Guest Mie Damsgaard

Præst til udendørs vielse

7 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe min forlovede og jeg med at finde en præst der er villig til at foretage en udendørs vielse. Vi skal giftes på Helenekilde og vil meget gerne giftes med udsigt til vandet, da dette er af meget stor betydning for os. Samtidig vil vi meget gerne vies af en præst fremfor en borgerlig vielse, da dette også er af stor betydning. Vi har allerede spurgt nogle præster der desværre ikke var villige til at foretage kirkelige handlinger uden for kirken - kender I nogle eller har nogle gode alternativer???

Mange kærlige hilsner

Mie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mie

Vi har også haft undersøgt mulighederne for udendørs vielse (dog med en borger-repræsentant). Det kunne vi desværre ikke finde:-(

Så vi har kigget lidt på nogle præster fra frimenigheder?

Fordele: De er villige og friske på noget mere end alm. folkekirkepræster:-)

Ulemper: De vi har fundet skal man melde sig ind min. 1 år og det koster et par tusinde kr:-(

Så vi er indtil videre ikke nået videre end ¨Rådhuset - da jeg IKKE vil i en kirke.

Håber virkelig I finder en løsning:-)

Mvh Anja

PS: Prøv at google udendørs vielse + frikirke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej - vi skal giftes i vores have af en præst og snakke med Bodil Schmidt - se på http://www.sydfynsfrimenighed.dk/ - jeg mener hun er den eneste præst i DK - så må vie jere hvor det du er i har lyst til. Det koster lidt mere (5500 + kørelse).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også vies af Bodil Schmidt, og hun er bare helt fantastisk sød og hjælpsom! Man får meget frie tøjler til at designe vielsen på netop den måde man ønsker. Kan varmt anbefale hende. Desuden kan man trække pengene man skal betale for kontigentet fra i skat, samt få rabat hvis man er studerende ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer