nemipigen

Berit og Lars' bryllup d. 7/9/13 <3 -Kirken er nu (næsten) booket

19 indlæg i dette emne

Jep, så blev det min tur til at oprette en planlægningstråd. Jeg har luret herinde i et stykke tid, og synes at nu måtte det være tid til at få præsenteret mig selv og gemalen. :biggrin: So here goes:

Lars kontaktede mig på dating.dk i juleferien 06/07 (forklaret på den måde fordi han skrev før nytår, og jeg først opdagede det efter nytår...), og det var faktisk i sidste øjeblik han skrev, for jeg var ved at være klar til at slette profilen pga. de wierdos der vedblev at kontakte mig :tunge: ... Ah well - it takes one to know one. Hæ hæ

Vi mødtes så på neutral grund den 6. januar 2007 - og har været sammen lige siden :loveshower: . Den 1. maj 2008 blev vi forlovede, så det har eftehånden været en meget laaaaaaaang en af slagsen - og det værste af det hele er at det er min skyld. Jeg sad nemlig med min telefon og kiggede på datoer - og for sjov sagde jeg at den 7/9/13 faktisk var en lørdag (på daværende tidspunkt var der over 5 år til...) og det var en fejl :oops: , for min overtroiske H2B faldt straks for dagen. Men ak, nu nærmer dagen sig jo, så nu er det ikke så slemt mere :cheerleader3: .

Når vi bliver gift er jeg 27 år og han er 30 (3 uger fra 31). Nå, men det var lidt om os - nu til PLANLÆGNINGEN:

Selve frieriet: Bah... vi er mere 'bare' blevet enige om dette (er dybt misundelig på jer der har en mega romantisk mand der har planlagt noget ned i detaljer..)

Få evt fat i en ring: Vi købte forlovelsesringe i sølv - vielsesringene bliver nok også sølv, forskellen bliver nok bare at jeg gerne vil have en sten i denne gang.

Husk en blomst til bruden: En del af forlovelsen??? Nope, didn't get that. Iiiiha altså - må lige have fat i ørene på den mand... :sm:

Kirken / Rådhuset: Vi er enige om kirke, Lars er kristen (siger han tror på Gud..) og er døbt og konfirmeret i samme kirke, som så også er den vi skal giftes i: Asperup Kirke (ml. Aarup og Middelfart). Jeg er agnostiker - dvs. jeg tvivler. Jeg kan hverken be- eller afkræfte at der findes en gud (eller flere..). Hvis jeg skal pøve at placere mig selv religionsmæssigt, så ligger jeg midt i et trekantsdrama mellem Asatro (Nordiske Guder), Hinduisme og Humanisme. Men det er vigtigt for Lars at blive gift i hans kirke, derfor er det det vi gør...

Bestil plads: Ja det skal vi... høhø... havde sagt at det var Lars' job, men bliver vidst nødt til at gøre det selv. Tror ikke han husker det, før det er for sent..

Få fat i salmehæfter (snak med præsten om det!): We'll do....Når tiden kommer til det.

Udvælg salmer: Kommer senere...

Kirkepynt: Bliver nok en rød rose og en hvid calla, samt noget grønt - i hver bænkerække. Men der er tid til meningsskift endnu :wink:

Husk Paraply (Hvis det sku regne): Hmm... jeg regner med at skulle have fingrne i en kappe med hætte.

Gavekoordinator : Vi er ikke 100 % sikre på at skulle have én - jeg er for, han er imod. Han er nervøs for at man så dikterer hvad folk skal give i gave - og har prøvet at forklare at det mest jo bare er for at undgå dobbeltgaver...

Toastmaster: Min H2B's morbror, dejlig mand - vi er også enige om at vores førstefødte skal have ham til gudfar :fløjt: (og jeg er ikke gravid endnu...)

Fotograf: Studio 64 i Middelfart.

Serveringsdamer: Regner stærkt med at de følger med stedet. :griner:-

Redigeret af nemipigen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal lige tilføje at jeg har kopieret listen fra en anden side - for ellers har jeg simpelthen ikke overblik over alle de detaljer... :blink:

Så er der nogen punkter I ikke forstår - så er det fordi jeg lidt tager det som et spørgeskema, og svarer på de forskellige ting. Jeg elsker spørgeskemaer :a1221: :fløjt:

Listen var MEGET lang, derfor har jeg delt den op og det kommer lidt i etapper.

More will shortly follow... :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tark... :hug:

Jo, jeg har masser af ideer - og H2B ynder at sige at "du har jo planlagt det hele allerede"... :fløjt: Men altså, har kun ca. samlet et bjerg af inspiration - han skal selvfølgelig være med til at bestemme.

Og efter jeg er kommet herind har jeg opdaget etsy.com - også behøver jeg vidst ikke sige mere.... -HAHA-:a1221::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Nyt pas: Det gør vi først efter brylluppet (vi tager ikke direkte på bryllupsrejse), og vi hedder jo ikke reelt noget andet før efter...

Ægteskabserklæring: Er der jo maaasser af tid til endnu - det er først fra 4 mdr. før og frem.

Bestil fotograf til brylluppet: Se, det kan vi jo ligesågodt få gjort nu her. Så er det da ude af verden.

Find transport til/fra brylluppet: Og her opstår et af de store problemer: Lars vil gerne have en Volvo ÖV4 (veteran fra 20- og 30'erne), men der findes ikke mange af dem - men lykkes det ikke at skaffe sådan en, så 'låner' vi nok en Volvo C70 (en capriolet) fra en forhandler. Og ja, H2B er Volvo-fanatiker - I sku' prøve at høre ham når jeg siger jeg gerne vil have en fin lille Toyota. :griner:-

Bestil frisør, make-up og negle til bruden: Hmm... det ender nok med at blive FashionCut i Middelfart, det er indtil videre dem der har været bedst til mit hår, og til at se mine visioner. Men der er tid nok endnu...

Bestil brudebuket og knaphulsbuket: Igen, der er masser af tid, desuden har vi en i bekendtskabs-kredsen der er uddanet blomsterdekoratør og engang har haft sin egen blomsterbutik. HÅBER at kunne få hende til at lave det hele...

Skrive ønskeliste: Haha, med den tid jeg skal bruge på at få H2B til at ytre sig om sådanne ting, så må vi nok hellere snart gå igang. :lol:

Skrive gæsteliste: Den er lavet. :thumbsupsmileyanim:

Frimærker til invitationerne: Venter lige lidt, postdanmark har det jo med at sætte priserne op i tide og utide... Så de bliver ikke købt før tidligst i januar 2013.

Invitationer: Det bliver DIY. Har indtil videre 2 forskellige vi skal vælge imellem.

Få en æske til brudekjolen: Regner med at få sådan en sammen med kjolen..

Øv jer på brudevalsen: Er så småt igang. Lars har gået til pardans før, så han skal være læremester. Desværre er jeg født med to venstrefødder, og jeg har faktisk lidt ondt af ham. :blush:

Optræn din selskabs-blære: Hmm - det må være knibe-øvelser der er tale om her?! Oder was... :blink:

Find pasning til mindre børn: Vi har pt ikke selv nogen, men der kan jo stadig nå at komme nogen :a1093: muahaha.. Så lader punktet stå, just in case.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu til det sjove.... :cheerleader3: Brudens 'udstyr':

Find Kjole og få den tilrettet: Min drømmekjole er vedhæftet...

Underskørt til kjole: Regner jeg med at jeg ordner samtidig med kjolekøbet.

Hårpynt (Tiara, hårnåle mm.): Skal bære tiara.

Sjal / Cape: Da det er et september-bryllup, kan jeg nok ikke satse på 25 grader og skyfri himmel - derfor vil jeg have en kappe med hætte.

Slør: Hvis ikke det bliver nedenstående kjole, er det muligt jeg skal have slør. Men er det KJOLEN, så agter jeg ikke at bære slør.

Strømper/strømpebukser: Sådan noget har jeg ikke nogen mening om på nuværende tidspunkt. :blink:

Strømpebånd: Jah, det kommer jeg jo nok ikke udenom :c166:

Taske: Skal da have sådan en lille sag, men jeg tror ikke jeg rigtig kigger på sådan noget før jeg har fået en kjole.

Noget nyt, lånt, blåt, gammelt : Det meste kommer jo til at være nyt. Strømpebånd bliver blåt. Resten må jeg finde ud af senere i processen. :rolleyes:

post-57596-0-93360100-1336645176.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wee... Så er kirken booket. Eller rettere sagt er der lige et par småting endnu, og præstens kalender gik ikke så langt frem :blink: . Men hun har skrevet os op. :cheerleader3:

Nu skal hun bruge vores CPR-numre, hvilket jeg også havde forventet... Men jeg kan vel ligesågodt være ærlig og indrømme at jeg ikke er medlem af folkekirken (hun opdager det jo snart alligevel :fløjt: ).

Hvis hun nu er en af de præster der kræver at begge parter er medlem - så skal vi jo have en mulighed for at finde en anden præst...

Uuuuh, this is all so exciting..! :lol:

0

Del dette indlæg

Hej og tillykke med forlovelsen :) Du er da ved at få skabt et godt overblik allerede!

Skønt at kirken kunne skrive jer ned allerede, jeg ved andre har fået beskeden, at de først kan ringe tilbage 1 år inden vielsesdatoen.

Virkelig smuk kjole du har fundet dér :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer