Anke

God vandfast (eller tårefast) mascara til allergi-øjne?

13 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har brug for jeres hjælp:

Jeg leder efter den perfekte mascara til brylluppet, men da jeg har udviklet allergi overfor et eller andet, er det begrænset, hvilke mærker jeg kan tåle. Jeg bruger pt. ACO's mascara, der kan købes på apoteket. Den er OK, men dur desværre slet ikke, hvis jeg kommer til at græde!

Jeg har prøvet Cliniques (alm.) mascara, men den er desværre heller ikke god.

Så... er der nogen af jer, der kan anbefale en god mascara, der (forhåbentlig) ikke giver røde øjne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, ja - jeg har samme problem.

Til hverdag bryder jeg mig ikke om, at bruge vandfast mascara, men i selverkendelsens klare lys skal min bryllupsmascara kunne håndtere et mindre vandfald.

Jeg er blevet anbefalet Bobbi Browns No Smudge mascara som solid og skånsom mod øjnene. Er der nogen her der kender den?

Jeg regner nu med at shoppe øjenmake-up i god tid, så jeg liiige kan nå at teste om jeg bliver spedalsk af produkterne.

0

Del dette indlæg

Jeg bruger aeup fra eyeslipsface.dk, deres billigste mascara til ca 13 kr har bde en vandfast ende.. det er ikke den bedste børste eller noget, men den bliver sidende, og jeg kan tåle den selvom jeg har allergi overfor et eller andet i noget makeup også.. jeg har ikke prøvet deres dyrer vandfaste mascare, men on ikke den er ligeså holdbar?

0

Del dette indlæg

Hmm..det er jo svært at anbefale noget hvis du er allergisk..du skal ihvertfald prøve dig forsigtigt frem med nye mærker!

Min mest vellykkede vandfaste mascara kommer faktisk fra den lavere prisklasse; nemlig Nivea 24hr mascara.

Den HOLDER hvad den lover - og den holder til ALT! Jeg brugte drn under min udsendelse til afghanistan, og til trods for blod, sved og tårer - og masser af støv og dagesvis mellem bad og spejle, så holdt den sig hvor den skulle uden at tvære ud eller skalle af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke tåle alm. mascara .... mine øjne begynder at MEGA svie og blir helt røde, når den begynder at gå i opløsning ....

Har prøvet flere forskellige ud og den, som jeg syns er den bedste i den billige end er: L'Oreal Telescopic:

l-oreal-telescopic-waterproof-mascara-black.jpg

Har dog været inde og læse på forskellige websites og de, der skulle være bedst af vandfaste mascaras, skulle faktisk være dem fra Lancôme... om både L'Oreal og Lancôme så er allergi-venlige, skal jeg ikke kunne sige :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Nu m å jeg indrømme at jeg ikke ved hvordan den er i forhold til allergi, men der findes et par stykker, der er garanteret tårefaste..

Kanebo Mascara 38 degress.

Den bliver vasket af med 38 graders/lunkent vand og den bliver 100% siddende. '

Jeg har selv Lunasol High stylized Mascara EL, som virker på samme måde... de er måske ikke helt billige, men de virker.

0

Del dette indlæg

Har benyttet birkepollensæsonen til at teste Clarins Wonder Waterproof Mascara, og jeg bliver ikke spedalsk af den og den sidder rigtig godt. Den kan bygges op i flere lag, så man kan få den lige så kraftig som man ønsker det.

Første dag jeg havde den på, havde jeg så ikke lige tænkt på at investere i speciel øjenmakeup-fjerner - doh! Men så fik jeg da set hvor holdbar den er, for lige meget hvad jeg forsøgte, så havde jeg stadig mascara på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt vil jeg sige at man skal holde sig fra Cliniques produkter.

Jeg slår normalt ikke ud, men hver gang jeg rør nogle af Cliniques produkter får jeg udslæt.

Har også en kollega der er begyndt at slå ud af det - de må bruge nogle ubehagelige kemikalier i deres produkter

0

Del dette indlæg

Generelt vil jeg sige at man skal holde sig fra Cliniques produkter.

Jeg slår normalt ikke ud, men hver gang jeg rør nogle af Cliniques produkter får jeg udslæt.

Har også en kollega der er begyndt at slå ud af det - de må bruge nogle ubehagelige kemikalier i deres produkter

det var da mærkeligt at i ikke kan tåle deres produkter, de reklamere da ellers med at de skulle være allergi testet og udviklet af hudlæger. Jeg har for 14 dage siden købt Cliniques produkter, fordi jeg gerne ville have noget der kunne dække en hudsygdom jeg har (rød udslet i ansigtet) til mit bryllup og min hud er blevet rigtig fin efter jeg begyndte at bruge deres produkter. Faktisk synes jeg deres produkter virker bedre end den creme jeg fik ved hudlægen (som var rigtig ubehagelig at have på).

men altså jeg brugte også deres mascara til mit bryllup og den sad pænt hele dagen/natten og den blev testet godt, for jeg bliver meget hurtigt rørt og tuder over ingen ting.

vh Louise

0

Del dette indlæg

Et andet godt råd, man lige kan prøve af er at bruge sin ynglingsmascara og nøjes med at afslutte med en vandfast (det skulle gøre at det kan klare tårer og at man stadig kan bygge vipperne op med den mascare, der passer en bedst)

0

Del dette indlæg

Prøv at finde en hos origins. De bruger kun naturprodukter.

Eller et mærke, som jeg lige har opdaget: Nilens Jord. Det er dansk produceret, og indeholder hverken parfume eller parabener. Jeg tænker, at du nok skal kigge efter en mascara, som ikke indeholder alt for meget kunstigt skrammel, som kan irritere dine øjne. Nilens Jords produkter kan købes i Matas, og er kanp så dyre som origins. Deres produkter virker virkeligt gode, har købt nogle enkelte ting ved dem og jeg er godt tilfreds! (og så er det jo altid godt at støtte de danske producenter i en ellers hård konkurrence-verden :))

Håber, at du finder den rigtige mascara

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er i min verden kun 1 rigtig mascara og det er Mirenesse.

Den er super mild, indeholder bivoks istedet for industrielt kemi og løber ikke af hverken sved eller tårer og når den tages af, gøres det blot med lunken vand..

Læs evt en beskrivelse her:

http://www.alun.dk/shop/mirenesse--secret-wapon-mascara.html

Jeg bruger den selv og er meget begejstret.. Prisen er også ganske rimelig..

KH Lis

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer