Mille19771

Toastmaster

5 indlæg i dette emne

Ved ikke så meget om bryllupper og prøver at blive klar til mit eget bryllup så jeg er nødt til at høre hvad er en toastmaster? Styre han bare " slagets gang"? Eller? Samt har hørt man ikke bruger forlover mere er det rigtig? Med henblik på brudepiger er det kun børn eller også voksne? Og har man altid brudepiger? Er lidt i vildrede, håber i kan hjælpe TAK

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mille.

Først: Jeg tror du skal flytte dit indlæg til 'bryllupsforberedelser'.

Og dernæst ville jeg prøve at lave en søgning i højre hjørne på hhv. toastmaster, forlover og brudepiger. Der er formentlig en masse tråde om det her inde :)

Men der er nok ikke noget facitsvar på dit spørgsmål, da tingene jo kan gøres på et hav af forskellige måder. Forlover er stadig ret almindeligt ved kirkebryllupper, brudepiger kan være både voksne og børn, men det er ikke alle der har dem... osv :)

Selv har vi hverken toastmaster eller forlover, men muligvis en brudepige i børneudgave. Vi skal dog giftes borgerligt i haven.

0

Del dette indlæg

Vi havde både forlover og toastmaster. Hvis man skal giftes i kirke har man enten en forlover eller gommens far, jeg tror ikke man kan vælge ikke at have nogen, kan man?

Mht. toastmaster, det havde vi faktisk ikke planer om at have, men feststedet så gerne at vi havde en, så hun kunne koordinere med køkkenet så maden ikke blev kold, når der kom indslag. Jeg er faktisk ikke klar over hvor meget hun styrede på dagen, andet end at dem der havde indslag henvendt sig til hende, og hun sørgede så for at koordinere med køkkenet hvornår hvilke indslag skulle komme og så tror jeg også at hun sørgede for at give dem der skulle holde tale besked om at nu var det snart, hvis de ikke selv var klar over det. Nogle toastmastere præsenterer også dem indslaget kommer fra, det gjorde vores dog ikke, det synes vi var for "opstillet", især når vi i starten ikke ment at en toastmaster passede til os og vores fest.

Jeg havde ingen brudepige der gik før eller efter mig i kirken, men jeg havde min kusine (på 26 år) der rettede kjolen til inden jeg gik ind i kirken og så smuttede hun lige så stille ind på sin plads bagefter. Hun sørgede også for at sløbet lå rigtigt da vi gik ud, og hun hjalp med at bære mine ting da vi skulle have taget billeder og generelt bare med at kjolen sad pænt hele dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vi har en toastmaster der koordinererer med køkkenet og giver gæsterne praktiske beskeder i løbet af dagen

Min mand har en forlover, hans bror

Jeg har 8 brudepiger og en brudesvend (vores søn) Der er 3 piger på 1½, 2 piger på henholdsvis 10 og 12 og 3 voksne veninder, som også er brudepiger.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer