221: Vi tog afsted og efterlod børnene hos mormor og morfar. Vi startede med en kop kaffe og efter det var blevet mørkt, gik vi en tur gennem den mørke by og jeg blev ledt ind i en baggård. Hér begyndte min kæreste at gå rundt og rykke i forskellige døre og jeg tænkte "Hvad har du gang i?"
Kort efter kom der nogle mennesker og spurgte om det var os, der skulle op at se på stjerner. Det var det åbenbart. Det viste sig at der var en lille vindeltrappe bag én af de mange døre i gyden. Op til et lillebitte gammelt stjerneobservatorium. Hér tilbragte vi en del tid med at studere mange spændende ting og kigge i den store stjernekikkert, hvilket var en oplevelse, selvom det desværre var overskyet. Pludselig lå min kæreste på knæ og sagde, at vi ganske vist ikke havde set nogen stjerner denne aften, men at han altid havde en stjerne ved sin side og at det ville han altid have - om jeg ville gifte mig med ham? JA!!!!!! Herefter fandt han jordbær og champagne frem og vi sad dér midt i de hyggeligste, gamle, skæve og helt anderledes lokaler og var lykkelige. Bagefter inviterede han naturligvis på en dejlig middag. Det var en drømmeaften på alle måder og så helt anderledes end jeg nogensinde havde kunnet forud se. :7himmel:
Hér er et foto af vores lille observatorium, hvor frieriet fandt sted:

post-57425-0-99685100-1332427052.jpg

Redigeret af Brumle01
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal man huske? Ja, gad vide om jeg har styr på det hele?! Ellers må I meget gerne byde ind :wink:

Min huskeliste:

Praktisk:

Dato - den 10. november 2012 - 10.11.12 ...fordi det er en flot dato

:biggrin:Ja, det er MortensAften

Kirken -

Jelling Kirke

Pynt mm. til kirken

Feststedet - Mølkjær kro

Musikken -

Henrik Nagstrup

Slikbuffet -

inspiration

Middag

Overnatning

Og hvis det regner... -

inspiration

Transport -

Den fine gamle Ford

Kreative opgaver:

Temaet - Vinterbryllup 2012 - inspirationsbilleder insp2 insp3

Indbydelser -

det færdige resultat

Monogram

Borddekoration -

De første forsøg - inspiration

Dekoration til festlokalet

Bordplan

Brudeudstyr:

Ringe - vores ringe er både forlovelses- og vielsesringe

Brudebuket -

inspiration - inspiration2

Smykker

Taske

Mit smukke brudesjal -

Hér er modellen

Brudehår og makeup

Gommens tøj

Drengenes tøj

Morgengave

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken er valgt - der var ikke den store debat, for vi var helt enige om, at der kun var én mulighed: Jelling kirke!

Hér ses den smukt klædt i hvidt, hvilket vi naturligvis drømmer om, at den er, når den store dag oprinder.

jelling91.JPG

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tak - Ja, det er skønt at komme i gang med planlægningen :a1221:

Og ja, jeg er udstyret med en super-romantisk kæreste, som ovenikøbet gider være med i bryllupsplanlægningen og være kreativ og idé-rig.

Shedevil - jeg håber du vil nyde at se, hvor mange af dine idéer, der kommer til at dukke op i min planlægning. Du er min inspiration! :thumbsupsmileyanim:

...og man kan da sagtens holde et vinterbryllup i november, ikk?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer at kaste os ud i en hjemmelavet bryllupskage! Måske lettere sindsygt, men det kunne alligevel være supersjovt at gøre forsøget. Og vi er begge to ret glade for at være i køkkenet, vi er kreative og min søde kæreste er meget "detalje-syg" og perfektionistisk, så han vil gerne lave de smukke dekorationer. Forleden dag lavede vi derfor et forsøg på en bryllupskage - dog i miniudgave. Vi tog den med til min mormors 85 års fødselsdag, hvor familien blev tvangsindlagt til at være smagsdommere. Bunden var en "almindelig" lagkagebund, der var let at bage. Fyldet var vanille- og chokolademousse og den var pyntet med fondant.

De andre spiste kagen med stor fornøjelse, men jeg er ikke selv den store kagespiser (selvom jeg ser sådan ud ), så jeg smagte kun en smule. Min søde H2B synes den smagte godt, men bunden skulle være lidt tykkere. Men cremen skal skiftes ud med en bayley-creme, som vi tidligere har brugt til cupcakes. Fondanten var dog også blevet lidt for tyk, men vi blev nogle erfaringer rigere.

Af mystiske årsager er det umuligt for mig at få tilføjet billedet.....

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

November er da perfekt måned til vinterbryllup (udover januar selvfølgelig :lol: ) Det var faktisk der vores oprindelige bryllupsdato lå, men jeg kunne ikke lige overskue at have 2 mdr mindre til at planlægge i.. :lol:

Jeg synes det er fedt at jeg har kunnet inspirere lidt - og hvis du mangler billeder af NOGET som helst - så sig endelig til - jeg har et par stykker på lager.. -HAHA- -HAHA- -HAHA-

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Smukke (synes jeg) vinter bryllups kager:

Winter-Wedding-Cakes-ideas.jpgMainSnowflake384x512.jpg

Pearlized-Snow-Berry-Fake-Wedding-Cake-835x1024.jpg

collage_lb_image_page23_9_1.jpg

christmas-wedding_cake320x464flare.jpg

cake510.jpg

winter-wedding-cakes-004.jpgnormal_Picture_011.jpg

Oooooog - så er der jo vores egen :lol: :

426258_10150638276234096_554759095_8946935_1907512775_n.jpg

Vi kan ikke lide fondant - så vi valgte chokolade ganache... Så den ser måske ikke så "vinteragtig" ud med det der lækre brune chokolade mums - men fuck hvor den smagte godt! :lol: (Chokolademousse, asti mousse & citron mousse med vaniliebunde)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke så vild med fondant, så måske skulle vi begynde at eksperimentere lidt med at lave ganache - det ville da være skønt, hvis vi kunne finde en kage, som vi begge kunne lide. Jeg er bare virkelig kræsen mht. kage.

Hér er nogle af de kager, som vi har tænkt os at bruge som inspiration:

Winter-Wedding-Cakes4.jpgwinter-wonderland-wedding-cakes-5.jpgchristmas-wedding-cake.jpgflakecake.jpgsnowflake-wedding-cake-233ac120310.jpg

Favoritkagen ser indtil videre sådan ud:

pinecone-winter-wedding-cake.jpg?b03aa7

Vi regner nemlig med at der skal bruges grankogler i både bordpynt, bordkort osv.

Men kan da klart se, at vi skal kigge lidt på dine inspirationsbilleder også, for dér er virkelig også nogle flotte kager :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shedevil - det første billede du har lagt ind af koglekagen - det er dén! Hvorfor kan du ikke se mine billeder - ej, hvor sært?! Kan I andre heller ikke se dem?

Jeg er allerede totalt hooked på dette forum....tidsrøver i dén grad!!

Ja, det er fantastisk at han stadig kan overraske efter flere år :iloveyou:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kan heller ikke se de kage billeder du har lagt ind :( men kan se dem du har lagt ind idag.

Ej, hvor sært, for jeg sagtens selv se dem? Nå, men jeg har nu forsøgt at ligge billederne ind igen - Kan I se dem nu?

Redigeret af Brumle01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1332455999' post='1214079]

Ej hvor det bare lyder romantisk :loveshower: min kæreste friet til mig ude i vores gang, mens vaskemaskinen køret derud af Hihihi :thumbsupsmileyanim:

Ej, altså.... mænd! Men på den anden side - det er jo meget ægte og man ved det kommer direkte fra hjertet, når det bare sker helt spontant - så er det alligevel romantisk på en anden måde :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer at kaste os ud i en hjemmelavet bryllupskage! Måske lettere sindsygt, men det kunne alligevel være supersjovt at gøre forsøget. Og vi er begge to ret glade for at være i køkkenet, vi er kreative og min søde kæreste er meget "detalje-syg" og perfektionistisk, så han vil gerne lave de smukke dekorationer. Forleden dag lavede vi derfor et forsøg på en bryllupskage - dog i miniudgave. Vi tog den med til min mormors 85 års fødselsdag, hvor familien blev tvangsindlagt til at være smagsdommere. Bunden var en "almindelig" lagkagebund, der var let at bage. Fyldet var vanille- og chokolademousse og den var pyntet med fondant.

De andre spiste kagen med stor fornøjelse, men jeg er ikke selv den store kagespiser (selvom jeg ser sådan ud :lol: ), så jeg smagte kun en smule. Min søde H2B synes den smagte godt, men bunden skulle være lidt tykkere. Men cremen skal skiftes ud med en bayley-creme, som vi tidligere har brugt til cupcakes. Fondanten var dog også blevet lidt for tyk, men vi blev nogle erfaringer rigere.

Kage.JPG?w=5295fbab

Jeps nu kan jeg se alle billeder, bortset fra det billid i dette indlæg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer