morten+louise

Erfaring med leje af kok (helstegt pattegris)

15 indlæg i dette emne

Halløj.

Ja som overskriften lyder, er der nogen af jer herinde som har erfaring med at leje en kok til at lave helstegt

pattegris?

Hvad ligger prisen på? og hvordan har det været at have en kok i haven hehe?

Lige et tillægs spørgsmål, serverings personale hvor kan man leje det henne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har med stor succes brugt http://www.clpartyservice.dk/schmidts-specialitet.html som har hjemme i Brønderslev. (Det er også dem rusturene på AAU booker, hvorfra vi lærte dem at kende) De kommer med egen ovn, og kok til udskærring. Det fungerer rigtig godt, og gæsterne elsker at hyggesnakke med kokken fra firmaet.. priserne ligger på 90 kr/person hvis man kun vil have kødet, og 150 kr /person hvis der også skal tilbehør med.

0

Del dette indlæg

Vi har med stor succes brugt http://www.clpartyse...pecialitet.html som har hjemme i Brønderslev. (Det er også dem rusturene på AAU booker, hvorfra vi lærte dem at kende) De kommer med egen ovn, og kok til udskærring. Det fungerer rigtig godt, og gæsterne elsker at hyggesnakke med kokken fra firmaet.. priserne ligger på 90 kr/person hvis man kun vil have kødet, og 150 kr /person hvis der også skal tilbehør med.

Dejligt med lidt erfaringer som er positive, tænker også at det måske vil give lidt stemning med duften og kokken ved grillen.

Men brønderslev er lige lovligt langt væk, vi er fra nordsjælland så ville helst finde en fra sjælland. Så skal vi ikke betale for broen, spares hvor der spares kan hehe :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg vidste at min research nok skulle kunne bruges. Er nemlig allerede igang med at undersøge det samme selv.

Priserne er UDEN kok men kok/slagter kan man de fleste af stederne godt på et godt tilbud på.

www.grillselv.dk : Man lejer en køletrailer + grill + en hel gris (nok til ca. 50 prs.) ca. 3000,- Der er også mulighed for samme tilbud med andre stege, fx lam eller okse.

www.kolberg-koed.dk : Leje af grill + marineret gris (nok til ca. 50 prs.) 2650,-

Hvis der skal kok med beregner de det de fleste steder med en kuvertpris på 90 -120,- så det er noget dyre.

De steder uden kok hjælper de en med at forklare hvordan man skære det ud så hvis i har en i familien som måske har lige kogekundskaber så kunne det måske være en god ide til at spare nogle penge. Det har vi i hvertfald tænkt os hvis det ender med pattegris på menuen ;o)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hehe ja den blev nyttig så dejligt takker :thumbsupsmileyanim:

Hmm det lyder da som en okay pris, troede egentlig det ville være noget dyrere, kuvert pris på 120kr synes jeg ikke er dyrt. Men skal helt klart være med kok, vil ikke stå på den store dag og skære gris for, og synes heller ik gæsterne skal. :)

0

Del dette indlæg

jeg kan klart anbefale at få en ud og lave et helstegt svin

vi havde det til vores bryllup, og det fungerede bare helt optimalt, de kom kl. 12.30 og maden var klar kl 18 som aftalt de passede sig selv og lavede maden i vores køkken

vi brugte dette firma http://www.grillcatering.dk/Menuer/helstegt-pattegris-menu

så jeg siger go for it :)

0

Del dette indlæg

Det er ofte sådan med "grisefolket" at de huserer lokalt og får deres forskellige opgaver via mund til mund metoden. Oppe i Nordsjælland (Helsingør) er der eksempelvis Per Slagter men jeg nåede ikke at få hans nummer sidst jeg rendte ind i ham. Det kan jeg så få hvis det har interesse da jeg kender og arbejder lidt sammen med hans svigerdatter. :rolleyes: Det firma Chalotte henviser til ser så også meget fornuftigt ud :)

0

Del dette indlæg

Der er, så vidt jeg ved, en del slagtere der også tilbyder at levere helstegt pattegris til fester. Om det er med eller uden kok, er nok forskelligt fra sted til sted, men prøv at forhøre jer hos slagtere i jeres område.

Serveringspersonalet har en del cateringfirmaer aftaler med. Det kan også være at slagterne har det, men det er nok mindre sandsynligt. Min hvis I har brug for hjælp, så kender jeg en del søde og dygtige piger fra Københavnsområdet, der helt sikkert kan hyres til serveringstjansen.

Kh Mie.

Hmm ja hvorfor har jeg dog ikke tænkt på lokal slagter, dem er der jo nok af her på landet hehe:) Så er der jo selvfølgelig problemet med kokken... Uhhh det lyder meget interessant, med serveringstjansen:) Det vil jeg da meget gerne hører nærmere om??? :cheerleader3: Har været på google men synes det er svært at finde noget serverings personale. Så hvis du kanhjælpe vil det da være super.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ofte sådan med "grisefolket" at de huserer lokalt og får deres forskellige opgaver via mund til mund metoden. Oppe i Nordsjælland (Helsingør) er der eksempelvis Per Slagter men jeg nåede ikke at få hans nummer sidst jeg rendte ind i ham. Det kan jeg så få hvis det har interesse da jeg kender og arbejder lidt sammen med hans svigerdatter. :rolleyes: Det firma Chalotte henviser til ser så også meget fornuftigt ud :)

Haha "grisefolket" :lol: Skægt! Nu det nærmere hillerød vi bor, men det vil nok ikke være det store problem. JO vil meget gerne have hans nummer, så kan jeg ringe og forhøre mig. Nå den der smiley ser da lidt "skummel" ud hvis det bare er arbejde :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg er udlært slagter og har været ude til rigtig mange grillarrangementer med helstegt pattegris. Der er altid god stemning og folk syntes det er lækkert. Det giver anledning til en masse hyggesnak ved grillen :-)

Jeg har også selv brugt det til mit eget svendegilde, og til min kærestes 30 års fødselsdag sidste år.

(Dog skal det siges at sidst på aftenen, efter en masse øl, udfordrede mændene hinanden til at spise af trynen...aaddd ) :griner:-

0

Del dette indlæg

Jeg er udlært slagter og har været ude til rigtig mange grillarrangementer med helstegt pattegris. Der er altid god stemning og folk syntes det er lækkert. Det giver anledning til en masse hyggesnak ved grillen :-)

Jeg har også selv brugt det til mit eget svendegilde, og til min kærestes 30 års fødselsdag sidste år.

(Dog skal det siges at sidst på aftenen, efter en masse øl, udfordrede mændene hinanden til at spise af trynen...aaddd ) :griner:-

Det må altså også give en masse hygge i min verden, bare duften af gril indbyder jo til hygge:)

Ha ha ha ha adddddd hvor ulækker, men kunne give en del sjove billeder og nogle sjove takke kort :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer