Losse

"overtøj"

42 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Den kan købes på Etsy - aner ikke om det er dyrt eller ej.... :)

Den er rigtig fin men hold da op - 1100 for en kort cardi... hmmm tror jeg ikke jeg er klar til... Kan få lækker pels for 1900.. Vil jeg hellere.... Hehe..

Men stadig interesseret i mønster...

angoragarn er jo så også fra kaniner :/

Uld er vel også fra får? Hmm.. De pelser vel ikke kaninerne for at få til garnet!? :o Børster de dem ikke bare-agtigt!? Eller er det mig der har et rosenrødt syn på angoragarn!? :o:blink:

Siger bare det er dyrt fordi det ikke er kunststof.. de barberer dem..

Jaja.. jeg havde bare ikke overvejet at garnet ville være SÅ dyrt.. Det er ligesom moskusuld - det koster også 400 kr pr. nøgle.

Suk suk... men flot var din cardi!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor havde engang en angorakanin.. den var kæmpe.. og så barberede hun den og spandt (?) Sit eget garn på en spinderok.. ren tornerose! Jeg kan lige se det for mig..

SEJT!! :lol:

Jeg havde en skoleveninde da jeg var barn - de boede på en kæmpe gård og opdrættede ulvehunde.. Hendes mor "kartede" (tror jeg nok det hed) også det her hundehår og strikkede alt muligt af det! :o Det tiltalte mig dog aldrig at gå med en sweater af hundehår.. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SEJT!! :lol:

Jeg havde en skoleveninde da jeg var barn - de boede på en kæmpe gård og opdrættede ulvehunde.. Hendes mor "kartede" (tror jeg nok det hed) også det her hundehår og strikkede alt muligt af det! :o Det tiltalte mig dog aldrig at gå med en sweater af hundehår.. :blink:

Kan sagtens følge dig .... jeg vil også hellere ha en sweater af kat

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan købes på Etsy - aner ikke om det er dyrt eller ej.... :)

Den er rigtig fin men hold da op - 1100 for en kort cardi... hmmm tror jeg ikke jeg er klar til... Kan få lækker pels for 1900.. Vil jeg hellere.... Hehe..

Men stadig interesseret i mønster...

angoragarn er jo så også fra kaniner :/

Uld er vel også fra får? Hmm.. De pelser vel ikke kaninerne for at få til garnet!? :o Børster de dem ikke bare-agtigt!? Eller er det mig der har et rosenrødt syn på angoragarn!? :o:blink:

Siger bare det er dyrt fordi det ikke er kunststof.. de barberer dem..

Jaja.. jeg havde bare ikke overvejet at garnet ville være SÅ dyrt.. Det er ligesom moskusuld - det koster også 400 kr pr. nøgle.

Suk suk... men flot var din cardi!!!

Du kan jo sagtens finde en anden type garn som er (næsten) lige så blød, men som ihvertfald ligner ret meget!

Jeg tvivler på at mit garn er den ægte vare. Vi gav ihvertfald ikke 400 kr pr nøgle...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået dejligt svigemutti til at strikke en cardigan.

Den kommer til at ligne den Kate (Middelton, som jo så ikke hedder mere...) havde på til deres bryllup.

Selvom det selvfølgelig bliver 30 grader på vores bryllupsdag, tror jeg det vil være rart med en cardigan til senere på natten... :)

Man kan få en der ligner Kate's hos Monsoon. De har to modeller - Alice Angora Shrug og Elliot Cardigan: http://www.monsoon.co.uk/weddings/bridal-cover-ups/icat/bridalseparates/. Den sidstnævnte går jeg og venter på at modtage da jeg måtte bestille den fra UK. Men Alice modellen har jeg prøvet i Frederiksberg centeret og den var meget fin. Havde bare længere ærmer end jeg var ude efter.

De sagde desuden i butikken, at man kan returnere varer bestilt fra nettet i butikken her i DK - super service!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt med svigermutti i dag og hun vil gerne skrive ned hvordan hun gør hvis der stadig er nogen som er interreseret? :)

Ja ja ja!!!!! Og du skal selvfølgelig ligge billeder op af det færdige resultat! ikk'?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har talt med svigermutti i dag og hun vil gerne skrive ned hvordan hun gør hvis der stadig er nogen som er interreseret? :)

Ja ja ja!!!!! Og du skal selvfølgelig ligge billeder op af det færdige resultat! ikk'?

Jo det skal jeg nok :)

Men hun er stadig igang med at lave den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja piger ved godt tråden er gammel, men nu er jeg gift og har haft cardigannen på. NØJ hvor var den rar i de sene timer!

Den var super blød og dejlig, og den passede virkelig godt til resten.

Hvis nogen stadig er intereseret har min svigermor skrevet ned hvordan hun lavede den, og jeg vil gerne se om jeg kan få skrevet det ned og sendt hvis der er nogen som vil bruge den.

I får lige et par billeder af mig i den :)

post-52936-0-47451000-1343841308.jpg

post-52936-0-11494800-1343841335.jpg

post-52936-0-77755200-1343841358.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stine85 - hvor er det bare nogle gode billeder af jer :rolleyes: Og er helt VILD med den cardigan, så jeg vil meget gerne ha en "opskrift", så kan jeg nok få mor eller svigermor til at kaste sig ud i projektet :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fået en veninde til at hækle denne:

27-1.jpg

Da jeg gerne vil have noget "varmt" over, i tilfælde af det er køligt - og den er super fin ;)

Hej Zillaer

Jeg har de sidste dage tænkt meget på overtøj til brylluppet og er lidt på bar bund.

Hvad gør i andre. Jeg tænker både på egentlig jakke, men også sjal, bolero el. Lignende

Må jeg se jeres?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stine85 - hvor er det bare nogle gode billeder af jer :rolleyes: Og er helt VILD med den cardigan, så jeg vil meget gerne ha en "opskrift", så kan jeg nok få mor eller svigermor til at kaste sig ud i projektet :biggrin:

1000 tak :)

Jeg skriver lige til hende og får hende til at skrive den ren så!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer