Guest Dorte P

ALT for nervøs til en tale

41 indlæg i dette emne

Jeg er ALT for nervøs og et kæmpe tudefjæs, bare ved tanken om at skulle stå og holde en tale til brylluppet.

Har det skidt med bare at gøre ingenting, men på den anden side har jeg heller ikke et kæmpe behov for at fortælle hele verden jeg elsker Allan, for det er han ikke i tvivl om og det er jo ham der skal vide det.

Er kæmpe tudefjæs når jeg læser andres udkast til taler, eller bryllupsberetninger.. Altså... ville gerne tro jeg kan tage mig sammen på dagen, men det kan jeg da nok slet ikke den dag :(

Hvad gør jeg?

Jeg har bestemt mig for, at jeg vil skrive et brev til ham, som han kan læse inden vi ses i kirken.

Men vil gæsterne synes det er for sært at jeg ikke gør noget? Ved godt det iflg gammel tradition ikke forventes bruden holder tale, men alligevel?

Kom meget gerne med jeres bud :)

Tak.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er sådan et tudefjæs (sagt med et glimt i øjet) så ville jeg ikke give mig i kast med en tale :)

Jeg tror ikke, at gæsterne vil synes det er sært, hvis du ikke gør noget.

Jeg har været til mange bryllupper efterhånden, og det er ca. kun ved 1/4 af dem, at bruden har holdt en tale.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er sådan et tudefjæs (sagt med et glimt i øjet) så ville jeg ikke give mig i kast med en tale :)

Jeg tror ikke, at gæsterne vil synes det er sært, hvis du ikke gør noget.

Jeg har været til mange bryllupper efterhånden, og det er ca. kun ved 1/4 af dem, at bruden har holdt en tale.

Altså min egen familie ved i hvert fald jeg er mega dårlig til den slags :)

Tidligere overvejede jeg at lave noget hvor jeg involverede nogle gæster, men var helt blank på hvad det skulle være - og nu har jeg lidt mere end travlt hvis det er.

0

Del dette indlæg

jeg holder heller ingen tale, da jeg også bliver alt for nervøs og sikkert også vil tudbrøle. Har sagt det til H2B og jeg har også sagt at han heller ikke skal føle sig presset til det, hvis han ikke har lyst - for ved bare hvor dårligt jeg ville have det hvis jeg skulle holde tale, og tror det ville fylde meget på dagen op til talen. Så det synes jeg ikke han skal udsættes for, hvis han har det lige sådan. Men han siger da, at han nok skal holde en lille tale :)

Men jeg synes ikke det er underligt at bruden ikke siger noget, og tror ikke der er nogen der forventer det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er lidt i samme situation som dig - bare jeg tænker på det - så vrimler tårerne frem!

Men jeg vil så så gerne. Jeg tænker, at hvis jeg skal holde en tale i mit liv, så skal det være denne. Jeg har lidt en plan om, at have en veninde til at nive mig, hver gang jeg bliver rørstrømsk! Det har faktisk virket før, og så bliver hele mit følelsesregister fyldt med irritation over, at hun sidder der og niver mig! Istedet for at jeg bliver for bevæget over det jeg siger. :rolleyes: Det virker naturligvis nok ikke for alle :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil også super gerne holde en tale for ham, men jeg tror hele dagen bliver fyldt med alle mulige følelser. Jeg vil savne min far rigtigt meget, og det vil skinne igennem over hele dagen tror jeg.

Bare tanken om at min far ikke er her mere får mig til at tude, så tror jeg er et total tudemonster den dag. Savn og kæmpe lykke blandet sammen, det bliver noget værre noget :)

Må hellere, for min egen og de andres skyld, lade være :blush:

0

Del dette indlæg

Er også selv et kæmpe tudefjæs. Tog mig selv i at sidde og små flæbe bare af at læse om vielsesritualet på kirkens hjemmeside.. :boohoo: :boohoo:

Men jeg VIL holde tale for min mand, har så mange ting jeg gerne vil fortælle til ham og hele verden og så må jeg sgu flæbe lidt.

Jeg er lidt i samme situation som dig - bare jeg tænker på det - så vrimler tårerne frem!

Men jeg vil så så gerne. Jeg tænker, at hvis jeg skal holde en tale i mit liv, så skal det være denne. Jeg har lidt en plan om, at have en veninde til at nive mig, hver gang jeg bliver rørstrømsk! Det har faktisk virket før, og så bliver hele mit følelsesregister fyldt med irritation over, at hun sidder der og niver mig! Istedet for at jeg bliver for bevæget over det jeg siger. :rolleyes: Det virker naturligvis nok ikke for alle :)

Fed ide, den skal jeg da så meget huske!! :biggrin:

og Dorte, hvis man ikke føler at man kan så skal man absolut ikke!! :lol: Min mor (som lige er blevet gift i januar) kan overhovedet ikke holde tale. Hun rejste sig op og sagde noget i retning af at hun tuder til bryllupper, hun tuder til tivoligarden, hun tuder til Extreme Makeover, homeedition osv. :boohoo: :boohoo:

Og så havde hun fået min kusine (som synger rigtig smukt) til at synge en sang for min far. Så kunne hun (og alle os andre) tude i fred!! :griner:-

Redigeret af Marialøve
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også rigtig gerne holde en tale for min kæreste ( mand til den tid :loveshower: ) , men jeg er også typen der meget let hyler som pisket... Jeg har overvejet at snakke med enten min søster eller en veninde, og høre om de evt. vil tage over, hvis det nu bliver for meget, altså så jeg skriver hele talen ned hjemmefra..

0

Del dette indlæg

Kan heller ik holde tale, ville græde fra start til slut. Men kæresten og jeg har musik sammen, vi hører meget musik samme herhjemme og går tit til koncerter sammen. Til den ene koncert fandt vi " vores sang" . Jeg har så lokket kærestens nevø til og spille og synge vores sang på guitar til festen :) tuder nok ox der, men så gør det ik så meget :)

Kh joy

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar :)

Tror jeg holder mig fra indslag til festen og gør som jeg havde tænkt, skriver et brev han kan læse inden vi mødes i kirken.

Synes ideen med et brev han selv kan læse er rigtig god. Jeg har tænkt mig at skrive noget der minder om et brev, og så læse det for ham til festen. Forskellen er jo bare om man involvere gæsterne eller ej. Og med lidt held nævner han dit brev i sin tale, og så ved gæsterne jo i hvert fald hvorfor du ikke siger noget. Og hvis ikke, ja, så er det jo også lige godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også en "Kleenex-pige" og ville også SÅ gerne sige et par ord til min kommende mand på vores bryllupsdag ... Overvejede en plan A tale og en plan B tale, men er nu nået frem til, at jeg indtaler mine ord til ham på forhånd ...... En "udvidet" udgave af dit brev - om det bliver med kamera eller blot en "tale-optagelse" har jeg ikke helt besluttet .. Min veninde foreslog, at min tale kunne blive " slideshow hørt" med et slide-show af fotos af vores liv sammen, men mindre kan jo også gøre det og behøver jo ikke være så avanceret !

For mig betyder det naturligvis mest at han ved, mærker og høre hvor meget han betyder for mig - Men syntes egentlig også vores gæster skal vide det (hvis de skulle være i tvivl) .........

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har hørt om en der istedet rejste sig og sagde, at der ikke var nogen ord til at beskrive hendes kærlighed, og at hun bare ville bruge resten af livet på at vise ham det i stedet, og så spurgte hun om de skulle danse en dans sammen istedet, og så satte de musik på og dansede :)

0

Del dette indlæg

Jeg er også medlem af tudepigerne. Jeg havde skrevet en tale, men kunne ikke. Der tog min store brudepige over, og holdt min tale for mig....... og jeg hører stadig for at han holdt tale for mig, og at jeg IKKE gjorde det..

Det får han så til næste år, når jeg bliver 50... der VIL jeg holde en tale for min skønne mand lige efter vores 3 års bryllupsdag.

Du skal gøre hvad du syntes er bedst.

0

Del dette indlæg

Har det faktisk ret godt med min beslutning om ingen tale.

Glæder mig bare til at se hans ansigtsudtryk når vores sang bliver sunget i kirken :)

Undgår talen til festen. Men skriver et brev, får en til at synge i kirken, har bestilt et navneskilt til vores hus med vores nye navne som overraskelse - så mon ikke han forstår en hentydning :a1221:

0

Del dette indlæg

Jeg har hørt om en der istedet rejste sig og sagde, at der ikke var nogen ord til at beskrive hendes kærlighed, og at hun bare ville bruge resten af livet på at vise ham det i stedet, og så spurgte hun om de skulle danse en dans sammen istedet, og så satte de musik på og dansede :)

Sikke en sød idé.

Jeg er også medlem af tudepigerne. Jeg havde skrevet en tale, men kunne ikke. Der tog min store brudepige over, og holdt min tale for mig....... og jeg hører stadig for at han holdt tale for mig, og at jeg IKKE gjorde det..

Arj, hvor er det strengt, at lade dig høre for sådan noget.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer