pia g laursen

GAVEBORD!

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi gemte alle gaverne fra receptionen til dagen efter vores bryllup. Vi havde lavet et skilt, som stod på vores gavebord (se evt min planlægningstråd).

Gaverne til festen pakkede vi op mens gæsterne drak kaffe i samme rum. Det var rigtig hyggeligt. Her havde vi dog også skrevet et skilt til gavebordet, men nåede dem alle alligevel.

Vi ville også gerne byde dagen med vores gæster, så synes, at dette var en fantastisk måde at gøre det på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gemte alle gaverne fra receptionen til dagen efter vores bryllup. Vi havde lavet et skilt, som stod på vores gavebord (se evt min planlægningstråd).

Gaverne til festen pakkede vi op mens gæsterne drak kaffe i samme rum. Det var rigtig hyggeligt. Her havde vi dog også skrevet et skilt til gavebordet, men nåede dem alle alligevel.

Vi ville også gerne byde dagen med vores gæster, så synes, at dette var en fantastisk måde at gøre det på.

Fantastisk skilt.. kunne ikke være bedre.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle siger kort og godt at de ikke vil pakke op på dagen af de grunde som du nævner: De vil have tid til deres gæster og det er fair nok. Andre synes at de skylder folk at pakke op på dagen. Det er individuelt men et eller andet sted tror jeg det er sundt at man som brudepar lige tager nogle breaks i løbet af aftenen hvor man ikke lige er i fokus og midtpunkt og hvor man lige kan trække hen i et hjørne til gavebordet og pakker lidt op: Det er sjældent sådan at hele selskabet står og kigger på men nogle vil der nok være (en gavekoordinator der kan skrive ned hvad man har fået af hvem er en rigtig god ide). Jeg ser typisk brudeparrene pakke gaver op i enkelte pauser under middagen, under kaffen og evt. lige efter brudevalsen og de første par danse. Det behøver ikke at være noget som tager flere timer, selvom man ikke "flår" gaverne op. Det handler bare om at strukturere det så man ikke går rudnt og takker hver enkelt gæst efter udpakning af de enkelte gaver men i stedet gør det efterfølgende og løbende.

En ting der ikke er så sjovt er hvis gavebordet står lige op og ned af en højtaler. Jeg havde et bryllup sidste år hvor en mor kom og bad om at der bliver skruet ned lige efter brudevalsen. Det var ikke optimalt (og heller ikke i overensstemmelse med brudeparrets ønske om at der skulle være fest/dans) men løsningen blev at jeg bare dæmpede den ene front som gavebordet stod op af meget den halve time som de brugte på at pakke de sidste gaver op.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde lavet et skilt til gavebordet (tror der er billede af det i min planlægningstråd), hvor der kort og godt stod at vi ikke pakkede gaver op på dagen med mindre nogen havde et stort ønske om at se os pakke netop deres gave op.

Vi endte med at bruge ca. 1/2 time på det, hvor vi lige pakkede et par gaver op, smilede og nød det. Men resten tog vi med hjem og pakkede op søndag i ro og mag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi planlagde og lod også gæsterne vide, at vi først ville pakke gaverne op dagen efter. Vi ville nemlig heller ikke undvære tiden med vores gæster. Men alligevel endte vi med at pakke de fleste gaver op under receptionen. Det var egentlig fordi min gamle mormor var ulykkelig over at vi ikke ville pakke hendes gave op, så det blev vi jo nød til (hun havde strikket og hæklet håndklæder til os med vores forbogstaver på :) hvilket naturligvis havde været et kæmpe arbejde, så jeg kan godt forstå at hun gerne ville se vores ansigter, når vi pakkede op!)

Jeg tror man kan gøre som man vil, men jeg synes det er rimeligt at gøre gæsterne opmærksomme på det, hvis man ikke har tænkt sig at pakke op imens de er der. Så kan man evt. råde dem til at pakke ind i cellofan, hvis de gerne vil have at gaven bliver set!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, synes skilte idéen er fantastisk! Dejligt at ku få lidt inputs :-) Men ka være at jeg lige ska ha snakket med min kære kommende mand om det, for tror måske han har en holdning til dette spørgsmål.... Selvom han ikke har til perler, pynt og blonder, hvilket jeg jo ikke forstår ;-) Men super god tråd der hjælper til idéer om hvordan man da også ku gøre!

Redigeret af Mrs. West
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

alle vores gæster overnatter på stedet, så vi åbner gaverne ved morgenmaden hvor alle deltager.. det bliver så hyggeligt tror jeg.. - men ellers ville jeg da også have lavet et skilt hvor der stod at de først ville blive åbnet dagen efter, jeg synes det er synd at bruge en del af aftenen og festen på at pakke gaver op..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til bryllup, hvor de have to gavepiger til at pakkegaverne op og så stille dem frem på gavebordet, så brudeparret kunne gå og kigge på det i løbet af aftenen. Det synes jeg var ret smart, den ide vil jeg stjæle til vores bryllup. De have så sat små klistermærker på gave og kort så man kunne se at kort nr 1 og gave nr 1 hørte sammen. Super smart og ikke en tidsrøver. :) Men så behøver man heller ikke vente i spænding :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer