Rikke Hjorth

Kan feststedet nægte, at man selv medbringer drikkevarer?

42 indlæg i dette emne

Hej alle skønne brude, jeg har brug for jeres hjælp her..

Vi har for længe siden booket Den Gamle Kro i Hornslet, selvfølgelig fordi kroen er flot, personalet er søde, og priserne virkede rimelige.. Vin er til 179-189 flasken, det er set meget værre. Sodavand er til 20kr og øl til 28, det er okay når det serveres i flasker.

MEN da vi så i sidste uge spørger ind til cider og spiritus (for at få et overblik over den endelige pris), bliver vi NOGET overraskede.. De tager 45kr for mokaï og somersby, og, hold nu fast, 750kr for en flaske bailey, 800 for cognac, 650 for whiskey, rom eller vodka!!! Vi var ved at falde ned af stolene, da vi læste prisen!! :blink:

Endvidere siger kroejeren nu, at man ikke selv må medbringe noget som helst, og hun vil slet ikke snakke om proppenge, til trods for at det har været på tale tidligere, hvor vi spørger om prisen på spiritus (som på det tidspunkt lå på 500-600kr, men det ville hun "lige undersøge alt efter hvilken slags det var"), og jeg så siger at "der er vel proppenge hvis vi selv vil medbringe" og hun svarer "ja" (den stoppede ligesom der, da vi ikke troede de var så dyre, så nu fortryder jeg, at jeg ikke spurgte om et præcist beløb på proppenge med det samme).

Mit spørgsmål til jer er: Kan kroen nægte at vi medbringer noget selv, også selvom vi gerne vil betale proppenge? Synes priserne lyder meget urimelige, og vi er ærlig talt noget chokerede, for vi lægger i forvejen mange penge¨på kroen (ca. 35.000 for mad alene), foruden at vi har sørget for fuld bookede værelser efter festen ca. 11.500kr i alt (vi betaler for seks værelser, resten af gæsterne betaler selv).

H2B er MEGET vred, og vi overvejer at skrive til hende, at de priser kan vi simpelthen ikke gå med til, der er ligesom ikke budgetteret med at vi skal bruge 3000kr. alene på bailey (det svarer til fire flasker, og vi bliver 73, så det er nærmest lavt sat).. Problemet er, at festen er om en måned, så vi kan heller ikke bare sige "jamen så finder vi bare et andet sted"..... :( Hvad ville I gøre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre ikke noget at gøre, når I ikke har aftalt andet.

Det står naturligvis restauranten frit for selv at bestemme, hvad man må medbringe i deres restaurant - det kan man så som kunde vælge at sige "ja tak" eller "nej tak" til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan de sagtens nægte, vi måtte heller ikke have fx bryllupskage med selv, det bestemmer feststedet.

Synes det er uhyre priser, så jeg ville finde et andet sted, men det er jo nemt at sige, hvis I bare har fundet stedET..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre siger: Ja !

Men enig i at det er dyrt for spiritus - selvom det er noget billigere end ved DDJA - Danish DJ Awards hvor jeg selv sad og talte på livet løs - og tager man ud på feststeder, diskoteker o.l. så er det nok niveauet. Men behøver I overhovedet have spiritus som en mulighed. Bailey er svær at undvære men rom og whisky behøver man vel ikke nødvendigvis. Jeg er ude til rigtig mange fester hvor der "kun" er vin, øl og vand og der plejer ingen at mangle noget.

En ting jeg så ikke forstår og hvor jeg mener I lever livet "farligt" er at du siger at I har booket for længe siden, at brylluppet er om en måned og at I først skal skrive kontrakt næste gang I kommer derud. Hvis I ikke har lavet en kontrakt eller en aftale med dem har I så overhovedet booket ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj, sikke nogle voldsomt høje priser :(

Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre...Er det nødvendigt med spiritus i de mængder eller?

Jeg antager, at der i kuvertprisen hører vin ad libitum med og en lille avec til kaffen eller? Måske det er "nok", eller?

Ikke at jeres gæster skal nøjes, men hold da op, det er en meget stor ekstra udgift, synes jeg.

Det er sådan nogle ærgerlige bitre erfaringer at gøre sig, sådan noget her. "Det skulle vi have spurgt om, det ved vi til næste gang".

Jovist, men hvor tit er det lige, at man er i samme situation.

Selvfølgelig kan andre have gavn af ens dyrkøbte erfaringer, men ak.

Håber, at I finder en god løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puh ha sikke et dilemma...

Som de andre siger...så tag likøren til kaffen og drop, cider og spiritus... det kommer sikkert ikke til at mangle!!

For ja I kan nok ikke nå at finde et nyt sted, og det ville være dumt at blive uvenner med stedet NU !!

Selv om jeg selv ville have lyst til at skrige " FUCK JER"...jeg lægger mine penge et andet sted....meeennn det er nok lidt sent nu!! selv om det ville være sjovt at ringe ned og aflyse...nu I alligevel ikke har skrevet under på noget :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg kan godt forstå, at det er en ubehagelig overraskelse, når I nu ikke vidste det. Men de "restaurations-lignende" steder vi forhørte os, kostede en flaske spiritus også ca. 750 kroner, så jeg er ikke så overrasket over prisen som alle andre åbenbart er.

Vores alternativ blev så at leje et festlokale og stå for alt andet selv, da vi ved, at der bliver fest til den lyse morgen og det ville blive alt for dyrt.

Jeg tror ikke i kan gøre noget ved det. I kan selvfølgelig godt prøve at brokke jer, men så risikerer I at blive uvenner med det sted, der skal holde jeres bryllup om en måned, og det er måske ikke en god ide?!

Og da det er lidt sent at skifte sted, må I nok bare acceptere det, og satse på, at der ikke bliver drukket så meget spiritus eller lade være med at sætte det på bordet, som foreslået.

Held og lykke med det :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg ville forsøge med en god dialog. I må endelig ikke sende en sur mail og skælde ud, det får I simpelthen ikke noget ud af. Tag derud, snak med ejeren/manageren og fremlæg jeres problem og argumenter, hvor meget I lægger i deres kasse, hvad det betyder for jer osv. Måske kan I finde en løsning hvor I må have nogle bestemte drikkevarer med og betale prop-penge, og så droppe noget af spiritusen så der fx ikke er drinks.

I sidste ende må I finde pengene og så lukke øjnene for det og bare nyde jeres fantastiske fest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan de desværre.

Tror nok jeg havde fundet en sal og så stået for det hele selv. Så længe i ikke har underskrevet noget så hænger i jo eller ikke på den når i vil aflyse.

Kan godt se der ikke er meget tid og løbe på, men tror jeg lige ville tage en dag til at kigge på mulighederne.

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes priserne er meget normale - det er også noget i den dur vi giver per flaske. Jeg ved at tjenerne vist nok får en stor del af deres løn netop efter hvor mange flasker de har solgt.

Jeg ville begrænset spiritussen og så lade det være det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Priserne er vist i den høje ende af normalområdet, – men dog stadig indenfor normalområdet. Jeg har hørt om det der var værre. Men derfor er det selvfølgelig stadig rigtig surt, især hvis I havde regnet med noget helt andet.

Prøv at gøre op med jer selv hvad der virkelig betyder noget for jer: Cognac, whiskey, cider eller bailey og så bare servere det. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre siger: Ja !

Men enig i at det er dyrt for spiritus - selvom det er noget billigere end ved DDJA - Danish DJ Awards hvor jeg selv sad og talte på livet løs - og tager man ud på feststeder, diskoteker o.l. så er det nok niveauet. Men behøver I overhovedet have spiritus som en mulighed. Bailey er svær at undvære men rom og whisky behøver man vel ikke nødvendigvis. Jeg er ude til rigtig mange fester hvor der "kun" er vin, øl og vand og der plejer ingen at mangle noget.

En ting jeg så ikke forstår og hvor jeg mener I lever livet "farligt" er at du siger at I har booket for længe siden, at brylluppet er om en måned og at I først skal skrive kontrakt næste gang I kommer derud. Hvis I ikke har lavet en kontrakt eller en aftale med dem har I så overhovedet booket ?

Hun sagde at vi ikke kunne lave kontrakten før vi havde bestemt menuen, og det endelige antal gæster var på plads.. Det er jeg nu ikke så nervøs for :wink:

Ja det kan de godt. De driver jo bare en virksomhed.. Jeg synes måske bare I skal sluge den, hvor mange flasker bailey kan det dreje sig om? Og evt. droppe cideren.. Og så få skrevet den kontrakt

Det er jeg godt klar over, men synes det er lidt underligt hun "trækker i land" mht. de proppenge.. Hvor mange bailey kan det dreje sig om? Jamen der skal da ca. 4 stykker til for at se kan nå rundt, og som jeg har skrevet bliver det 3000 med de priser hun vil have, det synes jeg er ret ret stort indhug i budgettet på en kaffelikør (som man ikke rigtig kan undvære, hvis du spørger mig). Jo, cideren kan droppes, men synes da også der skal være et alternativ til den del af selskabet der ikke drikker øl, og gerne vil have noget lidt stærkere end sodavand..

Arj, sikke nogle voldsomt høje priser :(

Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre...Er det nødvendigt med spiritus i de mængder eller?

Jeg antager, at der i kuvertprisen hører vin ad libitum med og en lille avec til kaffen eller? Måske det er "nok", eller?

Ikke at jeres gæster skal nøjes, men hold da op, det er en meget stor ekstra udgift, synes jeg.

Det er sådan nogle ærgerlige bitre erfaringer at gøre sig, sådan noget her. "Det skulle vi have spurgt om, det ved vi til næste gang".

Jovist, men hvor tit er det lige, at man er i samme situation.

Selvfølgelig kan andre have gavn af ens dyrkøbte erfaringer, men ak.

Håber, at I finder en god løsning.

Der er ikke noget der er ad libitum, vinen betales pr. flaske, og der hører ikke noget med til kaffen (som for resten koster 25kr pr. kuvert uanset om man drikker kaffe eller ej).

H2B forslår vi hører efter en "fri drikkevarer ad libitum"-pris, og så se om det ser mere overkommeligt ud..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber at I finder ud af noget med feststedet, for det er da mange penge ekster at skal af med, og rigtig surt når man havde regnet med at man både fik

bailey og cideren med for en anden pris :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan tilføje at der blev drukket meget lidt sprut til vores bryllup, hvor vi havde en del søskende og venner der gerne vil give den gas, blev der drukket 2,5 flaske sprut af 23 mennesker, så hvis der er øl og vin, så tror jeg ikke folk drikker såååå meget spiritus..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der vil nok altid være nogle enkelte som slet ikke rører øl og vin og mere er til spiritus. Begrænser man det til dem kan man nok holde det nede medmindre man lægger op til at lave bar og kulørte drinks for så kan det nemt tage om sig. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan tilføje at der blev drukket meget lidt sprut til vores bryllup, hvor vi havde en del søskende og venner der gerne vil give den gas, blev der drukket 2,5 flaske sprut af 23 mennesker, så hvis der er øl og vin, så tror jeg ikke folk drikker såååå meget spiritus..

Tror det er meget forskellig fra fest til fest, i vores vennekreds er der ikke mange der drikker øl el vin og det gør jeg heller ikke selv, så jeg ville da synes det ville være surt hvis der kun var de drikkevare :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(...)Der er ikke noget der er ad libitum, vinen betales pr. flaske, og der hører ikke noget med til kaffen (som for resten koster 25kr pr. kuvert uanset om man drikker kaffe eller ej).

H2B forslår vi hører efter en "fri drikkevarer ad libitum"-pris, og så se om det ser mere overkommeligt ud..(...)

Ah ok, på den måde - Undskyld, jeg har ikke holdt mange fester, det her er faktisk min aller-første, så jeg er lidt ny med hensyn til, hvad der hører med og ikke gør. Det er meget forskelligt fra sted til sted naturligvis, kan jeg se :)

Lad os høre hvad det ender med, jeg håber ikke, at det bliver for voldsomt stor en udskrivning for Jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1335901150' post='1234077]

Kan tilføje at der blev drukket meget lidt sprut til vores bryllup, hvor vi havde en del søskende og venner der gerne vil give den gas, blev der drukket 2,5 flaske sprut af 23 mennesker, så hvis der er øl og vin, så tror jeg ikke folk drikker såååå meget spiritus..

Tror det er meget forskellig fra fest til fest, i vores vennekreds er der ikke mange der drikker øl el vin og det gør jeg heller ikke selv, så jeg ville da synes det ville være surt hvis der kun var de drikkevare :unsure:

som sagt, så blev der drukket 2,5 flaske sprut hos os, vi havde købt 10, fordi de gerne vil have en drink. Men der røg næsten intet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nok meget forskelligt men det har nok en del at sige om man liner op med en egentlig bar med kulørte drinks, som nok skal tiltrække opmærksomhed og være efterspurgte, eller lader det køre mere stille. Ikke at det er noget som jeg kan sige så meget om eller går op i men min fornemmelse er at folk ikke har manglet noget ved de mange bryllupsfester hvor der kun har været øl og vand (+ lidt til kaffen). Dog bør man overveje at der altid vil være nogle enkelte som hverken drikker øl eller vin.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer