CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 posts in this topic

Nå, nu har jeg luret herinde i et par måneder efterhånden og tænker, at det må være ved at være tid at lave min egen planlægningstråd. So here goes...

Vi har et års tid til at spare sammen til bryllup, så det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi kommer til at køre på budget... Jeg har et velbetalt job, men min H2B er igang med specialet - og har for længe siden opbrugt sine SU-klip, så det er endnu uvist præcis hvad vi kommer til at kunne spare sammen. Dog har jeg haft en del overarbejde dette år, som vil bliver udbetalt på én gang - og dette håber jeg kan blive gemt til bryllup samt det løse vi kan spare sammen...

Historien om hvordan vi mødtes og frieriet er i post nr. 2.

Generel info

Dato
Vides ikke endnu - måske den 22/6, men vi taler om at rykke det til juli... Jeg er gymnasielærer og kan derfor nemt ramme eksamensdage ved at holde det den 22/6, men kan ikke rykke det tidligere, da min amerikanske familie i så fald ikke har mulighed for at komme... Hmm...
Edit: datoen er ændret til den 27/7, se her

Kirken

Tema

• Rockabilly
  • Farvetema er opstået lidt senere i forløbet, sådan lidt tilfældigt. Se her

Tøj, sko og accesories
Bruden

Gommen

• vides ikke endnu - han står selv for det (og måske vælger han at holde det hemmeligt for mig, hvem ved...) Han besluttede sig for at leje et fint antricitgråt sæt.

Brudebuket

Jeg binder den selv.

Reception og fest

Brudepiger

• Fire af mine skønne veninder - de vælger og betaler selv kjoler, farver osv. og kommer ikke til at være bundet af temaet, men støtter op om det, så de kommer i 1950'er inspirerede kjoler, hvis de kan finde nogen :).
  • Brudepigebukketter

Forlover(e)

• H2Bs lillebror, samt min lillebror. Hvordan opgaverne bliver fordelt vides ikke endnu... Hans lillebror sidder med ham i kirken, mens min lillebror sidder på forreste bænk i "hans" side (der kommer mine brudepiger også til at sidde) - min lillebror har ansvaret for ringene.

Toastmaster

• Brudens storebror har sagt ja til tjansen (og var meget beæret :) )

Fotograf

Invitationer og takkekort

LP-invitationer med billede af os.

Takkekort er bestilt :)

Ringe

• Inspiration til min her (som det IKKE er blevet! Der var vist tale om en mindre hjerneblødning fra min side, da de slet ikke er min stil :rolleyes: )
  • Prøvebox på disse er i stedet bestilt fra Chanti - og den ser således ud "live", så det bliver dem :happy:
  • Ringene er kommet hjem

Bryllupsrejse

Jeg laver løbende DIY, så her er links til mine DIY-guides:

Knappebuket

Garn pompom'er

Den 1/6 2013 blev der afholdt polterabend for mig - weee! Læs fortællingen her

Så er brylluppet overstået - se sneak peeks fra den store dag her, her og her. Morgengaverne kan ses her

Beretning kan læses her

Edited by CilleTX
0

Annonce ♥

Om os

Min H2B og jeg mødte hinanden i august 2009. Der var demonstration og jeg spurgte alle mine FB-venner om de kom derind, ved at kommentere på deres status, hvis de havde nævnt demoen.

Efter min kommentar på en venindes status, svarer en fyr ved navn Nicolai, som jeg tror er en fælles bekendt fra studiet og jeg inviterer ham derfor derind sammen med mig - kun for at opdage, at dette er en fremmed Nicolai. Ups :blink:

Denne fremmede Nicolai sender mig en FB mail med sit nummer, vi skriver sammen og aftaler at mødes, hvis vi kan finde hinanden. Mod alle odds lykkes det os og vi ender med at drikke en øl efter demoen.

Efterfølgende sms'er vi løbende og ses et par gange til øl - og mine veninder er naturligvis straks efter mig, for at høre om "ham der Nicolai" er noget for mig, hvilket jeg blankt afviser; vi er bare venner.

Det går op for mig, at der nok er mere i det, da det en dag går op for mig at jeg savner ham, da vi ikke har sms'et i et par dage. Jeg inviterer ham til min kandidatfest, med skumle bagtanker om at blive mere end venner, hæhæ. Det lykkes (som I måske kan regne ud) :heart:

Da vi har været sammen i små 9 måneder flytter vi sammen og et par måneder efter snakker vi om bryllup for første gang. Det blev dog først officielt i påsken i år, da vi var i Amsterdam. På vores sidste aften er vi på et romantisk dinner cruise med fire retters menu på Amsterdams kanaler - og mellem forretten og hovedretten kigger min H2B mig dybt i øjnene og smiler mærkeligt (nok til at jeg spørger, hvad han pønser på - uden overhovedet at fatte mistanke!!) hvorefter han spørger "vil du gifte dig med mig?". Idet vi tidligere har snakket om bryllup tænker jeg, at det det er et yderst mærkværdigt spørgsmål, det burde han jo vide... indtil han hiver en ring op af lommen og det går op for mig, at dette er et oprigtigt frieri - jeg siger naturligvis "ja" og sætter straks ringen på fingeren :a1221:

Edit: tænkte et billede af min ring var passende. Jeg har desværre ikke formået at tage et ordentligt billede af ringen selv, men her er et fra nettet, samt et billede af mig med ringen på, dagen efter frieriet.

post-58523-0-60295200-1344541770.jpg post-58523-0-81582900-1344544012.jpg

Edited by CilleTX
0

Annonce ♥

Sko!!

På trods af, at vi hverken har fået fastsat præcis dato, snakket med kirke eller kigget på kjoler endnu, så har jeg faktisk allerede lavet mit første køb: skoene!

En anden bruger herinde (kan ikke huske hvem, for det var lige i starten) linkede til debenhams hjemmeside, hvor jeg fandt de skønneste sko. I første omgang droppede jeg at købe dem, men blev ved med at vende tilbage til siden - og da der en dag var 20% rabat og jeg derfor kunne få to par sko med forsendelse for 500,- så slog jeg altså til!

Det var dog en smule omstændigt, da de af en eller anden årsag ikke shipper til Danmark - men en af H2Bs venner bor i Oslo, så fik sendt dem til hans adresse - og har lige fået besked fra ham om, at de ligger og venter på ham på posthuset. Uha, jeg glæder mig til at se dem :cheerleader3:

post-58523-0-48297100-1339095430.png

post-58523-0-06040000-1339095509.png

Edited by CilleTX
0

Ja, som overskriften nævner, så er vi ude i noget med rockabilly-tema. Her følger lidt billeder som inspiration til hvilken stemning vi er ude efter. Farverne er ikke nødvendigvis spot on (er fx. ikke helt vild med rød), men stemningen er...

Tror måske billederne er lidt store - sorry! - men er ikke den store tekniknørd, så...

post-58523-0-12979000-1339095990.jpg

post-58523-0-83814200-1339096012.jpg

post-58523-0-05915200-1339096025.jpg

post-58523-0-92996400-1339096039.jpg

post-58523-0-60712100-1339096059.jpg

post-58523-0-97745300-1339096070.jpg

post-58523-0-31566500-1339096087.jpg

0

Annonce ♥

Kjoleinspiration

:c166:

Helt i stil med rockabilly-temaet er jeg meget inspireret af 50'er kjoler, og ender nok med sådan en (ellers bliver temaet måske også liiidt kikset....).

Jeg synes de er super-feminine og gør bare noget godt for formerne - uden at de bliver alt for romantiske og prinsesseagtige.

Ikke at romantiske prinsessekjoler ikke er smukke, for det er de virkelig!!! Og wow hvor er det svært at vælge!

Men det er bare ikke så meget mig har jeg fundet ud af. Jeg troede ellers helt klart at det var den vej det ville gå, men da jeg var med min veninde til brudekjoleprøvning for nogle måneder siden (hun skal giftes til august) følte jeg mig meget draget af tea-length kjoler... Det gode ved det, er jo at jeg så har en brude- og dansekjole i et :tunge:

post-58523-0-27806900-1339102937.jpg

post-58523-0-71530600-1339103072.jpg

post-58523-0-92730200-1339102839.jpg

post-58523-0-95054200-1339103308.jpg

Sammen med en sådan kjole tænker jeg et farvet tylskørt må være et absolut must, som fx. kan fås i Femme Fatale på Studiestræde:

post-58523-0-86778900-1339103715.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til :balloons: Fedt tema :thumbsupsmileyanim:

Mange tak! :thanks: Uh, det kan være vi ender med at blive datosøstre, hvis vi flytter vores dato...

Fedt tema og kjoler også.. Klart du skal da have et skørt i gul, link, grøn eller andet

Ja, ikke? Jeg er vild med "teal"/petroleumsblå, så tænker et skørt i denne farve måske kan være mit "something blue"... Hmm... *tænke*tænke*

Velkommen til dette fantastiske forum. Hvor er det bare en fed stil. Det glæder jeg mig til at følge.

Tak! Jeg har nu været lurer herinde i et godt stykke tid efterhånden, hvor jeg har suget inspiration fra diverse tråde. Tænkte det efterhånden var ved at være på tide at bidrage lidt :tunge:

Velkommen til :) Sikken fed stil/tema :)

Tak, tak! Vi kan jo næsten følges hele vejen :biggrin:

0

Kirken (??)

Dette punkt er en smule semi-problematisk for os... Jeg siger "semi-problematisk" fordi det jo overhovedet ikke er et problem, jeg er nok bare lidt irriteret over ikke at have afklaring omkring dette punkt - det er jo ligesom et ret væsentligt punkt, kan man sige :fløjt:

I første omgang skal vi selvfølgelig finde ud af, om det overhovedet er kirke, vi skal giftes i, eller om det skal være en borgerlig vielse. Hvis vi vælger det sidste, så ville vi helt sikkert gå efter en udendørs vielse, i en park eller lignende. Her opstår der så et par spørgsmål, såsom:

Hvorhenne? (Det skal helst være i nærområdet, da vi gerne vil undgå kørsel frem og tilbage da det bliver lidt logistisk besværligt)

Hvad gør vi, hvis det regner; er der overdækning, eller skal vi have en pavillion som backup?

Hvis vi selv skal sørge for backup, hvordan får vi så sat det op? (Vi skal selv pynte feststedet, så vores tid er ligesom afsat andetsteds...)

Osv.

Det er jo ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, men det kræver en smule mere planlægning fra vores side end kirke.

Vi bor i Utterslev sogn, så hører til Utterslev Kirke. Kirken ligger ca. 10 minutter fra vores lejlighed, hvilket betyder vi kan gå dertil = ingen kørsel, hvilket er en logistisk hovedpine mindre (yay!), da vi skal holde festen i vores forsamlingshus.

Derudover er det en kirke fra 1963, så den er mere moderne end mange andre kirker. Der er sandsynligvis mange Zillaer (både på BK og "udefra"), der synes kirken er kedelig, eller endda måske lidt grim - dette viser sig i kirkens statistik over afholdte bryllupper, der er et fint 0 stk :rolleyes:

Men jeg synes faktisk den er ret perfekt til min H2B og jeg, da vi jo er til det lidt mere "casual" end det meget romantiske, som man ville få i en smuk landsbykirke. Derudover ligger den lige op til et gadekær, hvilket jeg synes er lidt cute!

Kirken udefra: post-58523-0-47978800-1339178016.jpg

Kirken indvendig: post-58523-0-20905800-1339177947.jpg

Hvad er så problemet, tænker I måske?

Well, kirken er lukningstruet. Hvis den bliver lukket, så ved vi jo ikke hvornår (det bliver vist afklaret henover sommeren), så teoretisk set kan vi måske nå at blive viet der alligevel.

Hvis ikke, så er der en stor sandsynlighed for at vi overgår til Bellahøj Kirke, idet disse to kirker har tæt samarbejde. Jeg ved ikke, om I kender den, men her er et billede:

post-58523-0-68062700-1339178467.jpg

Jeg synes, den ligner en svømmehal :td: Godt nok er jeg til en casual stemning, men dette er måske lige lidt for casual til mig... Højhusene i baggrunden gør altså heller ikke meget for at mildne...

Min H2B er lidt hooked på Grundtvigs Kirke som mulighed - også hvis ikke "vores" kirke lukker.

Den er bare så frygtelig stor, synes jeg - minder lidt om en katedral...

Udover at der hurtigt vil virke enormt tomt, så passer den heller ikke rigtig til et rockabilly, nede-på-jorden bryllup, men er derimod perfekt til bruden med den store kjole, det lange slæb, skønne slør; ja, til prinsessebrylluppet... Eller hvad?

post-58523-0-42662000-1339178878.jpg

post-58523-0-89213200-1339178866.jpg

Åh, dilemma, dilemma...

0

Ih en fin tråd du har dig her :thumbsupsmileyanim: Fantastisk stil i går efter, jeg glæder mig rigtig meget til at følge dig og se alt det du ender ud med (og ja jeg skriver helt bevidst ALT, for det her forum giver alt for mange ideer, så jeg tror de fleste herinde ender ud med mange flere projekter/ting/DIY m.m. end de først havde tænkt sig :tunge: ).

Ang. kirken, så synes jeg ligesom dig, at jeres "hjem"kirke passer rigtig godt til jeres tema, og det lyder også til at det er den der passer bedst til JER, hvilket jo er det vigtigste. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis den lukker :td: I må skynde jer at ringe og booke den til bryllup, så de kan se at der faktisk er nogen der gider at bruge den :tunge:

0

Annonce ♥

Velkommen til. Det bliver helt sikkert et cool bryllup. Jeg kan også sagtens forstå dit dilemma med kirken, så jeg siger go for borgerlige vielse i det fri :wink: eller hvad med rådhuset?

0

Hvad med Kapernaumskirken på Nørrebro? Eller, længere ude, det hedder vel NV, på Frederikssundsvej... Den ligner en rigtig kirke uden at være nuttet, og så ligger den bare lige ud til en travl og broget gade, det er der da lidt rock n' roll over :)

0

Ih en fin tråd du har dig her :thumbsupsmileyanim: Fantastisk stil i går efter, jeg glæder mig rigtig meget til at følge dig og se alt det du ender ud med (og ja jeg skriver helt bevidst ALT, for det her forum giver alt for mange ideer, så jeg tror de fleste herinde ender ud med mange flere projekter/ting/DIY m.m. end de først havde tænkt sig :tunge: ).

Ang. kirken, så synes jeg ligesom dig, at jeres "hjem"kirke passer rigtig godt til jeres tema, og det lyder også til at det er den der passer bedst til JER, hvilket jo er det vigtigste. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis den lukker :td: I må skynde jer at ringe og booke den til bryllup, så de kan se at der faktisk er nogen der gider at bruge den :tunge:

Oh, I know - man bliver inspireret til SÅ mange ting herinde, man ikke vidste, man ikke kunne leve foruden. Jeg har allerede toiletkurve og favourbokse på listen :fløjt:

Du har nok ret mht. kirken, vi må nok hellere få taget kontakt til den snarest. Det kræver selvfølgelig bare lige vi får snakket seriøst ang. dato *ahem* og finder ud af om vi vil satse på sommerferien (hvilket jeg stemmer for, skal bare lige have overbevist H2B)

0

Velkommen til. Det bliver helt sikkert et cool bryllup. Jeg kan også sagtens forstå dit dilemma med kirken, så jeg siger go for borgerlige vielse i det fri :wink: eller hvad med rådhuset?

Jeg hælder faktisk også meget til borgerlig vielse i det fri - rådhus er jeg slet ikke til, spørg mig ikke hvorfor... Tror lige jeg skal lure din tråd og inspireres lidt :wink:

Troede faktisk kirke var det eneste, min H2B ville. Men han var ikke afvisende overfor bryllup i det fri, da jeg luftede tanken for ham. Vi skal nok på en inspirationstur i nærområdet snart :tunge:

Edited by CilleTX
0

Hvad med Kapernaumskirken på Nørrebro? Eller, længere ude, det hedder vel NV, på Frederikssundsvej... Den ligner en rigtig kirke uden at være nuttet, og så ligger den bare lige ud til en travl og broget gade, det er der da lidt rock n' roll over :)

Tak! Den ville faktisk ikke være helt dårlig - den er langt bedre end de andre bud jeg har haft, og ligger ikke langt fra hvor vi bor.

Det er ved den kirke, der tit sidder en lille drikkeklub (fakta ligger jo lige på den anden side af gaden) og det er da helt klart rock'n'roll med "statister" i baggrunden -HAHA-

0