CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Første træningsdag i går er overstået! Puh, det var hårdt at komme igang igen :blush:/>/>

For ikke at køre død i det, så starter jeg lidt stille op så indtil videre hedder det træning 3 gange om ugen (mandag, onsdag, fredag) sammen med en kollega (kollega 2 hopper med de dage, hvor hun kan)

Træningen startede i går med 15 min på crosstraineren og derefter 20 min på cyklen, efterfulgt af lidt styrketræning (men med minimal vægt på - jeg ville ikke have muskler, kun tones). Og naturligvis både opvarmning og udstrækning :wink:/>/>

Som jeg kommer mere ind i det, så er det planen, at der skal flere minutter på maskinerne og også meldes på noget holdtræning. Håber virkeligt, jeg kan holde motivationen oppe denne gang :blush:/>/>

Og lige som en ekstra bonus i dag: jeg skal have penge tilbage i skat og beløbet er ganske pænt - puha! Jeg var faktisk lidt presset over usikkerheden, for vi er sådan set ret afhængige af de penge i forhold til brylluppet! :thumbsupsmileyanim:/>/>

Ej hvor dejligt med penge tilbage i skat.

Tror da lige jeg skal kontrollere min egen skat, når jeg engang kommer hjem til en ordentlig pc.

Og super program i forhold med træning. Er selv gået igang via kommunen - bad simpelthen om at min genoptræning kom til at foregå i deres aktiveringstilbud der foregår i et motionsrum. Så tvinger man sig selv til at komme afsted. Det er gratis, og dukker man ikke op, ja så ryger der en dagssats på lønsedlen ;) god motivator ;)

Ja, det lyder da som en rigtig god motivator!!

Der er kæmpelange køer på skats hjemmeside og der er åbenbart flere, der er blevet smidt af mens de ventede (så uheldig var jeg dog ikke) - jeg ventede i 30-40 minutter på at komme på. Men så surfede jeg jo bare rundt herinde imens :wink:

0

Del dette indlæg

Moro å følge planleggingen din.... Skal selv ha rockabilly bryllup, men i Norge neste år :) godt igang med dem fleste planer... Lykke til videre!

Ej, hvor fedt!

Har du en planlægningstråd på et norsk forum, eller lign? Kunne da være hyggeligt at lure, hvad du havde fundet ud af :)

0

Del dette indlæg

Spændende du selv laver headpiece :) Glæder mig til til at se hvad du kommer frem til :) Skønt med penge tilbage i skat :) Jeg sidder i kø, så kan lige så godt bruge tiden herinde i mens :wink:

Må også hellere se at komme i gang med at træne igen.. Lyder som en god plan med at træne med dine kollegaet :) Synes det er lidt lettere at holde motivationen når man er flere :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende du selv laver headpiece :)/> Glæder mig til til at se hvad du kommer frem til :)/> Skønt med penge tilbage i skat :)/> Jeg sidder i kø, så kan lige så godt bruge tiden herinde i mens :wink:/> Må også hellere se at komme i gang med at træne igen.. Lyder som en god plan med at træne med dine kollegaet :)/> Synes det er lidt lettere at holde motivationen når man er flere :)/>

Jeg krydser fingre for, at du kommer hurtigt igennem til skat og at resultatet er positivt :wink:

Jeg har tidligere trænet med veninder, og det er så rart at have en træningspartner - også selvom man ikke rigtig snakker sammen under træningen. Og med kollegaer kan vi jo følges direkte efter arbejde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ventede ca. 45 min og var MEGET tæt på at komme til at købe et par sko selvom jeg har fundet sko til brylluppet :wink: Tja, skulle betale mindre tilbage end jeg havde regner med så det var positivt :)

Det er virkelig rart, synes det er meget nemmere at komme afsted :) plejede også at træne med en fra studiet, men vores skema passer bare ikke sammen i det her semester så må tage mig sammen selv..

Men det er da perfekt i kan følges efter arbejde :)

0

Del dette indlæg

Hvor lækkert at du får penge tilbage i skat. :-) jeg gider ikke tjekke endnu.. Det burde - for en gangs skyld - gå lige op.. Og hvis jeg skal betale tilbage, bliver jeg altså virkelig sur.. Jeg ringede sidste år til skat og bad om hjælp til at rette op på det så det burde passe i år..

0

Del dette indlæg

Ventede ca. 45 min og var MEGET tæt på at komme til at købe et par sko selvom jeg har fundet sko til brylluppet :wink: Tja, skulle betale mindre tilbage end jeg havde regner med så det var positivt :)

Det er virkelig rart, synes det er meget nemmere at komme afsted :) plejede også at træne med en fra studiet, men vores skema passer bare ikke sammen i det her semester så må tage mig sammen selv..

Ups, det er så farligt med det internethandel - jeg er også tit ved at købe ting, jeg liiige "mangler" :fløjt:

Åh, det er så svært at motivere sig selv, synes jeg! Men jeg synes det er sejt, hvis du får det gjort!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lækkert at du får penge tilbage i skat. :-) jeg gider ikke tjekke endnu.. Det burde - for en gangs skyld - gå lige op.. Og hvis jeg skal betale tilbage, bliver jeg altså virkelig sur.. Jeg ringede sidste år til skat og bad om hjælp til at rette op på det så det burde passe i år..

Ja, det er vildt lækkert! Jeg plejer nu sådan set også at få penge tilbage i skat - der er noget med et fradrag, jeg ikke har fået overført, så det modregnes (eller noget - jeg er virkelig en klovn til tal, paragraffer osv.!!), men det kan jo ikke blive ved, så jeg var faktisk lidt nervøs...

Hvis du har ringet til dem, så burde det da virkelig passe - ellers ville jeg godt nok også blive arrig! :shooter:

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg

Ups, det er så farligt med det internethandel - jeg er også tit ved at købe ting, jeg liiige "mangler" :fløjt:

Åh, det er så svært at motivere sig selv, synes jeg! Men jeg synes det er sejt, hvis du får det gjort!!

Det er meget farligt! men er ved at have overbevist mig selv om at jeg hellere skal bruge pengene på noget andet..

Skal have motiveret mig selv! Tror også det begynder at hjælpe nu hvor min bachelor er overstået :) + har fået en trænings hullahopring af H2B (hmm, en hentydning? :wink: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det spændende, at du selv skal lave dit headpiece, du er og bliver en utrolig kreativ tøs :thumbsupsmileyanim: Glæder mig vildt til at se det.

Dejligt med penge tilbage i skat... Jeg skal desværre betale tilbage, øv også.

Hvor er det fedt at du er kommet igang med at træne, det er så fedt for ens velvære. Jeg er zumba instruktør, så jeg træner gratis i det center jeg er instruktør, så det er skønt. Kommer selv afsted ca. 3 gange om ugen, så det er okay :wink: Selv om jeg gerne ville afsted noget mere. På jobbet skal vi fra mandag og tre uger frem, være med i tæl skridt konkurrencen og håber, at det kan få mig lidt mere igang :)

Redigeret af TrineSchmidt
0

Del dette indlæg

Det er meget farligt! men er ved at have overbevist mig selv om at jeg hellere skal bruge pengene på noget andet..

Skal have motiveret mig selv! Tror også det begynder at hjælpe nu hvor min bachelor er overstået :) + har fået en trænings hullahopring af H2B (hmm, en hentydning? :wink: )

Ja, det er helt vildt farligt. Nogle gange får jeg også sådan en "det-er-jo-ikke-rigtige-penge"-tanke når jeg shopper på nettet, for jeg har jo ikke hverken kort eller kontanter oppe af lommen (ikke når jeg betaler via paypal, i hvert fald). Ikke helt heldigt :fløjt:

Heldigvis er jeg blevet bedre på det sidste - det er som om, der er en stor "sommerfest", der har førsteprioritet, så jeg shopper mest til den - og der er gået sport i at finde tingene billigt :tunge:

Jo, mon ikke det hjælper med overstået bachelor? Sådan en stor opgave har det i hvert fald med at tage al motivation ud af en...!

Ej, jeg vil også have en hulahopring! Jeg ELSKEDE at hula'e da jeg var yngre - gad vide om jeg stadig kan finde ud af det?? :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hvor er det spændende, at du selv skal lave dit headpiece, du er og bliver en utrolig kreativ tøs :thumbsupsmileyanim: Glæder mig vildt til at se det.

Dejligt med penge tilbage i skat... Jeg skal desværre betale tilbage, øv også.

Hvor er det fedt at du er kommet igang med at træne, det er så fedt for ens velvære. Jeg er zumba instruktør, så jeg træner gratis i det center jeg er instruktør, så det er skønt. Kommer selv afsted ca. 3 gange om ugen, så det er okay :wink: Selv om jeg gerne ville afsted noget mere. På jobbet skal vi fra mandag og tre uger frem, være med i tæl skridt konkurrencen og håber, at det kan få mig lidt mere igang :)

Ih, hvor er du sød :hug:

Nu må se, hvordan det bliver - det kan jo sagtens være jeg slet ikke kan finde ud af at få det pænt! :unsure:

Ej, hvor fedt at du er Zumba-instruktør! Min kollega og jeg har snakket om at starte til Zumba, når vi har fået oparbejdet lidt kondi (lige nu kan jeg nærmest ikke engang løbe 200 m. efter bussen uden at være ved at dø en stille død - SÅ pinligt!!) og måske også noget yoga. Kunne godt tænke mig at blive lidt mere smidig... Men det afhænger jo også af, hvad der lige passer ind i vores arbejdsskema...

Hejsa

lige lidt info... Netto har fra i dag knapper i orange og andre farver...du får en lille taske med mange knapper til 12 kr.

Super! Mange tak for infoen, tror lige jeg skal et smut i netto i dag :thumbsupsmileyanim:

Det er jo også lækkert vejr, så kan man jo lige få lidt frisk luft og lidt forårssol samtidigt :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er helt vildt farligt. Nogle gange får jeg også sådan en "det-er-jo-ikke-rigtige-penge"-tanke når jeg shopper på nettet, for jeg har jo ikke hverken kort eller kontanter oppe af lommen (ikke når jeg betaler via paypal, i hvert fald). Ikke helt heldigt :fløjt:

Heldigvis er jeg blevet bedre på det sidste - det er som om, der er en stor "sommerfest", der har førsteprioritet, så jeg shopper mest til den - og der er gået sport i at finde tingene billigt :tunge:

Jo, mon ikke det hjælper med overstået bachelor? Sådan en stor opgave har det i hvert fald med at tage al motivation ud af en...!

Ej, jeg vil også have en hulahopring! Jeg ELSKEDE at hula'e da jeg var yngre - gad vide om jeg stadig kan finde ud af det?? :rolleyes:

Shopper stortset også kun til brylluppet, men må indrømme at jeg har fået gjort et par fejlkøb efterhånden(eller mest lige i starten) :rolleyes:

Synes hvertfal motivationen er ved at komme tilbage :) Skal bare i gang, så skal det nok gå :) Plejer at blive små "afhængig" af at træne når jeg først er kommet over den første hårde periode..

Elskede også at hulahoppe da jeg var lille! Synes det er ret nemt med træningsringene for de er tungere end normalt :) Regner med at begynde på Iform's 6-ugers træningsprogram med den i morgen :)

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg

Kjoleinspiration

:c166:

Helt i stil med rockabilly-temaet er jeg meget inspireret af 50'er kjoler, og ender nok med sådan en (ellers bliver temaet måske også liiidt kikset....).

Jeg synes de er super-feminine og gør bare noget godt for formerne - uden at de bliver alt for romantiske og prinsesseagtige.

Ikke at romantiske prinsessekjoler ikke er smukke, for det er de virkelig!!! Og wow hvor er det svært at vælge!

Men det er bare ikke så meget mig har jeg fundet ud af. Jeg troede ellers helt klart at det var den vej det ville gå, men da jeg var med min veninde til brudekjoleprøvning for nogle måneder siden (hun skal giftes til august) følte jeg mig meget draget af tea-length kjoler... Det gode ved det, er jo at jeg så har en brude- og dansekjole i et :tunge:

post-58523-0-27806900-1339102937.jpg

post-58523-0-71530600-1339103072.jpg

post-58523-0-92730200-1339102839.jpg

post-58523-0-95054200-1339103308.jpg

Sammen med en sådan kjole tænker jeg et farvet tylskørt må være et absolut must, som fx. kan fås i Femme Fatale på Studiestræde:

post-58523-0-86778900-1339103715.jpg

Hej.

Jeg læste om din brudekjole-inspiration i går, og kom sådan til at tænke på dig, da jeg gik på falkoner alle i dag. For i vinduet i en lille vintagebutik (Osbæk vintage) hang der en kjole der fuldkommen passer til dit tema og din kjoleinspiration. Den er helt samme snit og længde som dem på billederne du har lagt op, og så er det yderste lag blonde.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du har det med en brugt kjole, men nu ved du det. :)

Mvh Josefine

https://www.facebook.com/osbaeckvintage?v=info

0

Del dette indlæg

Kjoleinspiration

Helt i stil med rockabilly-temaet er jeg meget inspireret af 50'er kjoler, og ender nok med sådan en (ellers bliver temaet måske også liiidt kikset....).

Jeg synes de er super-feminine og gør bare noget godt for formerne - uden at de bliver alt for romantiske og prinsesseagtige.

Ikke at romantiske prinsessekjoler ikke er smukke, for det er de virkelig!!! Og wow hvor er det svært at vælge!

Men det er bare ikke så meget mig har jeg fundet ud af. Jeg troede ellers helt klart at det var den vej det ville gå, men da jeg var med min veninde til brudekjoleprøvning for nogle måneder siden (hun skal giftes til august) følte jeg mig meget draget af tea-length kjoler... Det gode ved det, er jo at jeg så har en brude- og dansekjole i et :tunge:

Sammen med en sådan kjole tænker jeg et farvet tylskørt må være et absolut must, som fx. kan fås i Femme Fatale på Studiestræde:

Hej.

Jeg læste om din brudekjole-inspiration i går, og kom sådan til at tænke på dig, da jeg gik på falkoner alle i dag. For i vinduet i en lille vintagebutik (Osbæk vintage) hang der en kjole der fuldkommen passer til dit tema og din kjoleinspiration. Den er helt samme snit og længde som dem på billederne du har lagt op, og så er det yderste lag blonde.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du har det med en brugt kjole, men nu ved du det. :)

Mvh Josefine

https://www.facebook...kvintage?v=info

Hov, havde ikke lige set, at du havde fundet kjolen! Tillykke med det! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Kjoleinspiration

Hej.

Mvh Josefine

https://www.facebook...kvintage?v=info

Hov, havde ikke lige set, at du havde fundet kjolen! Tillykke med det! :cheerleader3:

Mange tak! Og tak for infoen - det havde da helt klart været et kig værd, hvis ikke jeg havde fundet kjolen endnu :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg har en tråd inne på bryllupsvenner.... Linnmarie's vei mot 24 mai 2014 heter den, ligger under "må gjøres lister" . Ikke alt for mye å se på der ennå men litt tanker og bilder.... Dem største tinga er booka som kirke, lokale, avtale med maten, fotografering og bryllupskake. Stort sett bandet igjen, har noen bekjente i et lokalt rockabilly band, så håper dem kan. Begynt å handle inn litt småtterier... Veldig morsomt, og syns d var gøy å finne siden din her å følge med på :)

0

Del dette indlæg

Fald lige over et kagefad/opsats... og tænkte straks på dig :happy:

http://www.cakechoos...NURDNzE5QkJCOA/

Tak! Jeg synes det er en cool ide :)

Min H2B er så enormt vild med det kagefad - men umiddelbart ved jeg ikke rigtig, hvad vi skulle have på det, da vi skal have bryllupskage... Macarons, måske? Eller vil de "trille" af? Men hvis vi finder på noget, så skal vi have det :biggrin:

0

Del dette indlæg

Cup cakes eller chokolade... eller noget andet snacks I vil have med?

Eller! Jeg ved ikke hvad I gør med gæstebog, men jeg så nogen der havde en stor skål med vinkorke, og så skulle folk signere dem. Sådan et fad ville da være sejt til en gæstebog efter konseptet "signer-en-dims"?

0

Del dette indlæg

Clutch?

Jeg havde egentlig besluttet mig for, at jeg ikke skulle have en clutch på dagen - vi holder reception, middag og fest samme sted: vores festlokale, som ligger bogstavelig talt 5 minutter fra vores lejlighed (adressen på huset er 14L; vi bor i 14C).

Derfor kunne jeg ikke lige se, hvad der skulle være så livsnødvendigt, at jeg ikke ville kunne sende en af brudepigerne hjem efter det, hvis behovet opstod, eller at det kunne ligge nede i lokalet på forhånd...

MEN, så var jeg i HM forleden og faldt over denne fine makeuptaske, som jeg tænkte måske egentlig var ret fin til formålet? Til 50,- tog jeg chancen :lol:

Jeg har planer om, at jeg skal ind og hilse på kjolen igen (når jeg får taget mig sammen til at få en tid), så vil jeg tage den (og underkørt og sko) med, så jeg kan se det sammen og få et helhedsindtryk...

Farven er champagne - ligner mest billede 2. Den var der også ivory (eller derhen af).

post-58523-0-36771700-1363297814.jpg

post-58523-0-21146900-1363297780.jpg

Andre updates:

Jeg er jo begyndt at træne og det går rigtig godt, men det er godt nok hårdt at komme i gang! Har indtil videre været af sted 5 gange siden den første, i morgen er 6. gang - jeg har været nødt til at aflyse en enkelt gang pga. arbejde, men ellers hedder den tre gange om ugen (mandag, onsdag, fredag).

Der har været rigtig travlt herhjemme; H2B afleverer speciale i morgen! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Den har stået på skrivning nærmest non-stop og jeg har korrekturlæst, når jeg ikke har arbejdet (hvilket jeg gør næsten hele tiden, synes jeg), så det har været lidt hårdt. Det er også derfor, jeg ikke har været så aktiv herinde - og der ikke sker mere på bryllupsfronten lige pt. Men nu kan vi så småt komme i gang igen :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer