10 indlæg i dette emne

Hey..

Står i lidt af et "dilemma" :(

Som man kan læse i min planlægningstråd, holder vi et blandet bryllup. Tyrkisk/Dansk.. Men det er desværre ikke lige så let at arrangere som jeg regnede med :fløjt:

Derfor ville jeg lige høre, hvad i synes??

- Det er sådan, at der kommer flest tyrkere til brylluppet da H2B ikke ønsker hans side af familien med, bortset fra hans mor selvf. Vi bliver 65 i alt, og maks 10 af dem er danskere.. Men så er det så det, at det er MEGET uhøflig at lave en ønskeliste til tyrker-folket, da de køber guld, til brudeparret eller kommer med store sedler.. - Men den tradition har danskerne jo ikke?? - Så hvad kan man gøre? Lave ønskeliste til "danskerne" og ikke til tyrkerne?? Men så tænker jeg, om danskerne (Sorry for ordvalget, men nemmest lige at holde styr på "fordelingen" på denne måde) vil føle, at de ikke har købt noget der er ligeså meget værd, end alle de guldarmbånde, smykker mm. den tyrkiske del vil medbringe?????

- eller skal man undlade at lave en ønskeliste? :( :( :( :(

håber i kan komme med friske bud på en evt. løsning. For jeg er ved at æde min hjerne op, og aner ikke hvad jeg skal stille op :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke på en eller anden måde skrive at iflg. De tyrkiske traditioner så gør man x..x...x... Men at i også lige har lavet en ønskeliste hvis nu der er nogen der gerne vil have lidt at vælge imellem .. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan man ikke på en eller anden måde skrive at iflg. De tyrkiske traditioner så gør man x..x...x... Men at i også lige har lavet en ønskeliste hvis nu der er nogen der gerne vil have lidt at vælge imellem .. :)

Kunne meget muligt være, at vi skulle prøve at få det med i teksten..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er der også multikulturelt bryllup på menuen så jeg kan fuldt ud forstå dine tanker. Jeg synes helt klart at du skal gøre som du selv nævner, at nøjes med at give en ønskeliste til de danske gæster! Sådan har vi i hvert fald gjort det. Man kunne godt helt undlade at lave en ønskeliste, hvad oprindeligt var min mening, men jeg må indrømme at jeg selv synes det er rigtig dejligt at folk opgiver et par ønsker, hvis jeg selv skal ud at købe gaver. Derfor fik jeg allernådigst lov af kæreste til at lægge en ønskeliste ud på vores bryllupshjemmeside, men han synes det er MEGET pinligt! Vores bryllupshjemmeside er på dansk da stort set al information er irrelevant for hans engelsktalende familie, så de kommer ikke til at se den alligevel.

Jeg synes bare I skal lave en lille seddel og lægge indeni invitationerne til danskerne så de kan få lidt hjælp til hvad de skal give jer :) Hvis I ikke har lyst til at lave en ønskeliste overhovedet, synes jeg ikke det er noget stort problem - så må folk bare tage tænkehatten på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der også multikulturelt bryllup på menuen så jeg kan fuldt ud forstå dine tanker. Jeg synes helt klart at du skal gøre som du selv nævner, at nøjes med at give en ønskeliste til de danske gæster! Sådan har vi i hvert fald gjort det. Man kunne godt helt undlade at lave en ønskeliste, hvad oprindeligt var min mening, men jeg må indrømme at jeg selv synes det er rigtig dejligt at folk opgiver et par ønsker, hvis jeg selv skal ud at købe gaver. Derfor fik jeg allernådigst lov af kæreste til at lægge en ønskeliste ud på vores bryllupshjemmeside, men han synes det er MEGET pinligt! Vores bryllupshjemmeside er på dansk da stort set al information er irrelevant for hans engelsktalende familie, så de kommer ikke til at se den alligevel.

Jeg synes bare I skal lave en lille seddel og lægge indeni invitationerne til danskerne så de kan få lidt hjælp til hvad de skal give jer :) Hvis I ikke har lyst til at lave en ønskeliste overhovedet, synes jeg ikke det er noget stort problem - så må folk bare tage tænkehatten på!

Den tanke havde også strejfet mig.. Men igen, tror du ikke at danskerne vil føle lidt, at deres gaver ikke er så meget værd så? - Nu er det ikke fordi, at vi mangler noget. Penge kan man jo ikke få nok af!! :fløjt: :fløjt: - Så det kunne man jo blot skrive på på sedlen? :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal lige forstå dig ret: Du er bange for at danskerne ikke føler at deres gaver er så meget værd som guld og penge? Hvis det er det, du mener, tror jeg du tager fejl. Jeg tror det danskere tænker mest på når de giver en bryllupsgave, er at det skal være noget som brudeparret kan have i mange år og mindes giveren ved. Når faster Bertha giver en lampe, er det fordi hun forestiller sig at i sidder i lampens skær om 30 år og siger "Ih, kan du huske kære faster Bertha"

Hvad med at ønske sig tilskud til bryllupsrejse, weekendophold eller lign. hvis I ikke mangler noget særligt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal lige forstå dig ret: Du er bange for at danskerne ikke føler at deres gaver er så meget værd som guld og penge? Hvis det er det, du mener, tror jeg du tager fejl. Jeg tror det danskere tænker mest på når de giver en bryllupsgave, er at det skal være noget som brudeparret kan have i mange år og mindes giveren ved. Når faster Bertha giver en lampe, er det fordi hun forestiller sig at i sidder i lampens skær om 30 år og siger "Ih, kan du huske kære faster Bertha"

Hvad med at ønske sig tilskud til bryllupsrejse, weekendophold eller lign. hvis I ikke mangler noget særligt?

Det er lige præcis hvad jeg tænker :) - For sådan vil jeg jo ha det selv, hvis jeg kom med en "brødrister" og andre med meget "finere" sager.. Derfor kom denne tanke på banen :)

Jeg vil jo heller ikke ha, at folk skal føle sig mindre værd end andre pga. gaver. - But, måske er det bare mig der tænker sådan? For sådan som du skriver, kan jeg godt følge dig i, at de nok ikke tænker sådan.

- Vi havde også tænkt os at skrive noget ala vi ønsker os tilskud til brullupsrejsen mm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo også en del, der laver en ønskeliste, men som ikke udlverer den til gæsterne, medmindre gæsterne beder om den :) Det kunne jo også være en mulighed? Altså, at I laver en lille liste over hvad I ønsker jer, og så kan I udlevere den til jeres 10 danske gæster, der helt sikkert ringer og spørger hvad I ønsker jer :biggrin:

Jeg tror ikke du skal være bange for, at de danske gæster bliver pinlig berørte over deres brødristere vs. guld :biggrin: Du vil i hvert fald ikke kunne sige på en pæn måde, at alle andre gæster giver guld og store sedler, uden det lyder til, at små gaver er bandlyst :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare at du laver en ønskeliste til danskerne... Evt. undlader at sende den med, så hvis de henvender sig - så er det jo de enkelte der har bedt om en... Og ja hvad folk giver i gaver i forskellige kulturer det må de rode med. :) Ikke jer - evt. meld ud på forhånd at I ikke har gavebord! Så danskerne ved det... Så kommer I ikke til at have nogen der kan blive kede over ikke at give det samme som andre.

Min brors bryllup i spanien (dansk/spansk + irske venner) havde også forskellige traditioner, men jeg synes de klarede det super ved bare at melde ud med ingen gaver/åbning på dagen.

Men i bund og grund - gaver er gaver.... Man må stole på at folk giver en gave fordi de har lyst og kan, og ikke skal matche andre - og det må I også melde ud til gæsterne... Det som det handler om den dag er at I skal giftes, ikke ting og penge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en ganske fin ønskeliste - men vi har hverken sendt den med indbydelsen eller eftersendt den. (som Carina nævner)

Vi har givet den til dem der har spurgt efter den, det synes vi (som i vi - ikke som i alleandreeruhøflige) er det mest naturlige for os.

Hvis nogle af danskerne spørger efter en seddel, så giv dem den, for mig er det ret simpelt :tunge:

Du skal ikke bruge dit krudt på at spekulere i, om der er nogle der blive kede af om nogle gaver er større end andre -

Livet er fuld bekymringer, det er de færreste der blir til noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer