Mannie

Kjoleudlejning

21 indlæg i dette emne

Kære Zillaer!

Har gået de seneste par dage og tænkt.

Er der et marked for udlejning af brudekjoler?

Jeg tænker at mange brude synes at de der 5000++ som kjolerne koster er mange penge til en kjole man skal bruge en dag.

Hvor mange af jer ville vælge at leje kjolen frem for at købe den?

Her tænker jeg en kjolebutik som alle andre men hvor kjolen bliver renset efter brug, så den er som ny inden en ny brud skal leje den.

Og når kjolen bliver for slidt bliver der købt ny kjole. En gang om året kommer der så et udsalg hvor man kan købe kjolerne, så der er plads til det nye års kjoler.

Prisen kommer jo så til at hedde rensning+fortjeneste+ en lille smule til slidtage.

Hvad siger i? Hot or not?

Redigeret af Mannie
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke leje.. Jeg føler der er noget ved at have "sin egen" jeg køber gerne brugt - og sælger gerne videre igen.. men jeg har brug for den der følelse af "at kjolen er min" - måske der for mig ville være mere ved en slags "brudegenbrug" hvor man ku købe og sælge sine brudekjole/tilbehør etc.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg selv købt en brudekjole til kun 1000 kr før pris ca. 7000 kr. på udsalg ved Lilly.

Så hvis jeg skulle leje en brudekjole, ville den skulle være billigere end jeg ville kunne købe en helt ny for, før det kunne betale sig :)

Og jeg ville nu også helst have min helt egen :):7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville helst eje min egen kjole, men jeg startede faktisk med at kigge efter et sted jeg kunne leje en kjole, pga. budget, bare forgæves.

De få steder jeg fandt havde så lille et udvalg, at det ikke var turen værd.

Det kan måske være svært for sådan et firma at starte op, nu brudekjoler netop kan købes til 1000,-, (hvis man er meget heldig.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at købe min kjole og det er jeg glad for. Passer ikke i en standard str, så er glad for at kunne få syet kjolen til ved skrædderen. Men synes det er en Go mulighed for de der ikke har et behov for at kjolen er ens egen. Tænker dig at man kan købe så mange kjoler der er rigtig billige og stadig smadder flotte, så ved næsten ikke om det kan betale sig at leje?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før i tiden kunne man leje sin brudekjole ved Lilly , men der var kun en prisforskel på 1000 kr og jeg tror ikke der var så mange der lejede, så de stoppede igen, så tror jeg mere at folk tager til Lilly lagersalg og giver 1000 kr eller køber den på brugtmarkedet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke vildt meget til det, men den veninde jeg kender, som også lejede sin ved lilly, det var kun kjolen. Hun skulle købe alt andet ved siden af. Så det løb op i 8000 kr. For 3 år siden. Det kan da aldrig betale sig..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Man kan stadig leje ved Lilly - det koster 75% af købsprisen... Det var ihvertfald hvad jeg fik oplyst i januar... :) Om den så bliver tilrettet - det ved jeg ikke.. Men det er inkl. skørter - og de renser den efterfølgende...

Min veninde ville have lejet et kjole hos Lilly .... var derinde for 1 md siden .... fik hun at vide, at de ikke gjorde mere ? Måske det kun er ovre i det mørke, det er muligt nu ? hehe.

Men jeg ville heller ikke leje en kjole ..... ville også hellere købe een brugt så end at leje. Ulempen er, at man ikke kan få den lagt ind/ud osv, hvis man lejer den..... og vil også helst gerne bare ha min egen kjole :) Ved dog at min kærestes brors kone lejede hendes kjole til deres bryllup, da hun ikke ville bruge så mange penge på en kjole (tror hun gav 3000 for at leje den el lign) .... men altså ... for de penge er der jo MASSER til salg brugt .... så tror det er svært at lave en ordentlig forretning ud af det. Måske også derfor der kun er 1 annoncør herinde på BK, der udlejer kjoler ? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan huske for ca. 15 år siden da der var en del i vores omgangskreds der giftede sig, at der var flere af brudene der lejede deres kjoler, så dengang var det vist langt mere populært og almindeligt at leje en brudekjole.

Måske blev det mere og mere populært at købe i takt med at det virkelig blev højkonjunktur, og folk fik flere penge mellem hænderne, og råd til at bruge mange penge på bryllupper, men nu hvor det igen er mere lavkonjunktur, kan det jo være at det at leje igen bliver mere populært.

Men altså hvis der ikke er ret meget at spare på at leje, så tror jeg dog stadig at de fleste vil foretrække at eje :wink::)

Jeg kan dog også huske historier om at man på nogen af de lejede kjoler kunne se små huller i stoffet efter tidligere tilretninger der så igen var sprættet op, og om lejede kjoler der var så dårligt tilrettet at sømmen og evt. stivere sad i flere lag, og det er der jo nok heller ikke så mange der gider... :wink:

Så vil de fleste nok vælge at købe en (måske lidt billigere) kjole, som man selv har ejendomsretten til og som kan blive perfekt tilrettet til "perfect fit" uden at der skal tænkes på at tilretninger skal kunne omgøres ...

Min kjole koster 5.200 og det passede fint med det max budget jeg havde sat, men havde jeg nu ex. kun haft 2.000 at bruge på en kjole, så havde jeg faktisk hellere købt en af Lillys tilbudskjoler, selvom det måske ikke var "drømmekjolen", fremfor at leje en kjole, for jeg ville trods alt hellere have min egen. :)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens se fordele ved at leje en kjole...

Hvis jeg havde en drøm om en 25.000krs kjole - men ikke ejede 25.000, MEN jeg ejede måske de 10.000kr det kostede at leje DRØMMEkjolen.. :) Javist, så EJER man den ikke - men man har levet drømmen den ene dag for penge man havde, kontra at sætte sig i gæld for en kjole..

Eller man ikke har plads til kjolen bagefter, ikke har en drøm om at gemme den - og er realistisk omkring markedet for brugte kjoler og godt ved at der er en OVERFLOD af dem på markedet og man derfor ikke bare kan komme af med den igen - jamen hey, så kan man jo ligeså godt give 5000kr for at leje en fabelagtig drømmekjole, fremfor at give 1000kr for en brugt eller ny man ikke aner hvad man skal stille op med bagefter! :)

Maria - aner ikke om det kun er i Jylland det gælder, hvis hun har fået at vide hun ikke kan - jamen så er det jo nok sån! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens se fordele ved at leje en kjole...

Hvis jeg havde en drøm om en 25.000krs kjole - men ikke ejede 25.000, MEN jeg ejede måske de 10.000kr det kostede at leje DRØMMEkjolen.. :) Javist, så EJER man den ikke - men man har levet drømmen den ene dag for penge man havde, kontra at sætte sig i gæld for en kjole..

Eller man ikke har plads til kjolen bagefter, ikke har en drøm om at gemme den - og er realistisk omkring markedet for brugte kjoler og godt ved at der er en OVERFLOD af dem på markedet og man derfor ikke bare kan komme af med den igen - jamen hey, så kan man jo ligeså godt give 5000kr for at leje en fabelagtig drømmekjole, fremfor at give 1000kr for en brugt eller ny man ikke aner hvad man skal stille op med bagefter! :)

Maria - aner ikke om det kun er i Jylland det gælder, hvis hun har fået at vide hun ikke kan - jamen så er det jo nok sån! :lol:

Det er en virkelig god måde at tænke på det på - hvis de tanker blev skrevet på en "leje af brudekjoler"´s side, tror jeg, at det ville give gevinst faktisk!

Lol! I det mørke, og så er det jo nok sån! Haha, altså :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan sagtens følge dig Kirstine .... men tror ikke du finder en kjole til 35.000 nogen steder, der blir lejet ud ? :) De kjoler der udlejes er jo som regel "de alm" kjoler, om man kan købe i enhver kjolebutik :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er virkelig fint, at muligheden for at leje en kjole er der :)

Men den ene dag, vil jeg gerne have min egen kjole, der passer til min krop og facon :) - Og TTD efterfølgende :)

Hvis jeg kunne finde den kjole jeg vil have brugt, så ville jeg gerne købe den :)

For brugt markedet bugner jo af kjoler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svarene, tror i har ret i at markedet kan være svært.

men som shedevil siger:

Jeg kan sagtens se fordele ved at leje en kjole...

Hvis jeg havde en drøm om en 25.000krs kjole - men ikke ejede 25.000, MEN jeg ejede måske de 10.000kr det kostede at leje DRØMMEkjolen.. :) Javist, så EJER man den ikke - men man har levet drømmen den ene dag for penge man havde, kontra at sætte sig i gæld for en kjole..

Eller man ikke har plads til kjolen bagefter, ikke har en drøm om at gemme den - og er realistisk omkring markedet for brugte kjoler og godt ved at der er en OVERFLOD af dem på markedet og man derfor ikke bare kan komme af med den igen - jamen hey, så kan man jo ligeså godt give 5000kr for at leje en fabelagtig drømmekjole, fremfor at give 1000kr for en brugt eller ny man ikke aner hvad man skal stille op med bagefter! :)

der er tilfælde hvor en lejet kjole ville være smartere - den ultra overdyre (fandt selv en eksklusiv flot kjole til 24.000 da jeg prøvede) som jeg måske godt ville ha lejet hvis det var muligt.

eller dem der ikke har plads til den efterfølgende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke plads til min kjole efterfølgende medmindre jeg smider den på loftet eller i skuret.

MEN jeg ville aldrig leje en kjole! Jeg vil have MIN brudekjole, også selvom jeg planlægger at sælge den efterfølgende.

Men der er jo også overtro at Tage hensyn til - du må ikke blive gift i en kjole der har tilhørt en fraskilt. Og selvom jeg ikke er overtroisk så kunne jeg aldrig drømme om andet end en ny kjole, for der er ingen grund til at udfordre skæbnen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke plads til min kjole bagefter ( har jeg jo så heller ikke nu ) .. Men jeg ville ikke leje en kjole.. Jeg er jordens største klodsmajor, og med mit held, ja så skulle jeg nok enten spilde alt mulig underligt på kjolen, tabe en glød fra smøgen så der kommer brandmærker, eller noget helt tredje.. Jeg ville simpelthen ikke turde... Og som sagt kan man få så mange kjoler til en ret lav, pris, så i de fleste tilfælde kan det slet ikke betale sig, så skal det være som Kristine nævner, de mere eksklussive kjoler..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer