Lasses forlovede!

Louise&Lasses bryllup <3 6 juli 2013 <3 Prøve på make-up!

66 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores kærlighedshistorie er en længere historie! :)

Vi havde været netvenner siden vi var ganske unge, snakket i telefon, sms´et, videochattet, men der var aldrig blevet andet en venskab ud af det.

Efter et par år uden kontakt, begynder vi at snakke lidt sammen igen. Vi er blevet ældre og ser pludselig efter nogle andre ting i hinanden.

Vi begynder at flirte lidt og bliver enige om at vi hellere må mødes! Det gik over al forventning og vi blev hurtigt kærester, da vi følte vi kendte hinanden rigtig godt :)

Men helt nemt var det ikke, for jeg var fra Nordjylland og min H2B var fra Sjælland. Men vi fik det til at fungere og jeg rejste skrækkelig meget til Sjælland ;)

Men sådan holdt det ikke ret længe! Da vi havde været officielt kærester i 5 måneder, fandt vi ud af, at jeg var gravid!

Det var jo ret upraktisk, da jeg havde et fast job i Nordjylland og han var elev og havde ejerlejlighed på Sjælland, så vi blev enige om, at hvis det skulle være et kapitel i vores liv, skulle det være senere.

Jeg har vidst siden jeg var ganske ung, at jeg har svært ved at gennemføre en graviditet, så det var med en lidt trist mine, at jeg gik til lægen og skulle have planlagt en abort. Men sådan skulle det altså heller ikke være! Først undersøger 1 læge mig, tilkalder en nummer 2, og til sidst den ansvarlige gynækolog, for der var noget der ikke var rigtigt! Lægen slynger så ud, som om det er det mest naturlige og selvfølgelig planlagt, i hele verden, "ja du er 4,5 måned henne, altså 19 uger og har næsten gennemført halvdelen af graviditeten!" Nå, jeg bestilte straks en tid hos der hvor man kan få tilladelse til senabort, går tudende hjem og ringer til min bedste ven, og får med dårlige miner fortalt Lasse, at vi nok ikke kan få aborteret barnet, og at han har tilladelse til at forlade mig og glemme alt om barnet. Men nej, sådan en mand er han altså ikke! Han ville have mig og skulle jeg have et barn, så var vi 2 om det! Så vi fik fortalt familien det, der selvfølgelig synes det var noget tidligt, men sådan var det jo.

Jeg flyttede til Sjælland og vi fik det til at fungere! :)

Og den 13 august 2010, fik vi vores lille guldklump Oliver <3

Og vi er stadig lykkelige sammen og elsker vores lille kernefamilie <3

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet var ganske uforudset, da han lige siden vi blev kærester har sagt, at han ikke ville giftes! :) Jeg har altid drømt om et bryllup i min mors have, men da han ikke er kristen men asatro, var det bare ikke rigtigt. Hvis han skulle noget, skulle han håndfæstes, og det ville jeg ikke! Så hver gang nogen sagde, at de jo lige skulle have mig gift først, blev jeg ked af det! :)

Men den 11/4-12, var han yderst mærkelig!

Jeg var hjemme og var syg, og synes faktsk bare det hele var surt og uretfærdigt!

Han skulle pludselig ned og hente noget i byen kl.10 og nysgerrig som jeg var, ville jeg jo vide hvad, og han synes bare jeg var skide irriterende!

Da han kom hjem meddelte han, at vi skulle ud og spise frokost. Det synes jeg sådan set slet ikke, for jeg havde det skidt. Men han insisterede på, at jeg jo skulle have noget næring!

Nå, ja ja, men kunne vi så ikke bare tage den lille hyggeligt cafe på hjørnet?

Nej, det skulle være cafe Oliver (hvor vi ellers kun sjældent spiser, men vores søn hedder Oliver).

Der var ikke gjort noget særligt ud af det, så jeg tænkte han bare gerne ville have noget mad derfra.

Der var ikke engang bestilt bord! ;)

Nå, men vi fik spist og jeg fik klemt lidt mad og en cola ned.

Kl.11:47, tager han mine hænder, kommer med en lille tale, og går på knæ og spørger om jeg vil gifte mig med ham, men en lille ringæske hvori der står, at vi skal ud og vælge ringe. :)

Jeg sagde selvfølgelig ja på stedet og ringede til min mor så snart jeg kom ud ;)

Og vi fik valgt nogle flotte forlovelsesringe, der passede til vores begges smag! :)

Kæresten vil ikke have ren guld, jeg VIL have noget guld i, og en sten ;)

_mg_0710_med.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har flere drømme for vores bryllup! :)

Vi drømte først om et bryllup i min mors have og festen i et forsamlingshus for at gøre det privat.

MEN! Igår var vi så nede for at tage nogle billeder der hvor vi skal have taget nogle af vores bryllupsbilleder efter vielsen, og ser at Tolne skovpavilion er blevet renoveret og det er faktisk blevet super flot!

Og pludselig drømte vi jo om at holde festen der, og vi fik hurtigt fat i formanden, fik set det, og vi var solgt!

Så nu har vi lejet skovpavilionen i stedet, og planlægger også at holde vielsen der :)

Det er med 2 store sale, kæmpe køkken, nye toiletter og en 1.sal, designet dansegulv i den ene af salene og ja, det er bare lige vores drøm! :)

Kæresten har allerede købt smoking, da han er meget slank, og pludselig var der bare den helt rigige størrelse og den sad helt perfekt, så ugen efter han havde været på knæ, var der købt smoking og manchetknapper ;)

Jeg drømmer om den helt store brudekjole!

Vi snakker langt slæb, mellemlangt slør, og så en A-line ;) Jeg er sådan set temmelig tyk, på intensiv kur, og håber jeg får et bredere udvalg hvis jeg taber mig en del inden brylluppet ;) Men jeg har allerede prøvet 4 brudekjoler. 2 i en butik i Dybvad hvor de har en FANTASTISK service, og en min mor har fået til mig, og min mors brudekjole <3

Vi har besluttet os for et grønt/hvidt tema og vi skal da også have favourbokse ;) Der skal være en blomsterdekoration på hvert bord på et fad sammen med 2 små lys, og bordene er runde, hvor der skal sidde 10 ved hvert :)

Jeg skal have 5 brudepiger, mine 3 søstre, min bedste veninde og min H2B yngste kusine. Min mor laver deres brudepigebuketter og de skal alle med ud og købe ens brudepigekjoler :)

Min H2B´s bedste ven skal vie os, da han er formand for Forn Sidr, og hans lillebror skal være forlover, og vores lille søn der vil være knap 3 til den tid skal være brudesvend <3

0

Del dette indlæg

Min kusine skal lave vores bryllupskage og hun har virkelig talent for det! :)

Vores drømmebryllupskage ser indtil videre sådan ud, blomsterne vil vi dog gerne have i grønne nuancer i stedet :) Ellers overvejer vi den nedenunder, da den også er virkelig smuk!

LillaBryllup_2.jpg

post-59306-0-43124100-1340703323.jpg

Redigeret af Lasses forlovede!
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har i dag prøvet min mors brudekjole, og det var temmelig fantastisk! :)

Det er slet ikke min stil, men der skal da alligevel lige et par billeder op ;)

Hendes er så i en grønlig nuance, da det ikke var hendes første bryllup :) Jeg har også prøvet et par brudekjoler i Dybvad, men der måtte man ikke tage billeder :(

179913_4134556883928_1389642218_n.jpg

542321_4134556163910_909476040_n.jpg

0

Del dette indlæg

Vi har besluttet at få vores mad fra et forsamlingshus, hvor en dame på over 70 laver maden ;) Hun er simpelthen genial til det med madlavning!

Forretten er allerede besluttet :) Den består af et fiskefad og jeg, bruden, skal have en hønsesalat ;) Jeg kan ikke lide fisk, men min H2B eeeelsker fisk og den ene dag skal han have lov til det! :)

Hovedretten er vi så lidt i tvivl om, men vi overvejer 2 ting!

1. Oksefilet stegt som vildt, pyntet med champignoner og bacon, med hvide, brune og franske kartofler, kogte ærter og gulerødder, ærter francaise? (ærter, bacon og perleløg), brun sovs, tytteberg og waldorfsalat.

2. Oksefilet med råstegte kartofler, bearnaisesovs, salat og flute.

Desserten bliver brownie med hjemmelavet is, anrettet som portionsanretninger :)

0

Del dette indlæg

Til velkomstdrink er vi endnu ikke helt sikre :) Vi overvejer 2 ting. Den ene er hvidvin og æblecider blandet sammen, det er rigtig godt! :)

Den anden er Verdis sparkletini, den med hindbærsmag. :) Den er jeg nemlig helt vild med!

Vi serverer ikke hvidvin til forret og rødvin til hovedret, men lader simpelthen bare folk få det vin de gerne vil have. :)

Vi skal helt sikkert have Verdi sparkletini, og der regner jeg med at vi køber nogle forskellige smagsvarianter.

Af hvidvin overvejer vi 2 slags. Den ene er Matheus og den anden er Black Tower. Der skal vi lige have smagt dem begge 2 lige efter hinanden, så vi kan beslutte os :)

Af rødvin overvejer vi også flere forskellige, men lige nu snakker vi meget J.P. Chenet, men det er kæresten der kan lige rødvin og jeg kan slet ikke få det ned, så det bliver hans afgørelse. ;)

Vi skal også have en rosevin, der overvejer vi også Matheus eller en J.P. chenet :)

Når kaffen bliver serveret vil der også være lidt forskelligt alkohol. :)

Der vil være 3 kasser af noget tempt/sommersby ting, 2 passoaer, 2 malibu kokos, 2 baileys/dooleys og nok noget absolut vodka med hindbærsmag. :)

Og så vil der være øl og sodavand :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler der er ganske kort tid til og jeg ved at jeg næste år får en masse andet at se til, da jeg bliver student ugen før vi skal giftes ;)

Men jeg tror også jeg bliver en skrækkelig bridezilla!

Og min mor er allerede en momzilla ;)

0

Del dette indlæg

Vores sted :) VI skal vies foran trappen, med mit slæb der lægger ned af trappen :) Og så pynter min mor det smukt med blomster :)

182705_4134805650147_1945138978_n.jpg

post-59306-0-31513900-1340701174.jpg

post-59306-0-28195000-1340701212.jpg

post-59306-0-45620500-1340701249.jpg

0

Del dette indlæg

Vores favourbokse/bordkort :D Jeg kan ikke finde de gode billeder fra kameraet, så det er bare fra mobilen :)

--> Så fandt vi ud af hvad der helt præcis skal i vores bokse og her er så billeder af dette :D

Tyggegummierne skal så købes i de der små poser med 2 stks. :)

Der er en mande og en kvinde version :)

post-59306-0-15919000-1356196065.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak Felinity :) Min mor er ikke typen der sådan lige bliver rørt, men jeg håber da hun bliver på min bryllupsdag ;)

Og ja, jeg skal have styr på ALT! :) Jeg kan slet ikke klare tanken om at skulle misse noget ;) Vi har også allerede et meeeeget detaljeret bryllupsbudget!! :)

0

Del dette indlæg

Vores budget see indtil videre sådan ud :)

Lasses tøj 1950,- (5000,- sat af, men der var et fantastisk tilbud på en smoking)

Sko til Lasse 2500,- (Lidt meget, men der skal være plads til lige det han drømmer om, når nu hans tøj var så billigt)

Manchetknapper og slipsenål til Lasse 400,-

Manchetknapper til far, stedfar og forlover 600,-

Taske til brud 80,-

Brudekjole, slør og evt. korset 10.000

Brudesko 500,-

Pynt til favorbokse 200,-

Håropsætning/klipning 1000,- (får det sat af en frisør jeg kender)

Brudebuket 1000,-

Knaphulsblomster 300,-

Brudepigekjoler 5000,-

Brudepigebuketter 0,- (mor betaler :P )

Tøj til Oliver 2000,-

STD kort 300,-

Invitationer 600,-

Borddekorationer 1000,-

Menukort 100,-

Takkekort 300,-

Gæstebog 300,-

Opdækning 1500,- (ender nok med at blive sat op)

Fotograf 4500,-

Leje af skovpavilion 5000,-

Personale 4000,- (4 stks. 100,- i timen, prisen kan variere)

Menu 63* 110 (forret og hovedret 7000,- mormor betaler nok desserten, ellers 1000,- til den)

Natmad 500,-

Drikkevarer 3500,-

Bryllupskage 1000,- (min kusine laver den, og skal have 500,- for kagen og vi betaler 500,- i arbejdsløn)

Forn Sidr 600,-

Favorboks uden pynt, fuglefrø og organzaposer 600,- (skal nok også sættes op? )

Chokolade og kaffe 500,-

Budgetteret: 56.830,-

Brugt: 3.908,-

Restopsparing til budgettet: 52.922,-

Det vi sparer op: 63.000,-

Ekstra buffer opsparet udover budget: 10.000,-

0

Del dette indlæg

Jeg redigerer i vores budget og vores nødvendige opsparing hver gang jeg finder noget jeg ikke kan leve uden, så der hele tiden er de 10.000 i buffer ;)

Ja, jeg kan også rigtig godt lide min mors brudekjole, hun var rigtig smuk i den, men jeg har allerede prøvet kjoler, og der findes kjoler der gør meget mere for mig ;) Og så er hendes grønlig, da den er fra hendes 3. bryllup ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer