Nanna <3

Min kommende mands polter (aftensmad)

23 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har lovet gutterne jeg gerne vil hjælpe med aftensmad for gutterne efter de har været afsted hele dagen og holde polterabend for min dejlige snart kommende mand <3 De bliver 8 i alt og vil gerne slutte af herhjemme, hvor jeg har lovet at begynde på aftensmad.

Men hvad skal jeg lave?? Jeg skal handle det hele lørdag og lave det lørdag, for han ikke fatter mistanke til selve dagen.. Hehe.. Svæææær hemmelighed at gå med :D

Jeg har 700 kr. at gøre godt med, men med så mange mænd og sikkert sultne mænd, kan de hurtig få ben at gå på.

Så hører gerne bud fra jer ::D TAK!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved du hvad de skal lave af aktiviteter? Fysiske aktiviteter kan gøre dem sultne. Og spiser de i løbet af dagen? Bliver de meget berusede, for nogle har tendens til at meget sultne når de har drukket og andre har slet ikke nogen appetit. Mange spørgsmål, jeg ved det godt :biggrin:

- tænker du at det skal være en 3-retters menu eller bare noget simpelt?

De er jo mænd, så de vil nok sætte pris på noget KØD :smiley-eatdrink026:

Forslag på nemme retter kunne være

- Hjemmelavet pizza. Lav lidt forskellige

- Lasagne

- Chili con Carne + brød og måske noget salat til

- Pasta og kødsauce

- Frikadeller og kartoffelsalat

- Forskellige små retter - tag selv bord

- Landgangsbrød

- Koteletter i fad

- Find grillen frem - lad dem selv stege kød og pølser og lav lidt tilbehør

- Hot dogs

- Tærter

- Sammenkogt ret

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg

Sjovt jeg tænker også hjemmelavede burgere.... Evt. kan grillen stå klar til dem, så de selv kan stege bøffene, og fortsætte aftenen i bedste mandestil... Hvis du selv bager nogle lidt grove boller og handler salat, tomat etc. Så mætter de rigtig godt og til rimelige penge. Så kan du måske også lave en dessert til dem, de kan jo fortsætte med noget bananasplit, med banenerne i grillen.... Har også fået grillet ananas engang, det var lækkert....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min erfaring siger mig, at hvis de har været afsted hele dagen og måske har drukket en del, så er de temmelig ligeglade med hvad det er, så længe det mætter. Jeg skriver det bare fordi det er træls at have stået hele dagen og virkelig gjort sig umage og diske op med den lækreste gourmet menu, og så ville de have være lige så glade for en gang chilli con carne. Du kommer rigtig langt for 700 kr, hvis du laver gryderet eller burgere. Men det kommer jo an på hvad de forventer og hvor stor pris de sætter på maden.

0

Del dette indlæg

Hehe, dejlig hemmelighed at gå med :) Jeg glæder mig også rigtig meget på min H2Bs vegne, når han bliver overrasket med PA.

Min første tanke var også mænd? Kød!

Hvis formålet er at mætte kunne du også 'bare' lave lidt pasta og kødsovs, så er budgettet også nemt overholdt?

0

Del dette indlæg

Jeg tror også du skal vente til en anden god gang med at vise dine formidable evner udi gastronomiens kunst - det får du sikkert rigeligt lejlighed til fremover!

Jeg synes det er nogle supergode forslag de andre er kommet med, men hvis jeg skal komme med et par yderligere idéer, kunne det være

Lasagne

Hjemmelavet pizza

Boller i karry (som det lader til at alle andre danskere end jeg, synes er en gudespise)

Pasta/ris/kartofler med tomatsauce og et par store bradepander med fyldt med spicy kyllingelår

Alt sammen noget som sagtens skulle kunne lade sig gøre inden for budgettet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok en god idé at vælge noget som ikke er afhængig af at blive serveret på et bestemt tidspunkt, men som kan være klar til at blive varmet/sat i ovnen når de dukker op - min erfaring er i hvertfald at man ikke altid kan regne med tidplanen og det er sku lidt ærgerligt hvis det brænder på eller bliver koldt inden de dukker op :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ejjj tusind tak for alle de gode indslag :)

Tænker os der skal bare KØD og ellers bare MEGET mad, for hvad jeg har hørt har de et stramt skema og får kun 1 sandwich i løbet af dagen. Så tror det bliver hjemmelavet burger, spareribs, hjemmelavet kartofler/pomfritter.. Jaa mon ikke det var det ;) Hehe.. Eventuelt noget salat til, men tror ikke de værdsætter det :D Så hvis vejret er til det, for de selv lov at stege bøfferne/spareribs, alt efter hvornår de kommer self. ;) Hehe..

Men dessert, hm ja..? :)

Tænker os lidt om de er tilfredse med det? Kender I det, vil gerne gøre det så godt, men ja vil nok os blive skuffet hvis de kyler maden ned på 10 min :o:)

Knus

0

Del dette indlæg

Tænker os lidt om de er tilfredse med det? Kender I det, vil gerne gøre det så godt, men ja vil nok os blive skuffet hvis de kyler maden ned på 10 min :o:)

Knus

Min H2B ville helt sikkert gerne spise din menu til sin PA (dog minus salaten :tunge: ) :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker også lasange, og så udover oksekød, så kommer du en masse blendet gulerødder og broccoli i sovsen, for så mætter det godt, og holder mave godt mæt, hvis de skal noget senere på aftnen

0

Del dette indlæg

Mit forslag er at lave hjemmelavede burgere..

Du kan lave en kæmpe stak boller - DENNE opskfit bruger jeg altid og de blir tosset gode.. :) De kan bages i forvejen og fryses - eller bages på dagen.. De er lige gode.. :)

Og så ellers bare forme en masse bøffer i forvejen - lad mændende grille dem.. Lidt salat, tomat & agurk - masser af rødløg og bacon.. Og server dem med store grovskårne fritter fra ovnen..

Desserten kunne være en god chokoladekage med noget hindbærskum! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lavede hjemmelavet lasange til 5 drenge og mig går.. 1 kg hakket ko til sovsen, + gulerødder, bladselleri, løg, tomat, og godt med ost. Det passede meget godt, havde lidt til overs, og med brød til og lidt sympbolsk salat :P så var de meget tilfredse.. Hvis du ender med lasange så tror jeg nu ikke din H2B vil undre sig over noget hakket ko i fryseren og nogle dåser flåede tomater mere end normalt ;) så du ikke skal hadle alt på dagen..

Det burde sagtens kunne klares for 700,- (brugte under 300,- i går og det var med chips til senerer)

Redigeret af HleFevre
0

Del dette indlæg

Hvad med kotelet fad?

Ved fx Løvbjerg har store pakker med koteletter. 8 til 100 kr, så to pakker med bacon, champignon, tomatsause og fløde.

Godt med krydderi, så det rigtig smager af noget. Og så ris og hvidløgsflute til.

Det laver min kæreste altid når gutterne kommer - og de er vilde med det..

(ELSKER det også selv :blush: )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer