Guest mdenise

gave til 'hjælperne'

23 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen :lol:

Jeg har et spørgsmål, fordi jeg og min forlovede er lidt i tvivl og vil gerne have nogle gode ideer eller råd.

Hvad har i givet jeres ''hjælpere'' til bryllup'et?

Vi har mine forældre som giver os kagen

En gæst som er gave koordinator og hjælper med at lave logo til vores æsker

Mine to brudepiger(14 år og 24 år)

Forlover

Toastmaster

Noget familie fra england som har hjulpet os med at finde ting til bryllup'et.

Min bedste veninde som også er brudepige, hun har hjulpet mig med alle mine 'Åh-nej-jeg-er-i-panik' samtaler.

Min mormor som har givet mig penge til hjælp til kjolen, for hun mener jeg havde brug for penge hjælp, da hun synes jeg skulle have penge nok til frækt undetøj :biggrin: :fløjt: .. Lidt sjov er hun.

Tror det var dem indtil videre i hvert fald :S..

GIver i også gaver til alle dem der har hjulpet jer? og hvad giver i? er det ens gaver?

Vi vil bare gerne have de ved at vi virkelig sætter pris på dem og deres hjælp..

:heart::rolleyes: På forhånd tak..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIne får intet :wink: det her kommer til at lyder lidt underligt og som jeg kun er omgivet af inaktive familie/venner. Men det er ikkef ordi vores omgangskreds har v hjælp, men har heller ikke bedt eller har haft brug for det. Har dog overvejet om PA-teamet skulle ha en bette sjov ting som fine (ikke dyre) armbånd og cigar til drengene, men er ikke kommet så langt og regner heller ikke med det bliver til noget, de får istedet en KÆMPE atk til bryllup.

Men tænker om et forstørret bryllups billede i ramme ellers er der også alle de der oplevelses pakker i forskellige prisklasser??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude i samme "dilemma" - vi havde også en laaaaang række mennesker vi mente der skulle have gaver - og vores forældre (x3 da min mands forældre er skilt) som hjalp os økonomisk osv osv.. Men vi blev enige om at - helt ærligt så var der ikke noget vi ville kunne finde som kunne "måle sig" med den hjælp de havde givet - og istedet for at bryde vores hjerner med hvad der skulle i gaveposerne til de forskellige - så ville gaven være den mest fantastiske fest! :)

Min veninde (som stod igennem ALT med mig i hele forløbet - og hjalp mig meget på selve dagen) fik jeg dog lavet et smukt headpiece ved hos Susanne her fra BK samt gav hende et Pilgrim armbånd som hun brugte på dagen begge dele.. :)

Men forslag til gaver kunne være:

- smykker

- billeder

- oplevelser

- biograf billetter

- tøj (underbukser, slips, tørklæder osv)

- personlige gaver (indgraverede nøgleringe, lommelærker osv)

- Slik/godter

Ellers kunne du holde en lille "after wedding" hvor du laver god mad og forkæler dem lidt på den måde!? :)

Det er svært at finde én gave til alle synes jeg - nu når det er så vidt forskellige mennesker der er tale om.. Så vil gaven måske blive lidt "ligegyldig" og så synes jeg det er bedre at lade være.. :) Men det er jo kun min holdning..

Edit: Vores forældre fik iøvrigt et forstørret billede i en smuk træramme efter brylluppet.. :) Det satte de meget pris på..

403044_10150630312129096_554759095_8917687_1875366045_n.jpg

Redigeret af Shedevil
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dem der hjælper os, gør det mest af økonomiske årsager. Vi har simpelthen ikke råd til at holde så fantastisk et bryllup uden hjælp. Derfor giver det heller ikke rigtig mening at købe noget til folk. Jeg har lovet min lillesøster/brudepige at give hende en aller anden accessory som f.eks. en lille clutch, et par øreringe eller noget hår-pynt, men ellers giver vi ikke noget. Jeg vil hellere at vi kan gengælde ved at hjælpe dem, når de står og har brug for vores hjælp om ikke økonomisk (før om et par åt i hvert fald) så praktisk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige lidt med her.....er stadigvæk i syv sind med det spørgsmål. Tror jeg skal have fundet på en gave til min søde irske veninde, der insisterer på selv at betalte flybillet fra Irland til DK og som sætter mit hår og lægger min make up. Hun bor godt nok gratis hos mine forældre, mens hun er her og får mad der, men jeg vil gerne give hende noget. Bliver nok noget med gavekort til make up, fordi hun er ved at uddanne sig til kosmetolog. Jeg har tænkt på at give små fotobøger til forældre og så har jeg købt taskeholdere til at sætte på bordet, som jeg vil give én af til min mor og én af til min irske veninde og en dansk veninde, der hjælper med cupcakes. Overvejer om jeg skal finde noget til polterpigerne, men har på den anden side aldrig selv fået noget for at arrangere polter, så jeg tror ikke, der er nogen forventning om det, og budgettet er allerede løbet løbsk.....hmmmm, tænke tænke.....men jeg følger som sagt med her :wink:

Jeg kan rigtigt godt lide idéen om et afterwedding. Især fordi vi nok får masser af drikkevarer i overskud, og fordi det kunne være så hyggeligt at "efterbearbejde" brylluppet :-)

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vores forældre som har hjulpet os meget, regner jeg med at de skal have en fotobog med billeder bagefter, og så vil jeg også gerne finde på noget til min bror, der også har hjulpet - speciel på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer at invitere den nærmeste familie (forældre, søskende, bedsteforældre,) til en fin frokost på Fjordkroen ved Præstø som ligger ud til fjorden.

Frokost fordi det er billigere end en 3 retters om aftenen :)

Dette havde vi tænkt os nogle uger efter brylluppet, så rejse osv. var overstået.

Derudover køber vi en stor kurv fyldt med chokolade, vin osv. til toastmaster og min veninde som lærer os den alternative brudevals.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god tråd :)

Det er lidt af et dilemma det der med de gaver :P

Hvis man skal give gaver... hvem skal så have? Hvor går grænsen?... Jeg overvejer at min brudepige skal have et armbånd eller lign. og forlover kan få en god flaske whiskey eller andet...

Men så er der min mor, der har lavet bryllupskage..

Svigerforældrene, der betaler halvdelen af brylluppet...

Min søster, der altid er der for mig og har hjulpet med kjoleprøvning osv...

tror faktisk ikke, der er nogen af dem der regner med at få en gave?!?...

Og min brudepige har jeg valgt at give frisør og make up på dagen?! + kjole.... men det er jo lige så meget for min egen skyld :P

uhhh... følger lige med her i tråden... måske jeg finder et svar :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jer der har svaret indtil videre. Jeg er stadig i vildrede, men tænker at man ikke behøver give det samme til dem alle, eller er det strengt?.

Men også rart at høre at det ikke er alle som har tænkt dem at give 'hjælperne' noget, for vi har ikke så mange penge, men vi vil bare så gerne give noget. Men det behøver jo heller ikke være mega dyrt, men noget personligt. Det er jeg nemlig selv tilhænger af ;)..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer i tanker om, at da jeg var toastmaster til min brors bryllup, der fik jeg en flaske af den rødvin, vi fik til maden. Det syntes jeg var et hit. Rødvinen var god, og de havde nogle flasker i overskud....og symbolikken i, at de gerne ville give mig noget, var jeg glad for :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger lige med her...........

Min mor og far har betalt for vores kage.......

Min svigermor og svigerfar har betalt lidt til bilen.............

Det er de 2 familier som har hjulpet os, så vi har snakket om at give dem en fotobog med ikke alle vores billeder i, men næsten.Tror de vil bliver glade for den

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige lidt med her.....er stadigvæk i syv sind med det spørgsmål. Tror jeg skal have fundet på en gave til min søde irske veninde, der insisterer på selv at betalte flybillet fra Irland til DK og som sætter mit hår og lægger min make up. Hun bor godt nok gratis hos mine forældre, mens hun er her og får mad der, men jeg vil gerne give hende noget. Bliver nok noget med gavekort til make up, fordi hun er ved at uddanne sig til kosmetolog. Jeg har tænkt på at give små fotobøger til forældre og så har jeg købt taskeholdere til at sætte på bordet, som jeg vil give én af til min mor og én af til min irske veninde og en dansk veninde, der hjælper med cupcakes. Overvejer om jeg skal finde noget til polterpigerne, men har på den anden side aldrig selv fået noget for at arrangere polter, så jeg tror ikke, der er nogen forventning om det, og budgettet er allerede løbet løbsk.....hmmmm, tænke tænke.....men jeg følger som sagt med her :wink:

Jeg kan rigtigt godt lide idéen om et afterwedding. Især fordi vi nok får masser af drikkevarer i overskud, og fordi det kunne være så hyggeligt at "efterbearbejde" brylluppet :-)

Hvor er det en sød veninde du har dig.. :)

Og ja mega fed ide med afterwedding.. ville ønske vi kunne det, men vi holder det på en kro, så der er nok ikke noget tilovers til os ;).. Men virkelig fed ide..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer i tanker om, at da jeg var toastmaster til min brors bryllup, der fik jeg en flaske af den rødvin, vi fik til maden. Det syntes jeg var et hit. Rødvinen var god, og de havde nogle flasker i overskud....og symbolikken i, at de gerne ville give mig noget, var jeg glad for :loveshower:

Ej det var dog en god ide. Vores toastmaster elsker nemlig en god rødvin. Tak for den fremragende ide :denmarkflag:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt en meget speciel klokke til toastmasteren som jeg er sikker hun vil have bagefter, så den får hun.

Og så har jeg købt nogle sjove trusser ( der står noget med bling bling ) til mine veninder, som har hjulpet med at lave indbydelser.

Til brudepigerne (2 stk) regner jeg med at købe et par øreringe til dem.

Forloveren får et slips med hans initialer på + manchetknapper.

Det samme får min pap far som skal følge mig op

Vi betaler selv for vores bryllup. Men derfor får vores forældre alligevel et billede i en fin ramme af os.

Udover det, er der favor æsker til alle gæsterne og til dem der overnatter, en goodiebag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt en meget speciel klokke til toastmasteren som jeg er sikker hun vil have bagefter, så den får hun.

Og så har jeg købt nogle sjove trusser ( der står noget med bling bling ) til mine veninder, som har hjulpet med at lave indbydelser.

Til brudepigerne (2 stk) regner jeg med at købe et par øreringe til dem.

Forloveren får et slips med hans initialer på + manchetknapper.

Det samme får min pap far som skal følge mig op

Vi betaler selv for vores bryllup. Men derfor får vores forældre alligevel et billede i en fin ramme af os.

Udover det, er der favor æsker til alle gæsterne og til dem der overnatter, en goodiebag :)

Det lyder dyrt, desværre, for det var dog en mega fed ide også.. :).. tror vi vil vælge at give noget forskelligt, som jer, bare med noget andet, noget vi også har budget til, men som vi ved hver person kan lide...

Tak for dit svar. :lol: Det er meget meget brugbart

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en meget speciel klokke til toastmasteren som jeg er sikker hun vil have bagefter, så den får hun.

Og så har jeg købt nogle sjove trusser ( der står noget med bling bling ) til mine veninder, som har hjulpet med at lave indbydelser.

Til brudepigerne (2 stk) regner jeg med at købe et par øreringe til dem.

Forloveren får et slips med hans initialer på + manchetknapper.

Det samme får min pap far som skal følge mig op

Vi betaler selv for vores bryllup. Men derfor får vores forældre alligevel et billede i en fin ramme af os.

Udover det, er der favor æsker til alle gæsterne og til dem der overnatter, en goodiebag :)

Det lyder dyrt, desværre, for det var dog en mega fed ide også.. :).. tror vi vil vælge at give noget forskelligt, som jer, bare med noget andet, noget vi også har budget til, men som vi ved hver person kan lide...

Tak for dit svar. :lol: Det er meget meget brugbart

Det har faktisk ikke kostet så meget - jo måske lidt, fordi det ikke kun er een ting men har fundet det til nogle priser . I kunne jo nøjes med at give 1 ting? Eller give noget hjemmelavet? :)

Mine veninder har bare hjulpet så meget, at jeg ikke vil være andet bekendt. De aner ikke de får en gave. Regner med at putte gaver til hjælperene i goodie poserne + et sødt og personligt kort, som de så kan kigge på lige inden sengetid :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har vi fået økonomisk hjælp af begges forældre og bedsteforældre. De ved godt at vi ikke ville have råd til at blive gift, medmindre vi fik lidt hjælp til det, så det giver ikke mening at give dem en herredyr gave. Det vi giver er:

  • Vores forældre får et bryllupsbillede og eventuelt en fotobog, men det kommer an på pris!
  • Brudepiger: Min kærestes datter på 9 får kjole, sko osv osv. Min søster på 37 får nok et smykke. Hun laver så også vores bryllupskage, hvor vi kun skal betale for materialerne, men det bliver ikke et vanvittigt dyrt smykke, men et der fortæller hende at jeg elsker hende.. Overvejer lidt det her smykkesæt:

post-45329-0-99416300-1334261179.pngpost-45329-0-85061300-1334261208.png

  • bestman får et par indgraverede manchetknapper i æske. På æsken står der New Style Crew, som var navnet på den grafittigruppe ham og min kæreste var i som unge. På selve manchetterne står der NSC.. købt på ebay for 125,-
  • Vores bedsteforældre får et bryllupsbillede
  • Toastmaster får et par flasker vin
  • Gavekoordinatoren får nok det samme eller et par glas med hjemmelavede lækkerier

Jeg er ret sikker på at ingen af dem forventer noget, så derfor er gaverne ikke dyre, men vi vil gerne vise vores taknemmelighed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer