sandam

Morgengave samme dag eller dagen efter?

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Egentlig bytter man dagen efter,...

Vi valgte at give hinanden gaven på dagen - vi sov ikke sammen og det var bare sååå hyggeligt at stå op til et kort og en overraskelse på ens store dag.

Min mand havde fået min søster til at filme mig, mens jeg åbnede for han ville så gerne se min reaktion :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Traditionen siger - dagen efter.. men regner med at det bliver på selve dagen, da H2B får noget han kan bruge på bryllupsdagen... Egentligt havde vi aftalt at vi ikke skulle give hinanden noget, men faldt simpelthen over noget, hvor jeg bare tænkte - det er lige ham.. Ingen billeder eller beskrivelse af gaven endnu... kommer om noget tid i min tråd... er jo også ude i god tid :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det er mest almindeligt at man giver morgengaven morgenen efter brylluppet. Forklaringen kan findes i de gamle traditioner, hvor det faktisk kun var bruden der fik morgengave af gommen. Hun havde jo netop givet ham sin mødom på bryllupsnatten, og derfor skulle han give en gave retur til hende :-)

Den tradition er nok ikke så relevant mere, og jeg synes at det kan være hyggeligt både det ene og det andet. Men hvis man venter til dagen efter, kan man være sammen når man åbner gaven, og det synes jeg er helt specielt.

Kh Mie.

Nej, det er der nok ikke helt så mange af mere. Men ja, det er da også hyggeligt at åbne gaverne sammen, morgenen efter. Vi har heller ikke besluttet det endnu, der er jo også masser af tid til at bestemme det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer