FrøkenSemi

Parbilleder

13 indlæg i dette emne

Vi er lige ved at lave tidsplanen for vores fotograf til dagen og så kom vi til at tale om, om det er normalt at tage parbilleder af alle gæsterne?

Vi har da været til en del bryllupper hvor der er blevet taget parbilleder og hvor vi selv har fået en kopi efterfølgende - super fint, men hvad dælen skal vi bruge enkeltbilleder af alle gæsterne til?

Vi har talt om et stort fællesbilled og en masse lækre stemningsbilleder...

Så nu er jeg lidt nysgerrig på, hvad I gør jer af overvejelser eller hvad I har gjort?

/ FrøkenSemi

Redigeret af FrøkenSemi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel meget forskelligt.

Vi tog parbilleder af alle gæster, og klistrede dem ind i gæstebogen bagefter.

Jeg havde lavet en side til hver gæst, hvor jeg havde markeret, hvor billedet skulle sidde.

Det blev rigtig fint. :cheerleader3:

Og ja så sendte vi også billedet med ud til hver enkelt sammen med takkekortene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi (læs:mig) har overvejet det samme.. Jeg tror måske vi dropper parbillederne eller evt hører vores fotograf om han kan tage dem når folk ankommer til kirken istedet for til festen. Og så vil jeg hellere have nogle gruppebilleder. Som mig, h2b og mine forældre. Mig, h2b og hans forældre. Mig, h2b og begge sæt forældre. Men også af mig og mine veninder, ham og hans venner.. Mig og mine søskende osv.. Og så skal vi også ligesom have det store gruppebillede med alle gæsterne...

Men giver dig helt ret... Havd skal man selv bruge parbillederne til?? 37 sider i fotoalbummet...

Skal I have fotografen hele dagen?? Er nemlig glad modtager af gode forslag til "glem-ikke-de-her"billeder. Altså billeder af nogen eller noget til festen jeg selv ikke kommer i tanke om!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vist ikke tage parbilleder til vores bryllup. Synes selv det er irriterende at stille op til og så vil jeg hellere ha en masse forskellige stemningsbilleder. Har dog overvejet nogle gruppebilleder med os og H2Bs forældre+søskende, mine forældre+søskende og vores to venneslæng.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel meget forskelligt. Vi tog parbilleder af alle gæster, og klistrede dem ind i gæstebogen bagefter. Jeg havde lavet en side til hver gæst, hvor jeg havde markeret, hvor billedet skulle sidde. Det blev rigtig fint. :cheerleader3: Og ja så sendte vi også billedet med ud til hver enkelt sammen med takkekortene.

Læste først nu dit indlæg.. Smart måde at gøre det på... Men var der så slet ikke nogle der ikke fik skrevet i gæstebogen. For det kunne jeg da godt mistænkte nogle af vores fest-abe-gæster for at glemme i farten.. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøjagtig samme overvejelser som vi har - dejligt at høre... Kan til min gru huske billeder fra 80'er familiefesterne hvor parbillederne blev taget siddende ved bordet (og gerne med mad i munden!) :blink:

Ja vi skal have fotograf hele dagen og det kunne da være rart med nogle forslag fra de gifte kvinder om vigtige billeder...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vel meget forskelligt.

Vi tog parbilleder af alle gæster, og klistrede dem ind i gæstebogen bagefter.

Jeg havde lavet en side til hver gæst, hvor jeg havde markeret, hvor billedet skulle sidde.

Det blev rigtig fint. :cheerleader3:

Og ja så sendte vi også billedet med ud til hver enkelt sammen med takkekortene.

Det lyder som en god ide med gæstebogen - så bliver de da brugt til noget....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får vores (amatør)fotograf til at tage parbilleder, men det bliver ikke de typisk opstillede. Vi gør brug af rammer osv, som folk selv kan bestemme om de vil bruge eller ej :) Om de stiller 10 mand op til et enkelt billede eller bare en eller en dejlig blanding, det må vores gæster selv bestemme.. bare der er billeder af alle! Inspiration lidt a la:

post-45329-0-53939800-1338287914.jpg

Jeg kunne godt forestille mig at vores venner ville gøre brug af det, hvor de mere "voksne" måske synes det er noget pjat.. det må de gøre som de vil. Bare det netop ikke ender med 80'er fotos! Billederne ved jeg ikke hvor skal tages.. hvis de bliver taget rundt omkring til receptionen, så det ligesom er rammerne der vandrer rundt og baggrunden ikke er for opstillet er fint med mig :)

Jeg vil gerne have de her billeder for min egen skyld, men også for at sende med i takkekortene. Men det er vigtigt for mig, at vores gæster føler at de kan lave lidt sjov og slappe af på dem :) Billederne vil blive taget imens vi er ude med den professionelle fotograf :)

Redigeret af Lene T
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Parbilleder kan tage rigtig lang tid, så jeg vil foreslå dig at få lavet et kongebillede & så event. vigtige gruppebilleder, så det ikke tager al tiden fra stemningsfotografering! :)

Og vedr. en liste over "glem-ikke-de-her-billeder" så overlad arbejdet til fotografen! De fleste fotografer herinde er vant til at fotografere bryllupper, og ved udemærket hvilke billeder der er såkaldte "must-haves".

- Det er en lidt fjollet fornemmelse at få stukket en seddel i hånden med en foto-huskeliste! Hvis der er et par enkelte ting man som fotograf skal være opmærksom på til netop jeres bryllup så er det jo fint at sige det - men en hel huskeliste er overkill i mine øjne :)

Jeg tror også at det er sådan det bliver :)

Og selvføgelig har du ret i at fotografen ved hvad der skal tages billeder af, så en liste får han ikke i hånden.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får fotografen til at tage billeder af os, vore forældre og søskende samt et billede med alle gæster på :) men parbillederne får vi bare en af gæsterne til at være styrmand på :) så får de taget billeder inden de går ind i feststedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får hellere ikke taget parbilleder hos fotografen men stemningsbilleder - dog tager fotografen også nogle billeder hvor vi står sammen med forældre, vores nærmeste vennepar, søskende og så ikke mindst mine bedsteforældre - sidst nævnte tror jeg at jeg bliver rigtig glade for, da det nemt kan være sidste store familiebegivenhed de deltager i... og de glæder sig jo helt vildt!!

Mvh anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke fan af "tvungne" parbilleder, da jeg altid synes det udstiller singlerne på en eller anden facon... Og iøvrigt også dem som så absolut ikke bryder sig om at få taget billeder... :) Så jeg (læs: vi :tunge: ) frabedte os dem da fotografen spurgte...

Istedet fik vi taget gruppe billeder af forskellige konstellationer - med vennerne, receptionsgæsterne osv osv...

Sidst på aftenen (læs: da middagen var ovre) stilte fotografen sig op ovre i et hjørne, og vi informerede gæsterne om at hvis man havde lyst - kunne man tage sin partner, søster, bruden, sidemanden - eller bare sig selv - under armen og få taget et billede! Det kom der nogle sjove billeder ud af - det var ikke alle der valgte at blive fotograferet, men sådan er det jo..

Da vi lavede takkekort fik alle et billede af mig og min mand - og så fik de de billeder de figurerede på - dvs. de fik et gruppe billede hvis de var med der, og så de "par" billeder de var med på...

Det var "omstændigt" at lave 50 personlige takkekort - og lidt dyrt med alle de billedefremkaldelser - men det var KLART det værd... Folk var SÅ glade for de billeder.. Og det samme er vi... :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer