Guest SigneFlor

MUM-ZILLA..........

22 indlæg i dette emne

Ja det må man sige hun er.....

Må jeg spørge engang, laver I selv bordplanen uden kommentarer fra familien ? Eller er de med fra sidelinien ?

Min mor sagde i går: ''Når du går igang med bordplanen så kom op til mig, så kigger vi på det''....

Jeg forklarede at jeg var igang med det, og alle fik nogle velovervejede pladser osv. osv. osv.

''Ej det er bedre jeg lige ser på det!'', kom det........

Hvilken tillid ?!

Eller hvad handler det dog om ?

Kan jeg virkelig ikke finde ud af at lave en bordplan ???? Igen hendes kontrol-problem.... Ihhhhhh!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære SIgne,

Jeg kan godt forstå dig - din mor er da irriterende i sin manglende tillid til dig. Men måske handler det om, at hun betragter jeres bryllup som en mulighed for at udleve sine egne drømme.

Her er hvad jeg ville gøre:

Jeg ville, venligt men meget bestemt, bede min mor om at blande sig helt uden om, da det er MIT og MIN MANDS bryllup :angry: .

Forstår virkelig ikke, hvorfor mange mødre/svigermødre/øvrige familiemedlemmer absolut SKAL blande sig i bryllupsplanerne, kan de ikke forstå, at man tænker på alle detajler, og ikke har brug for deres "gode råd".

0

Del dette indlæg

Min mor er en kontrol freak, og derudover er hun ret snobbet, så VORES familie skal bare sidde godt!

I aften meddeler jeg at Heidi og jeg laver en bordplan, og det bliver simpelthen en overraskelse hvor man som gæst skal sidde :)

Det bliver et rent helvede at sige det! ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha... det er nu lidt sjovt at hun siger det sådan... jeg havde nok stukket i et fjoget grin og sagt: "ja, den er god med dig - pas du heller epå, ellers skal jeg nok sætte dig ved siden af fulde onkel Søren!" :wink:

Jeg vil absolut ikke have min familie med ind over bordplanen - det er noget vi bestemmer og vi sørger for, at alle får en god plads - der er jo kun gode pladser, da det jo er vores familie og venner, som deltager!

0

Del dette indlæg

Hm kender det godt, min lillesøster fik et føl på tværs da vores ene kusine Linnea sad med til højbords ved siden af min lillesøster (fordi de to kan rigtig godt sammen og så havde min søster en at snakke med), mens Linneas søster,som er gravid og halvgift sad sammen med hendes kæreste vores venner, hvoraf den ene også er gravid.

Jeg synes virkelig at jeg havde tænkt over at alle sad nær nogen de kunne snakke med. Men min lillesøster blev rasende og sagde at jeg fornærmede hele familien og hvis jeg skulle være sådan ville hun hellere sidde sammen med min gravide kusine, så hun da havde nogen at snakke med.. Jeg blev så ked af at hun farede i flint sådan.. og hun så ikke hører at jeg har sat dem sådan for min søsters skyld. Så ville hun hellere sidde langt væk fra mig hvis jeg skulle være sådan...

Redigeret af Sunspirit
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bare ikke nemt at gøre alle glade når man holder så stor en fest og skal få så mange mennester til at sidde sammen med nogen, men mener at de kan med.

Jeg er selv ved at blive skør af vores bordplan, og det hjælper jo ikke spor på det at det ikke er alle der har svaret tilbage i nu om de komme el ej, selv om at vi havde

S.U igår :(

Jeg kan godt forstå at du blev skuffet over din lillesøster :( vi har kun min mor til at hjælpe men vores og der er ingen der får den at se før på selve dagen :wink:

0

Del dette indlæg

Det bliver et rent helvede at sige det! ;)

Haha, aw, jeg kan levende forestille mig det.

Nej, men hvor er det dog træls ikke at blive vist lidt tillid i denne planlægning.

Det er nok ikke tilfældet - men det kan ske, at nogle tilbyder hjælp på de mest mærkelige måder - måder, hvor det så fremstår som behov for at kontrollere.

Men for mange kokke - som man siger - det forvirrer ofte mere end det gavner, hvis en masse vil bestemme alt muligt!

0

Del dette indlæg

Nej det var heller ikke planen at nogle skulle se bordplanen. Vi har gjort os meget umage med den og tænkt meget over hvem der skal sidde sammen, så havde egentligt bare fortalt min søster det for at berolige hende, så hun vidste at hun sad sammen med nogen hun kendte.. men det skulle jeg nok ikke have gjort.

Bordplanen er fra nu af x-rated indtil folk kommer til festen! :sm:

0

Del dette indlæg

Jeg har selv lavet bordplanen til vores bryllup, men viste min mor den for at være sikker på at jeg havde ramt plet. Min mor havde kun en enkelt lille kommentar og det kunne jeg godt se var helt perfekt.

Så jeg var glad for at jeg lige viste hende den, for nu jeg sikker på at alle sidder på de bedste pladser de kan få:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv lavet bordplanen til vores bryllup, men viste min mor den for at være sikker på at jeg havde ramt plet. Min mor havde kun en enkelt lille kommentar og det kunne jeg godt se var helt perfekt.

Så jeg var glad for at jeg lige viste hende den, for nu jeg sikker på at alle sidder på de bedste pladser de kan få :)

Det var da tidligt i har lavet bordplan, ved I allerede nu at alle de komme :)

0

Del dette indlæg

Vi havde svarfrist 1. maj, og har ikke haft et eneste afbud, så vi bliver 77 mennesker :)

Jeg er åbenbart for svag, hm.... Jeg tænker utrolig meget over ikke at såre min mor, men jeg er fast besluttet på at lave bordplanen selv, sammen med Heidi....

Helt sikkert, at hun ikke kan forstå det.....

0

Del dette indlæg

(...)Jeg er åbenbart for svag, hm.... Jeg tænker utrolig meget over ikke at såre min mor, men jeg er fast besluttet på at lave bordplanen selv, sammen med Heidi....(...).

Du er bestemt ikke for svag, det er ikke en svaghed at tænke på andre menneskers følelser, og på dem man holder af.

Jeg tror, at mange af os netop i planlægningen af vores bryllup for første gang opdager og mærker, at vi gerne SELV vil noget også!

Og det skal omgivelserne nok vænne sig til - nu er det slut med at tænke på andre før os selv, i hvert fald skal det ikke gøres hele tiden :)

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens forstå irritationen - og jeg kan også genkende den. Min mor har selv en indre zilla, der dukker op en gang i mellem. Hun har travlt med at være efter mig med, at jeg har været i alt for god tid med bla bla bla, men da jeg begyndte at tale om min bordkort-vision (sommerfugle der bliver sat på et vinglas), så gik hun i selvsving med andre idéer, for min idé var jo ALT for kedelig og bla bla bla og tyl mig her og tyl mig dér. ARGH! Jeg valgte at skære HELT igennem og sige, at bordkortene blev som JEG vil have dem. Næste kamp bliver servietterne, som jeg ved, at hun også har en holdning til. Når det så er sagt, så er hun en super god støtte og vil stå på hovedet for mig, og hendes zilla-trip skyldes jo, at hun bliver ivrig, fordi hun holder af mig og engagerer sig i brylluppet. Det er nu egentligt meget rart - jeg ville jo blive ked af det, hvis hun slet ikke gad høre om mine ideer. Så jeg prøve at slå det lidt hen, når hun går i selvsving, og jeg har også givet hende lov til at købe små vaser - så må hun sgu også sørge for at købe små blomster, der kan komme i.....for det er IKKE mit projekt :wink: Nå, men min pointe er, at jeg kan genkende min mor i beskrivelsen af din mor, og mon ikke, at der ligger nogle af de samme positive ting bag hendes dumme kommentar? Selvfølgelig skal du skære igennem, men hun vil sikkert ELSKE hvis du vil give hende nogle små projekter, hun kan engagere sig i. Nu har min mor fx. fået lov til at klippe mine bordkortsommerfugle ud (selvom hun ikke var enig i idéen, men det er vist glemt).... De er nu ikke helt værst, de der mødre :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde svarfrist 1. maj, og har ikke haft et eneste afbud, så vi bliver 77 mennesker :)

Jeg er åbenbart for svag, hm.... Jeg tænker utrolig meget over ikke at såre min mor, men jeg er fast besluttet på at lave bordplanen selv, sammen med Heidi....

Helt sikkert, at hun ikke kan forstå det.....

Ej, vil du da lige holde op, du er da ikke for svag.........Din mor skal lære og forstå at det er jeres bryllup, jeres fest, jeres gæster og derfor jer der bestemmer

hvordan jeres gæster skal sidde :)

Du/I bestemmer vel heller ikke hvordan hun skal holde sine fester???? :unsure:

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

Øv hvor ærgeligt. Det må være forfærdeligt med en sådan Mum-zilla :(

Jeg synes også at du på en pæn måde skal sige fra. evt begrunde med, at I gerne vil overraske jeres gæster med en god og spændende bordplan :) Du kunne også anerkende, at hun sikkert har lavet bordplan mange gange og at hun helt sikkert har styr på :) og sige, at i nok skal spørge HVIS I får brug for hjælp :) Så er den lidt afsluttet, og I får sagt fra på en pæn måde :)

Har I ikke et eller andet små-projekt, som I kan uddelegere til hende? (Så er hun da beskæftiget ;) )

Måske vil hun bare heeeelt vildt gerne være med til at arrangere jeres store dag :)

0

Del dette indlæg

Min mor står for hele forretten, og alle canapeerne :) Samt hvordan dette skal anrettes, og hvad det skal være... Jeg overlader det trygt til hende, ligesom jeg overlader blomsterdekorationer og bryllupskagen til Heidis mor ;)

I dag fik jeg 2 glas hvidvin hehe, også sagde jeg at bordplanen ville blive en overraskelse... Hun tog det meget pænt faktisk, men jeg kan mærke indeni mig selv, at jeg i alt for mange år har ladet hende styre, og hun simpelthen bliver utryg ved ikke at have kontrol )o:

Jeg holder fast i dette, da andre ting omkring brylluppet er gået efter hendes næse... F.eks da vi ikke ville have børn med, der startede vi en hel familie krig for så kunne min søsters børn ikke komme med, og det KAN MAN DA IKKE!

Nu er det endt ud med at hun slet ikke vil have dem med, da det så bliver nemmere for hende selv......

Tusint tak for jeres gode råd ! Det hjælper sku altid!

0

Del dette indlæg

Haha nogle gange er det godt at "drikke" sig mod til :)

Held og lykke med jeres bordplan, håber ikke at i skal bøvle lige så meget med den, som vi gør med vores :unsure:

Redigeret af Andrup pigen :))
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor står for hele forretten, og alle canapeerne :) Samt hvordan dette skal anrettes, og hvad det skal være... Jeg overlader det trygt til hende, ligesom jeg overlader blomsterdekorationer og bryllupskagen til Heidis mor ;)

I dag fik jeg 2 glas hvidvin hehe, også sagde jeg at bordplanen ville blive en overraskelse... Hun tog det meget pænt faktisk, men jeg kan mærke indeni mig selv, at jeg i alt for mange år har ladet hende styre, og hun simpelthen bliver utryg ved ikke at have kontrol )o:

Jeg holder fast i dette, da andre ting omkring brylluppet er gået efter hendes næse... F.eks da vi ikke ville have børn med, der startede vi en hel familie krig for så kunne min søsters børn ikke komme med, og det KAN MAN DA IKKE!

Nu er det endt ud med at hun slet ikke vil have dem med, da det så bliver nemmere for hende selv......

Tusint tak for jeres gode råd ! Det hjælper sku altid!

Iiih, hvor skønt at høre, sådan skal det gøres :cheerleader3: Og godt at være opmærksom på det fremover også :)

0

Del dette indlæg

nogle gange kan jeg blive helt misundelig over jeres forældre gerne vil være med i jeres store dag.. ok min mor tager med ud og kigger kjoler, det er så det.. tror slet ikke hun gidder... jeg ville elske hvis mn mor bare gad og vise lidt mere interesse...

derimod min søster, hun hjælper og snakker når der lige er en tilfældig mini krise.. Jeg elsker min søster, og hun er nok den der har mest at sige og mene..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer