Rikke Hjorth

Kan feststedet nægte, at man selv medbringer drikkevarer?

42 indlæg i dette emne

Det er bestemt ikke meningen der skal lægges op til kulørte drinks og vild fest, vi tænkte bare folk skulle have muligheden for lidt alkohol. Nu har H2B snakket med ejeren, og vi har lige skrevet en mail til hende med specifikationer på det, vi ønsker en "ad libitum"-pris på, så nu er vi bare spændt på, hvad hun siger.. Er bange for muligheden med at aflyse er udelukket, heller ikke selvom man kan finde et andet sted.. Felinity, var det ikke dig der havde et problem med musikere der ikke ville annullere aftalen, også selvom der ikke var en kontrakt? Vil mene det er samme dilemma, vi har pr. mail bekræftet bookingen, selvom vi ikke har underskrevet en kontrakt endnu..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

måske virker priserne voldsomme, men jeg tror ikke I tænker over hvor mange udgifter en virksomhed har, når der er fest...hvor mange mennesker der er i gang før festen, under og efter festen.

I får vel overnatningen gratis og får dine gæster ikke ligeledes rabat på værelser??

35000 kr. er også mange penge. Du skriver ikke hvor mange gæster I har inviteret. Jeg går ud fra det ca. er omkring 60.

Endvidere vil jeg tilføje, at det ikke er særlig pænt at du inden festen, allerede nævner hvad det er for en virksomhed. Det lader til at du allerede nu, ser negativt på en dag/aften som skal være dejlig for dig og din kommende mand.

Hvis man yderlig vil have det blilligt...må man holde det hjemme, i et forsamlingshus m.m....og SELV stå for ALT

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tror desværre også at de godt kan tillade sig det, men ja det er da mange penge....vi var bange for at havne i den samme situation så det er med i den samlede pakke på vores hotel. jeg håber og krydser fingre for jer at det hele nok skal ende godt og I får den mest fantastiske dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

måske virker priserne voldsomme, men jeg tror ikke I tænker over hvor mange udgifter en virksomhed har, når der er fest...hvor mange mennesker der er i gang før festen, under og efter festen.

I får vel overnatningen gratis og får dine gæster ikke ligeledes rabat på værelser??

35000 kr. er også mange penge. Du skriver ikke hvor mange gæster I har inviteret. Jeg går ud fra det ca. er omkring 60.

Endvidere vil jeg tilføje, at det ikke er særlig pænt at du inden festen, allerede nævner hvad det er for en virksomhed. Det lader til at du allerede nu, ser negativt på en dag/aften som skal være dejlig for dig og din kommende mand.

Hvis man yderlig vil have det blilligt...må man holde det hjemme, i et forsamlingshus m.m....og SELV stå for ALT

Jo, vi har tænkt over hvor mange der er med til at arrangere det, H2B har været tjener på en kro i Nordjylland, så han kender "rumlen". Vi får overnatningen gratis, gæsterne får 200kr. i rabat. De 35.000 er jo kun for maden, med priserne på drikkevarer forlanger hun 30.000 oveni, det er der, jeg synes filmen knækker. Vi bliver 72... Det er jo ikke en hemmelighed hvor festen holdes, det har stået i min planlægningstråd i flere måneder.

Det er ikke fordi vi vil have det billigt, jeg synes det er lidt flabet af dig at sige det sådan, for så havde vi selvfølgeligt valgt anderledes, der var bare ikke nogen af os, der i vores vildeste forstand have tænkt, hun ville forlange så meget for drikkevarerne. H2B har ringet til flere af sine venner, der stadig arbejder i restaurationsbranchen, de siger allesammen at priserene er fuldstændig uhørte!! Nu venter vi på et svar fra ejeren før vi gør mere, og ellers har vi et andet sted i sigte, som er reserveret til os, indtil vi ved mere, hvor det kan fås til en fast pris, 47000, for alt inkl. fra vi kommer til vi går.. Så må vi bare se om det er en aftale vi evt. kan slippe ud af, vi har som sagt ikke skrevet under på noget, og vi har ikke godkendt nogen priser....

Redigeret af Rikke Hjorth
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må vi bare se om det er en aftale vi evt. kan slippe ud af, vi har som sagt ikke skrevet under på noget, og vi har ikke godkendt nogen priser....

Det tror jeg desværre bliver svært så tæt på brylluppet. Selv hvis det pågældende sted er medlem af HORESTA, så siger Horestas standardbetingelser at afbestilling der sker senest 6 døgn før, stadig giver restauranten ret til en godtgørelse på 50% af de afbestilte ydelser... så det kan blive en betragtelig udgift. Du kan finde regelsættet på Horestas hjemmeside under punktet "branchejura".

Når der ikke er aftalt en pris, vil prisen blive fastsat ud fra principperne i Købelovens §5 "Er køb sluttet, men intet aftalt om købesummens størrelse, har køberen at betale, hvad sælgeren fordrer, for så vidt det ikke kan anses for ubilligt".

Køber bærer bevisbyrden for, at prisen er ubillig - løfter køber denne bevisbyrde, nedsættes prisen til et rimeligt niveau.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De har slet ikke underskrevet en kontrakt, så de kan vist sagtens komme ud af den :) Jeg syns også det lyder af meget .... men så har I da lært til næste gang, at I skal have en tjekliste med, når der skal forhandles priser.

Og loeje04 - hvis I fra kroens side gerne deltage i diskussionen, så opret en ordentlig profil og drop at maskere den - det blir gennemskuet, da du spørger ind til aftalens indhold, som det lugter langt væk af, at du kender på forhånd. Endvidere så opretter man ikke en profil til KUN at besvare denne ene tråd, fordi man liiige er interesseret i det, da man engang har holdt fest der lol.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, tror nu heller ikke at I hænger på noget, når I ikke har skrevet under på det, så kan godt forstå hvis I finder et andet sted :)

Og loeje04 ville du endelig betalle så mange penge mere for drikkevare?? De ligger jo en masse penge på stedet bare for maden!!!!!!!!

Jeg er så enig med MariaS, tag at komme ud af busket, det ander er sku dårlig stil............... :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bestemt ikke meningen der skal lægges op til kulørte drinks og vild fest, vi tænkte bare folk skulle have muligheden for lidt alkohol. Nu har H2B snakket med ejeren, og vi har lige skrevet en mail til hende med specifikationer på det, vi ønsker en "ad libitum"-pris på, så nu er vi bare spændt på, hvad hun siger.. Er bange for muligheden med at aflyse er udelukket, heller ikke selvom man kan finde et andet sted.. Felinity, var det ikke dig der havde et problem med musikere der ikke ville annullere aftalen, også selvom der ikke var en kontrakt? Vil mene det er samme dilemma, vi har pr. mail bekræftet bookingen, selvom vi ikke har underskrevet en kontrakt endnu..

Hej Rikke

Undskyld forsinkelsen med svar - jeg har været uden internet i nogle dage.

Jeg er ked af at høre, at I er kommet ind i sådan nogle vanskeligheder, og så så tæt på jeres store dag :(

Det er rigtigt, at vi havde et dilemma, der ligner jeres - men selvom der ikke var skrevet en kontrakt, var det aftalt via e-mail og derfor var aftalen lige så gyldig.

Vores lokale advokat fandt dog frem til, at de pågældne musikere ikke kunne fastholde aftalen, især med en afbestilling i så god tid i forvejen, og da hun syntes, at de havde misligholdt aftalen.

Det lykkedes uden problemer at forhandle os til et afbestillings-gebyr på 10% - hvilket er rimeligt lavt, og noget vi naturligvis accepterede. Mit bud er, at dette nok skyldes, at det var i så god tid inden.

Jeg er ikke advokat, og ej heller klædt godt på til at guide jer, i den situation I står i. Jeg hæfter mig dog ved, at I ikke har godkendt priser endnu, men ved ikke, hvordan I står stillet rent juridisk.

Bryllupsklar.dk er et super godt site, men mht. sådanne emner her, jura osv., vil jeg vejlede jer til at kontakte en advokat, hvis I har brug for solid og sikker rådgivning.

Nogle af dem giver også råd via telefon uden betaling (afhængig af om problematikken er enkel)

Det oplevede vi i hvert fald med vores advokat - hun var enormt venlig og informativ.

Jeg kan forestille mig, at denne situation tærer på kræfterne og glæden op til jeres bryllup, og jeg håber meget, at I snarest får en løsning på det.

Alt held og lykke herfra igen, lad os høre, hvad det ender med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men eftersom de har været ude og tale med dem (antager jeg, eller ihvertfald har haft telefonsamtaler), samt hun har sendt invitationer til gæster med lokation og har det stående/ skrevet herinde tror jeg ikke det ville blive så svært igen for dem at bevise det. Men det er da en rigtig træls situation for TS, men dobbelttjek hellere inden i aflyser om I hænger på regningen alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fremgår jo at de har bekræftet at de godt vil booke stedet pr. mail så er der jo en aftale hvor man ikke kan tale om bevisbyrde eller lignende. Dvs. skal I ud af den aftale så skal det ikke være via juraen men via dialog med dem, i håb om at de er forstående. Men vi taler om en fest der skal finde sted om 2-3 uger og hvor man egentlig ikke rigtig kan bebrejde kroen noget:

Det er helt almindelig kotume at man ikke kan medbringe drikkevarer på feststederne og priserne kan man jo se og få oplyst inden man vælger at booke stedet. Det samme med priser på bar og spiritus. Der skulle man jo set i bakspejlet have undersøgt de nærmere forhold så som pris på drikkevarer, arrangementets længde o.l. inden man besluttede sig for at booke stedet, hvad jeg også tror de fleste ville have gjort. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer